Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan 48-vuotiaana 28neliön yksiöön. Pelkään romahtavani

Vierailija
06.04.2026 |

Ex avustaa muutossa

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään että masennun vielä enemmän. Jätän kaiken taakseni. Mä en tunne ketään. Ei ystäviä paikkakunnalla. Ei perhettä, sukua. Oon eläkkeellä eli päivät kotona. Auttakaa! Itkettää, pelkään katuvani päätöstä erota. 

Ap

Miksi muutit vieraalle paikkakunnalle, jos tuolta tuntuu. Asiat pitää selvittää itselle ennen muuttoa. 

Koska en tykännyt kun edellisellä paikkakunnalla olin sairastunut masennukseen

Ap

Vierailija
82/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin kaksiosta yksiöön ja olen ihan tyytyväinen. Vähemmän siivottavaa ja tilaa ihan riittämiin kaikelle tarpeelliselle.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätettyjä naisia varten pitäisi olla jokin menopaussikoti tms., tietenkin ilmainen, missä voivat yhdessä voimantua.

Loistava idea! NHP-koti (Naisia Hermoromahduksen Partaalla).  

Tarjolla Spa-kylpyjä, niskahierontaa ja vertaistukea. Suklaata rajattomasti ja käytössä tupakka-huone.

Kännyt kerätään pois oleskelun ajaksi.

HLLK - Hullujen Lehmien LepoKoti oy

Oiskohan tuollaisella miten markkinarakoa?

Suklaata, sidukkaa, pullaa & viineriä sekä punkku-lärvilaatikoita rajattomasti itsepalveluna. Myöskin tatuointeja saisi In House-tyyppisesti kellon ympäri sekä tarjolla olisi prepaid numerollisia kännyköitä joista voisi soittaa vittuilu/häiriköinti puheluita ex-ukolle rajattomasti :D

Vierailija
84/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään että masennun vielä enemmän. Jätän kaiken taakseni. Mä en tunne ketään. Ei ystäviä paikkakunnalla. Ei perhettä, sukua. Oon eläkkeellä eli päivät kotona. Auttakaa! Itkettää, pelkään katuvani päätöstä erota. 

Ap

Miksi muutit vieraalle paikkakunnalle, jos tuolta tuntuu. Asiat pitää selvittää itselle ennen muuttoa. 

Koska en tykännyt kun edellisellä paikkakunnalla olin sairastunut masennukseen

Ap

Vali vali, onpa Porvoossa taas vaikeaa.

Vierailija
85/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni on. Opiskelijana asuin tietty soluasunnossa yhdessa huoneessa mutta eka oma kämppäni oli 38 neliöö eli aivan liian pieni. Onneksi oli reilusti varastotilaa sekä kellarissa että vintillä, enemmän kuin asuinpinta-alaa. Nyt asun 80 neliön rivarissa ja rupee käymään pieneksi vaikka tässäkin on sekä ulko- että lämmin varasto;)

Vierailija
86/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätettyjä naisia varten pitäisi olla jokin menopaussikoti tms., tietenkin ilmainen, missä voivat yhdessä voimantua.

Tarjolla Spa-kylpyjä, niskahierontaa ja vertaistukea. Suklaata rajattomasti ja käytössä tupakka-huone.

Suklaata, sidukkaa, pullaa & viineriä sekä punkku-lärvilaatikoita rajattomasti itsepalveluna. Myöskin tatuointeja saisi In House-tyyppisesti kellon ympäri sekä tarjolla olisi prepaid numerollisia kännyköitä joista voisi soittaa vittuilu/häiriköinti puheluita ex-ukolle rajattomasti :D

Ja edestakaisin tönittäviä tuikkukuppeja ja siihen soveltuvia kirjahyllyjä pitää olla myös!

Sekä verhotangoja joissa hypisteltäviä ja edestakaisin välpättäviä kausiverhoja olisi riittävästi.

Vierailija
87/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edestakaisin tönittäviä tuikkukuppeja ja siihen soveltuvia kirjahyllyjä pitää olla myös!

Sekä verhotangoja joissa hypisteltäviä ja edestakaisin välpättäviä kausiverhoja olisi riittävästi.

Äkkiä voisi luulla että tuollaiselle harakka-kommuunille olisi paljonkin kysyntää.

Vierailija
88/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi 14 neliötä. Nyt asun yksin omakotitalossa, joka on 70 neliötä. Suurimman osan vuorokaudesta olen keittiössä, joka on noin 5 neliötä.

Vierailija
89/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja kuinka monessa huoneessa ennen muutoa olit yhtäaikaa? 

Ei tarvitse olla yhtäaikaa. Saa vaihtelua, kun voi mennä huoneesta toiseen ja huoneilla on eri käyttötarkoitukset. Jos tulee yövieras, niin on kätevää olla toinenkin huone. 

