Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vuokralainen pyytää asunnosta hinta-arviota?

Vierailija
02.04.2026 |

Onko tuossa jotain estettä? 

Asumme kivassa vuokra-asunnossa tällä hetkellä, ja olemme ajatelleet, että voisimme tehdä tästä ostotarjouksen. Tiedämme että asunto todennäköisesti jossain vaiheessa tulee myyntiin. 

Kommentit (657)

Vierailija
581/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vetäisin asunnon omistajana hernepellon nenään jos vuokralainen omin päin arvioittaisi minun omaisuuttani. Kyllä se on omistajan tehtävä. Enkä myisi ainakaan hänelle sen jälkeen. Omistaja määrää myyntihinnan, muista se. Sä et tee hinta-arviolla mitään. Voit katsoa netistä alueen neliöhinnat ja arvioida itse.

Mistä sinä sen tietäisit? 

T. Neljää yksiötä Helsingissä vuokraava

Ai mistä, jos vuokralainen tarjoutuu ostamaan asunnon arvioinnin perusteella? 

Ap nyt ensin kysyy vuokranantajalta onko hän ajatellut myyntiä ylipäätään. 

Yllätystarjous voisi olla paljon parempi.. ja sanoo ettävtarjous on voimassa 2 päivää , jis ei käy niin ostamme toisen.

Vierailija
582/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjän tulisi ennen arvion antamista varmistaa, että omistaja haluaa ko. arvion eli joko osoitat omistavasti asunnon tai sitten sinulla on omistajan kirjallinen lupa.

Muussa tapauksessa käy niin, että välittäjälle tulee ongelmia.

Ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa 220*kuukausivuokrasi.

Mihis toi perustuu? Aivan ei mihinkää..

Mullanon vuokrattuna yksi kiva asunto, myisin sen heti jos vuokralainen tarjoaisi siitä 48 kuukausivuokran.. en epäröisi sekuntiakaan, myisin jopa halvemmalla vuokralaiselle.

Muille en myy ollenkaan niin kauan kuin se vuokralainen siinä asuu. Olen nimittäin luvannut että en myy " alta pois".

Se asunto on tuottanut yli 3 kertaa hankintahintansa omistusaikanani.. parempaa sijoitusta ei oikein voi olla.

Vuokramäärä ei korreloi mitenkään asunnon arvon kanssa.. elkmälkäö tommosiankertolmianläyttäkö tarjouksissa.. höpöhöpö juttua

Vierailija
584/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän epätodennäköistä, että omistaja myisi, jos vuokralainen vain ilmoittaa, että haluaisi ostaa vuokraamansa asunnon. Toki se voi tulla joskus myyntiin mutta ei tällä tavalla. Nyt on muutenkin huono aika myydä koska hinnat matalalla. 

Hinta-arviolla et tee yhtään mitään koska omistaja kyllä tietää mikä sen arvo on eikä myy alihintaan. Jos oikeasti haluat kokeilla kepillä jäätä niin kysy omistajalta suostuisiko myymään ja millä hintaa?

Asuntojen hinnat eivät tule nousemaan seuraavaan 10-15 vuoteen , pikemminkin laskevat.. eli jos joku tarjoaa aaunnosta missä asuu nyt vuokralla, olistajalle jotakuinkin käyvän hinnan niin ehdottomasti kannattaa myydä, etenkin jos vaihtoehtona onnettä vuokralainen lähtee..

Tällä hetkellä tyhjiä asuntoja on älytön määrä ..  ja kun laitat vuokrailmon  niin hakijoista 30 % on luottotiedot menettäneitä ja 70% muuten vaan sellaisia joille et halua vuokrata.

Vierailija
585/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vetäisin asunnon omistajana hernepellon nenään jos vuokralainen omin päin arvioittaisi minun omaisuuttani. Kyllä se on omistajan tehtävä. Enkä myisi ainakaan hänelle sen jälkeen. Omistaja määrää myyntihinnan, muista se. Sä et tee hinta-arviolla mitään. Voit katsoa netistä alueen neliöhinnat ja arvioida itse.

