Alppiero: mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä tms.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011899512.html
Mitä mieltä? Onko todellinen ilmiö vai pitäisikö naisten opetella erätaitoja?
Kommentit (796)
Mut meinattiin hylätä Tampereelle kun mies sai jonkun ihme raivarin. Autossa istuttiin kaikessa rauhassa ja ukko rupes ulisemaan että hyppää bussiin ja painu kotiin. Kaikki tais lähtä siitä kun varoitin pyöräilijästä kuin Hyacint Bukee. Ottiko egon päälle ettei akka saa antaa liikenneneuvoja? Sitten ajeltiin kotiin kun taivastelin ääneen että mikä vaivaa. No, vieläkin ollaan yhdessä, mutta jäihän tuo kaivelemaan pitkäksi aikaa sen jälkeen. Samaa ilmiötä oli silloin seurustelun alussa, ja joku lyhytpinnaisempi tyyppi olis oikeasti potkinu koko ukon pellolle itse. Mutta ei enää tässä vaiheessa.
Äidit ja isät, oletteko koskaan jättäneet lapsianne yksin jonnekin? Mistä miehet ovat omaksuneet alppieron?
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen tapaukset, joissa isä jäi autoon parkkialueelle, kun äiti ja lapset lähti kauppaan. Äidillä ei ole tietenkään ajokorttia yms ja kotiin on pitkä matka varsinkin lasten kanssa. Mitä tekee isä? Ajaa pois siltä paikalta, minne oli parkkeerannut ja hihittelee muun perheen paniikille. Toisinaan lähti kokonaan pois ja antoi muun perheen etsiä tunnin.
Mikähän sairaus tällaisen käytöksen takana on?
Mikä riivaa naista, joka katselee tuollaista perseilyä? Mulle riittäisi kerta ja seuraavaa kertaa ei sitten tulisikaan. Jekkuilkoot keskenään.
Jännä kuinka naiset ei tarvi miestä mihinkään mutta naiset on vähän väliä ongelmissa jos miehet ei tee naisen hyväksi asioita.
Tässä sen todellisuuden näkee kuinka "itsenäisiä" ja vahvoja naisetotodellisuudessa on eikä tarvi miestä mihinkään mutta kuitenkin jatkuvasti vaaditaan mieheltä asioita kun nainen ei pärjää itsenäisesti
Osaa naisetkin, tässä legendaarinen tarina Feissarimokista:
https://www.feissarimokat.com/2019/02/mustasukkaisen-naisystavan-kosto/
Mutta vakavissaan: Onhan tuollainen käytös täysin häiriintynyttä. Aihe Vapaalla oli joskus pitkä ketju jossa naiset kertoivat kokemuksia "eksyttäjä"-miehistä, jotka yhdessä liikkuessa harppoivat kymmenen metriä edellä ja toisinaan tahallaan pyrkivät eksyttämään kumppaninsa, oli kyseessä tuttu tai vieras ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi naiset olla ystävällisempiä ja mukavampia miehiä kohtaan ja lopettaisi sen jatkuvan valituksen ja nalkuttamisen niin näitä ei tapahtuisi. Naisillakin on vastuu asioihin vaikka yksikään nainen ei sitä vastuuta haluaisi kantaa.
Kyse ei ole aina nalkuttamisesta. Vaan ukon ego ei kestä edes pienen pientä neuvoa. Jatkuva nalkutus on eri asia. Ja kuinka ystävällisesti pitäisi huomauttaa että mieslapseen menee viesti perille?
Tämä tulee yleistymään tulevaisuudessa. Henkirikosta ei voi enää tehdä jäämättä kiinni muuten kuin erämaassa.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole niin yleistä, että voisi kutsua ilmiöksi.
eli. jätän tämän nyt tähän
Vierailija kirjoitti:
Mutta vakavissaan: Onhan tuollainen käytös täysin häiriintynyttä. Aihe Vapaalla oli joskus pitkä ketju jossa naiset kertoivat kokemuksia "eksyttäjä"-miehistä, jotka yhdessä liikkuessa harppoivat kymmenen metriä edellä ja toisinaan tahallaan pyrkivät eksyttämään kumppaninsa, oli kyseessä tuttu tai vieras ympäristö.
Ööh... minä kävelen aina useita metrejä miehen edellä kaupassa. Mies on hidas löntystelijä, minä rivakka kävelijä.
Vierailija kirjoitti:
Mut meinattiin hylätä Tampereelle kun mies sai jonkun ihme raivarin. Autossa istuttiin kaikessa rauhassa ja ukko rupes ulisemaan että hyppää bussiin ja painu kotiin. Kaikki tais lähtä siitä kun varoitin pyöräilijästä kuin Hyacint Bukee. Ottiko egon päälle ettei akka saa antaa liikenneneuvoja? Sitten ajeltiin kotiin kun taivastelin ääneen että mikä vaivaa. No, vieläkin ollaan yhdessä, mutta jäihän tuo kaivelemaan pitkäksi aikaa sen jälkeen. Samaa ilmiötä oli silloin seurustelun alussa, ja joku lyhytpinnaisempi tyyppi olis oikeasti potkinu koko ukon pellolle itse. Mutta ei enää tässä vaiheessa.
Omalle kohdalle eräs nainen jätti minun keskellä yötä kahden kaupungin vökille jossa ei ollut asutusta ja lähimpään sivistykseen oli 20km. Kaikki naiset kenelle olen tästä puhunut on ollut sitä mieltä että ihan oikein kun en ollut riittävän hyvä tätä kuskina toiminutta naista kohtaan.
Tästä tapauksesta olen oppinut sen että ihmisen kuin ihmisen saa jättää vaikka keskelle ei mitäön jos se ihminen ei ole riittävän hyvä minulle
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka naiset ei tarvi miestä mihinkään mutta naiset on vähän väliä ongelmissa jos miehet ei tee naisen hyväksi asioita.
Tässä sen todellisuuden näkee kuinka "itsenäisiä" ja vahvoja naisetotodellisuudessa on eikä tarvi miestä mihinkään mutta kuitenkin jatkuvasti vaaditaan mieheltä asioita kun nainen ei pärjää itsenäisesti
Tässähän mies aiheuttaa ongelmat ihan tahallaan. Ilman miestä nainen ei edes olisi kyseisessä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle kohdalle eräs nainen jätti minun keskellä yötä kahden kaupungin vökille jossa ei ollut asutusta ja lähimpään sivistykseen oli 20km. Kaikki naiset kenelle olen tästä puhunut on ollut sitä mieltä että ihan oikein kun en ollut riittävän hyvä tätä kuskina toiminutta naista kohtaan.
Tästä tapauksesta olen oppinut sen että ihmisen kuin ihmisen saa jättää vaikka keskelle ei mitäön jos se ihminen ei ole riittävän hyvä minulle
Miten toimit, jos kaikki naiset pitävät sinua syypäänä? Vedit yllättäen käsijarrusta (miehinen superhauska jekutus)?
Vierailija kirjoitti:
On turha syyllistää naista,jos mies joka on herrasmiesmäisesti luvannut kantaa teltan ym varusteet katoaa äkkiä ja jättää tyttöystävän/vaimon/deitin ilman varusteita keskelle sankkaa metsää. Yö kylmenee ja pimenee,petoeläimet alkavat liikkua.. tuo ei ole mikään huono käytännön pila vaan harkittu mur ha!
Sekö tarkoittaa että kun mies lupaa naiselle jotain niin se lupaus on pidettävä vaikka nainen lupaisi olla ystävällinen ja mukava miestä kohtaan mutta nainen ei pidä omaa luoaustaan ja on täysi hirviö miestä kohtaan?
Minulla on dignosoitu laaja-alainen hahmotuskyvyn häiriä ja adhd mitkä selittää sen,että eksyn tyyliin omalla takapihalla. Siis ihan oikeasti, minulla on ranteisiin tatuoitu oikea ja vasen.
Kerran tapailin miestä joka käytti tätä minua vastaan,jätti aina yksin johonkin ja naureskeli kun tiesi minun olevan hysteerinen ja kauhussani. kun äkkiä olen yksin oudossa paikassa. Oli aika äkkiä eksä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On turha syyllistää naista,jos mies joka on herrasmiesmäisesti luvannut kantaa teltan ym varusteet katoaa äkkiä ja jättää tyttöystävän/vaimon/deitin ilman varusteita keskelle sankkaa metsää. Yö kylmenee ja pimenee,petoeläimet alkavat liikkua.. tuo ei ole mikään huono käytännön pila vaan harkittu mur ha!
Sekö tarkoittaa että kun mies lupaa naiselle jotain niin se lupaus on pidettävä vaikka nainen lupaisi olla ystävällinen ja mukava miestä kohtaan mutta nainen ei pidä omaa luoaustaan ja on täysi hirviö miestä kohtaan?
Toista ei silti jätetä ilman varusteita kuolemaan, vaan hänelle jätetään riittävät varusteet selviytymiseen ja hänen sijaintinsa ilmoitetaan viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen poikaystävä taisi olla tällainen. Pyöräilimme joskus hänen työpaikalleen ja hän pyrki aina menemään edelle mahdollisimman lujaa vauhtia, eikä häntä tippaakaan kiinnostanut missä olin. Nyt kun ajttelee niin oli häiriintynyttä käytöstä, tajusin jo silloin ettei tuo ole normaalia. Nykyinen poikaystäväni huolehtii että pysyn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joutunut miettimään tätä miesten arvaamattomuutta jo lapsena ja vähän eri kantilta. Isälläni paloi käämit helposti ja useimmin ilman mitään järjellistä syytä. Reissuun piti kuitenkin aina lähteä porukalla ja aina hänen haluamistensa mukaan. Kun hänellä oli kaikki raha ja muu niin olimme kuin panttivankeja niillä reissuilla.
Hän vihasi meitä kaikkia, mutta eniten minua koska olin tyttö ja autistina saatoin sanoa kiusallisia totuuksia ääneen. Silloin kun äiti ei ollut kuuloetäisyydellä niin hän yritti yllyttää minua esim. tekemään huimapäisiä stuntteja jonkin rotkon reunalla, kai toiveena että putoan ja kuolen niin että se näyttää onnettomuudelta. Joskus minä myös tein niitä, koska halusin todistaa että pystyn siihen ja minulla oli puutteellinen vaarantaju, mutta omaksi onneksi myös hyvä kehonhallintataito ettei koskaan käynyt mitään.
Hänellä oli myös tapana kaahailla, jopa ahtailla vuoristoteillä, koska hän nautti siitä että erityisesti äitini pelkäsi. Siinä takapenkillä istuessa heräsi ajatus että hän voisi hetken mielijohteesta ajaa meidät kaikki kuolemaan tahallaan, enkä voi sanoa että olisin edes yllättynyt että hän pystyisi sellaiseen hirviömäisyyteen.
En ikinä luottaisi elämääni jonkun miehen käsiin.
Tälläinen vanhempi on pohjimmiltaan hirviö ja tekee vain pahaa. Kuka suojelisi perheenjäseniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä selittää poliisille että "ei sen kuolla pitänyt", kun nainen menehtyy hypotermiaan tai tippuu johonkin rotkoon sillä välin,kun mies istuu hotellissa naureskelemassa jekkuunsa tyytyväisenä.
VAELLUS on täysin väärä paikka hylätä kumppani vaikka olisi kuinka kuspää tahansa! On täysin eri asia eksyttää kumppani Lontoon keskustaan kuin Yellowstonen erämaahan.
Täysin totta, mut mun ex veti herneet nenään uudenvuodenyönä erääs suurkaupungis ja lähti vetään. En tienny missä oon, taksii ei saanu mistää, jäätävästi jengii sekoilemas ja oli kyl orpo olo. Aikani haahuiltuain näin vanhemman pariskunnan joka vei mut hotellisa respaan josta soitettiin mulle taksi omaan hotlaani. Menin huoneeseeni, pakkasin kamani, otin oman huoneen ja loppuloman vietin itteni seuras.
Voi hyvänen aika! Onneksi hän on sinun ex, ja selviydyit ehjänä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen poikaystävä taisi olla tällainen. Pyöräilimme joskus hänen työpaikalleen ja hän pyrki aina menemään edelle mahdollisimman lujaa vauhtia, eikä häntä tippaakaan kiinnostanut missä olin. Nyt kun ajttelee niin oli häiriintynyttä käytöstä, tajusin jo silloin ettei tuo ole normaalia. Nykyinen poikaystäväni huolehtii että pysyn perässä.
Exäni teki vastaavaa loppuraskaudessa, kun en pystynyt liikkumaan yhtä nopeasti kuin normaalisti. Normaali mies olisi suojeleva raskaana olevaa kumppaniaan kohtaan. Mies teki myös katoamistempun synnytyksen aikana sairaalassa. Koska olen hyväkuntoinen ultrajuoksija, viikon päästä synnytyksestä jätin miehen yksin taapertamaan matkallamme kohti neuvolaa ihan vain opetusmielessä. Ero tuli pian.
Kannattaisi naiset olla ystävällisempiä ja mukavampia miehiä kohtaan ja lopettaisi sen jatkuvan valituksen ja nalkuttamisen niin näitä ei tapahtuisi. Naisillakin on vastuu asioihin vaikka yksikään nainen ei sitä vastuuta haluaisi kantaa.