Alppiero: mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä tms.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011899512.html
Mitä mieltä? Onko todellinen ilmiö vai pitäisikö naisten opetella erätaitoja?
Kommentit (714)
Maailman sivu naisia jotka ovat onnistuneet listimään miehen tai useamman, no problem.
Silti nämä alppimurhaaja miehet vie jyrkänteille vain naisia joista tietää että ovat helppoja uhreja. Vaikka nämä miehet on olevinaan niin ylivertaisia. Kuitenkin pelko persiissä että kävisi itselle kalpaten jos oikeaan matsiin joutuisivat.
Kuitenkin vankilassa on naisia, jotka ovat ottaneet, yleensä pitkäaikaisesti väkivaltaisen, miehensä hengiltä.
Minäkin olin nuorena suhteessa, mihin alkoi tulla väkivaltaa. Kun ensimmäisellä kerralla pistin täysillä takaisin, fyysinen kiusaaminen loppui siihen.
Seurustelin 2010 luvun alussa intialaisen miehen kanssa. Hän teki mulle tällaisen tempun yhdellä Intian reissulla. Olimme Pohjois-Intian syrjäisillä vuoristoalueilla pikkupaikassa (ei vaeltamassa sentään). Hän hermostui mulle ilman syytä, häipyi itse pois ja jätti mut omin avuin selviytymään sieltä pois. Oli oksettava tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet aina tekee tuota naisille jotka eivät pistä vastaan, mutta ei koskaan minulle joka ta pp aisi siihen paikkaan.
Koska sä et voimatukkinesi ja tanakoine kinttuinesi pääse lähellekään erällä viihtyvää miestä? Tai ehkä ketään miestä?
Voit elää siinä voimakuvitelmassasi.
Vaikka cooperissa menee aikalailla alle 3k? Penkistä lähtee alta 100kg? 150kg kyykky jää pohjaan?
Millä voimalla ja kestävyydellä siis tappaisit siihen paikkaan tjsp. ...Yep.
Ihan täältä sivusta, me ei-kantikset tuikataan tarvittaessa veitsellä. Jatkakaa pullistelua.
Aika kokematon on, jos luulee puukolla pärjäävänsä itseään selvästi fyysisesti voimakkaampaa vastustajaa vastaan.
Itse olen nainen ja kouluttanut naisia kuin miehiäkin parissakin täyden kontaktin itsepuolustuslajissa.
Ikävä kyllä on todettava, että Mike Tysonin kuuluisa lausahdus "jokaisella on suunnitelma, kunnes saavat nyrkistä naamaan" pätee selvästi enemmän naisiin kuin miehiin.
Moni "voimanainen" ei ole selvinnyt peruskurssista, kun vaatimus on sekä ottaa vastaan että antaa voimakkaita iskuja torsoon. Ei siis edes nassuun.
Itse en kannata väkivaltaa. Mutta kannatan realistista ymmärrystä asiasta.
Mielestäni tämä keskustelu tälläisen uutisen kaltaisen marginaaliasian ympärillä on ylipäätään järjetön, joten kommentoin vain tästä fyysisen kamppailun näkökulmasta.
Sulla on nyt ajatus jostain reilusta tappelusta. Tositilanteessa on se päällekäyvä pullistelija ja yksi tilaisuus pitää henkensä. Se ohjaa kyllä olemaan ajoissa kun ei ole menetettävää.
Itsepuolustuksessa ei nimenomaan ole koskaan kyse reilusta tappelusta. Se on fundamentaali ero sen ja kamppailu-urheilun välillä.
Mikään aiemmin esittämäni ei muutu.
Mutta suosittelen jokaiselle naiselle kyllä esimerkiksi Krav Maga treenejä asiallisessa seurassa. Mustelmia tuleekin tulla. Ne ovat pakollinen keino ymmärtää edes alkeita siitä maailmasta. Defendo on toinen hyvä.
Ei siihen maailmaan ole pakko sukeltaa. Mutta se antaa nopeasti perspektiiviä myös omista kyvyistä. Moni voi yllätttyä alkuun negatiivisesti, mutta kunhan siitä pääsee yli, on mahdollisuus todella nopeaan kehitykseen. Ainakin pärjätäkseen keskivertotallaajalle.
Jahas. Itse Tuomas Sakari Matias Salminen täällä paikalla taas? Nettivinkatkaa.
Minä tiedän että pystyn tappamaan miehen, itseäni paljon isomman ja fyysisesti vahvemman, kun olen siitä lusinutkin. Harvoin ne älykkäitä on.
Tuohon kamppailemiseen voin todeta, että kuinka usein olet ns. nollasta ampaissut tilanteeseen, missä menet muutaman minuutin maksimisykkeillä.
Esim. kävellyt rauhakseen pitkän ylämäen alle ja lähtenyt siitä juoksemaan, niin kovaa kuin vain pääset, seuraavat 2-3 minuuttia.
Se vastaa n. kamppailutilanteen fyysistä stressiä. Siinä samassa pitäisi tehdä ne jipotkin, kun vastustaja tekee omiaan.
Aikaan treeneissä tätä treenattiin tekemällä mäkivetoja, missä sattumanvaraisesti kouluttaja tuli eteen, iski pari lyöntiä torsoon ja työnsi taaksepäin. Tehtävä oli puskea läpi ja huipulle määrätyssä ajassa.
Niitä treenejä en kaipaa, mutta kyllä ne opettivat.
Tuo mies on kirjoittanut täällä päiviä, palstan aukeamisesta sulkemisaikaan asti. Kertoo paljon sekä mielentilastaan että oikeasta fyysisestä kunnostaan, koska kukaan ei voi istua täällä provoamassa ja spämmimässä non-stop ja silti elää normaalia elämää johon kuuluu työt, lepo ja liikunta. Läskisimo tai narukäsi, mutta uhma jäänyt taaperoiästä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin 2010 luvun alussa intialaisen miehen kanssa. Hän teki mulle tällaisen tempun yhdellä Intian reissulla. Olimme Pohjois-Intian syrjäisillä vuoristoalueilla pikkupaikassa (ei vaeltamassa sentään). Hän hermostui mulle ilman syytä, häipyi itse pois ja jätti mut omin avuin selviytymään sieltä pois. Oli oksettava tapaus.
Jatkoit kai suhdetta että sait tilaisuuden viedä se upottavalle suolle ja jättää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon kamppailemiseen voin todeta, että kuinka usein olet ns. nollasta ampaissut tilanteeseen, missä menet muutaman minuutin maksimisykkeillä.
Esim. kävellyt rauhakseen pitkän ylämäen alle ja lähtenyt siitä juoksemaan, niin kovaa kuin vain pääset, seuraavat 2-3 minuuttia.
Se vastaa n. kamppailutilanteen fyysistä stressiä. Siinä samassa pitäisi tehdä ne jipotkin, kun vastustaja tekee omiaan.
Aikaan treeneissä tätä treenattiin tekemällä mäkivetoja, missä sattumanvaraisesti kouluttaja tuli eteen, iski pari lyöntiä torsoon ja työnsi taaksepäin. Tehtävä oli puskea läpi ja huipulle määrätyssä ajassa.
Eiköhän miehiset autistiset mielikuvituskamppailulaji tilanteet nyt riitä tälle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän miehiset autistiset mielikuvituskamppailulaji tilanteet nyt riitä tälle päivälle.
Sit tää tekee silleen et tää action man amppuu laaasseria ziuuuum! ja sit karatepotlu tohon barbiin Haijjaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoit kai suhdetta että sait tilaisuuden viedä se upottavalle suolle ja jättää sinne.
Hehe olisi pitänyt, mutta halusin vaan äkkiä äijästä eroon. Huippu oli, että parin päivän päästä tyyppi laittoi mulle viestiä, että on leppynyt ja valmis antamaan mulle anteeksi jos pyydän. Katkaisin kaikki välit ja vielä vuosia jaksoi eri sähköpostiosoitteista (estin kaikki) laittaa väliin ruikutusviestejä, väliin taas t@ppouhkauksia. 🙄😬
Viisaampi pärjää aina. Sinä olet syntynyt häviämään. Älä vaan käännä selkääsi, älä sulje silmiäsi, älä nuku, älä sairastu, älä vammaudu, älä vanhene. Tulet kuolemaan väsymykseen, siinä maailmassa jonka olet itsellesi luonut. ;)