Kuka tahansa voi teettää hinta-arvioita mistä tahansa, se on järkevää ennen ostotarjousta. Ihan sama mitä omistaja ajattelee.

En ole ollenkaan varma, saako kiinteistövälittäjä sellaista isännöitsijätodistusta, josta on oikeasti hyötyä, osakas saa paljon enemmän tietoja. Joka tapauksessa tuosta arvioinnista koituu muutamien satasten kulut, joita ei voi siirtää muiden maksettaviksi ja kun asunnon omistajalle kertoo, että teetin tästä jo hinta-arvion, niin omistajan ei kannata tarttua ensimmäiseen tarjoukseen vaan ilmoittaa, että hänpä teettää omansa. Jos vuokralaiselle ei sovi päästää vierasta ihmistä kotiinsa (aika harva tästä innostuu, arviohan on jo tehty), niin kaupat pysähtyvät siihen.

Eihän se innostumisesta ole kiinni, kyllä vuokralaisen täytyy tarvittaessa päästää kiinteistönvälittäjä käymään. Ja toisaalta taas miksipä omistaja asiaa pitkittäisi ja sotkisi siihen välittäjiä, jos on tyytyväinen hinta-arvioon ja tarjoukseen. Ei nyt tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovat.

Voi kuule, palstan tavallinen itkunaihe on se, että omistaja haluaa päästä kämppään ostaja- tai vuokralaiskandidaatin kanssa, onko pakko päästää ja tavallinen palstavastaus on, että ei ole, sitä voi sanoa, että ei käy.

Myyjän ei koskaan kannata olla tyytyväinen ostajan suunnasta tulleeseen tarjoukseen tilanteessa, jossa tuote ei edes ole myynnissä.

Siinäpä tuli taas rautaisannos palstalta opittuja asioita. Tosielämässä kiinteistönvälittäjä tai ostajaehdokas on päästettävä sisään sovittuna ajankohtana, ja tosielämässä myös moni ihan mielellään myy asunnon aktiiviselle vuokralaiselle.

Miksi ihmeessä joku haluaa maksaa kiinteistökoijarille kun ostaja ja myyjä voivat itsekin selvittää alueen hintatason.

Mä oon myyny jokaisen asuntoni ilman turhia välikäsiä. Saan rahat nopeesti toiseen kohteeseen. Välittäjät pääsääntöisesti joutuu esittämään myyjälle epärealistisen hinnan ja kämppä roikkuu myynnissä pitkään. Sen ajan asunnossa kiinni olevalle pääomalle juoksee pääomakustannus ja asunnon kulut. Pääomakustannuksen voi arvioida lähellä keskimääräistä pörssin tuottoa eli noin 7 %. Sadan tonnin kämpästä siis 7000 pääomakulut ja 2500 vastikekulut vuodessa. Lopulta myyt sitten asunnon kuitenkin alkuperäsäistä pyyntöä ehkä reilustikin halvemmalla. Viime aikoina tuollanen -30 % ei ole kovin harvinaista.

Vierailija
586/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni pari lyhytvuokralaista kysyi korona-aikaan myyntihalukkuutta pientalosta, joka toimii lomamökkinä. Olin pelkästään otettu, mutta vastasin kohteliaasti, että en ole myymässä. Arvo senkuin kasvoi ja vuokratuloja tuli mukavasti. Nyt arvo on laskenut noista huipuista vähintään 50000 euroa ja kusessa ollaan taas korontarkistusta odotellessa. Jos joku vuokralainen tekee ostopyynnön niin en todellakaan loukkaannu. Itselläni on vuoden vanha välittäjän arvio, ja jos lähelle sitä tarjoaa niin kaupat voi hyvinkin tulla. Säästää välittäjän kulut.