Päiväkahvitkin on mukavampi juoda päivävieraan kanssa eri tilassa kuin missä nukutaan. 

Päiväkahvit juodaan meillä Salongin puolella ja sikarit poltellaan ( kera Ralph Lauren Hudson malliston kristallisesta konjakkilasista Martell Cordon Bleu Extra OLdia maistellen)  tammipaneloidussa kabinetissa. Schjerfbeckin arvotauluja ihaillessa. Sen jälkeen siirrymme ykistyiseen talvipuutarhaamme ihailemaan pääsiäisen kunniaksi jo loistokkaasti tervehtiviä begonioita ja krookuksia.

. . . . .ja sitten heräsin Kallion yksiössä kahden peukku-nistin kinasteluun ikkunani alla kadulla siitä, kumpi saa lähikaupasta varastetun keräkaalin.

Vierailija
90/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden melkein 90 neliön huoneiston joka on myynnissä viidellä tonnilla.

Vierailija
91/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen muka tarvitsee viiden huoneen kämpän jos vain yhdessä pystyy olemaan kerrallaan?

Mä asun yksin 150 neliöisessä omakotitalossa jossa neljä makuuhuonetta. Ensin tuli miehestä ero ja myöhemmin aikuinen lapsi muutti omilleen. En koe tarvetta muuttaa pois rakkaasta kodista, kun kerran pystyn maksamaan kaiken yksin.

Joo, tuon ymmärtää toki, varsinkin jos siinä on se ikioma puutarha mitä on vuosikausia tykännyt vaalia.

Moni muutaa omakotitalosta pois kun käy kolkoksi asua yksin isossa talossa.

Tässä oleva puutarha on vuosikymmeniä vanha ja ollut jo olemassa kauan ennen kuin muutettiin tähän 2015. Suuri rakkauteni kohde on vanha alppiruusu.

Vierailija
92/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rohkaisevia kommentteja vielä?

Ap

Vierailija
93/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se sijaitsee ja tartteeko remontoida?

Vierailija
94/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen muka tarvitsee viiden huoneen kämpän jos vain yhdessä pystyy olemaan kerrallaan?

Mä asun yksin 150 neliöisessä omakotitalossa jossa neljä makuuhuonetta. Ensin tuli miehestä ero ja myöhemmin aikuinen lapsi muutti omilleen. En koe tarvetta muuttaa pois rakkaasta kodista, kun kerran pystyn maksamaan kaiken yksin.

Joo, tuon ymmärtää toki, varsinkin jos siinä on se ikioma puutarha mitä on vuosikausia tykännyt vaalia.

Moni muutaa omakotitalosta pois kun käy kolkoksi asua yksin isossa talossa.

Tässä oleva puutarha on vuosikymmeniä vanha ja ollut jo olemassa kauan ennen kuin muutettiin tähän 2015. Suuri rakkauteni kohde on vanha alppiruusu.

Ihana.

Vierailija
95/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko asui noin 20 vuotta 24 neliön yksiössä, siitä muutti isompaan noin 10 vuodeksi, eli 26 neliön yksiöön. Ei romahtanut mutta keuhkokuume vei sitten lopulta

Vierailija
96/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mahdu kunnolla aikuistuneen ihmisen tavarat. 

Nuori pärjää yksiössä, kun ei vielä omista paljon mitään eikä ole perinyt mitään ja on saanut jättää ylimääräiset vanhempiensa luo. 

Vanhus ehkä myös, jos on jo antanut tärkeimmät perinnöksi tai muuten alkaa varautua kuolemaansa. 

Kaikki ei kaipaa joutavaa krääsää ympärilleen tunteakseen olonsa hyväksi.

ja mitä vähemmän on tavaraa, sitä helpompi/nopeampi on siivota.

Vierailija
97/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin kaksiosta yksiöön ja olen ihan tyytyväinen. Vähemmän siivottavaa ja tilaa ihan riittämiin kaikelle tarpeelliselle.  

Noin puhuu Mies! Ja seuraavaksi luolaan, ei tartte siivota lainkaan, heität vaan kanan luut oviaukosta pellolle 

Vierailija
98/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. ja sijainti jossain Siperian Kivennavalla mihin ihmisten pariin käynti ainoastaan kesällä omalla kanootilla?

Vierailija
99/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin puhuu Mies! Ja seuraavaksi luolaan, ei tartte siivota lainkaan, heität vaan kanan luut oviaukosta pellolle 

heh heh just kalutut kananluut vaan lentää kaaressa. . . .

Vierailija
100/143 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaipaa "pientä pintaremonttia" korjaustaitoiselta oletan?