Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikainen mies valtasi eilen perheparkkipaikan!! En voi ymmartaa miksi niita kayttavat sellaiset, joilla ei ole sita perhetta mukana?!

Vierailija
07.05.2007 |

Valitetaan miten mm. lapsiperheet kolhii autoja, mutta sitten ei kuitenkaan päästetä näille leveimmille paikoille!

Helvata!!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä sitten odottelee kaikki kun meikäläiset änkeää lapsia penkkiin auto keskellä ajoväylää.

Aina kun joku lapseton yrittää pois perheparkista ostosreissunsa päätteeksi, liikun minä auton edessä (mieluiten niin etteivät pääse autoon) niin hitaasti kuin vain ikinä osaan. Joutavat odottelemaan jos perhepaikalle pysäköivät.

Vierailija:

mä olen joutunut joskus ujuttamaan taaperot autoon takapenille ja peruuttaamaan auton ulos ruudusta jotta saisin laitettua lapset kiinni vöihin kun on joku järjen riemuvoitto

parkkeerannut niin kiinni kylkeen etten millään voi laittaa lastenistuimien turvavöitä kiinni parkkipaikassa. onneksi ei ollut vauvakaukaloa enää mukana... mihinkähän mä sen olisin mahtunut laittamaan, takakonttiin vissiin!

Vierailija
22/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on perhe, vanhemmat ja 17- ja 16-vuotiaat pojat. Mitä me sitten olemme jos emme muka ole perhe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaan parkkeeraaman lasten kanssa.

ja sille yhdelle näsäviisastelijalle:

sitten kun mun lapset on jo teini-ikäisiä, eivät tarvitse turva-istuimia ja apua vöidensä laittoon, osaavat ja ymmärtävät kävellä parkkipaikalla ilman uhkaa jäämisestä peruuttavien autojen alle ja jopa auttaa kantamaan osan ostoskasseista, niin en todellakaan aio tunkea lapsiperheparkkiin autollani enää!

Vierailija
24/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

invapaikkalupa kun on loukkaantunut aikoinaan kolarissa ja kyllä muuten hippasen riepoo jos joku teinicorolla on vallannut sen viimesen vapaana olevan invapaikan. Monesti ei näy minkään muunkaan auton ikkunassa niitä invalätkiä, vaikka auto siinä parkissa onkin. Kerran meidän vieressä istui sellanen viiskymppinen ukko autossaan ku ajoin kauppaan isän kans ja kehtas vilkasta tosi pahasti ku auton laitoin parkkiin. Nostin invalätkää ja kyllä ukon naama punehtui, varsinki ku kävi ilmi, et sillä ei itellä todellakaan ollut semmosta.

Itse en jätä autoa koskaan perhepaikoille tai invapaikoille luvatta, koska on niitä ihmisiä, jotka niitä oikeesti tarvii.

Vierailija
25/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin en koskaan parkkeeraan niille perhepaikoille, en edes silloin jos olen liikkeellä vain vanhimman lapseni kanssa (12-vuotias).

Vierailija
26/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö nämä paikat olleetkaan vitsi?

Vierailija
27/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen aika sitten menin illalla kauppaan ajatellen, että silloin siellä ei ainakaan ole ruuhkaa. Kumma kyllä, autoja oli P-paikalla paljon, mutta satuin saamaan autoni perhepaikalle (kyllä, minulla on vajaa 2-v lapsi, mutta hän ei ollut mukanani).

Olin jo ostoskärryjä hakemassa, kun joku av-mamma (jolla on tietysti oikeus käskyttää koko maailmaa, onhan hän ÄITI) ajaa autonsa viereeni ja nousee sieltä huutamaan minulle, että " Tiedätkö että jätit autosi lapsiperheen paikalle?" . Vastasin tietäväni, johon tämä mamma huutaa " Eihän sulla oo lapsia mukana!" . Kohteliaasti vastasin huutoon, että ei ole lasta mukana, mutta lapsiperheen määrän tavaraa aion kaupasta hakea. Mamma vielä huusi, että " Sittenhän tiedät miltä tuntuu miten mukavaa on kun joku lapseton ajaa lapsiperhepaikalle" . Hän vielä tehosti kommenttiaan karjaisemalla perään " Senkin mulkku!" ja istui takaisin autoonsa.

Hänen lapsensa saivat varmasti hyvän esimerkin äitinsä käytöksestä. Etupenkillä istui ilmeisesti tämän pirttihirmun mies (eli tavaroiden kantaja, jota minulla huom. ei ollut mukana). Lasten määrää/ikää en tiedä, koska en nähnyt takapenkille. Nainen oli kuitenkin jo lähempänä 40-v ja autokin tavallinen hlö-auto, joten tuskin hänellä muutamaa taaperoiän ohittanutta lasta enempää mukana oli.

Kävelin kärryineni kohti kauppaa ja huomasin aivan kaupan oven vierestä pois peruuttavan auton...viitoin vielä ystävällisesti minua läksyttäneelle mammalle vapautuvasta huippupaikasta, mutta hän oli ilmeisesti päättänyt sisukkaasti odottaa vapautuvaa lapsiperhepaikkaa vaikka henki menisi ja jökötti edelleen autossaan. En siis olisi voinut auttaa häntä kuin sillä että olisin vienyt kärryni takaisin ja ajanut autoni pois HÄNEN paikaltaan.

Ainut mitä tämä eukko sai aikaan minussa, oli adrenaliiniryöppy. Koko kauppareissu meni pilalle ja odotin milloin se emäntä hyökkää jostain hyllyvälistä keittiöveitsen kanssa mua hakkaamaan/onko autosta tyhjennetty renkaat kun palaan P-paikalle. Kumpaakaan ei tapahtunut, mutta paha mieli jäi.

Nyt varmaan tämän av-mamman kanssa-ajattelijat hyökkäävät sanallisin miekoin minua vastaan, mutta teille silti tiedoksi: aion myös vastaisuudessa ajaa lapsiperhepaikoille, jos olen hakemassa YKSIN kaupasta kukkurallista ostoskärryllistä tavaraa LAPSIPERHEELLENI. Jos ostoslistallani on leipä ja maito, vien autoni mahd. kauas paikoiltanne.

Vierailija
28/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tuliterän Audin kuskilla on voinut olla inva-lupa, vaikka keski-ikäinen mies onkin. Kaikki vammat eivät näy päällepäin. Ja mitä vanhempien ihmisten perheparkkeeraukseen tulee niin 50-60- vuotiailla saattaa olla tenavia kyydissä..

Vierailija
29/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapsiparkit on tarkoitettu lapsiperheille, joilla ON LAPSET MUKANA KAUPPAREISSULLA!!! Eli minäkin voisin periaatteessa viedä autoni perhepaikalle kun mulla perhe odottaa kotona?? Hei haloo!? Saat varmaan kyllä ne ostokset mahtumaan takakonttiin ilman, että sun täytyy avata kaikkia ovai kokonaan auki??

Ei vittu mikä idiootti!

Vierailija
30/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mustakin sä olit väärässä paikassa. Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta,enkä itsekkään parkkeeraa lapsipaikalle jos lapset eivät ole mukana.

Tuskin sen 2 vuotiaan ruoat sun kärryjä täyttää.

Vierailija
31/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

33:lle tiedoksi: Lapsiperheitä varten on varattu erilliset paikat siksi, että he voivat turvallisesti (ja muita autoja kolhimatta) kiinnittää lapset turvaistuimiin ja pakata auton. Myös matka autolta kauppaan ja takaisin on lyhyt, jolloin riski jäädä esim. peruuttavan auton alle on pienempi. Sillä ei ole mitään tekemistä, paljonko jättää rahaa kauppaan tai kuinka monta kassia sieltä kantaa. Marketeissa saa viedä ostokset kärryillä autolle asti. En minäkään voi parkkeerata invalidipaikalle sillä verukkeella, että jalkani oli viime vuonna kipsissä ja saatan ehkä loukkaantua jälleen ensi vuonna, pahastikin.

Vierailija
32/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt varmaan tämän av-mamman kanssa-ajattelijat hyökkäävät sanallisin miekoin minua vastaan, mutta teille silti tiedoksi: aion myös vastaisuudessa ajaa lapsiperhepaikoille, jos olen hakemassa YKSIN kaupasta kukkurallista ostoskärryllistä tavaraa LAPSIPERHEELLENI. Jos ostoslistallani on leipä ja maito, vien autoni mahd. kauas paikoiltanne.

Juu siis... 33:lle tiedoksi, että perheparkin ideahan juuri on, että niille parkkeerataan silloin, kun lapset ovat MUKANA kaupassa. Perheparkkiruudut on leveämpiä siksi, että tenavat saadaan autoon ja vöihin kiinni kolhimatta muiden autoja. Ne ostoksethan voi roudata sinne autolle ostoskärryillä.

Vierailija
33/59 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on leveämpi ja näinollen kukaan ei pääse kolhimaan ovilla heidän tuliterää autoaan. Toinen luultava vaihtoehto on se, että he eivät edes tajua niiden olevan jotain perhepaikkoja.

Vierailija
34/59 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lihavia ihmisiä on jatkuvasti enemmän ja enemmän. Tuleeko heillekkin sitten kohta megasuuret ruudut jotta mahtuvat autoon ja autosta pois. Sitten ruudun kohtaan kyltti " lihavan paikka" .

Vierailija
35/59 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin perhe suoriutuu kunnialla sisään ja ulos autosta tavallisessakin ruudussa, mutta on se kieltämättä miellyttävämpää olla isossa ruudussa, joilloin ei tarvitse olla yhtä tarkkana.

Vierailija
36/59 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vartija käy välillä laittamassa lappuja autojen tuulilasinpyyhkijän alle jos auto on parhepaikalla eikä kyydissä ole istuinta. Jos näkee paljon niitä autoja, voi käydä neuvonnassa sanomassa ja vartija vie lappuja.

Mekin saimme kerran sellaisen lapun, tulimme kaupasta vauvaa turvakaukalossa kantaen, ja autolla odotti lappu joss istuimen kuva ja teksti tyyliin " ethän pysäköi tähän mikäli ei ole pieniä lapsia mukana"

No ei se mitään, kun eihän vartija voinut tietää että olimme ottaneet kaukalon kauppaan mukaan, joten meidän autossa ei ollut istuinta lapselle kun vartija kävi paikat katsomassa.

Mutta ihan hyvä tuollainen laputtelu kuitenkin, jos joku vaikka vahingossa käyttää niitä eikä tajua mikä se merkki on.

Moni kyllä tekee sitä että ajaa siihen siksi koska on istuin autossa, sanoo ettei kukaan voi tietää onko mulla lapsi mukana vai ei.

Vierailija
37/59 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pelottaa, niin ajakaa autonne tavallisille paikoille, mutta kahden ruudun keskelle. Siinä teille lapsiparkkipaikka, olkaa hyvät. Sitten saattekin haukut niiltä 5-kymppisiltä sediltä ja ne nauravat teille, kun " eihän naiset osaa parkkeerata autoa kapeaan ruutuun" .

Vierailija
38/59 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei invalidipysäköintiluvan saamiseksi tarvitse olla itse kuski :D

sairaus, joka ei näkynyt päällepäin, niin tuo 60 on vastaus siihen. Jos hänellä olisi ollut ko. ongelmia, niin hänellä varmaan olisi ollut se kuski mukanaan

Vierailija
39/59 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille joka kysyi,et eikö 8v:n äiti saa parkkeerata lapsiperhepaikalle... MInusta ei ja luulisi omanjärjen käytön olevan sallittua. Eli MINKÄ takia ne paikat on niille lapsiperheille? No juurikin se syy mikä tässä on tullutkin,turvaistuimeen laitto turvallisesti tai turvakaukalon kiinnitys.

Mun äidillä on muuten INVAlupa,minä olen hänelle silloin kuskina. Äitini on 50 vuotias,hyvinpukeutuva ja hyväkuntoisen näköinen. Jos hän kuitenkin joutuu kävelemään pidempiä matkoja ilman tukea niin eipä onnistukkaan,varsinkaan ulkona. Kaupassa ostoskärryyn tukeutuen pystyy siis kuitenkin kävelemään.

Me siis lätkäisemme sen Invaluvan ikkunaan ja ajamme INVApaikalle ja SILTI saamme ihme mulkoiluja ja on minulle huudeltukkin törkeyksiä,kun minä kuskina olen noussut ensin autosta...

Mieheni muuten kerran huomautti lapsiperhepaikalle parkkeeranneelle miehelle (noin 50-60v),et noi paikat olisi lapsiperheille. Tämä mies (varmaan AV-lainen hänkin....heh) huusi naama punaisena vastaan. " MINÄ OLEN LAPSIPERHEELLINEN,mulla on 15 vuotias POIKA!!!!!!"

Me jäätiin kyllä aika haavi auki tossa.... :D:D:D

Vierailija
40/59 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se lehmän näköinen lähiömuija huus mulle että " Mä oon raskaana joten pidä sä vaan se turpas kii." Kyllä pisti vihaksi kun siinä etsin parkkipaikkaa 3 alle 5-vuotiasta takapenkillä.