Keitätkö kahvit huoltomiehelle joka tekee jonkin lyhyen huollon kotonasi?
Mietin vain miten muut toimii. Itselläni ei siis oikeastaan ole tullut mieleenkään tarjota kahveja huoltomiehelle, jotka käväisevät jonkin jutun kotona korjaamassa/asentamassa/vaihtamassa. Tänään sitten yhtäkkiä juolahti mieleen, että onko yleensä ihmisillä tapana kysellä haluaako kahvia ja olenko tyly ja sosiaalisesti rajoittunut kun olen vaan kiittänyt lopuksi kun työ on valmis ja sanonu heipat. 😅
Kommentit (45)
En ole ikinä keittänyt, enkä keitä. Lisäksi kiire seuraavalle keikalle yleensä.
En keitä. Ainoastaan sellaisille, jotka on duunissa koko päivän meillä. Silloin olen joskus lounaankin tarjonnut. Viimeksi kun oli kattoremppa. Meillä on omakotitalo, eikä lähellä mitään lounaspaikkoja, ja kattorempan aikaan oi vielä kova pakkanen. Sääliksi kävi niitä työmiehiä. Mielellään tulivat syömään ja lämmittelemään, ja kahville iltapäivästä.
Mutta en tosiaan millekään ihan piipahtaville tyypeille keitä. Eikä kerrostalossa aikoinaan asuessa tullut mieleenkään mitään kahveja tarjota.
Me ollaan joskus tarjottu kun miehet ovat olleet koko päivän. Kattomiehille tarjottiin vain kylmää juotavaa katolle kun he eivät malttaneet tulla alas. Jos joku tekee lyhyemmän homman niin ei olla tarjottu. Usein heillä on tiukka aikataulu niin eivät he ehdi kahvia hörppiä.
Mulle ei tunnu luontevalta tarjoilla kahvia. Toki kiitän lopuksi kun työ on tehty mutta tuntisin oloni todella vaivaantuneeksi jos kahvittelisin tuntemattoman miehen kanssa kahdestaan kotonani. Olenkin aika epäsosiaalinen.
En. En mä mikään kahvilanpitäjä ole.
En. Parvekkeen lasittajille tarjottiin limpparia, kun olivat pidempään.
En ole kyllä tarjonnut, ei ole jotenkin käynyt mielessäkään. Huoltoyhtiön kautta tulevilla on selvästi kiire, mutta itse palkatuille ammattilaisille olisin voinut edes tarjota. No, ensi kerralla!
Tutulle huoltomiehelle tarjosin kahvia, kun keitin itsellenikin. Ei ottanut vastaan.
No en, koska kahvittelusta ei makseta. Ja pahimmassa tapauksessa sinunlaisten takia joku muu saa odottaa ja heillä voi olla kiireellisempi asia.
Mutta jos joku tekee kotonasi töitä esim kaksi tuntia niin eikö siinä ajassa tulisi jo kahvit keittää? Vai antaako tehdä töitä kaksi tuntia kuivin suin?
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmalla sukupolvella ei mitään käytöstapoja. Jos joku korjaa jotain kotonasi niin tietysti kahvit tarjotaan!
No en tarjoa yhtään mitään, minä maksan käynnistä. Keittiöremontin hoitivat niin hienosti, että tarjosin muutaman kerran kahvin leivonnaisten kera, kun keitin itselleni päiväkahvit.
Ai kun käyvät nauramassa mulle että "ei mita vika, huvi toimii" ?
En tietenkään.
Mutta kerran oli 3 ja puolen tunnin työ putkiasentajalla, niin silloin tarjosin kahvia , leipää ja keksejä.
En tarjoa paitsi jos olen keittämässä muutenkin kahvia saatan kysyä ottaako hän kahvia. Harvoin edes silloin haluavat.
En. Ei ole edes kahvia mitä tarjota.
Juuri vähän aikaa sitten oli huoltomiehillä vajaa kaksituntinen työ kodissani, enkä tarjonnut kahvia.
Jos huoltomies laskuttaa kuluvan ajan perusteella, niin laskuttavat kahvitteluun menevän ajankin. En siis tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos joku tekee kotonasi töitä esim kaksi tuntia niin eikö siinä ajassa tulisi jo kahvit keittää? Vai antaako tehdä töitä kaksi tuntia kuivin suin?
Kyllä en minä juo ja syö kahden tunnin välein.
Nuoremmalla sukupolvella ei mitään käytöstapoja. Jos joku korjaa jotain kotonasi niin tietysti kahvit tarjotaan!