Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisen työttömän arki ? Miten teillä pysyy pää kasassa ja elämässä valo ?

Vierailija
26.03.2026 |

Toista vuotta kotona koirien kanssa ja puoliso on työssä. Työpaikkoja haettu lukematon määrä. Taloudellinen tilanne mahdollistaa vain olla olemassa. Onko minulla kohtalotovereita? Pidän rutiinit päivissä ja ulkoilen, teen ruuat ja hoidan kodin. Kavereita omalla paikkakunnalla ei ole. Tuntuu,että tukehdun.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikuta ovulaatio

Meille tuli vauva 2 vuoden jälkeen.

Kai osaat laskea ovulaation ja tarkistat tikusta? Munasolu irtoaa jo ennen piik-kiä.

Joillain naisilla on ovulaatio kaksi piik-kiä, mikä vai keuttaa irtoamisen ajan selvittämistä.

Sperma voi pysyä elinkelpoisena huonoimmilla miehillä vain päivän emättimessä. Eli joka päivä kannattaa mutta etupainotteisesti, koska osa spermasta voi elää 7 päivää emättimessä.

Osa siittiöitä on hitaita uimareita ja matka munasolun luo kestää jopa päivän. Osalla vain tunteja.

Ota näitä asioista huomioon.

Ovulaatiotestien tarkkuuksissa on eroja. Kerrotaan pakkauksessa. Ja kallein ei sitten ole paras

Ovulaatio piikki voi tulla kahdesti

"Two LH Surges a Week Apart: What Does it Mean?"

https://blog.inito.com/two-lh-surges-a-week-apart/

Ja nimenomaan aloita yhdynnät jo hyvissä ajoin ennen oletettua ovulaatiota, muista, että siittiöiden matka munatorveen kestää. 

Mutta älä ajattele pakkomielteisesti vain rennosti ja positiivisesti. 

Katso rentouttavia ohjelmia, urheile. Harrasta. Tee positiivisia asioita.

Vierailija
22/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisiksi kokevat naiset voivat ryhtyä täällä kolumnisteiksi. Mutta miten miesten tulisi selviytyä yksinäisyydestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, se on ihanaa kun on pieni vauva, taapero tai jo aikuinen lapsi

Vierailija
24/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia harrastus, josta saat projekteja ja sisältöä elämääsi. Minäkin olen akateeminen työtön, mutta en tylsää päivää näe, kun kirjoitan romaania ja harrastan taidemaalausta. Olen kunnianhimoinen omista taideprojekteistani ja ne ovat paljon mielenkiintoisempaa elämänsisältöä kuin joku tylsä toimistohomma. Otan silti toki olan alan töitä vastaan, jos niitä tulee, ihan rahan takia. Onneksi pärjätään ihan ok näinkin, kun miehellä on ihan hyvä palkka ja meillä kohtuulliset menot.

Vierailija
25/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat

Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös 

Kuten tämäkin julkaisu todistaa:

Tutkimus:

Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women 

But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.

https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…

Vierailija
26/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Sanomat

Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä

Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1800 samanikäistä aikuista.

Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000006380221.html

This one

Vierailija
27/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus

Vierailija
28/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namia 

Vierailija
29/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työttömänä onnellisempi kuin koskaan, vaikka tosiaan rahaa on vähän. Ei mullakaan mitään ystäviä, tuttuja, puolisoa tms. ihmissuhteita ole. Mutta mä nautin ihan valtasti siitä kun saa nukkua pitkään, ei tarvi elää aikataulujen mukaan, ja kaikki pienet arkiset asiat saa tehdä hitaasti ja keskittyneesti. Ja kun nettiyhteys on, löytyy aina jotain tutkittavaa, katsottavaa, kuunneltavaa, keskusteltavaa - ei ole ikinä tylsää.

Vierailija
30/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea, se on ihanaa kun on pieni vauva, taapero tai jo aikuinen lapsi

Meillä lapsi oli toivottu ja haluttu, molempien puolelta. Mies oli mukana neuvolassa, ultrassa, käytiin yhdessä synnytyssairaalassa tutustumassa. Hän oli kaikin puolin mukana vauvan odotuksessa. Yhdessä iloittiin tulevasta vauvasta. Hän oli mukana myös synnytyksessä.

Vierailija
31/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö akateemisen pitäis olla fiksu ja keksiä tekemistä...? 

Vierailija
32/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei haluaisi vauvaa

Onneksi rakas mieheni on ihanan hellä ja innostunut raskaudestani. Hän suorastaan palvoo minua. Tuo TV:n ääreen iltapalaa, hieroo kipeitä paikkojani, silittelee, halailee ja taputtelee koko ajan, pesee minut saunassa ja sekstailee aina kun haluan. Haluan nyt aika usein ;) Ei voisi olla asiat paremmion!

Vierailija
33/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhan koulukunnan akateeminen. Voin istua tuntikausia ja vain miettiä. Lukea ja miettiä. Tallustaa polulla ja miettiä. Kehitellä ideoita ja miettiä. Tuijottaa eteeni ja miettiä. Akateeminen vapaus oli vielä hetki sitten käsite. Ajattelu tarvitsee aikaa. Ja tietysti se akateeminen vapaus tarkoittaa myös, että on köyhä kuin kirkon rotta, mutta en tunne itseäni köyhäksi enkä ajattele rahaa. Sitä tulee jos on tullakseen miettimisen sivutuotteena. 

Vierailija
34/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saa lapsen, sitä voi verrata siihen, kun värisokea saa värinäön. Sitä ei voi selittää värisokeille. He eivät voi ymmärtää. Se on ihanaa 💕💕

mun mies, himoaa mua koko ajan vaikka oon jo 36 viikolla. Mullahan ei oo mitään seksiä vastaan kun tekee koko ajan mieli. Ainoa outo juttu on, kun tekee peppuseksiä mieli enemmän kuin sitä tavallista ja muru ei siitä niin piittaa. Kylläkin suostuu, kun tietää mun sitä haluavan. Ei siis mitään valittamista. n 26 v

Vierailija
35/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoista kommenteista päätellen joku työtön syrjäytynyt flipannut huolella.

Vierailija
36/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain erityislapsen eikä ole kymmeneen vuoteen ollut mitään mahdollisuutta käydä töissä tai mihinkään omaan elämään. Hirveä stressi uuvuttaa kun pitää koko ajan olla henkisesti ja fyysisesti valmis lapsen raivareihin. 

Vierailija
37/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut mitään pikku vauvaa, vaan oman jälkeläisen. Ne tulevat yleensä pieninä vauvoina, joten vauvan hoito vähän niinkuin kuuluu pakettiin.

Kuumaa

Vierailija
38/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda huonekasvien mullat? 

Vierailija
39/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisiksi kokevat naiset voivat ryhtyä täällä kolumnisteiksi. Mutta miten miesten tulisi selviytyä yksinäisyydestä?

Opetella sosiaalisia taitoja ensin miesten kanssa, ratkaista ongelma omassa porukassa siis.

Vierailija
40/105 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda huonekasvien mullat? 

Taidan hankkia vauvan 💕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi