Akateemisen työttömän arki ? Miten teillä pysyy pää kasassa ja elämässä valo ?
Toista vuotta kotona koirien kanssa ja puoliso on työssä. Työpaikkoja haettu lukematon määrä. Taloudellinen tilanne mahdollistaa vain olla olemassa. Onko minulla kohtalotovereita? Pidän rutiinit päivissä ja ulkoilen, teen ruuat ja hoidan kodin. Kavereita omalla paikkakunnalla ei ole. Tuntuu,että tukehdun.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Onnea, se on ihanaa kun on pieni vauva, taapero tai jo aikuinen lapsi
Rakkaus omaa lasta kohtaan on syvintä rakkautta
ei sitä voi edes muut ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat
Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös
Kuten tämäkin julkaisu todistaa:
Tutkimus:
Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women
But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.
https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…
monissa tutkimuksissa havaittu sama ilmiö
Vierailija kirjoitti:
Täältä av:lta poistuu paljon asiallisia viestejä, mutta tämä ketju on pommitettu täyteen jotain raskauspropagandaa. Mode hoi, nyt olis kerrankin aihetta poistaa asiattomat viestit!
Olen tehnyt poistopyynnön jo ajat sitten mutta ei vaan poistu. Mode hoi huutelu ei varmaan tekoälyä tai modea tavoita, tehkää poistopyyntöjä tekin.
Vierailija kirjoitti:
En halunnut mitään pikku vauvaa, vaan oman jälkeläisen. Ne tulevat yleensä pieninä vauvoina, joten vauvan hoito vähän niinkuin kuuluu pakettiin.
On se vaan ihanaa aikaa
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomat
Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
Mielenkkintoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä av:lta poistuu paljon asiallisia viestejä, mutta tämä ketju on pommitettu täyteen jotain raskauspropagandaa. Mode hoi, nyt olis kerrankin aihetta poistaa asiattomat viestit!
Olen tehnyt poistopyynnön jo ajat sitten mutta ei vaan poistu. Mode hoi huutelu ei varmaan tekoälyä tai modea tavoita, tehkää poistopyyntöjä tekin.
Eli ilmoittakaa kyseiset viestit asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕
näin se on ainakin mun kohdalla
Ei ne anna kultakelloa
Vierailija kirjoitti:
Synnytyslaukun sisältö?
Jaetaan tänne
Kaikkea sitä tarvitseekin
Syntyvän vauvan arvioitu kansantaloudellinen lisäarvo Suomelle hänen elinaikanaan on noin 2,5-3,5 miljoonaa euroa. Tämä arvio kattaa hänen koko elinkaarensa aikana työelämässä tuottaman arvonlisän, kulutuksen, investoinnit ja muut taloudelliset vaikutukset.
Jokainen yksilö käyttää rahaa tavaroihin ja palveluihin, mikä kierrättää rahaa taloudessa ja kasvattaa lisäarvoa.
Keskimääräinen suomalainen käyttää elämänsä aikana satoja tuhansia euroja kulutukseen (asuminen, ruoka, palvelut, vapaa-aika).
Vaikka vanhuusiässä työelämän vaikutus loppuu, kulutus jatkuu. Eläkkeet kiertävät takaisin talouteen kulutuksena.
Jos henkilö tekee säästöjä, sijoituksia tai hankkii omaisuutta, nämä lisäävät kansantaloudellista arvoa. Esimerkiksi asuntojen arvonnousu, osakesijoitukset ja yrittäjyys voivat kasvattaa hänen lisäarvoaan yhteiskunnalle.
Kun kaikki nämä tekijät lasketaan yhteen, syntyvä vauva tuottaa Suomelle kansantaloudellista lisäarvoa elämänsä aikana arviolta:
Vähintään: 2,5 miljoonaa euroa.
Keskimäärin: 3 miljoonaa euroa.
Korkeasti koulutetut tai korkean tuottavuuden työssä: Jopa 4 miljoonaa euroa.
Eli kyllä siitä lapsesta voisi palkkion maksaa!
Miehen näkökulma:
Sperman luovuttaminen sairaaloille tai hedelmöityshoitoja tuo monia etuja sinulle. Ensinnäkin, se tarjoaa mahdollisuuden auttaa lapsettomia pareja, joille lasten saaminen ei ole luonnollisesti mahdollista. Tällainen teko voi olla äärimmäisen merkityksellinen ja tuoda iloa ja toivoa niille, jotka kamppailevat hedelmättömyyden kanssa.
Luovutuksella on myös tärkeä rooli lääketieteessä. Sperman avulla voidaan edistää tieteellistä tutkimusta ja kehittää uusia hedelmöityshoitoja, mikä auttaa tulevaisuuden potilaita. Tämä tekee sperman luovuttamisesta arvokkaan panoksen terveydenhuollon kehitykselle.
Sinulle itsellesi luovuttaminen tarjoaa myös henkilökohtaisia hyötyjä. Luovuttajalle tehdään perusteellisia terveystestejä, joihin sisältyy tutkimuksia sekä tarttuvien tautien että perinnöllisten sairauksien osalta. Tämä voi antaa SINULLE tärkeää tietoa omasta terveydentilasta, jota hän ei ehkä muuten olisi saanut.
Luovuttajille tarjotaan myös rahallista korvausta tai kulujen kattamista. Tämä taloudellinen tuki ei yleensä ole suuri, mutta tekee luovutuksesta vielä houkuttelevamman vaihtoehdon.
SINÄ koet myös tiettyä tyydytystä siitä, että geeniperimäsi jatkuu, vaikka et itse hankkisi lapsia. Usko minua. Sperman luovutus antaa uniikin tilaisuuden jättää jälkensä maailmaan tavalla, joka muuten ei olisi mahdollista.
Näin ollen sperman luovuttaminen ei ole ainoastaan tapa auttaa muita, vaan se tarjoaa SINULLE itselleen monia hyötyjä sekä terveydellisiä että taloudellisia.
Itse olen luovuttanut spermaa ja olen siitä ylpeä.
AP
Heti raskauduin, ja raskaus oli ihanaa aikaa, kuten kaikki aiemmatkin. Olin vain hieman alle 40, kun kuopus syntyi. Synnytys sujui mainiosti. Imetin 1,5v. Lähipiirissä on vuosien varrella ollu useita 45-46 -vuotiaina yllätysvauvoja saaneita, ja hyvin on heilläkin mennyt.
Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.
Mun vauvat ovat kasvaneet teineiksi. Ovat niin rakkaita. Vauva-ajat muistoissa, nyt nautin täysillä teineistä. Ovat ihan parasta seuraa. Ovat mahtavia tyyppejä ja niiden jutuille saa nauraa. Tehdään paljon kaikkea yhdessä, välillä on toki takkujakin, mutta kenen elämässä ei muka olisi!? Onneksi olen tehnyt lapsia, ovat tosiaan elämän suola!
Elämäni paras päätös! Vaihdoin sian sonniin!
Sonni on siittänyt 2 lasta meille
Ja tuntuu, että rintoja taas puristaa ja mahani pömpöttää siunatusti
Nyt oikeasti negaajat!
Olen aina unelmoinut äitiydestä. Tunne siitä, että minussa kasvaa uusi elämä, on kiehtonut minua. Hetki, jolloin tajusin olevani raskaana, oli taianomainen. Tunsin syvää onnea ja jännitystä sisälläni. Ajatus siitä, että minusta tulisi äiti, täytti minut kiitollisuudella. Katsellessani ultraäänikuvaa, näin pienen sydämen sykkivän. Kyynel vierähti poskelleni.
Jumankuikka täällähän saattaa olla ap tai muut joita asia koskee lisääntymisiän ylittäneitä.
Hyvä huudella jollekin 45+ vuotiaalle naiselle tai sairaalle nuoremmallekin joka ei pysty saamaan lapsia että lisääntyminen olisi ratkaisu työttömyyteen.
Lapset ovat elämän tarkoitus. Rakkaus lapseen on rakkauden korkein muoto, jonka harvat saavat kokea. Onnea kaikille vauvoista.
Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitä tajua, jos ei itse ole vanhempi. Eikä sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestä ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikä sitä kukaan perheen ulkopuolinen näe.
Enkä siis tällä kommentillani tarkoita, että lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. Hän ei vain voi täysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmärrä, mitä koiran omistajan elämä oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.
voi hanki sinäkin vauva