Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisen työttömän arki ? Miten teillä pysyy pää kasassa ja elämässä valo ?

Vierailija
26.03.2026 |

Toista vuotta kotona koirien kanssa ja puoliso on työssä. Työpaikkoja haettu lukematon määrä. Taloudellinen tilanne mahdollistaa vain olla olemassa. Onko minulla kohtalotovereita? Pidän rutiinit päivissä ja ulkoilen, teen ruuat ja hoidan kodin. Kavereita omalla paikkakunnalla ei ole. Tuntuu,että tukehdun.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi jos koet elämässäsi tärkeimmän sisällön olevan töissä käyminen.

Vierailija
2/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu ruotsin kielen koulutukseen ja solmi uusia ystäviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi jos koet elämässäsi tärkeimmän sisällön olevan töissä käyminen.

Luulen että voi olla vaikeaa päästä irti tuosta jos asuu yhdessä sellaisen kanssa, joka pitää itseään parempana ihmisenä kun orjailee.

Joku intialainen ajattelija sanoi hyvin, että naiselta miehisten ominaisuuksien vaatiminen ei ole kehitystä vaan regressiota.

Vierailija
4/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät kärsi työttömyydestä enempää kuin miehet. Miehet eivät työpaikkansa menetettyään elä yhtä tyydyttävää elämää kuin ne, jotka hoitavat lapsia ja lemmikkejä tai osallistuvat sosiaalisiin aktiviteetteihin.

Vierailija
5/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisiksi kokevat naiset voivat ryhtyä täällä kolumnisteiksi. Mutta miten miesten tulisi selviytyä yksinäisyydestä?

Vierailija
6/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia harrastus, josta saat projekteja ja sisältöä elämääsi. Minäkin olen akateeminen työtön, mutta en tylsää päivää näe, kun kirjoitan romaania ja harrastan taidemaalausta. Olen kunnianhimoinen omista taideprojekteistani ja ne ovat paljon mielenkiintoisempaa elämänsisältöä kuin joku tylsä toimistohomma. Otan silti toki olan alan töitä vastaan, jos niitä tulee, ihan rahan takia. Onneksi pärjätään ihan ok näinkin, kun miehellä on ihan hyvä palkka ja meillä kohtuulliset menot.

Vierailija
7/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työttömänä onnellisempi kuin koskaan, vaikka tosiaan rahaa on vähän. Ei mullakaan mitään ystäviä, tuttuja, puolisoa tms. ihmissuhteita ole. Mutta mä nautin ihan valtasti siitä kun saa nukkua pitkään, ei tarvi elää aikataulujen mukaan, ja kaikki pienet arkiset asiat saa tehdä hitaasti ja keskittyneesti. Ja kun nettiyhteys on, löytyy aina jotain tutkittavaa, katsottavaa, kuunneltavaa, keskusteltavaa - ei ole ikinä tylsää.

Vierailija
8/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö akateemisen pitäis olla fiksu ja keksiä tekemistä...? 

Vierailija
9/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoista kommenteista päätellen joku työtön syrjäytynyt flipannut huolella.

Vierailija
10/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain erityislapsen eikä ole kymmeneen vuoteen ollut mitään mahdollisuutta käydä töissä tai mihinkään omaan elämään. Hirveä stressi uuvuttaa kun pitää koko ajan olla henkisesti ja fyysisesti valmis lapsen raivareihin. 

Vierailija
11/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda huonekasvien mullat? 

Vierailija
12/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisiksi kokevat naiset voivat ryhtyä täällä kolumnisteiksi. Mutta miten miesten tulisi selviytyä yksinäisyydestä?

Opetella sosiaalisia taitoja ensin miesten kanssa, ratkaista ongelma omassa porukassa siis.

Vierailija
13/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa painan keikkavuoroja. Ihan ok menee. Vakkaritöitä ei just nyt kyllä ole.

- Sosionomi

Vierailija
14/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vähemmän netissä. Niin ahdistut vähemmän.

Vierailija
15/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhan koulukunnan akateeminen. Voin istua tuntikausia ja vain miettiä. Lukea ja miettiä. Tallustaa polulla ja miettiä. Kehitellä ideoita ja miettiä. Tuijottaa eteeni ja miettiä. Akateeminen vapaus oli vielä hetki sitten käsite. Ajattelu tarvitsee aikaa. Ja tietysti se akateeminen vapaus tarkoittaa myös, että on köyhä kuin kirkon rotta, mutta en tunne itseäni köyhäksi enkä ajattele rahaa. Sitä tulee jos on tullakseen miettimisen sivutuotteena. 

Näitä ongelmia syntyy kun työväenluokka kouluttautuu akateemisiksi, eikä ole ihan kartalla siitä miten muuten elämässä voi pärjätä kuin orjailemalla. Yliopistotutkintoon voi edetä ohjattua polkua ja siitä työelämäänkin. Vaatii yrittäjähenkisyyttä ja luovuutta pärjätä työttömänä tai elättää itsensä tällaisten rakenteiden ulkopuolella.

Vierailija
16/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla liian isot tuet kun kotona vaan laiskottelet etkä mene töihin. T. Kokoomus

Vierailija
17/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pöpi täällä pommittaa ketjua täyteen vauvapropagandalla?

Vierailija
18/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netis tekemist riittää joten tsemppii

Vierailija
19/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä av:lta poistuu paljon asiallisia viestejä, mutta tämä ketju on pommitettu täyteen jotain raskauspropagandaa. Mode hoi, nyt olis kerrankin aihetta poistaa asiattomat viestit!

Vierailija
20/35 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä av:lta poistuu paljon asiallisia viestejä, mutta tämä ketju on pommitettu täyteen jotain raskauspropagandaa. Mode hoi, nyt olis kerrankin aihetta poistaa asiattomat viestit!

Olen tehnyt poistopyynnön jo ajat sitten mutta ei vaan poistu. Mode hoi huutelu ei varmaan tekoälyä tai modea tavoita, tehkää poistopyyntöjä tekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme