Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alppiero: mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä tms.

Vierailija
01.04.2026 |

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011899512.html

Mitä mieltä? Onko todellinen ilmiö vai pitäisikö naisten opetella erätaitoja?

Kommentit (685)

Vierailija
661/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kumppani luotettava tai,  on jokaisella hyvä olla  oma kompassi,  oma kartta, ruoka ja vesi.   Pitkällä vaelluksella tuntemattomassa maastossa  yksin tai kaksin voi sattua jos jotakin.   Esim.  toinen  lähtee etsimään vettä, tähystämään,  eksyy, loukkaantuu  eikä pääse palaamaan.  Merkkipilli  vielä ja avaruuslakana,  pienet kevyet  apuvälineet kulkee kyllä vaivatta jokaisella mukana.    

Tässä on se ero, että nämä naiset eivät ole mitään vaeltajia tai kiipeäjiä. He eivät tiedä varusteista eivätkä omista sellaisia.

Sinne kiipeämään/ pidemmälle vaeltamaan saatetaan joskus lähteä kesken retken lennosta. Joka tapauksessa mies etukäteen kertoo, "ettei siellä tarvitse mitään ja hän hoitaa kaiken" . Nainen, jolla ei ole kokemusta, luottaa siihen. 

Ja kun alkaa tuntua raskaalta, syyttää itseään kuten tuo yksi inisijä tässä ketjussa. 

Vierailija
662/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 600 kommenttia jorinaa yhdestä uutisesta, missä joku random jäbä jätti random mimmin vuorelle.

Välissä 50% viesteistä palstalle uskolliseen tapaan "ite oot tyhmä" -vänkäystä.

Jatkakaa...

Kovinpa kevyesti suhtaudut heitteillepanoon joka johti uhrin kuolemaan.  Onneksi oikeuslaitos ottaa asiallisemman lähestymistavan.  

Voisi kysyä,  jättäisikö mies  ryhmänsä miehen heitteille?  Onko sellaista tapahtunut kavereiden kesken  ellei ole aivan viimeinen pakko?   Joko tietoista tai tiedostamatonta misogyniaa  tapauksessa oli. 

Mä oon kuunnellut näitä kiipeily/patikointi/retkeily/sukellus tarinoita paljon. Ei tule kyllä yhtään mieleen. Aina kun mies jättää miehen tai nainen jättää miehen taakseen niin tilanne on ollut sellainen että miehen vointi on pettänyt kriittisellä hetkellä tai on tapahtunut onnettomuus, eikä ole mitään tehtävissä ja/tai kuitenkin lähdetty hakemaan apua. Kannettu kaveri jopa selässä turvaan. Vain tilanteissa joissa joku on suoriltaan kuollut, ruumiin hylkääminen on sukupuolineutraalia. Mutta näitä joissa nainen hylätty ilman syytä niin sukupuoliero kyllä korostuu.

Toinen selitys on se että miehet tekee suurimman osan murhista, ja miksi ei suorittaisi murhaa niin että siitä on vaikeampi jäädä kiinni? Tämähän on täydellinen onnettomuuden lavastamiseksi ja sen varmistamiseksi ettei todistajia ole. Jopa niin ettei uhri välttämättä tajua mitä heille pyritään tekemään.

Se on sitten pohdistaa toiselle päivälle miksei osata jättää kumppania niinkuin normaali ihminen vaan pitää murhata, vaikka itse ei edes ole tälle millään tavalla alisteisessa asemassa väkivallan uhalla.

Olisi hyvä tutkimuksen aihe, miksi nainen ja kuolema kiehtoo eri muodoissaan  miehiä.   Niin että jotkut saa nautintoa  tästä.  Tai naisen  syrjäyttäminen  pillutelineeksi enkä nyt tarkoita eri sukupuolten välille muodostuvaa  kitkaa,  johtuen erilaisesta ajattelutavasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni teki tuota jo kun olin lapsi. Muistot ensimmäisiltä hiihtoretkiltä olivat juuri tuota, että jäin yksin suksilla taapertamaan itkien pimenevään metsään sillä välin kun isäni hiihti tunnin lenkin sen ladun ympäri. Olin reilusti alta kouluikäinen, ehkä 4-6 vuotias. 

Tuli kuitenkin takaisin? Vaikuttaa siltä, että kuvitteli sinun hiihtelevän rauhassa omaan tahtiisi samalla kun hän kuntoilee omaan tahtiinsa, lainkaan ymmärtämättä miten ahdistavaa se yksin jääminen sinulle oli.

Pitää sanoa sopiiko jos  tekee  nopean lenkin, että isi tulee takaisin.   Jos on luottoa. 

Vierailija
664/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni teki tuota jo kun olin lapsi. Muistot ensimmäisiltä hiihtoretkiltä olivat juuri tuota, että jäin yksin suksilla taapertamaan itkien pimenevään metsään sillä välin kun isäni hiihti tunnin lenkin sen ladun ympäri. Olin reilusti alta kouluikäinen, ehkä 4-6 vuotias. 

Tuli kuitenkin takaisin? Vaikuttaa siltä, että kuvitteli sinun hiihtelevän rauhassa omaan tahtiisi samalla kun hän kuntoilee omaan tahtiinsa, lainkaan ymmärtämättä miten ahdistavaa se yksin jääminen sinulle oli.

Pitää sanoa sopiiko jos  tekee  nopean lenkin, että isi tulee takaisin.   Jos on luottoa. 

Luottoa siihen että isi tulee takaisin vai siihen ettei lapsi huku yksinään, vai luotto siihen ettei kukaan muu tee pahaa? En kyllä pientä lasta jättäisi missään tilanteessa. Jos tarkoitus on lähteä urheilemaan aikuisen tahtiin niin miksi raahata mukana pientä lasta? Käy omalla ajallasi, älä silloin kun olet lapsesta vastuussa.

Vierailija
665/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita kommentteja. Turha väittää, että naisvihaa ei ole. Päinvastoin, naisviha on nousussa. 

Vierailija
666/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro yksikin hyvä syy miksi nainen lähtisi miehen kanssa yhtään mihinkään jos osaa hommat itse. 

vaikea tuota on tavallisen ihmisen selittää vihreälle miehiävihaavalle feministille, kun maailmankuvat ovat niin erilaiset.

Itse asiassa hyvinkin helppo. Esim. 

1. Mies on harmiton

2. Ja hyvää seuraa.

Harmi ettei ole kumpaakaan.

Miksi mies ottaisi naista mukaan mihinkään, kun osaa ne hommat varmuudella paremmin yksinkin? 

Jos siis puhtaan utilaritistisesti ajattelee, naisesta on aika pirun harvoin lisäarvoa sen substanssin kannalta.

Erähommissa mies saa kantaa enemmän ja suorittaa raskaammat tehtävät. 

Miesten kannattaisi oikeastaan vain hengailla keskenään ja toisinaan käydä viikinkiretkellä naisten puolella. Samalla harventaa niiden nössömiesten laumaa sillä puolen.

Näinhän ihmiskunta on toiminutkin kymmeniä tuhansia vuosia, joten sinällään tämä viimeisten vuosisatojen, jopa vain vuosikymmenten, pintakultaus unohtuisi nopeasti kovassa paikassa. Esimerkkejä löytyy katsomalla kaikkia moderneita sotatoimialueita.

Ei se mies yleensä kanna enempää kuin kantaisi yksinkään. Teltta on oltava ja ruoanlaittovehkeet, niitä käyttää kaksi siinä missä yksikin. Monet naiset ovat tosi päteviä ruokahuollon ja suunnittelun kanssa, näissä tulee vaellukseen helppoutta ja mukavuutta. On se nyt yleensä ihan win win. Mutta miehen täytyy ymmärtää, että hänelle se on sitten leppoisampi reissu eikä extreme-suoritus.

Tuo vaan, että kilpailuhenkinen ihminen kun alkaa itsekin vähän väsyä, niin se voi saada semmoisen hikipäässä hampaat irvessä äkkiä perille vaikka läpi harmaan kiven -moodin, jossa se turhautuu valtavasti, jos toinen taapertaa liian rauhallisesti. Näin voi käydä naisellekin. Miehillä vaan sitten helpommin tulee se k-päisyys siinä esiin, varsinkin jos takana taapertaa pelkkä nainen, joka ei ehkä alun perinkään ole hänen maailmassaan ihan oikea ihminen.

Tuo on sitten ihan oma pahuuden lajinsa, jos alun perin jo suunnittelee ja valmistelee eksyttämistä. 

Kyllä minä miehenä osaan ihan itse laskes makro- ja kaloritarpeeni reissuun. Sen mukaan sitten ostaa valmiit kuivaeväät, tai kuivata itse. Maulla ei ole itselleni vaeltaessa mitään arvoa. Pl. jos on kalastusvälineet mukana, tuore kala maistuu aina hyvälle. 

Vaatteissa itselle riittää huomattavasti vähempi määrä vs kaikilla naisilla tuntuu olevan vaelluksellekin ottaa vaihtovaatteet per päivä, vähintään alusvaatteiden osalta. Sitten on rinkka puolillaan niitä, suklaata ja muuta turhaketta. Yhdellä valonlapsella (kaverin tyttöystävä) oli aikanaan lasinen punkkupullo matkassa. Eikä voinut kantaa tasan mitään ns. ryhmäkohtaisista, koska "paino". 

Vaimon kanssa tulee kyllä vaellettua. Mutta hän onkin tekijänaisia siinä ja lähestyy asiaa hyvin samankaltaisesti/askeettisesti. 

Jonkun perusnatkuttajan ehkä voisikin kuvitella jättävänsä kairaan natisemaan keskenään 😁 (vitsi, vitsi...kai...)

Kuulostat juuri sellaiselta empatiakyvyttömältä narsistilta. MINÄ OSAAN, MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN AINOA OIKEA NÄKÖKULMANI KAIKKEEN. 

Etkö ole koskaan tajunnut. vaikka sulla muka on vaimokin, että naisella voi yhtäkkiä alkaa menkat????? Sinustako hänen pitäisi kulkea erämaassa veriset housut jalassa?

No vaimolla ei ala. Johtuen hormonallisesta ehkäisystä. Luulisi Sinun naisena ymmärtävän nämä jutut.

Erämaassa voi aina sattua ja tapahtua. Olen itsekin kulkenut sekä verisissä housuissa (sattui pimeässä hassi ja oksa teki reiän reiteen) kuin myös pskat housussa. Iski ruikulit ja mikäs siinä...byysat huljuteltiin jonkassa, kun pystyi. Eihän ne ihan freesit olleet, mutta sellaista se on.

Oma tausta on entinen ammattialiupseeri tiedustelupuolella (sissi), joten kyllä - väitän jotain tietäväni niin erä kuin selviytymistilanteista. Vaikka nykyään valkokaulusduunari. Vaimolla myös pitkä tausta erinäisistä erähommista, joten homma natsaa.

Todennäköisesti vihaisit häntä huomattavasti enemmän...hän jättäisi kenties kanssa siskon sinne kairaan, jos ei töppönen kävisi. 

Vierailija
667/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viisivuotiasta jätetä yksin pimeään metsään hiihtelemään, edes niin että sanoo tulevansa takaisin tunnin päästä! 

Vierailija
668/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro yksikin hyvä syy miksi nainen lähtisi miehen kanssa yhtään mihinkään jos osaa hommat itse. 

vaikea tuota on tavallisen ihmisen selittää vihreälle miehiävihaavalle feministille, kun maailmankuvat ovat niin erilaiset.

1. Mies on harmiton

2. Ja hyvää seuraa.

Miksi mies ottaisi naista mukaan mihinkään, kun osaa ne hommat varmuudella paremmin yksinkin? 

Jos siis puhtaan utilaritistisesti ajattelee, naisesta on aika pirun harvoin lisäarvoa sen substanssin kannalta.

Miesten kannattaisi oikeastaan vain hengailla keskenään ja toisinaan käydä viikinkiretkellä naisten puolella. Samalla harventaa niiden nössömiesten laumaa sillä puolen.

Näinhän ihmiskunta on toiminutkin kymmeniä tuhansia vuosia, joten sinällään tämä viimeisten vuosisatojen, jopa vain vuosikymmenten, pintakultaus unohtuisi nopeasti kovassa paikassa. Esimerkkejä löytyy katsomalla kaikkia moderneita sotatoimialueita.

Ei se mies yleensä kanna enempää kuin kantaisi yksinkään. Teltta on oltava ja ruoanlaittovehkeet, niitä käyttää kaksi siinä missä yksikin. Monet naiset ovat tosi päteviä ruokahuollon ja suunnittelun kanssa, näissä tulee vaellukseen helppoutta ja mukavuutta. On se nyt yleensä ihan win win. Mutta miehen täytyy ymmärtää, että hänelle se on sitten leppoisampi reissu eikä extreme-suoritus.

Tuo vaan, että kilpailuhenkinen ihminen kun alkaa itsekin vähän väsyä, niin se voi saada semmoisen hikipäässä hampaat irvessä äkkiä perille vaikka läpi harmaan kiven -moodin, jossa se turhautuu valtavasti, jos toinen taapertaa liian rauhallisesti. Näin voi käydä naisellekin. Miehillä vaan sitten helpommin tulee se k-päisyys siinä esiin, varsinkin jos takana taapertaa pelkkä nainen, joka ei ehkä alun perinkään ole hänen maailmassaan ihan oikea ihminen.

Tuo on sitten ihan oma pahuuden lajinsa, jos alun perin jo suunnittelee ja valmistelee eksyttämistä. 

Kyllä minä miehenä osaan ihan itse laskes makro- ja kaloritarpeeni reissuun. Sen mukaan sitten ostaa valmiit kuivaeväät, tai kuivata itse. Maulla ei ole itselleni vaeltaessa mitään arvoa. Pl. jos on kalastusvälineet mukana, tuore kala maistuu aina hyvälle. 

Vaatteissa itselle riittää huomattavasti vähempi määrä vs kaikilla naisilla tuntuu olevan vaelluksellekin ottaa vaihtovaatteet per päivä, vähintään alusvaatteiden osalta. Sitten on rinkka puolillaan niitä, suklaata ja muuta turhaketta. Yhdellä valonlapsella (kaverin tyttöystävä) oli aikanaan lasinen punkkupullo matkassa. Eikä voinut kantaa tasan mitään ns. ryhmäkohtaisista, koska "paino". 

Vaimon kanssa tulee kyllä vaellettua. Mutta hän onkin tekijänaisia siinä ja lähestyy asiaa hyvin samankaltaisesti/askeettisesti. 

Jonkun perusnatkuttajan ehkä voisikin kuvitella jättävänsä kairaan natisemaan keskenään 😁 (vitsi, vitsi...kai...)

Kuulostat juuri sellaiselta empatiakyvyttömältä narsistilta. MINÄ OSAAN, MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN AINOA OIKEA NÄKÖKULMANI KAIKKEEN. 

Etkö ole koskaan tajunnut. vaikka sulla muka on vaimokin, että naisella voi yhtäkkiä alkaa menkat????? Sinustako hänen pitäisi kulkea erämaassa veriset housut jalassa?

No vaimolla ei ala. Johtuen hormonallisesta ehkäisystä. Luulisi Sinun naisena ymmärtävän nämä jutut.

Erämaassa voi aina sattua ja tapahtua. Olen itsekin kulkenut sekä verisissä housuissa (sattui pimeässä hassi ja oksa teki reiän reiteen) kuin myös pskat housussa. Iski ruikulit ja mikäs siinä...byysat huljuteltiin jonkassa, kun pystyi. Eihän ne ihan freesit olleet, mutta sellaista se on.

Oma tausta on entinen ammattialiupseeri tiedustelupuolella (sissi), joten kyllä - väitän jotain tietäväni niin erä kuin selviytymistilanteista. Vaikka nykyään valkokaulusduunari. Vaimolla myös pitkä tausta erinäisistä erähommista, joten homma natsaa.

Todennäköisesti vihaisit häntä huomattavasti enemmän...hän jättäisi kenties kanssa siskon sinne kairaan, jos ei töppönen kävisi. 

Minkäslaisia erinäisiä erähommia tämä siskon kairaan jättävä vaimo on aiemmin tehnyt? Olette kyllä ansainneet toisenne, niin ettei jätä muita. Vakka ja kansi.

FYI, hormonaalinen ehkäisy ei vie kaikilta menkkoja, t hormonikierukka, tuplaminipillerit ja menkat.

Vierailija
669/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt kaksi eri asiaa, se osaaminen ja toisaalta fyysinen suorituskyky. Kuka tahansa mies ei osaa erähommia varmuudella yksinkin paremmin kuin kukaan nainen. Miehissäkin on niitä, jotka eivät tosiaankaan osaa ja naisissa on niitä, jotka osaavat oikein hyvin. Mutta tämä ei liity mitenkään siihen, että oikeastaan kuka tahansa mies on fyysisesti vahvempi ja useimmiten suorituskykyisempi kuin lähes kukaan nainen. Poikkeukset ovat ääripäiden vertailua: oikein todella suorituskykyinen nainen voi joskus olla parempi kuin kertakaikkisen rapakuntoinen mies. 

Esimerkiksi judossa 14v on se ikä, jota vanhempi poika voittaa itseään vaikka miten paljon taitavamman naisen, koska on fyysisesti ylivoimainen ihan vaan sukupuolensa vuoksi.

Taitavankin naisen saa pahaan pulaan, jos hänet uuvuttaa liialla vauhdilla ja kuormalla ja sitten suurempien voimien turvin ravaa karkuun ja vie olennaiset varusteet mennessään. Tämä käy vieläpä helposti, koska heikomman väsyessä on tapana ottaa häneltä kannettavaa tavaraa pois vahvempien kannettavaksi. Toisaalta toki täysin taitamattoman saa pulaan vielä paljon helpommin, kun hänellä ei ehkä alun perinkään ole kunnon varusteita eikä kykyä käyttää niitä tai muuten selviytyä.

Vierailija
670/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin muutaman alta kouluikäisen lapsen isältä tätä,  siis että voisivatko jättää lapsen ladulle metsään yksin ja vetää jonkun tunnin lenkin ja tulla sitten hakemaan lapsen myöhemmin. 

Kaikki katsoivat minua kuin vähäjärkistä ja vastaus oli että kuka hullu jättää pienen lapsen yksin ladulle keskelle metsää?!? Kenellekään heistä ei olisi juolahtanut mieleenkään tehdä noin.

Eli miehiä on monenlaisia, nuo eksyttäjät on ihan omaa alinta kastiaan. Tosimies ei jätä muita pulaan, ei naisia eikä miehiä. 

Minkähän ikäinen kommentoija oli kyseessä? Tuskin tapahtunut tällä vuosituhannella, johan siitä nykyään olisi joku varmasti heti ilmoittamassa lastensuojeluunkin jos sen näkisi. Toinen kysymys on sekin, että onko kyse oikeasti ollut tunnista? Odottavalle ja yksinään pelkäävälle lyhytkin aika tuntuu pitkälle, mitä kommentoijan isä ei ilmiselvästi ole lainkaan osannut ajatella. Ei nyt sentään kuitenkaan täysin hylännyt tai jopa jättänyt tarkoituksella kuolemaan, kuten keskustelun aiheena olevissa tapauksissa tehty.

Vierailija
671/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mies on harmiton

2. Ja hyvää seuraa.

Ei v.ittu taas tää ammattipätijä täällä. :D

Vierailija
672/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hiljaa! Olenhan minä ihka aito SISSY!

Vierailija
673/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä? Suomalainen nainen vaeltaa korkeintaan pullaosastolle kaupassa tai kiipeää kakkukauppaan, jos se on toisessa kerroksessa.

Turvallisuuden maksimointia.

Vierailija
674/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheita kommentteja. Turha väittää, että naisvihaa ei ole. Päinvastoin, naisviha on nousussa. 

Naisviha ei ole nousussa. Tuo on perustapa, jolla miehet ovat suhtautuneet naisiin aina. Se tulee nyt vaan paremmin ilmi Internetin ansiosta. Vain pieni osa miehistä pitää yllä lirkuttelukulissia saadakseen palveluita keskeytyksettä.

Vierailija
675/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät naiset osaa muuta kun synnyttää kakaroita tähän ylikansoitettuun maailmaan! Synnytyskoneita kun ovat 🤭

Vierailija
676/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät naiset osaa muuta kun synnyttää kakaroita tähän ylikansoitettuun maailmaan! Synnytyskoneita kun ovat 🤭

Harmi vaan, että äitisi kone oli epäkunnossa ja synnytti pelkkää paskaa :D

Vierailija
677/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vaan, että äitisi kone oli epäkunnossa ja synnytti pelkkää paskaa :D

Huonolaatunen sperma isällään niin ihmekös kun syntyy pelkkiä mulkkuja.

Vierailija
678/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa tuon pojan reaktio sen jälkeen kun on tyrkännyt tuon tytön yli kallion. Ymmärrätte millaisia tyyppejä on olemassa. Saavat kiksit tuollaisesta.

Tuo on selvä rikos, josta kundin pitäisi saada vähintään 1v linnaa. Muutenkin YouTube on täynnä näitä typeriä "prankkeja" jossa naisia nöyryytetään henkisesti sekä fyysisesti. Tekiänä on usein mies, ja kaikki hurraa täälle miehen pikku "prankille". Tossa toisena päivänä katsoin, kuinka mies löi puisella terassiharjan varrella naista selkään, ja kaikki vaan nauroivat tälle pilalle. Naista selvästi sattui, muttei ketään näyttänyt kiinnostavan, koska onhan se hauskaa tehdä pilaa naisen kustannuksella. Vielä saada rahaa näistä videoista, kun kommenttikenttä on täynnä "tee naiselle sitä ja tätä seuraavaksi!"

Vierailija
679/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö Lotta Hintsalle? Sherpa painas teltassa ison kovan sisään tyhjentäen kassit.

Sen jälkeen jouti kiertoon Lotta.

Vierailija
680/685 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun on 😌. Oppiipa naiset olemaan! 😇

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan