Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alumiinin turvallisuus - fysikaalinen aurinkosuoja huulilla

Vierailija
29.09.2024 |

Fysikaalisen nanopartikkelittomat aurinkosuojat ovat turvallisina pidettyjä, koska verwnkiertoon ei imeydy niistä mitään. Kaipaisin kuitenkin keskustelua aktiiviainesosien eli alumiini- ja titaanihiukkasten turvallisuudesta huulilla. Huulilta näitä kulkeutuu elimistön sisälle syödessä ja juodessa. Olen alkanut pohtia, onko ko. tuotteita turvallista käyttää huulilla. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alumiinia on tutkittu ja se ei ole vaarallista ihmiselle. Alumiinioksidi on todella vakaa yhdiste ja ei reagoi kovin monen asian kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten ottaa niitä joissa ei ole, onko vaihtoehtoja. Mutta huulipunissa ja kiilloissa voi olla kaikkea ainesosaa. Muuallakin. Tai on vain vähän aikaa auringossa ja sisälle, että saa kivasti aurinkoa annokset muttei pala tyystin. Jos on ulkona kauemmin tulee mieleen vaatteet, varjo, lasit ja kaikkea.

Vierailija
4/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alumiinia on tutkittu ja se ei ole vaarallista ihmiselle. Alumiinioksidi on todella vakaa yhdiste ja ei reagoi kovin monen asian kanssa. 

Höpöhöpö. Nimenomaan alumiini on ihmiselle myrkkyä. Esimerkiksi alumiinipohjaisten lääkkeiden tiedetään edistävän aivorappeumaa ja sen vuoksi annostuksessa ollaan erittäin tarkkoja.

https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2004/200405077…

Vierailija
6/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Nimenomaan alumiini on ihmiselle myrkkyä. Esimerkiksi alumiinipohjaisten lääkkeiden tiedetään edistävän aivorappeumaa ja sen vuoksi annostuksessa ollaan erittäin tarkkoja.

Dementikoilla on löydetty suurempia määriä alumiinia aivoista kuin muilta, mutta syyseuraussuhdetta ei tiedetä. 

Vierailija
7/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alumiinin vaikutuksesta aivoihin kerääntyy plakkia, joka näyttäytyy Alzheimerin oireina.

"Aivoissa alumiini liittyi Alzheimerin taudille tyypillisiin muutoksiin" .. Syökää vaan sitä alumiinia..LoL.

Vierailija
8/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just tulossa sanomaan, että mulle määrättiin erittäin pahaan ja kivuliaaseen refluksiin sellaista nestemäistä lääkettä, jossa on alumiinia. Se onneksi auttoi. Olen luullut että se on suht turvallista, mutta eipä näköjään olekaan, nyt kun luin tuon aivorappeumajutun.

Vierailija
9/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitten ottaa niitä joissa ei ole, onko vaihtoehtoja. Mutta huulipunissa ja kiilloissa voi olla kaikkea ainesosaa. Muuallakin. Tai on vain vähän aikaa auringossa ja sisälle, että saa kivasti aurinkoa annokset muttei pala tyystin. Jos on ulkona kauemmin tulee mieleen vaatteet, varjo, lasit ja kaikkea.

Huulipunia en käytäkään. Ihotyypiltäni olen riskiryhmää, joten aurinkosuojaa tarvitaan. Tulee vain mieleen, kun aikoinaan alumiiniset mehumaijat piti vaihtaa teräksisiin... Jos itse tekisi huulivoiteen aurinkosuojalla, olisikohan mitään rasvayhdistettä, jossa luontaisesti edes jonkinlainen suojakerroin? Ap

Vierailija
10/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dementikoilla on löydetty suurempia määriä alumiinia aivoista kuin muilta, mutta syyseuraussuhdetta ei tiedetä. 

Jotain kauttahan se alumiini sinne elimistöön päätyi. Ettei vaan olisi suun kautta? Tuskin ne ihmiset on itsestään alkaneet alumiinia tuottaa.

Vierailija
11/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin just tulossa sanomaan, että mulle määrättiin erittäin pahaan ja kivuliaaseen refluksiin sellaista nestemäistä lääkettä, jossa on alumiinia. Se onneksi auttoi. Olen luullut että se on suht turvallista, mutta eipä näköjään olekaan, nyt kun luin tuon aivorappeumajutun.

Siihen refluksiin se on oikein hyvä lääke. Mutta jokaisella lääkkeellä on jonkinlaisia sivuvaikutuksia. Tässä tapauksessa se on se aivoplakin kertyminen.

Vierailija
12/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylipäätään onko titaanihiukkasten sisäistä vaikutusta tutkittu? 

Vierailija
13/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan alumiinideodorantti vaarallista? Siis se möhkäle jota luontaistuotekaupoissa myydään?

Vierailija
14/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan alumiinideodorantti vaarallista? Siis se möhkäle jota luontaistuotekaupoissa myydään?

En tiedä. Ap käyttää ruokasoodaa. En ymmärrä, miten olin niin huolimaton tässä asiassa, että tajusin vasta nyt alkaa pohtia asiaa.

Vierailija
15/15 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syystä alumiinikattilat poistuivat markkinoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi