Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesari se yrittää canceloida J.K. Rowlingia

Vierailija
02.04.2026 |

Taas nillitetään Rowlingin ”transvihamielisyydestä. Oikeasti Rowling vaan haluaa puolustaa biologisten naisten rajoja ja itsemääräämisoikeutta. 

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011908714.html

Kommentit (693)

Vierailija
641/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset naiset haluavat olla rauhassa kullinaisilta. Mitä väärää siinä on?

Ja naiset jotka eivät tunne mitään eksistentiaalista ahdistusta transnaisten olemassaolosta ovatkin rauhassa. Valitettavasti löytyy myös naisia kuten J.K. Rowling joka kaikesta menestyksestään huolimatta istuu nytkin valtavassa linnassaan kiehumassa raivosta ajatellessaan että joku jossain kehtaa olla trans.

Tarkennuksena: linnassaan, jonka seinät ovat mustan homeen peitossa.

Vierailija
642/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari: fanit jättävät Rowlingin luoman taikamaailman.
Todellisuus: "Hogwarts Legacy has achieved massive commercial success, surpassing 40 million units sold worldwide as of December 2025" "...the best-selling game of 2023 and surpassed 1 billion U.S. dollars in retail sales"
Rowling itkee matkalla pankkiin, kun uistinnaamaiset sinitukat polttavat Pottereita roviolla.

Moni tuttuni boikotoi Hogwarts Legacya ja muutakin potterjuttua. Ei kylläkään kaikki.

Kyllä minä uskon että iso määrä väkeä on hylännyt tuon franchinen mutta se on vain niin valtava famdom että faneja yhä riittää.

No kaikilla on omat tuttunsa. Minä en ole kuullut, että kukaan tietämäni henkilö boikotoisi potter franchisea. Päinvastoin, moni lapsi ja nuori on innostunut lukemaan näitä. Ja hyvä niin, lasten lukutaito on laskenut, niin tämä on mielestäni pelkästään hyvä asia. Lasten ei pitäisi joutua tällaisen kulttuurisodan välikappaleiksi. 

Ei kai he joudukaan? En ole kuullut kuin kerran netissä että joku olisi kieltänyt lapseltaan Harry Potterit tuon takia.

Juurihan tuossa aiempi kirjoittaja sanoi, että moni tuttunsa boikotoi.

Ja mistä lapsi edes tietäisi Rowlingin ajatusmaailmaa, tai että on huono juttu puolustaa naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ja turvallisuutta?

Jotenkin veikkaan että moni lapsi pitää toisten elämän vaikeuttamista huonona juttuna. Rowlingin tekemisistä eivät varmaan tiedä.

Sä koet naisten oikeudet, biologiset tosiasiat, aistihavainnot, fyysisen todellisuuden ja homoseksuaalisuuden toisten elämän vaikeuttamisena? 

Tässä ketjussa on sanottu jo aiemmin että Rowling käyttää rahaa transvastaiseen toimintaan

Esimerkkejä?

On lahjoittanut rahaa transvastaisille järjestöille ja perustanut myös oman rahaston tuohon liittyen.

Mitäköhän ovat nämä transvastaiset järjestöt? Kenties naisten turvakoteja, joihin ei haluta miehiä? Mahdollisesti homojen järjestöjä, joissa ollaan sitä mieltä, että lesbojen ei tarvitse deittailla transnaisia? Kerro ihmeessä tarkemmin. eri

Ei vaan propagandaa tuuttaavia kampanjoijia kuten sex matters tai for women Scotland. Hieman noloa puolustaa Rowlingia, etkä edes tiedä millaiseen toimintaan hän osallistuu.

Eli sukupuolella on väliä ja skotlantilaisten naisten puolesta.  Miksi miehiä pitää päästää naisten turvallisiin tiloihin?

En näe noissa mitään pahaa, vaan juurikin naisten puolesta toimimista 

Varmasti hyviä järjestöjä koska niillä on kivan kuuloiset nimet? Sekö on logiikkasi?

Ja syy sille että transnaisia halutaan päästää naisten tiloihin on se että miesten tilat eivät ole heille sen turvallisempia kuin cisnaisille. Transnaiset naisten tiloissa eivät muodosta uhkaa toisin kuin heidän pakottamisensa käyttämään miesten tiloja.

