Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen muka olla täysin työkykyinen, jos hänellä on jotain rajoitteita?

Vierailija
18.05.2026 |

Mietin vaan, kun toisessa ketjussa joku kiisti olevansa osatyökykyinen vaikkei pysty tekemään fyysistä työtä. Haiskahti tosin vähän trollilta..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvinkin paljon sairauksia ja fyysisiä rajoitteita, ja teen niiden mukaan suunniteltua työtä. Siksi olen täysin työkykyinen.

Vierailija
2/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 20 vuoteen tehnyt fyysistä työtä. Palkka nyt 5300€/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvinkin paljon sairauksia ja fyysisiä rajoitteita, ja teen niiden mukaan suunniteltua työtä. Siksi olen täysin työkykyinen.

Millä perusteella olet saanut tuollaista räätälöintiä sitten?

Ap

Vierailija
4/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla rajoitteita.

- Kokoomus

Vierailija
5/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi osa lääkäreistäkin on autismin kirjolla. 

Vierailija
6/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos vakuutusyhtiön lääkäriltä kysytään.

Vierailija
7/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella olet saanut tuollaista räätälöintiä sitten?

Ap

Koska muuten en tähän työhön pystyisi. Vaihtoehtoja oli kaksi, pitkä tai pysyvä sairausloma, tai mukautukset. Ja työnantajalle oli selvää että kaikki mahdolliset muutokset tehdään, joten nyt olen täysin työkykyinen.

Vierailija
8/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan tähän vielä, että työstähän se riippuu, se sairaiden tai rajoitteisten työkyky. On töitä, joihin olisin täysin työkyvytön. Töitä, joihin olisin osatyökykyinen. Ja työtä, kuten nyt, johon olen täysin työkykyinen, kun on riittävät mukautukset.

Olen toki yhdessä vaiheessa ollut myös täysin työkyvytön, kaikkeen työhön. Silloin olin määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
9/9 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kysytäänkö työvoimapoliittisesta, vakuutuslääketieteellisestä vai järkiperäisestä näkökulmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi