Alppiero: mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä tms.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011899512.html
Mitä mieltä? Onko todellinen ilmiö vai pitäisikö naisten opetella erätaitoja?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi naiset olla ystävällisempiä ja mukavampia miehiä kohtaan ja lopettaisi sen jatkuvan valituksen ja nalkuttamisen niin näitä ei tapahtuisi. Naisillakin on vastuu asioihin vaikka yksikään nainen ei sitä vastuuta haluaisi kantaa.
Nimenomaan päin vastoin. Näitä tapahtuu, kun nainen on liian luottavainen, sinisilmäinen ja mukautuvainen. Luonnehäiriöinen mies sitten pahassa paikassa katsoo tilaisuutensa koittaneen. Vuorillekin riittää porukkaa, mutta yleisimmin moni nainen todistaa tämän miehen muuttumisen Dr. Jekyllistä Mr. Hydeksi, kun raskaus on yli kolmen kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuskin kovin moni on eri mieltä, onko teko väärin ja rumaa. Silti, tuollaiseen tilanteeseen tuskin päädytään aivan tyhjästä, joten myös toisen osapuolen on mietittävä omaa käytöstään. Se ei tietenkään oikeuta hylkäämiseen.
Aivan, se osa mitä kannattaa miettiä oli
- mieheen luottaminen
- miehen mukaan skutsiin lähteminen
- miehen kanssa kahden kesken vuorovaikuttaminen
Ei voi mitään jos tilanteet miesten kanssa eskaloituvat henkirikoksiin ja r aiskauksiin, pitää ottaa faktat faktoina ja välttää kaikkea miesten seuraa ja suojella myös tyttölapsia siltä! Nauttikaa loppuelämistänne pelkässä miesseurassa
Totta turiset. Jos naisen elämässä suurin riski on olla tekemisissä miesten kanssa, järkiteko on olla olematta tekemisissä miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen jättää puolison tai kaverin Alpeille, suurkaupunkiin, Prismaan? Vaikka olisi miten vaikea riita, niin ketään ei vaan jätetä noin!
No kai nyt PRISMASTA ihminen selviää ilman traumoja
Oli siellä eksyttäjä ketjussa, että joku väsynyt perheenäiti (en muista tarkkaan hänen tilaansa, saattoi olla raskaanakin tai jostain toipumassa) oli miehen kanssa Prismassa tms. Kassajonossa mies häipyi. Jätti naisen maksanaan ja pakkaamaan pari kassillista ruokaa ja kantamaan ne yksin. Ei näkynyt autoa parkkipaikalla. Lopulta nainen käveli kotiin niiden kassien kanssa, missä mies viattomana loikoilee sohvalla.
Vähän vastaava keissi missä mies oli poissa lähes koko raskauden ajan, selitti tekevänsä rahaa mutta tosiasiassa mm. Petti tuona aikana. Ulkopuolisille esitti sankaria ja uhrautui, pettämisen kuittasi minun viakseni tietysti. Kyseessä oli paatunut petosrikollinen mikä paljastui itselleni vaslitettavasti vasta raskauden aikana.
Tunnen pari muutakin tälaista tyyppiä ja heitä kaikkia yhdistää se, että kun itse tekevät virheitä (esim. Missaavat jonkun deadlinen tai toimivat sääntöjen vastaisesti ja menettävät siksi jonkun etuuden) he käyttäytyvät todella aggressiivisesti muita kohtaan. Ovat siis täydellisen kykenemättömiä mukautumaan normeihin, noudattamaan sääntöjä ja purkavat pahaa oloaan ja omia virheitään täysin häikäilemättä ulkopuolisiin sen sijaan että menisivät itseensä ja ottaisivat opiksi virheistään. Usein btw myös yrittäjiä ja joskus myös kodittomia, sitten rikollisia. Asiat menneet mönkään eikä vaatimaton elämä ole mitään, joten pitää kukkoilla ja ottaa turhia riskejä. Ulkopuoliset sitten kärsivät. Ja kun ollaan päästy tuohon pisteeseen että lakia on alettu rikkomaan niin siitä harvemmin on paluuta vaan suunta on enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että he tekevät tasan tarkkaan mitä haluavat ja se pitää sitten sisällään myös henkeen ja terveyteen kohdistuvat rikokset, ml. Pedofilian ja r aiskaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole niin yleistä, että voisi kutsua ilmiöksi.
Helsingin Sanomien (pakonomainen?) taipumus etsiä julkaistavaksi negatiivista uutisointia miehistä on jo jonkinlainen ilmiö.
Ihan itse te miehet näitä tempauksia teette.
Epäilemättä naistenkin sikailuilla päivälehden täyttäisi muttakun toimitus on täynnä feministejä niin...
Entä Prisma-ero? Kamala ruuhka, penskat huutavat, puoliso mököttää, muut asiakkaat tuijottavat jne.
En tiennyt, että tämä on joku ilmiö, mutta myös minulle on käynyt näin, kun mies paineli edellä eikä jäänyt odottamaan kun liukastelin kiviä pitkin virran yli. Ei ollut ainoa syy eroon, mutta silti suuressa roolissa eroprosessin käynnistymisessä. :D
Olen nainen. Olen ollut sellaisessa tilanteessa, että reissukumppani (nainen) käyttäytyi myrkyllisesti ja vaaransi käytöksellään meidät molemmat. Voin hyvin kuvitella tilanteen, jossa toisella palaa käämit lopullisesti. Myös se nainen voi olla aivan Jekyl & Hyde. Älytöntä selittelyä täällä, että toinen osapuoli on puhtaasti uhri ja heikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen jättää puolison tai kaverin Alpeille, suurkaupunkiin, Prismaan? Vaikka olisi miten vaikea riita, niin ketään ei vaan jätetä noin!
Oli siellä eksyttäjä ketjussa, että joku väsynyt perheenäiti (en muista tarkkaan hänen tilaansa, saattoi olla raskaanakin tai jostain toipumassa) oli miehen kanssa Prismassa tms. Kassajonossa mies häipyi. Jätti naisen maksanaan ja pakkaamaan pari kassillista ruokaa ja kantamaan ne yksin. Ei näkynyt autoa parkkipaikalla. Lopulta nainen käveli kotiin niiden kassien kanssa, missä mies viattomana loikoilee sohvalla.
Vähän vastaava keissi missä mies oli poissa lähes koko raskauden ajan, selitti tekevänsä rahaa mutta tosiasiassa mm. Petti tuona aikana. Ulkopuolisille esitti sankaria ja uhrautui, pettämisen kuittasi minun viakseni tietysti. Kyseessä oli paatunut petosrikollinen mikä paljastui itselleni vaslitettavasti vasta raskauden aikana.
Tunnen pari muutakin tälaista tyyppiä ja heitä kaikkia yhdistää se, että kun itse tekevät virheitä (esim. Missaavat jonkun deadlinen tai toimivat sääntöjen vastaisesti ja menettävät siksi jonkun etuuden) he käyttäytyvät todella aggressiivisesti muita kohtaan. Ovat siis täydellisen kykenemättömiä mukautumaan normeihin, noudattamaan sääntöjä ja purkavat pahaa oloaan ja omia virheitään täysin häikäilemättä ulkopuolisiin sen sijaan että menisivät itseensä ja ottaisivat opiksi virheistään. Usein btw myös yrittäjiä ja joskus myös kodittomia, sitten rikollisia. Asiat menneet mönkään eikä vaatimaton elämä ole mitään, joten pitää kukkoilla ja ottaa turhia riskejä. Ulkopuoliset sitten kärsivät. Ja kun ollaan päästy tuohon pisteeseen että lakia on alettu rikkomaan niin siitä harvemmin on paluuta vaan suunta on enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että he tekevät tasan tarkkaan mitä haluavat ja se pitää sitten sisällään myös henkeen ja terveyteen kohdistuvat rikokset, ml. Pedofilian ja r aiskaukset.
Naiset olivat niin täysin kykenemättömiä mukautumaan normeihin ja sääntöihin että perustivat poliittisen ideologian muuttamaan niitä.
Saaavatko miehet tehdä samoin naisten määrittelemille normeille ja säännöille vai onko feminismi vihaideologia?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen. Olen ollut sellaisessa tilanteessa, että reissukumppani (nainen) käyttäytyi myrkyllisesti ja vaaransi käytöksellään meidät molemmat. Voin hyvin kuvitella tilanteen, jossa toisella palaa käämit lopullisesti. Myös se nainen voi olla aivan Jekyl & Hyde. Älytöntä selittelyä täällä, että toinen osapuoli on puhtaasti uhri ja heikko.
Naisena kannattaisi ottaa feministitsiskot käsittelyyn ennenkuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta luottamus meni
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään puolustamatta naisia niin suurinosa tapauksista on miehiä, tuokin mies selvästi tiesi mitä teki ja aiheutti tahalleen naisen kuoleman
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä ollut jo täälläkin vastaavasta käyttäytymisestä pitkä keskustelu, tyyliin mies kävelee liian lujaa?
No nyt kyseessä oleva mies vei samalla mennessään lämpöpeiton ja tuulensuojan ja jätti naisen jäätymään hengiltä.
Olin aikoinaan Hesassa kaverini asunnolla n. 15km päässä keskustasta. Kaveri oli matkoilla. Multa jäi Vuosaaressa iso olkalaukku metroon, mutta joku todellinen arjen enkeli juoksi mun perään ja toi sen mulle laiturille. En edes tajunnut, että laukku jäi, ennen kuin hän toi sen.
Siellä oli aivan kaikki mun tavarat; puhelin, rahat, kaverin asunnon avain ym. Kun tajusin miten täpärällä oli todellinen katastrofi, olin aika lähellä paniikkia. En tiedä mitä olisin voinut tehdä. En olisi pystynyt soittaa, en muista ihmisten puhelinnumeroita, enkä olisi päässyt kaverin asunnolle. Asun itse 300km päässä. Olisin kai voinut yrittää ajaa pumnilla julkisilla ja mennä poliisilta apua pyytämään.
Tuo opetti minulle, että jos on tarve kuljettaa isoa laukkua, jota ei jaksa koko ajan pitää olalla, mukana on oltava joku pieni olkalaukku tai vyölaukku, jossa on lsa tärkeimmistä tavaroista.
Vaikka olin minulle tutussa kaupungissa kesäaikaan, olisin ollut aluksi aika paniikissa, saati että mut jätettäisiin jonnekin korpeen ilman mitään varusteita. Tuo kokemus opetti minua miettimään eri skenaarioita etukäteen, tavallisessakin elämässä. Mulla on aina mukana monitoimityökalu, tulukset ja pumpulia, pakolliset lääkkeet, kofeiinitabletteja ja pari karkkia, vedenpuhdistustabletteja, pieni vedenpitävä pakastuspussi, ja lähes aina joko foliosadeviitta tai avaruuspeite. Nää mahtuu hyvin käsilaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi naiset olla ystävällisempiä ja mukavampia miehiä kohtaan ja lopettaisi sen jatkuvan valituksen ja nalkuttamisen niin näitä ei tapahtuisi. Naisillakin on vastuu asioihin vaikka yksikään nainen ei sitä vastuuta haluaisi kantaa.
Tai sitten vaan jätetään antamasta miehille niitä vähiäkin mahdollisuuksia ja pysytään turvallisesti kaupungeissa naisporukoissa. Miehet voivat sitten keskenään harrastella parisuhteita, seurustelua, haikkeja ja seksejä.
Kyllä me käydään naisporukalla eräilemässäkin. Ketään ei jätetä yksin. Jos joku väsyy, niin muut auttavat ja odottavat. Teltat ja eväät hoidetaan myös yhdessä. Oikein mukavia reissuja, kun ei ole ketään mököttämässä tai eksyttämässä.
Onnistuu.
Jättää toiseen kaupunkiin tienvarteen. Yöllä. Ilman rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies oli jättänyt edellisenkin naisystävänsä vuorelle yksinään. Hän sentään onnistui pelastautumaan.
Tämän toisen kanssa ottikin varman päälle.
Apua yritti soittaa vasta kun tuuli oli niin kova että apu ei pysty tulemaan paikalle. Itse oli silloin jo vuoren toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka naiset ei tarvi miestä mihinkään mutta naiset on vähän väliä ongelmissa jos miehet ei tee naisen hyväksi asioita.
Tässä sen todellisuuden näkee kuinka "itsenäisiä" ja vahvoja naisetotodellisuudessa on eikä tarvi miestä mihinkään mutta kuitenkin jatkuvasti vaaditaan mieheltä asioita kun nainen ei pärjää itsenäisesti
Sekoitat asioiden toisen hyväksi tekemisen ja toiseen luottamisen. Mutta ehkäpä et luota keneenkään.
Kyllä tapahtuisi. Aina löytyy se "syy".
Esim. lähes kaikki parisuhdeväkivaltaa tai perheäkivaltaa käyttävät oikeuttavat väkivaltansa juurin tuolla tavoin.
Mene hyvä ihminen käsittelemään ongalmasi jonnekin, ettet satuta muita.
Tavalliset erimielisyydet tms on normaaleja asioita elämässä, joista ei kosteta rikoksilla tai muilla isoilla väärinteoilla.