Keski-ikainen mies valtasi eilen perheparkkipaikan!! En voi ymmartaa miksi niita kayttavat sellaiset, joilla ei ole sita perhetta mukana?!
Valitetaan miten mm. lapsiperheet kolhii autoja, mutta sitten ei kuitenkaan päästetä näille leveimmille paikoille!
Helvata!!
Kommentit (59)
Eikös 33 juuri antanut esimerkin, miten lapsiperhepaikkoja kuuluu käyttää.
Tulihan se todistettua. Av-mamma se emäntä siellä parkkiksella sitten oli. Samanlaista kielenkäyttöä ainakin kuin kaikilla teillä.
Ok, ajan autoni vastedes kauas paikoiltanne, oli lapsi kyydissä tai ei. Mutta muistakaa, että maailmassa on suurempiakin suruja kuin teidän parkkipaikkanne.
Jos joku käy vinkumaan, niin selität vaan rauhallisesti, että teidän suvussa on liikuntarajoitteinen henkilö, joten olet ihan oikeutettu tekoosi.
Tai hei - vielä parempi. Jätä fillariparkkiin, sillä löytyyhän kotoasi pyörä, eikö?
Vierailija:
Tulihan se todistettua. Av-mamma se emäntä siellä parkkiksella sitten oli. Samanlaista kielenkäyttöä ainakin kuin kaikilla teillä.Ok, ajan autoni vastedes kauas paikoiltanne, oli lapsi kyydissä tai ei. Mutta muistakaa, että maailmassa on suurempiakin suruja kuin teidän parkkipaikkanne.
Mutta älä nyt herran tähden perustele noin hassusti kuin teit ekassa viestissäsi! Sulla EI siis ole lasta mukana, mutta valtavasti ruokaa perheelle. Sulla siis suurempi oikeus siihen paikkaan kuin perheellä, joka ostaa valtavasti ruokaa ja ON lapset mukana?
Hupsu ajatus sulla, mutta ihan jees, että olet saanut itsellesi perusteltua, miksi siihen parkkeeraat.
En siis invapaikalle. Lapsiperhepaikalle ajan, oli lapset mukana tai ei. Opetelkaa te muutkin pakkaamaan lapsenne autoon niin etteivät kolhi omaa tai vierasta autoa. Se ei kauhean vaikeaa ole, jos on osannut lapsen tehdä ja ajokortin ajaa.
Olet oikealla asialla. Jatka samaan malliin. Etkö voisi poistaa eläkeläisalennuksia saman tien? Aivan turhia nekin. Myös lastenhoitohuoneet ovat tarpeettomia, itse ainakin käyn niissä hoitelemassa mieheni, jos vain tilaa on.
Minä ainakin parkkeeraan mihin haluan. Lapsiperheet ei saa vallata kaikkea.
Mä olen kiinnittänyt ihan samaan huomion. Ja moni ajaa niille paikoille sen takia että, niillä on palautuspulloja mukana, se on niin kiva kun on lähellä pullonpalautusautomaatteja.
Se joka käski opettaa lapset niin että eivät kolhi autoja, niin minä teenkin. Yleensä käsken odottamaan että avaan itse heille ovet. Mutta vahinkoja sattuu, ei ole onneksi meille vielä sattunut, mutta niitä sattuu. Ja aivan varmasti niitä sattuu myös aikuisille, ei vain lapsille. Monesti olen täälläkin lukenut, miten jotkut oikein kehuskelee tahallaan kolhivansa toisten autoja. Joten jos mun auton ovesta joskus kolhu löytyy, niin kyllä ensimmäisenä tulee mieleen että se on ollut joku " aikuinen" av-mamma, ei lapsi.
Jos nyt ajattelee vaikka itäkeskuksen parkkipaikkaa, niin niitä lapsiperheille tarkoitettuja paikkoja on ehkä n. 15-20. Loput 500? tai enemmän on kaikille tarkoittettuja.
Minulla on sairaus, jonka vuoksi vähänkin pidempään käveleminen ei onnistu. En silti täytä invapysköintin tarvittavia kriteerejä.
Vierailija:
Sillä tuliterän Audin kuskilla on voinut olla inva-lupa, vaikka keski-ikäinen mies onkin. Kaikki vammat eivät näy päällepäin. Ja mitä vanhempien ihmisten perheparkkeeraukseen tulee niin 50-60- vuotiailla saattaa olla tenavia kyydissä..
mutta jos mies juoksee sellaisia melko hyvännäköisiä loikkia sinne kauppaan, niin tuskinpa mistään invasta on kyse.
jonka ulkopuolinen voi paljain silmin havaita. Invalidi voi vaikka juosta ;) Invaliditeettia voi aiheuttaa vaikka hahmotushäiriö, heikko näkö tai epilepsia. Monista invalideista ei näy päälle päin, että he ovat ' invalideja' .
Mutta pysäköintiluvasta näkee.
Mun ystävälläni on huono näkö ja hän ei saa koskaan ajokorttia.
Toinen ystäväni, jolla on epilepsia, ei myöskään saa ajaa autolla.
Mutta ehkä miehellä oli sitten hahmotushäiriö, ihmettelen kyllä suuresti, että miten hän liikenteessä yksin pärjää...
vartija käy välillä laittamassa lappuja autojen tuulilasinpyyhkijän alle jos auto on parhepaikalla eikä kyydissä ole istuinta. Jos näkee paljon niitä autoja, voi käydä neuvonnassa sanomassa ja vartija vie lappuja.
Mekin saimme kerran sellaisen lapun, tulimme kaupasta vauvaa turvakaukalossa kantaen, ja autolla odotti lappu joss istuimen kuva ja teksti tyyliin " ethän pysäköi tähän mikäli ei ole pieniä lapsia mukana"
No ei se mitään, kun eihän vartija voinut tietää että olimme ottaneet kaukalon kauppaan mukaan, joten meidän autossa ei ollut istuinta lapselle kun vartija kävi paikat katsomassa.
Mutta ihan hyvä tuollainen laputtelu kuitenkin, jos joku vaikka vahingossa käyttää niitä eikä tajua mikä se merkki on.
Moni kyllä tekee sitä että ajaa siihen siksi koska on istuin autossa, sanoo ettei kukaan voi tietää onko mulla lapsi mukana vai ei.
Itse en ainakaan käytä..voin jättää auton ihan tavalliselle paikalle eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Lihavia ihmisiä on jatkuvasti enemmän ja enemmän. Tuleeko heillekkin sitten kohta megasuuret ruudut jotta mahtuvat autoon ja autosta pois. Sitten ruudun kohtaan kyltti " lihavan paikka" .
Se ois kyllä hyvä jos parkkiruuduista tehtäis kaikista riittävän isoja. Eipä tarttis tapella näin joutavista asioista.
Joka kerran kun siellä käyn. Ajaa lapsiperheille osoitettuihin paikkoihin niin nuoret naiset kun ne keski-ikäiset miehetkin. Ihan kaikki. Se on todellä ärsyttävää. Mutta tuskin tuosta sakottaakaan oikein voi =(I