Vierailija
587/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen mahdollisuudet pyytää asunnosta hinta-arviota ovat rajalliset. Kukaan itseään arvostava auktorisoitu asuntojen hinta-arvioija ei suostu ilman korvausta tällaista tekemään, joten vuokralaisella tulee olla ensinnäkin rahaa hinta-arviopalkkioon sekä aidosti nöyrä asunnonostamiseen tähtäävä vahva tahtotila.

Vierailija
588/657 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisen mahdollisuudet pyytää asunnosta hinta-arviota ovat rajalliset. Kukaan itseään arvostava auktorisoitu asuntojen hinta-arvioija ei suostu ilman korvausta tällaista tekemään, joten vuokralaisella tulee olla ensinnäkin rahaa hinta-arviopalkkioon sekä aidosti nöyrä asunnonostamiseen tähtäävä vahva tahtotila.

Väärin. Mitään nöyryyttä ei tarvita. Eikä mitään tahtotilaa. Hinta-arvion voi tilata jos huvittaa. Mitään rajoituksia ei ole. Trolliarmeija kyllä keksii miljoona tekosyytä, minkä vuoksi kaikki on heille itselleen aina vaikeaa. Jopa seksin saanti.

Vierailija
589/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä vuokranantajaan, älä välittäjään. Kerro kiinnostuksestanne ostaa asunto, siitä on paras lähteä etenemään asian kanssa. :) 

T. Vuokranantaja 

Vierailija
590/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä, kiitos! 

Voisinkin tilata hinta-arvion vuokra-asunnosta, joka on minulla nyt kolmoskotina eli kahden omistuskämpän lisäksi. Kolmoskodin vuokrasopimus on jo irtisanottu (avainten luovutus lokakuu 2026) mutta taloyhtiössä on myynnissä parempia asuntoja. 

Kun välittäjä tulee käymään paikan päälle, hän arvioi minun asuntoni (hankkii dokumentit tästä, selvittää taloyhtiön tilinpäätöstiedot, selvittyää tulevat remontit) ja minä käytän tietoja hyödyksi kun teen tarjouksen lähinaapurin kämpästä. Välittäjä luulee, että haluan ostaa nykyisen huokra-asuntoni, mutta todelliset ostohalut kohdistuvat toiseen asuntoon. Se on samankokoinen ja siinä on sama pohjapiirros. Yksi kerros alempana, mutta ei haittaa. Talo on hissitön kerrostalo. 

Vierailija
591/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa 220*kuukausivuokrasi.

Mihis toi perustuu? Aivan ei mihinkää..

Mullanon vuokrattuna yksi kiva asunto, myisin sen heti jos vuokralainen tarjoaisi siitä 48 kuukausivuokran.. en epäröisi sekuntiakaan, myisin jopa halvemmalla vuokralaiselle.

Muille en myy ollenkaan niin kauan kuin se vuokralainen siinä asuu. Olen nimittäin luvannut että en myy " alta pois".

Se asunto on tuottanut yli 3 kertaa hankintahintansa omistusaikanani.. parempaa sijoitusta ei oikein voi olla.

Vuokramäärä ei korreloi mitenkään asunnon arvon kanssa.. elkmälkäö tommosiankertolmianläyttäkö tarjouksissa.. höpöhöpö juttua

Miten olet saanut pidettyä vuokralaisesi, jos hän olisi neljän vuoden vuokrilla voinut ostaa oman?

Vierailija
592/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen tietäisit? 

T. Neljää yksiötä Helsingissä vuokraava

Ai mistä, jos vuokralainen tarjoutuu ostamaan asunnon arvioinnin perusteella? 

Ap nyt ensin kysyy vuokranantajalta onko hän ajatellut myyntiä ylipäätään. 

Yllätystarjous voisi olla paljon parempi.. ja sanoo ettävtarjous on voimassa 2 päivää , jis ei käy niin ostamme toisen.

Tuolla, että yllättäen tuleva tarjous on voimassa 2 päivää, melko varmasti varmistaa sen, että saa etsiä toisen kohteen mistä hieroo kauppaa. 2 päivää on yllätystarjouksessa aivan liian lyhyt aika tehdä niin iso päätös

Vierailija
593/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjänä annan asunto-osakkeista hinta-arvioita osakkeenomistajille, jotka toimittavat minulle arvioon vaikuttavat taloyhtiön asiakirjat, mm. viimeisimmän tilinpäätöksen, yhtiökokouspöytäkirjan ja isännöitsijäntodistuksen. En yhtäkkiä näe syytä arvioida asunto-osakkeita ilman näitä asiakirjoja. 

Taas joku trolli valehtelee mustan valkoiseksi. Suurin osa taloyhtiön tiedoista on julkisia (saatavissa eri lähteistä) ja välittäjä ei tarvitse asunnon omistajalta lupaa näiden tietojen hankkimiseen. Riittää kun vuokralainen sanoo, että haluaa hinta-arvion omasta kodistaan. Sehän on juridisesti hänen kotinsa, koska hänellä on vuokrasopimus ja hän maksaa vuokraa. Omistajalla ei ole mitään sananvaltaa vuokralaisen kiinteistöbisneksiin (ostotoimeksiannot).

Itse boikotoin välittäjiä, jotka eivät ota vastaan ostotoimeksiantoja vuokra-asunnon asukkailta. Täytyy olla epätavallisen tyhmä välittäjä, jos ei tajua että ostajaehdokas on jo "koekäyttänyt" asunnon (asuu siinä nyt vuokralla) ja todennut, että tämän voisi ostaa omaksi jos hinta on sopiva. 

Kyllä asunnonomistajalla on päätäntävalta myykö asunnomn vai ei. Vuokralainen ei voi tehdä bisnestä asunnolla sen perusteella, että on sen vuokrannu.

Hinta-arvioo voi tietty kysyä, mutta tuskin välittäjä paljoa vaivaa näkee, jos asunnonomostajaan yhteyttä ottaessa selviää, että myyntiaikeita ei ole

Vierailija
594/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän epätodennäköistä, että omistaja myisi, jos vuokralainen vain ilmoittaa, että haluaisi ostaa vuokraamansa asunnon. Toki se voi tulla joskus myyntiin mutta ei tällä tavalla. Nyt on muutenkin huono aika myydä koska hinnat matalalla. 

Hinta-arviolla et tee yhtään mitään koska omistaja kyllä tietää mikä sen arvo on eikä myy alihintaan. Jos oikeasti haluat kokeilla kepillä jäätä niin kysy omistajalta suostuisiko myymään ja millä hintaa?

Yllättyisit jos tietäisit. Jos minulle joku vuokralainen tulisi tarjoamaan valmista ostotarjousta, niin kyllä siihen vakavasti suhtauduttaisiin. En tietenkään itse laita vuokralla olevaa asuntoa myyntiin. Se on hirveä urakka ja puhtaasti vuokralaisen hyväntahtoisuutta jos siellä näyttöä pääsisi pitään niin että kämppä olisi siisti. Ehei, vuokralla olevia kämppiä ei laiteta myyntiin jos ei ole ihan todella pakottava tarve. Siinä menettää hyvän siivun hinnasta yleensä jos vuokralainen ei ole hommassa mukana. Ja miksi olisi, jos viihtyy asunnossaan. 

Vierailija
595/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri oli jääräpäinen ja ahne vuokraloordi. Sössi omat bisneksensä. Ensin hän piti asuntoa vuokralla monta vuotta. Sitten halusi myydä ja pisti hintapyynnön roimasti yläkanttiin. 219 000 euroa. Samasta rappukäytävästä oli samana vuonna myyty hyväkuntoinen asunto hintaan 195 000 euroa. Mutta vuokraloordi halusi enemmän, koska hän ajatteli että hänen asuntonsa on parempi kuin muiden. Ostotarjouksia ei tullut. Asunnossa vuokralla ollut perhe häipyi. He eivät tätä asuntoa ostaneet, koska omistajan hintapyyntö oli järjetön.
Asunto roikkui julkisessa myynnissä (Etuovi + Oikotie) yli 3 vuotta putkeen. Hintapyynnöt putosivat. Viimeinen pyyntö oli 149 000 euroa. Asunto meni kaupaksi. Uusi omistaja aloitti heti remontin. Keittiö ja kylpyhuone revittiin auki ja kaikki pinnat uudistettiin. Että sellainen "huippukuntoinen" asunto siellä. Myyntihetkellä keittiö ja kylpyhuone olivat yli 10 vuotta vanhoja. Taloyhtiössä oli tehty LVIS-remontti 10 vuotta aiemmin ja siinä yhteydessä remontoitiin (taloyhtiön yksipuolisella päätöksellä) kaikki kylpyhuoneet. Remonttia ei siis voinut välttää, vaikka asunnon omistaja olisi halunnut pitää kylpyhuoneensa koskemattomana. LVIS-remontin yhteydessä uusittiin myös (taloyhtiön yksipuolisella päätöksellä) keittiöiden putkistot, viemärit ja vesikalusteet. Omistaja sai pitää vanhat keittiökaapistot jos halusi. Tuo vuokraloordi teki niin. Halusi säästää rahaa. 
Loppupeleissä kävi sitten niin, että vuokraloordin ahneus kävi kalliiksi. Asunnon arvosta (myyjän itse asettamasta "arvosta") suli pois 70 000 euroa. Ja tämä asunto sijaitsee Helsingissä, Kehä Ykkösen sisäpuolella. Ostajia pitäisi olla jonoksi asti, koska vuokraloordi itse uskoi niin. Vähäinen kysyntä tuli yllätyksenä. Eipä tullut yllätyksenä naapureille, jotka omia asuntojaan myivät hieman ennen kuin vuokraloordi pani oman "huippukuntoisen" asuntonsa myyntiin. 
Talon kaikki asunnot ovat identtisiä. Sama huoneluku, sama huonejärjestys, samat neliömetrit. Grynderi teki fiksusti kun hoiti hommansa näin. Ostajaehdokkaiden ei tarvitse koskaan pohtia, mitä eroa asunnoissa on. Ei yhtään mitään, paitsi varustetaso ja kerrosluku.  

Vierailija
596/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin vuokra-asunto (kerrostalokaksio) on nyt myynnissä hintaan 19 000 euroa. Asunto sijaitsee 1970-luvun kerrostalossa, missä on helvetisti korjausvelkaa. Julkisivuremppa, hissiremppa, kattoremppa, ikkuna- ja parvekeremppa, perusteellinen LVIS-saneeraus. 

Onhan tuo 19 000 euron hinta halpa (on muuten velaton hinta), mutta siihen pamahtaa kohta taloyhtiön UUTTA remonttilainaa noin 50 000 euroa.   :D

Riippuu toki sijainnista, mutta 69000€ rempatusta kämpästä on harvoin huono sijoitus. 

Vierailija
597/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että omistaja määrää myyntihinnan? Ei se ihan niin yksinkertaista ole. Siinä on yhden kirjaimen ero:  omistaja määrää pyyntihinnan, ja se ei välttämättä ole sama kuin lopullinen myyntihinta. Totta kai vuokralainen voi pyytää jonkun arvioimaan asunnon. Eikä siitä tarvitse edes kertoa omistajalle kenet on kotiinsa kutsunut. Kiinteistövälittäjän arvion jälkeen voi esittää oman tarjouksen omistajalle. En ymmärrä mitä loukkaavaa tuossa on. Minä en omistajan olisi moksiskaan. Eihän omistajan ole pakko myydä sitä siihen hintaan eikä ylipäänsä ollenkaan. 

