Muutan 48-vuotiaana 28neliön yksiöön. Pelkään romahtavani
Kommentit (143)
Kaksio olisi minusta optimaalisin, mahtuis ystävät paremmin kylään.
Tsemppiä uuteen elämänvaiheeseen!
ps. romahtamisfiilikseen auttaa Psalmi 23 <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu kunnolla aikuistuneen ihmisen tavarat.
Nuori pärjää yksiössä, kun ei vielä omista paljon mitään eikä ole perinyt mitään ja on saanut jättää ylimääräiset vanhempiensa luo.
Vanhus ehkä myös, jos on jo antanut tärkeimmät perinnöksi tai muuten alkaa varautua kuolemaansa.
Mitä roinaa sitä "aikuistuneen" ihmisen nurkissa pitäisi pyöriä? Tuskin kellään mitään viittätoista eri perintöpiironkia on?
Riittää, kun vaatteet, ruoanlaittovälineet, ja tavarat joilla on tunnearvoa mahtuvat hyvin. Siihen päälle perus huonekalut; sänky, sohva, ruokapöytä, työpöytä, TV. Kenties vielä kirjahylly.
Mihin sä nuo kaikki huonekalut laitat 28 neliön yksiössä? Sänky ja ruoka/työpöytä todennäköisesti mahtuvat, mutta sohva ja kirjahylly tuskin molemmat.
Mä olen muuttamassa 28 neliön yksiöön parhaillaan.
Sinne tulee sängyn lisäksi ruokapöytä, sohva, nojatuoli, 2 kirjahyllyä ja lipasto.
Sion jäädä ns omalle eläkkeelle ja myin perheasunnon ja ostin siitä saaduilla rahoilla yksiön itselleni ja toisen aikuistuneelle lapselleni. Odotan muuttoa innolla, voin samalla luopua autosta, kun uudessa asunnossa on hyvät kulkuyhteydet ilmankin.
Yksiössä on lisäksi pienemmät asuinkustannukset ja lapsi päädee elämän alkuun. Olen suunnitellut tätä muutosta pitkään ja parhaillaan toteutan. Minulla on syöpä ja jos/kun kuolen, lapsi voi laittaa minun yksiöni vuokralle ja saa lisätuloja.
Se huonekalujen määrä on aika riippuvainen siitä asunnon pohjaratkaisusta. Vaikka neliöitä olisi enemmän ei se takaa sitä että kaikki nuo sinne mahtuisi.
Kirjahyllyt seinää vasten, sohva irti seinästä keskemmälle huonetta. Katso vaikka Youtubesta sisustusohjelmia, kaikissa sanotaan, että sohvaa ei pidä laittaa seinää vasten, se on virhe sisustuksessa ja tekee huoneesta pienemmän, ei suurempaa.
Alapeukku koska ärsyttää tällaiset "ei pidä tehdä näin, se on virhe sisustuksessa". Olkoot vain, jos haluan tehdä jonkun asian, vaikka laittaa sohvan seinää vasten, niin turha muiden komennella, että niin muka ei pidä tehdä.
"Eri asia jos olisi lemmikkejä, niin sitten olisi oltava sitä tilaa heillekin."
No esimerkiksi koirat ei tarvitse isoa sisätilaa. Riehumiset, liikunta, ym sitten ulkona.