-Eri

Mitä helv ettiä nyt taas? Tietenkin mies naisten tiloissa muodostaa uhan. Etenkin mies, jonka käsitys seksuaalisuudesta on noinkin vinksallaan. Sinulle tuntuu olevan täysin ok ratkaisu se, että kun avoimesti ongelmallisesti seksuaalisuuttaan toitottava henkilö ei, ylläri pylläri, ole turvassa miesten tiloissa, on ihan ok uhrata naisten (vaivalla ja pitkän ajan kuluessa taistellen saadut, huom!) tilat näille tyypeille? Ja se, että kutsut itseäsi nimenomaan cis-etuliitteellä, kertoo meille muille poliittisen agendasi ja kantasi hyvin selvästi, mutta tämän toki tiesit. 

Ei transsukupuolisuus liity seksuaalisuuteen. 

Ei niin. Tuntevat usein vetoa nimenomaan naisia kohtaan ja usein jättävätkin värkkinsäkin paikoilleen, että voivat sitten vaatia lesboilta syväitseväisyyttä 

Eheytystapa tuokin

Joo, jotkut transsukupuoliset tuntevat vetoa naisiin, jotkut miehiin ja jotkut molempiin. Tuliko sinulle uutisena että maailmassa on homoja, heteroita ja biseksuaaleja?

Kun lesbo haluaakin transmieheksi, tuleeko hänestä hetero, vai miten nämä menee? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh. Kyllä on itselläkin mennyt maku Rowligista yhtä pahoin kuin Elon Muskista. Molemmat alkoivat politikoimaan. Suutari pysyköön lestissään.

Miksi Rowlingilla ei saisi olla mielipiteitä?

Koko ajanhan se niitä kertoilee. Muut sitten vastaavasti saavat kertoa oman mielipiteensä Rowlingista.

Minä en ole kuullut yhdenkään transmielisairaan kertovat mielipiteitään Rowlingista. Sen sijaan lapsellista kiukuttelua ja nimittelyä on ollut paljon. Lisäksi maalittamista ja ajojahtia. 

Anteeksi vain,  miten tuollainen nimittely on asiallista keskustelua? 

On.  Aktivistit ovat kaiken pilkan ansainneet.

Eli pilkkaaminen ja nimittely on asiallista keskustelua silloin kuin sinä teet niin ja se kohdistuu transsukupuolisiin, mutta jos sen tekee joku muu ja se kohdistuu Rowlingiin, niin se ei ole asiallista keskustelua? 😃 

Älä rutise mielisairas.

Ei mulla ole mitään mielisairauksia. 

Eikä varsinkaan sairaudentuntoa. 

Mitä sairaudentunnottomuutta se on, että pitää aika kummallisena tuollaista yksipuolista asennetta, että joku kokee, että itse saa pilkata ja haukkua toisia, ja samaan aikaan penää toisilta asiallista keskustelua? 

Eihän tuo trolli mitään asiallista keskustelua ole vaatinut? Tässä taas näkee että yrität jotenkin yhdistää monta eri ihmistä yhdeksi ja samaksi transfoobikoksi joka irvailee trollina ja toisaalta taas myös kirjoittelee asiallisia viestejä? 

Minä ainakin olen ihmetellyt miksi keskustelu on tälläistä mitä esim tuo trolli tekee. Ei erimielisiä tarvi vihata ja haukkua. Ja saman sanon sinullekin, ei erimielisiä tarvi leimata että ne kaikki olisi tuollaisia vihamielisiä trolleja. Tunnen transihmisiä ja ihan mukavia tyyppejä enkä koe tarvetta heitä pilkata. Olen heidän kanssaan eri mieltä näistä transasioista. Mutta entä sitten? En usko jumalaankaan mutta kunnioitan silti kristittyjä enkä koe tarvetta irvailla heille tai pidä heitä jotenkin huonompina ja sama pätee näihin transihmisiin.

