Köyhä nainen ja varakas mies, mies vaatii avieohdon
Kaverini N33 tapasi varakkaan miehen ja mies haluaa naimisiin mutta ehdottomasti avioehdon joka sulkee naisen pois kokonaan. Miehen omaisuus 5 miljoonaa euroa ja isot tulot ja naisella opintolainaa 15.000€ ja työtön mutta ollut töissä putkiasentajana ja saa niitä töitä kyllä halutessaan. Nyt nainen myös raskaana ja mies haluaa useita lapsia. Varoitin naista, että älä hyvä ihminen jätä kaikkea tuon miehen hyvän tahdon varaan! Jos mies vaihtaa sinut, tai jättää muusta syystäkin niin olet hoitanut lasta kotona ja mahdollistanut miehen rahanteon ja jäät puille paljaille! Edes eläkettä et saa. Miten neuvoisitte ystäväänne eli tätä naista?
Kommentit (66)
Avioehto on ihan normaali käytäntö nykyään eikä ole mielestäni mikään epäluottamuslause vaan järkevä toimenpide. itsekin tekisin avioehdon, vaikka en olisi edes mitenkään erityisen varakas.
Ko. tapauksessa voisi kuitenkin tulla avioehtoon jokin kompensaatiolauseke liittyen esim. niihin vuosiin, kun jos vaimo on kotona lapsia hoitamassa useamman vuoden eikä tuloja eikä eläkettä silloin kerry. Koska mies on selkeästi varakas, jotta ei ihan tyhjän päälle jäisi, jos ero tulisi.
Mutta avioehto on itsessään oikein hyvä juttu. Sen sisältö on sitten eri asia.
Kyllä tuollaisessa tilanteessa avioehto kannattaa tehdä, mutta se olisi hyvä neuvotella siten, että se on kohtuullinen molemmille osapuolille. Ei sitä tarvitse hyväksyä ennen, kuin päästään hyvään lopputulokseen.
Kun mies ei halua käyttää varallisuuttaan yhteiseen perheeseen vaan ainoastaan itseensä, niin kannattaa etsiä parempi mies. Avioliittoa ei tuossa tilanteessa kannata solmia. Nainen saa hyvät tuet yksinhuoltajana ja asuminenkin järjestetään hänelle ja lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies jää koti-isäksi ja nainen pääsee tienaamaan, ei mikään ongelma. Mutta jos se ukko kuvittelee saavansa itselleen ilmaisen synnytyskoneen, jonka voi paiskata pihalle ilman taloudellisiä seuraamuksia, kun lapset on tehty ja ottaa tilalle nuoremman, jonka ei tarvitse enää kroppaansa raskauksilla runnella, lähtisin kävelemään jo tuossa vaiheessa.
Jos yhtään nykymiehiä tunnen, tuo viimeinen skenaario on se, johon äijä tähtää.
Nykymiehen? Saanko kysyä minkä ikäinen olet?
Kun nimenomaan nykymiehet ovat lasten kanssa kotona.
Se riippuu ihan ihmisestä. Varakas mies voi hyvinkin olla työnarkomaani uraohjus, joka ei ikipäivänä suostu jäämään kotiin lasten kanssa. Ihan vielä nykypäivänäkin.
Ohis
Tuo nyt tuossa vain yleisti että nykymies ei hoida lapsia.
Voisin kuvitella että jos miehellä on jo miljoonia ja hän itse haluaa lapsia niin voi kuule hyvinki olla että nimenomaan haluaa elämäänsä jotain muuta ja olla niiden lapsien kanssa. Kuka tietää.
Sellainen amerikkalainrn sopimus olisi hyvä, eli mies maksaisi naiselle miljoonan jokaisesta syntyvästä lapsesta, lasten elatuksen täysi-ikäisiksi ja kaikki opiskelut 25 ikävuoteen saakka.
Onko se ystäväsi pyytänyt sinulta jotain neuvoja? Ellei ole niin älä mene neuvomaan. Varsinkin kun sun täytyy itse kysellä neuvoja täältä.
Mä en tekisi lapsia ilman avioliittoa enkä avioliittoa kovin erituloisen kanssa. Old school, kaikki on yhteistä. Paskarako tuolla kamulla.
Minä eläkeläisnainen vaatisin myös avioehdon jos tapaisin miehen. Minkä takia minun täytyy jakaa omaisuuteni, ja samoin, vaikka mies olisi varakkaampi, myös avioehto , ettei tule kotkat saaliille se päivä. Eikä jää mitään epäselvyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi kannattaa lähteä lätkimään. Täysin poissulkeva avioehto on sellainen, että jälkeläisetkään eivät saa mitään.
Ei sellainen ole pätevä. Lapsille kuuluu aina lakiosuus.
Avioerossa? Joku taitaa sekoittaa avioehdon ja testamentin.
Joku taitaa luulla että avioehdossa määritetään vain ero eikä myös se mitä tapahtuu jos avioliitto päättyy kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies jää koti-isäksi ja nainen pääsee tienaamaan, ei mikään ongelma. Mutta jos se ukko kuvittelee saavansa itselleen ilmaisen synnytyskoneen, jonka voi paiskata pihalle ilman taloudellisiä seuraamuksia, kun lapset on tehty ja ottaa tilalle nuoremman, jonka ei tarvitse enää kroppaansa raskauksilla runnella, lähtisin kävelemään jo tuossa vaiheessa.
Jos yhtään nykymiehiä tunnen, tuo viimeinen skenaario on se, johon äijä tähtää.
Ja jos yhtään nykynaisia tunnen, niin rikas mies nähdään astinlautana parempaan elämään.
Jos yhtään nykynaisia tunnen niin varovat ettei mies kuppaa heidän omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi kannattaa lähteä lätkimään. Täysin poissulkeva avioehto on sellainen, että jälkeläisetkään eivät saa mitään.
Saavatko lapset jotain avioerossa normaalisti?
Neuvoisin ap:tä kyllä jotain vaatimaan itselleen. Ei tuossa ole järjeä hänen kannaltaan. Itse kärsisin, jos joutuisin lasten tultua vaan miettimään tienestejäni koko ajan pystymättä antamaan lapsille oikein mitään. Myös raskaudet, synnytykset ja äitiysloma vie niitä tienestejä. Harva jaksaa paahtaa varsinkaan putkimiehen töissä. Ja eihän hyvin tienaavan miehen kannata tietenkään miksikään koti-isäksi ryhtyä. Enempään määrään lapsia ei pidä suostua, jos mitään ei saa eron sattuessa. Nykymiehiin varsinkaan ei voi luottaa. Eroja otetaan hepposin perustein, kun vanha suhde kyllästyttää ja uusi, nuorempi ilmestyy kehiin. Ja varakkaslle helposti ilmestyy.
Itse olin yliopistokoulutettu ja töissä, kun tapasin varsin varakkaan ja hyvätuloisen miehen. Menimme naimisiin ilman avioehtoa. Sitten hän alkoi tienata vielä paljon enemmän. Saimme kaksi lasta pienellä ikäerolla. Olin tosi pitkään kotona, koska ei ollut turvaverkkoja lähellä ja lapset myös harrastivat paljon. Tykkäsimme myös matkustella ja puolisin työ on joustavaa. Kaikki meni hyvin. Pieni ryppy ollut rakkaudessa, mutta meni ohi. Samoin muuta elämään kuuluvaa vastoinkäymistä. Mutta paljon enemmän onnea ja kaikkea hyvää. Lapsilla aina mennyt kaikki hienosti. Olen taas töissä osa-aikaisesti. Sain vielä isohkon perinnön (säästössä/sijoituksissa kaikki).
En suostuisi. Ei miestä, ei taloudellista, henkistä, seksuaalista hyväksikäyttöä. Olen mielummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Sesse Koivisto oli ollut kotona hoitamasaa 3 lasta ja kotia, kun miehensä teki rahaa. (Korkeaaaaren eläintarha.)
Ilkka lähti kälppimään ja sesse kuuli jostain, että tällaisen miehen on maksettava elatustukea hänelle, kun hän oli mahdollistanut uran. (Siis sesselle. Lapset olivat aikuistuneet kauan sitten.)
Olivat naimisissa 40 vuotta, naisella ei eläkekertymää.
Jos nainen hoitaa kodin ja lapset niin mies maksaa eläkevakuutuksen.
Avioehto on hyvä asia, liitot ei ole ikuisia ja eron tullessa molemmat saavat pitää omaisuutensa.
Saahan niihin avioehtoihin laittaa ehtoja. Avio-ehtoon voisi laittaa semmoisen ehdon, että jos liitto päättyy eroon miehen halusta tai miehen väkivaltaisuuden tai uskottomuuden vuoksi, niin vaimo saa itselleen tasinkona velattoman asunnon, jossa on yhtä monta makkaria kuin on alle 20-vuotiaita yhteisiä lapsiakin. Kämpän voisi vaatia ostamaan puoliksi vaimon nimiin jo nyt, mieshän voi antaa vaimolle korottoman lainan siitä puolikkaasta ja vaimo saa laittaa sen vuokralle ja maksaa vuokratuloillaan lyhennykset. Ei tarvitse sitten tapella erotilanteessa enää siitä, mies maksaa loppuvelan pois ja kämppä on naisen. Lisäksi vaatisin, että mies ottaa naiselle vapaaehtoisen eläkevakuutuksen, joka aikanaan korvaa kotona lasten kanssa vietetyt vuodet.
Niin monta kertaa täältäkin saanut lukea yh-äitien surkeita tarinoita.....ja otetaan huomioon mitä nainen rahallisesti uhraa, kun alkaa lapsia tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen hoitaa kodin ja lapset niin mies maksaa eläkevakuutuksen.
Hyvä neuvo. Siis mies maksaa naiselle eläkevakuutuksen, jos nainen joutuisi olemaan enemmän kotona lasten kanssa. Ymmärtääkseni avioehto on vain paperi siihen tapaukseen, jos tulee ero. Toisen puolison kuollessa leski saa leskeneläkettä.
Naisen kannattaa aina hankkia oma ammatti ennen avioitumista. Nykyisin isätkin saavat vanhempainvapaata. Lapsia ei tarvitse eikä kannata hoitaa yksin kotona, vaan olla välillä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Avioehto on hyvä asia, liitot ei ole ikuisia ja eron tullessa molemmat saavat pitää omaisuutensa.
Ei mikään estä tekemästä niin ilman avioehtoakin.
Ja jos yhtään nykynaisia tunnen, niin rikas mies nähdään astinlautana parempaan elämään.