Riitaisa ero: miten saada ositus, jos kumppani ei ole oikeudenmukainen?
Mitä pitäisi tehdä?
Haluan erota, mutta puoliso ei.
Meillä on kaksi lasta, avoliitto ja omakotitalo. Puoliso omistaa isomman osan talosta, koska maksoi enemmän ja minä pienemmän osan. Talo on siis jo maksettu.
Yritän vielä sinnitellä tässä, mutta miten pitäisi toimia, etten menetä kaikkia rahojani? Eli miten saan osuuteni talosta, jos puolisoa ei kiinnosta oikeudenmukaisuus ja reilu peli yhtään?
Hän ei halua erota, joten minun olisi vain lähdettävä turvakotiin tai hänen poissaollessaan. Olen ollut ilmaiseen lakiapuun yhteydessä, joka sanoi, että missään nimessä ei kannata muuttaa "talon kirjoilta" pois ennen kuin omaisuuden jako on tehty.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä missään tapauksessa muuta pois ennen kuin ositus on tehty.
Käråjäoikeudesta voi hakea pakkomyynnin jota toinen ei voi eståä ja rahojen käsittely tapahtuu vain pankissa kasvotusten vitkailijoiden kanssa.
Miksi ei voisi muuttaa pois?
Tämä! Ei se että lähtee, tarkoita sitä että luopuu omaisuudestaan. Itse asiassa parempikin lähteä, toiselta vuokraa omasta osuudesta voi nostaa vain silloin.
Amen. Mitähän ihmettä ap edes miettii koko asiaa, joka on hyvin yksinkertainen.
Luuletko, että vihainen ja yhteistyöhaluton mies alkaa minulle tuosta vaan maksamaan vuokraa? -ap
Sopikaa vaikka kivan ja kannon kautta, ihan totta jokin ratkaisu löytyy. Vihainen mies saattaa ruveta tositoimiin, ja niitä on lehtien palstoilla liikaa.
Älä yllätä häntä käräoikeuden haasteella, vaan taltuta se vihainen mies muulla tavalla.
Miehellä on järjestämistä tulojensa ja maksujensa kanssa, ettette kumpikaan joudu perikatoon. Ihan totta.
Sinulla tuntuu olevan kevyt olo ja saat lapset ja elatukset mieheltäsi.
Sopikaa, sopikaa ja kestä siinä liitossa kunnes tulee lasten kannalta sopiva aika.
Anteeksi mitä? Siis lasten takia kannattaa vain kuunnella haukkumista vuosia? Hän ei arvosta tippaakaan mitä teen ja millainen olen. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käråjäoikeudesta voi hakea pakkomyynnin jota toinen ei voi eståä ja rahojen käsittely tapahtuu vain pankissa kasvotusten vitkailijoiden kanssa.
Tämä! Ei se että lähtee, tarkoita sitä että luopuu omaisuudestaan. Itse asiassa parempikin lähteä, toiselta vuokraa omasta osuudesta voi nostaa vain silloin.
Luuletko, että vihainen ja yhteistyöhaluton mies alkaa minulle tuosta vaan maksamaan vuokraa? -ap
Kuka häneltä kysyy? Sä vaadit ja jos hän ei maksa, menee oikeuteen. Ei tietenkään hän maksa, jos sä teoillasi osoitat ettei ole pakko.
Tässä on hyvä esimerkki räjähdysvaarasta avoliitossa. On etsittävä sovittelija tähän asiaan. Mies on kiihtynyt jos aina nalkutat eroa ja lähtemistä.
Miksi hän ei halua erota? Sinulla ehkä kiinteät ja hyvät tulot ja voit jatkaa vuokralla jossain muualla. Entä lapsiparat?
Et taida ymmärtää narsistisen ihmisen käytöstä yhtään. Sitä juuri on vaikea kenenkään ymmärtää, ettei hän halua erota, mutta samaan aikaan hän haukkuu ja alistaa minua. -ap
Lakiasiaintoimisto Legimia toimii yhteistyössä apuaeroon.fi sivuston kanssa.
Yhteistyön tavoitteena on madaltaa kynnystä kysyä neuvoa eroon liittyvissä oikeudellisissa asioissa sekä lisätä tietoa eroon liittyvistä juridiikasta.
Neuvontapalvelu on soittajalle maksuton. Puhelu maksaa soittajalle operaattorin veloittaman hinnan. Yhteydenoton voi aina tehdä anonyymisti. Soittaminen ei velvoita käyttämään lakitoimiston palveluita.
Soitto-aika on maanantaista torstaihin (ma-to) kello 1012 numerossa050382 9988.
Yhteistyö perustuu vapaaehtoistyöhön. Tunnistetietoja numeroon soittaneista ei kerätä eikä tallenneta.
Itse hain lopulta pesänjakajan. Odotin, että asiat pystytään hoitamaan yhteistyössä yli vuoden. Olisi pitänyt hakea pesänjakaja aikaisemmin.
Onko terapeuttihullu palannut yhteen exänsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopikaa vaikka kivan ja kannon kautta, ihan totta jokin ratkaisu löytyy. Vihainen mies saattaa ruveta tositoimiin, ja niitä on lehtien palstoilla liikaa.
Älä yllätä häntä käräoikeuden haasteella, vaan taltuta se vihainen mies muulla tavalla.
Miehellä on järjestämistä tulojensa ja maksujensa kanssa, ettette kumpikaan joudu perikatoon. Ihan totta.
Sinulla tuntuu olevan kevyt olo ja saat lapset ja elatukset mieheltäsi.
Sopikaa, sopikaa ja kestä siinä liitossa kunnes tulee lasten kannalta sopiva aika.
Anteeksi mitä? Siis lasten takia kannattaa vain kuunnella haukkumista vuosia? Hän ei arvosta tippaakaan mitä teen ja millainen olen. -ap
Mitähän sä nyt sitten vatvot?
Kai nyt ex:llä on jonkinlainen elatusvelvollisuus minua kohtaan.
Sille minä olen kuitenkin avioliiton aikana antanut ehkä eniten pillua. No voi se olla kyllä naapurin Makekin...en oo niin tarkkaan laskenut.