Kyseinen trolli juurikin moitti "aktivisteja" Rowlingin haukkumisesta. Ja kun hänen oma tyyli otettiin esiin, niin alkoi tuo jankkaus. Aivan ala-arvoista kuraahan tämä ketju joka tapauksessa on. En tiedä mitä hän kuvittelee saavuttavansa. 

Transjankka tuli pilaamaan ketjun. Tässäkin jopa oli jotain keskustelua, ennen kuin hän saapui paikalle. 

Vierailija
644/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku selittää miten ihmiset jaksaa keskustella transasioista päiväkausien ajan, jollei jopa viikkoja? Eikö teille ole omat foorumit olemassa?

Vierailija
645/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari: fanit jättävät Rowlingin luoman taikamaailman.
Todellisuus: "Hogwarts Legacy has achieved massive commercial success, surpassing 40 million units sold worldwide as of December 2025" "...the best-selling game of 2023 and surpassed 1 billion U.S. dollars in retail sales"
Rowling itkee matkalla pankkiin, kun uistinnaamaiset sinitukat polttavat Pottereita roviolla.

Moni tuttuni boikotoi Hogwarts Legacya ja muutakin potterjuttua. Ei kylläkään kaikki.

Kyllä minä uskon että iso määrä väkeä on hylännyt tuon franchinen mutta se on vain niin valtava famdom että faneja yhä riittää.

No kaikilla on omat tuttunsa. Minä en ole kuullut, että kukaan tietämäni henkilö boikotoisi potter franchisea. Päinvastoin, moni lapsi ja nuori on innostunut lukemaan näitä. Ja hyvä niin, lasten lukutaito on laskenut, niin tämä on mielestäni pelkästään hyvä asia. Lasten ei pitäisi joutua tällaisen kulttuurisodan välikappaleiksi. 

Ei kai he joudukaan? En ole kuullut kuin kerran netissä että joku olisi kieltänyt lapseltaan Harry Potterit tuon takia.

Juurihan tuossa aiempi kirjoittaja sanoi, että moni tuttunsa boikotoi.

Ja mistä lapsi edes tietäisi Rowlingin ajatusmaailmaa, tai että on huono juttu puolustaa naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ja turvallisuutta?

Jotenkin veikkaan että moni lapsi pitää toisten elämän vaikeuttamista huonona juttuna. Rowlingin tekemisistä eivät varmaan tiedä.

Sä koet naisten oikeudet, biologiset tosiasiat, aistihavainnot, fyysisen todellisuuden ja homoseksuaalisuuden toisten elämän vaikeuttamisena? 

Tässä ketjussa on sanottu jo aiemmin että Rowling käyttää rahaa transvastaiseen toimintaan

Esimerkkejä?

On lahjoittanut rahaa transvastaisille järjestöille ja perustanut myös oman rahaston tuohon liittyen.

Mitäköhän ovat nämä transvastaiset järjestöt? Kenties naisten turvakoteja, joihin ei haluta miehiä? Mahdollisesti homojen järjestöjä, joissa ollaan sitä mieltä, että lesbojen ei tarvitse deittailla transnaisia? Kerro ihmeessä tarkemmin. eri

Ei vaan propagandaa tuuttaavia kampanjoijia kuten sex matters tai for women Scotland. Hieman noloa puolustaa Rowlingia, etkä edes tiedä millaiseen toimintaan hän osallistuu.

Eli sukupuolella on väliä ja skotlantilaisten naisten puolesta.  Miksi miehiä pitää päästää naisten turvallisiin tiloihin?

En näe noissa mitään pahaa, vaan juurikin naisten puolesta toimimista 

Varmasti hyviä järjestöjä koska niillä on kivan kuuloiset nimet? Sekö on logiikkasi?

Ja syy sille että transnaisia halutaan päästää naisten tiloihin on se että miesten tilat eivät ole heille sen turvallisempia kuin cisnaisille. Transnaiset naisten tiloissa eivät muodosta uhkaa toisin kuin heidän pakottamisensa käyttämään miesten tiloja.

-Eri

Mitä helv ettiä nyt taas? Tietenkin mies naisten tiloissa muodostaa uhan. Etenkin mies, jonka käsitys seksuaalisuudesta on noinkin vinksallaan. Sinulle tuntuu olevan täysin ok ratkaisu se, että kun avoimesti ongelmallisesti seksuaalisuuttaan toitottava henkilö ei, ylläri pylläri, ole turvassa miesten tiloissa, on ihan ok uhrata naisten (vaivalla ja pitkän ajan kuluessa taistellen saadut, huom!) tilat näille tyypeille? Ja se, että kutsut itseäsi nimenomaan cis-etuliitteellä, kertoo meille muille poliittisen agendasi ja kantasi hyvin selvästi, mutta tämän toki tiesit. 

Ei transsukupuolisuus liity seksuaalisuuteen. 

Ei niin. Tuntevat usein vetoa nimenomaan naisia kohtaan ja usein jättävätkin värkkinsäkin paikoilleen, että voivat sitten vaatia lesboilta syväitseväisyyttä 

Eheytystapa tuokin

Joo, jotkut transsukupuoliset tuntevat vetoa naisiin, jotkut miehiin ja jotkut molempiin. Tuliko sinulle uutisena että maailmassa on homoja, heteroita ja biseksuaaleja?

Kun lesbo haluaakin transmieheksi, tuleeko hänestä hetero, vai miten nämä menee? 

Viimeksi kun katsoin, niin Suomessa on voimassa seksuaalinen itsemäärittelyoikeus. Moni on myös sitä mieltä, että ihmisten makkariasiat on yksityisasia eikä ne kuulu muuta kuin korkeintaan omalle puolisolle ja ehkä luotettavalle gynelle.

Vierailija
646/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset naiset haluavat olla rauhassa kullinaisilta. Mitä väärää siinä on?

Ja naiset jotka eivät tunne mitään eksistentiaalista ahdistusta transnaisten olemassaolosta ovatkin rauhassa. Valitettavasti löytyy myös naisia kuten J.K. Rowling joka kaikesta menestyksestään huolimatta istuu nytkin valtavassa linnassaan kiehumassa raivosta ajatellessaan että joku jossain kehtaa olla trans.

Viha puhe poistoon.

Vierailija
647/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku selittää miten ihmiset jaksaa keskustella transasioista päiväkausien ajan, jollei jopa viikkoja? Eikö teille ole omat foorumit olemassa?

Jotkut on tehneet elämäntehtäväkseen transasioiden vastustamisen. En tiedä miksi. Levittävät sitten antitrans-propagandaansa joka paikassa. 

Viha puhe poistoon

Vierailija
648/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh. Kyllä on itselläkin mennyt maku Rowligista yhtä pahoin kuin Elon Muskista. Molemmat alkoivat politikoimaan. Suutari pysyköön lestissään.

Miksi Rowlingilla ei saisi olla mielipiteitä?

Koko ajanhan se niitä kertoilee. Muut sitten vastaavasti saavat kertoa oman mielipiteensä Rowlingista.

Minä en ole kuullut yhdenkään transmielisairaan kertovat mielipiteitään Rowlingista. Sen sijaan lapsellista kiukuttelua ja nimittelyä on ollut paljon. Lisäksi maalittamista ja ajojahtia. 

Anteeksi vain,  miten tuollainen nimittely on asiallista keskustelua? 

On.  Aktivistit ovat kaiken pilkan ansainneet.

Eli pilkkaaminen ja nimittely on asiallista keskustelua silloin kuin sinä teet niin ja se kohdistuu transsukupuolisiin, mutta jos sen tekee joku muu ja se kohdistuu Rowlingiin, niin se ei ole asiallista keskustelua? 😃 

Älä rutise mielisairas.

Ei mulla ole mitään mielisairauksia. 

Eikä varsinkaan sairaudentuntoa. 

Mitä sairaudentunnottomuutta se on, että pitää aika kummallisena tuollaista yksipuolista asennetta, että joku kokee, että itse saa pilkata ja haukkua toisia, ja samaan aikaan penää toisilta asiallista keskustelua? 

Eihän tuo trolli mitään asiallista keskustelua ole vaatinut? Tässä taas näkee että yrität jotenkin yhdistää monta eri ihmistä yhdeksi ja samaksi transfoobikoksi joka irvailee trollina ja toisaalta taas myös kirjoittelee asiallisia viestejä? 

Minä ainakin olen ihmetellyt miksi keskustelu on tälläistä mitä esim tuo trolli tekee. Ei erimielisiä tarvi vihata ja haukkua. Ja saman sanon sinullekin, ei erimielisiä tarvi leimata että ne kaikki olisi tuollaisia vihamielisiä trolleja. Tunnen transihmisiä ja ihan mukavia tyyppejä enkä koe tarvetta heitä pilkata. Olen heidän kanssaan eri mieltä näistä transasioista. Mutta entä sitten? En usko jumalaankaan mutta kunnioitan silti kristittyjä enkä koe tarvetta irvailla heille tai pidä heitä jotenkin huonompina ja sama pätee näihin transihmisiin.

Mitä sanoisit, jos joku sanoisi olevansa autistien kanssa eri mieltä. Että saa ne kuvitella, että semmonen juttu kun autismi on totta ja ihan kivoja ne on ja silleen, mutta oot vaan eri mieltä. Kuulostaisko vähän pöhköltä?

Siltä sä kuulostat.

Vierailija
649/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua loukkaa transnaisten stereotyyppinen ja parodianomainen naiskäsitys. Olen ihan oikea nainen eikä naiseuteen millään tavalla kuulu räikeä meikki, sievistelevät maneerit tai etenkään semmoinen röyhkeä itsensä tyrkyttäminen koko ajan keskipisteeksi. Oikeat naiset ovat yhteistyökykyisiä ja luonnollisia ja usein vähän liiankin huomaamattomia joukossa. Oikea naisellisuus ei ole mitään kynsi- ja korkokenkätouhua.

Transnaisilla on usein stereotyyppinen kuva naiseudesta ja he ilmaisevat sen myös monesti varsin loukkaavasti tai fetisoivasti, mutta nyt kyllä itsekin yleistät, kun sanot millaisia "oikeat naiset" ovat.

Aivan, ja teen sen tahallani. Saan vastauksia, että minulla ei ole oikeutta määritellä mitä naiseus on, mutta samalla puolustetaan transujen oikeutta määritellä naiseus. Huomaatteko. Miksi heillä olisi sellainen oikeus jos  biologisella naisella ei ole?

Mitä helvettiä nyt taas? Eihän transsukupuoliset ole määrittelemässä naiseutta muille. Eivät he esitä, että sun täytyy täyttää tietyt ominaisuudet ollaksesi oikea nainen. 

He määrittelevät naiseuden sisältämään mieskehoiset henkilöt. Jos naisella on penis ja mies menkkaa ja synnyttää, niin mikä nainen silloin on? Jos naiselle ei ole yleispätevää ja loogisesti koherenttia määritelmää, niin mitä naisten oikeudet ja naiserityisyys silloin tarkoittavat? 

Se mitä käsitetään naisten oikeuksilla pohjautuu sukupuolieroon, ei identiteettikokemukseen.

Niin. Jos minä naisena alan kokemaan itseni mieheksi niin ei se poista sitä että minulla on naisen keho ja olen alttiimpi vaikka yöllä kaduilla tiettyjen rikosten uhriksi joutumiselle...valheeseen perustuva identiteettini ei muuta sitä miten muut minua kohtelee. Tietenkin asiallisissa tilanteissa normaalit ihmiset kohtelee kohteliaasti ja ystävällisesti riippumatta identiteetistäni tai siitä miten sukupuoltani ilmaisen. Mutta en minä transmiehenä voisi saada heteronaisia kiinnostumaan itsestäni koska en ole oikeasti mies. Ja jos raskautuisin niin ei sekään mikään todiste olisi että "mies voi synnyttää". Minulla on naisen keho, joten olen nainen eikä se sukupuoli siitä muutu vaikka kuinka joku selittäisi pitkiä tekstejä sosiaalisesta sukupuolesta.

Tunnut lähtevät siitä oletuksesta että transmiehenä kokisit itsesi mieheksi mutta et muuttaisi mitään ulkoisesta olemuksestasi tai tavasta jolla ilmaiset itseäsi.

Entä jos pukeutuisit kuten mies ja hormonihoitojen johdosta äänesi olisi matalampi, kuntosalilla saadut lihaksesi isompia ja sinulle kasvaisi parta? Uskotko ettei se vaikuttaisi siihen miten sinua kohdellaan?

Ei se kohtelu näy mitenkään erona miesten maailmassa. Moni transmies pettyy kun miehet ei ota heitä vastaan yhtenä äijistä. Ei ne lihakset, parta ja möreä ääni tee miestä. Naurettava ajatus, varsinkin kun suurin transmiehistä on tonttuja.

Höpönlöpön. Ystäväni on transmies ja häntä pidetään miehenä joka paikassa. Mutta ehkä me emme pyöri sellaisissa piireissä, joissa miehen mittana pidetään kirjaimellisesti pituusmittaa ja liian lyhyitä solvataan tontuiksi.

Se on selvää. Itse olen tehdastyöläinen ja lyhyt 167cm mies. Ei se helppoa ole lyhyelle miehellekään. Hyvä jos tuttusi on onnistunut, poikkeuksia aina löytyy.

Vierailija
650/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos JK Rowlingille naisten oikeuksien puolustamisesta. Ei pidä antautua miesten alistamiselle vaikka he yrittävät väittää olevansa naisia pienen leikkelyn ja hormonikuurin jälkeen. Miehinen sadistinen ajattelu ei muutu koskaan vaikka mitä tekisi. 

JK Rowlingille pitäisi myöntää Nobelin palkinto naisten oikeuksien puolustamisesta!

Vierailija
651/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä transsukupuolisia on olemassa ja ollut aina. Mutta uutena ilmiönä on nämä miehet, jotka eivät todellisuudessa ole transtaustaisia vaan heillä on joku muu motiivi. Esimerkiksi toinen petit perheen (Connecticutissa) murhaajista yhtäkkiä väittää olevansa nainen ja haluaa naisten vankilaan. Tämä on ilmiö, joka on olemassa ja uhkaa naisia. On todella surullista, että oikeasti transtaustaiset ja naiset joutuvat kärsimään, koska on nykyään mahdollista, että joku ilmoitusluontoisesti voi sanoa olevansa mitä haluaa. Sama oli USAn mukamas transtaustaisen uimarin tapauksessa. Hän ei menestynyt miesten sarjassa yliopistossa ja identifioi itsensä naiseksi, niin voitti kaikki naisten sarjat. Tämä on sitä naisvihaa, joka verhoutuu transaktivismin taakse. Syynä ei ole oikeasti transtaustaiset ihmiset, vaan pahaa tahtovat miehet.

Vierailija
652/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin juuri. Rowlingin ainoa motiivi oli pilkata."

Esimerkkejä pilkkaamisesta.

Vierailija
653/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktivistit toimituksessa rupesi näemmä riehumaan poistolistansa kanssa, ja nyt ketjuun sitten jääkin pelkkä rowlingin ja persujen kritisointi ja aktivistien omien todella onttojen argumenttien osoittaminen katosi kokonaan ketjusta :D

Hienoa keskustelua taas, tosi voittavat argumentit teillä aktivisteilla. 

Oikeasti te vaan osoitatte teko toisensa jälkeen että rowling on 100% oikeassa kritisoidessaan aktivisteja. Ja media taas on umpihullu ja valehtelee systemaattisesti joka asiassa. 

Foliohattu pois nyt. Et anna mitenkään erityisen hyvää kuvaa Rowlingin kannattajista.

Vierailija
654/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos JK Rowlingille naisten oikeuksien puolustamisesta. Ei pidä antautua miesten alistamiselle vaikka he yrittävät väittää olevansa naisia pienen leikkelyn ja hormonikuurin jälkeen. Miehinen sadistinen ajattelu ei muutu koskaan vaikka mitä tekisi. 

Oikeat naiset ovat niitä joilla on kohtu syntyessään.

Kaikilla ei ole. On harvinaista, mutta mahdollista että (cis)nainen syntyy ilman kohtua. Munasarjat, emätin ym. kyllä löytyy mutta kohtu puuttuu.

Vierailija
655/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kos perustan kaffilan leideille ja evään pääsyn transnaisilta, mutta en pelkää, vihaa tai noteeraa erityisemmin, olenko transfoobikko?

Pääseekö sinne siis transmiehet? Vai ovatko he naisia, joten tunnustat kolme sukupuolta: naiset, miehet ja transnaiset?

Vierailija
656/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeat naiset ovat niitä joilla on kohtu syntyessään.

Kaikilla ei ole. On harvinaista, mutta mahdollista että (cis)nainen syntyy ilman kohtua. Munasarjat, emätin ym. kyllä löytyy mutta kohtu puuttuu.

Näin varmasti on ja heidät voidaan laskea oikeiksi biologisiksi naisiksi.  

Oma juttunsa on ihmiset jotka ovat syntyneet geeniperimältään miehiksi mutta joilla on täydellinen androgeeniresistenssi. Ilmiasultaan he ovat naisia ja asia todetaan yleensä vasta kun kuukautiset eivät ala kuten pitäisi.

Vierailija
657/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä transsukupuolisia on olemassa ja ollut aina. Mutta uutena ilmiönä on nämä miehet, jotka eivät todellisuudessa ole transtaustaisia vaan heillä on joku muu motiivi. Esimerkiksi toinen petit perheen (Connecticutissa) murhaajista yhtäkkiä väittää olevansa nainen ja haluaa naisten vankilaan. Tämä on ilmiö, joka on olemassa ja uhkaa naisia. On todella surullista, että oikeasti transtaustaiset ja naiset joutuvat kärsimään, koska on nykyään mahdollista, että joku ilmoitusluontoisesti voi sanoa olevansa mitä haluaa. Sama oli USAn mukamas transtaustaisen uimarin tapauksessa. Hän ei menestynyt miesten sarjassa yliopistossa ja identifioi itsensä naiseksi, niin voitti kaikki naisten sarjat. Tämä on sitä naisvihaa, joka verhoutuu transaktivismin taakse. Syynä ei ole oikeasti transtaustaiset ihmiset, vaan pahaa tahtovat miehet.

Tuohon valetransilmiöön pitäisi kyllä puuttua. Siksi en ymmärrä miksi sukupuoli on ilmoitusasia. Utopiassa joissa kaikilla on puhtaat jauhot pussissaan niin voisi olla, mutta me emme elä sellaisessa utopiassa.

Milläs perusteella te nyt kyseenalaistatte näiden leidien transiuden? Onko niin, että jos trans tekee rikoksia, niin se transius olikin "valetransiutta"? Monet transnaiset heräävät naiseuteensa vasta murrosiässä, jotkut vasta aikuisena, kun eksyvät por non ihmeelliseen maailmaan. Onko aitoja transeja vain ne, jotka osaavat jokeltaa jo vauvana herkkäkorvaiselle äidille syntyneensä väärään sukupuoleen? 

Vierailija
658/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon valetransilmiöön pitäisi kyllä puuttua. Siksi en ymmärrä miksi sukupuoli on ilmoitusasia. Utopiassa joissa kaikilla on puhtaat jauhot pussissaan niin voisi olla, mutta me emme elä sellaisessa utopiassa.

Milläs perusteella te nyt kyseenalaistatte näiden leidien transiuden? Onko niin, että jos trans tekee rikoksia, niin se transius olikin "valetransiutta"? Monet transnaiset heräävät naiseuteensa vasta murrosiässä, jotkut vasta aikuisena, kun eksyvät por non ihmeelliseen maailmaan. Onko aitoja transeja vain ne, jotka osaavat jokeltaa jo vauvana herkkäkorvaiselle äidille syntyneensä väärään sukupuoleen? 

Minä olen ymmärtänyt että jos on trans, siitä on ollut merkkejä jo pidemmän aikaa. 

Vierailija
659/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JK Rowlingille pitäisi myöntää Nobelin palkinto naisten oikeuksien puolustamisesta!

Nobel siitä että "puolustaa naisia" käytännössä olematonta uhkaa vastaan? Saisinko minäkin Nobelin heteronaisten puolustamisesta jos ryhtyisin aktiivisesti vastustamaan lesboja?

Vierailija
660/693 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Täältä poistui mielestäni ihan neutraaleja viestejäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän