Akateemisen työttömän arki ? Miten teillä pysyy pää kasassa ja elämässä valo ?
Toista vuotta kotona koirien kanssa ja puoliso on työssä. Työpaikkoja haettu lukematon määrä. Taloudellinen tilanne mahdollistaa vain olla olemassa. Onko minulla kohtalotovereita? Pidän rutiinit päivissä ja ulkoilen, teen ruuat ja hoidan kodin. Kavereita omalla paikkakunnalla ei ole. Tuntuu,että tukehdun.
Kommentit (105)
Ole vähemmän netissä. Niin ahdistut vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhan koulukunnan akateeminen. Voin istua tuntikausia ja vain miettiä. Lukea ja miettiä. Tallustaa polulla ja miettiä. Kehitellä ideoita ja miettiä. Tuijottaa eteeni ja miettiä. Akateeminen vapaus oli vielä hetki sitten käsite. Ajattelu tarvitsee aikaa. Ja tietysti se akateeminen vapaus tarkoittaa myös, että on köyhä kuin kirkon rotta, mutta en tunne itseäni köyhäksi enkä ajattele rahaa. Sitä tulee jos on tullakseen miettimisen sivutuotteena.
Näitä ongelmia syntyy kun työväenluokka kouluttautuu akateemisiksi, eikä ole ihan kartalla siitä miten muuten elämässä voi pärjätä kuin orjailemalla. Yliopistotutkintoon voi edetä ohjattua polkua ja siitä työelämäänkin. Vaatii yrittäjähenkisyyttä ja luovuutta pärjätä työttömänä tai elättää itsensä tällaisten rakenteiden ulkopuolella.
Lapset tuo elämään niin paljon tarkoitusta ja mielekkyyttä, ettei sitä kaikki nuorena arvaakaan. Vasta vanhempana huomaa, että onpa heistä vaan ollut kertakaikkisen paljon iloa. On ollut koko ajan. Eli olen samaa mieltä kuin ap, hommatkaa lapsia jos vain saatte.
Uusista spermanluovuttajista on kova pula.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010689552.html
Tavallisimmin luovutus- ja pakastuskertoja on 8-10.
Jos pohdit luovuttamista, kannattaa vaan rohkeasti ottaa meihin yhteyttä, silloin et vielä ole sitoutunut mihinkään, Klami kehottaa.
Luovuttajalle maksetaan Kelan päivärahan suuruinen korvaus ja kilometrikorvaukset jokaisesta käyntikerrasta.
Jokaisesta kerrasta saa rahaa! 💶💴💵💰
Jokaisesta 💰
Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕
Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomat
Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
Mikä tutkimus 💕
Taitaa olla liian isot tuet kun kotona vaan laiskottelet etkä mene töihin. T. Kokoomus
Viihdyn oikein mainiosti kotona enkä hakisi töitä ellei rahan takia olisi pakko. Olen opettaja ja roikkunut niin pitkään määräaikaisissa töissä ja välillä työttömänä, että ei ole enää mitään yleviä ajatuksia sen paremmin Suomen taloustilanteesta kuin tästä alastakaan. Opettajanhuoneet on sijaiselle kurjia paikkoja ja opettaminen yhä paskempaa vuosi vuodelta. Vaihtaisin alaa, ellei sitäkin olisi estetty. Työttömänä ei saa opiskella.
Eli nautin aurinkoisista kevätpäivistä vaikka rahat on loppu eikä ruokaa voi ostaa. Ajoittainen nälän näkeminen ei ole yhtään pahempaa kuin vaihtuvat määräaikaisuudet. Oikeastaan vähemmän nälkä stressaa, sen tietää milloin se tulee ja milloin taas saa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset tuo elämään niin paljon tarkoitusta ja mielekkyyttä, ettei sitä kaikki nuorena arvaakaan. Vasta vanhempana huomaa, että onpa heistä vaan ollut kertakaikkisen paljon iloa. On ollut koko ajan. Eli olen samaa mieltä kuin ap, hommatkaa lapsia jos vain saatte.
Niin tuo
Mikä pöpi täällä pommittaa ketjua täyteen vauvapropagandalla?
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei haluaisi vauvaa
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi 💕💕💕
No nyt on tämäkin tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana oleva nainen on kyllä kiihottava
Rakastuin lapseeni jo silloin, kun hän oli vatsassa. Saimme aivan ihanan ultraäänikuvan, jossa hän selvästi hymyili. Raskausaika oli ihanaa kaikista selkäkivuista huolimatta. Olo oli onnellisen seesteinen, en ole koskaan ollut yhtä tasapainoinen kuin silloin. Rakkaus omaa lasta kohtaan on jotain sellaista, jota ei voi selittää. Rakastan toki puolisoanikin, mutta rakkaus omaa lasta kohtaan on paljon syvempää ja se vain kasvaa päivä päivältä. Jos minulle tulisi tilanne, että joutuisin uhraamaan oman henkeni lapseni puolesta, niin en miettisi sitä sekuntiakaan, vaan olisin jo kuollut. Kenenkään muun puolesta en olisi sitä valmis tekemään. Olen niin onnellinen, että olen saanut kokea edes kerran raskauden, synnytyksen (vaikka se karmea olikin) ja äitiyden. Olisimme toivoneet lapsellemme sisaruksen/sisaruksia, mutta emme niitä ikävä kyllä saaneet.
2020-luvun statussymbolit listattiin näillä asioilla erottaudut rahvaasta
Iso lapsiluku
Mahdollisuus kasvattaa monta lasta on jo luksusta, ja kunnon katras tarjoaa myös tilaisuuden kerskua oman jälkikasvun saavutuksilla.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/466f676d-4a61-4dfd-a11e-1d4910bbbda3
Vierailija kirjoitti:
Raskaus
Raskaus 💕💕
Netis tekemist riittää joten tsemppii
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koettanut miettiä kaikenlaisia tapoja työllistää itse itseni. Työkkäristä ei siihen kyllä saa muuta apua kuin karenssin uhkaa.
Olen käynyt harrastepiireissä, tehnyt hyväntekeväisyyttä, ollut mukana seurakunnatoiminnassa...
Kannattaa olla varovainen, hyväntekeväisyystyöstä voi tulla karenssi!
Vierailija kirjoitti:
Kun saa lapsen, sitä voi verrata siihen, kun värisokea saa värinäön. Sitä ei voi selittää värisokeille. He eivät voi ymmärtää. Se on ihanaa 💕💕
tosi ihanaa ja onnellista aikaa
Täältä av:lta poistuu paljon asiallisia viestejä, mutta tämä ketju on pommitettu täyteen jotain raskauspropagandaa. Mode hoi, nyt olis kerrankin aihetta poistaa asiattomat viestit!
Stadissa painan keikkavuoroja. Ihan ok menee. Vakkaritöitä ei just nyt kyllä ole.
- Sosionomi