Vierailija
598/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi naapuri oli jääräpäinen ja ahne vuokraloordi. Sössi omat bisneksensä. Ensin hän piti asuntoa vuokralla monta vuotta. Sitten halusi myydä ja pisti hintapyynnön roimasti yläkanttiin. 219 000 euroa. Samasta rappukäytävästä oli samana vuonna myyty hyväkuntoinen asunto hintaan 195 000 euroa. Mutta vuokraloordi halusi enemmän, koska hän ajatteli että hänen asuntonsa on parempi kuin muiden. Ostotarjouksia ei tullut. Asunnossa vuokralla ollut perhe häipyi. He eivät tätä asuntoa ostaneet, koska omistajan hintapyyntö oli järjetön.
Asunto roikkui julkisessa myynnissä (Etuovi + Oikotie) yli 3 vuotta putkeen. Hintapyynnöt putosivat. Viimeinen pyyntö oli 149 000 euroa. Asunto meni kaupaksi. Uusi omistaja aloitti heti remontin. Keittiö ja kylpyhuone revittiin auki ja kaikki pinnat uudistettiin. Että sellainen "huippukuntoinen" asunto siellä. Myyntihetkellä keittiö ja kylpyhuone olivat yli 10 vuotta vanhoja. Taloyhtiössä oli tehty LVIS-remontti 10 vuotta aiemmin ja siinä yhteydessä remontoitiin (taloyhtiön yksipuolisella päätöksellä) kaikki kylpyhuoneet. Remonttia ei siis voinut välttää, vaikka asunnon omistaja olisi halunnut pitää kylpyhuoneensa koskemattomana. LVIS-remontin yhteydessä uusittiin myös (taloyhtiön yksipuolisella päätöksellä) keittiöiden putkistot, viemärit ja vesikalusteet. Omistaja sai pitää vanhat keittiökaapistot jos halusi. Tuo vuokraloordi teki niin. Halusi säästää rahaa. 
Loppupeleissä kävi sitten niin, että vuokraloordin ahneus kävi kalliiksi. Asunnon arvosta (myyjän itse asettamasta "arvosta") suli pois 70 000 euroa. Ja tämä asunto sijaitsee Helsingissä, Kehä Ykkösen sisäpuolella. Ostajia pitäisi olla jonoksi asti, koska vuokraloordi itse uskoi niin. Vähäinen kysyntä tuli yllätyksenä. Eipä tullut yllätyksenä naapureille, jotka omia asuntojaan myivät hieman ennen kuin vuokraloordi pani oman "huippukuntoisen" asuntonsa myyntiin. 
Talon kaikki asunnot ovat identtisiä. Sama huoneluku, sama huonejärjestys, samat neliömetrit. Grynderi teki fiksusti kun hoiti hommansa näin. Ostajaehdokkaiden ei tarvitse koskaan pohtia, mitä eroa asunnoissa on. Ei yhtään mitään, paitsi varustetaso ja kerrosluku.  

LVIS-remonttipäätökseen on jokainen osakas voinut vaikuttaa, mikäli vaivautuu yhtiökokoukseen äänestämään asiasta. 

Vierailija
599/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että omistaja määrää myyntihinnan? Ei se ihan niin yksinkertaista ole. Siinä on yhden kirjaimen ero:  omistaja määrää pyyntihinnan, ja se ei välttämättä ole sama kuin lopullinen myyntihinta. Totta kai vuokralainen voi pyytää jonkun arvioimaan asunnon. Eikä siitä tarvitse edes kertoa omistajalle kenet on kotiinsa kutsunut. Kiinteistövälittäjän arvion jälkeen voi esittää oman tarjouksen omistajalle. En ymmärrä mitä loukkaavaa tuossa on. Minä en omistajan olisi moksiskaan. Eihän omistajan ole pakko myydä sitä siihen hintaan eikä ylipäänsä ollenkaan. 

Kyllä omistaja määrää myyntihinnan. Hänen ei tarvitse myydä millään muulla summalla kuin sillä, jolla hän päättää myydä. Myyntihnta ja pyyntihinta ovat kaksi eri asiaa, mutta älä kuvittele, että ostaja voi ilmoittaa hinnan ja myyjän on pakko sillä hinnalla myydä, koska hänhän ei myyntihintaa päätä.

Vierailija
600/657 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse oyytää jos on krstalo tai rivari, saman yhtiön myytyjen hinnat löytyy googlaamalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän