Miten löytää mies, joka haluaa mieluummin huolehtia naisestaan kuin olla naisensa huolehdittavana?
Ja huom. en tarkoita nyt rahaa enkä taloudellista huolehtimista. Minulla on hyvä ammatti ja hyvä palkka, pystyn maksamaan kaikki kuluni ja säästöönkin jää hyvin rahaa. Vaan tarkoitan sellaista huolehtimista, että mies kysyisi päivittäin miten päivä mennyt, keittäisi usein aamukahvit, auttaisi jos on vaikeaa, huolehtisi että pääsen turvallisesti kotiin jos joudun olemaan myöhään töissä, korjaisi oma-aloitteisesti kotona ilmenevät pikkuviat kuten pyykkikoneen rikkimenemiset tai tukkiutuneet lattiakaivot, kävisi kaupasta ruokaa ja lääkkeitä jos nainen on sairaana, kuskaisi pyytämättä lääkäriin, kaikkea tällaista ja avaisi sen ovenkin ja miksei auttaisi ravintolassa tuoliakin kuten kohteliasta on.
Olen kohdannut vain miehiä, jotka toivovat tällaista naiselta, mutta eivät ole innostuneita tarjoamaan samaa takaisin. Olen kyllä itse valmis tarjoamaan vastaavaa miehelle, eli tasapuolisesti menisi nämä. Mutta en löydä sellaista miestä, jolla olisi luonnostaan halu pitää huolta naisestaan. Niitä löytyy, jotka ovat etäisen itsenäisiä, eli huolehtivat vain itsestään ja siinä se. Sitten löytyy paljon niitä, jotka kaipaavat lähes äitimäistä huolenpitoa naiseltaan, mutta tällaiseen epätasapuoliseen huolehtijan pestiin en suostu, en kaipaa äidiksi kenellekään aikuiselle miehelle. Joten vinkatkaa.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne itseäni enää naiseksikaan, kun olen joutunut kannattelemaan perhettäni vuosikaudet. Menin nuorena naimisiin kiltin mutta saamattoman miehen kanssa. Tämä ajattelee vain itseään ja omaa mukavuuttaan. Joudun tekemään päätökset ja toteuttamaan ne itse. Toinen hokee hohhoijaansa sohvalta.
Anna miehen levätä, sillä hän on sen ansainnut. Ei kukaan jaksa pitkään olla naisen kanssa parisuhteessa ja kattoo samaa naamaa päivästä toiseen.
Onko mies niin uupunut, että ei jaksa hakea eroa?
Naiset halusivat sitä tasa-arvoa ja kun saitte sitä niin se ei käykään enää. Osaatteko te päättää mistään? Vähän sama kun m-muuton osalta kun halusitte niitä tänne ja nyt on eri ääni kellossa, nyt saadaan nauttia niiden kantamaa hedelmää. Pitäisikö joskus olla kaukaa viisas ja miettiä seurauksia, eikä mennä tunteella perse edellä puuhun.
Minulla on varmaan melko puutteellinen otanta parisuhteista, mutta olen luullut, että nuo aloituksessa mainitut asiat olisivat kuta kuinkin normaalia vuorovaikutusta parisuhteissa. Ikävää jos näin ei ole. Kovin itsekkäältähän tuollainen kuulostaa. Ovatko siis noin toimivat ihmiset niitä, joiden tarpeista on aina joku muu huolehtinut ilman vastavuoroisuutta ja sen takia kyseenalaistamatta odottavat myös parisuhteessa samaa?
Minusta ei elämäni alkupuoliskolla juuri kukaan huolehtinut ja parisuhteen myötä olen ymmärtänyt sen kuinka paitsi se, että joku huolehtii sinusta, kuinka hyvältä toisesta huolehtiminen tuntuu. Siis sellainen huolehtiminen jota ei joudu tekemään siinä pelossa, että jotain pahaa tapahtuu jos et huolehdi asioista, vaan sellainen missä aidosta rakkaudesta toiseen teet asioita millä lisäät hänen hyvinvointiaan. Ei minun kumppanini minua mihinkään tarvitse, eikä se, että pidän hänestä huolta, poista hänen itsenäisyyttään tai vahvuuttaan. Se on vain tapa osoittaa välittämistä.
Kannattaa varmaan lukea se kirjoitus loppuun asti eikä tehdä typeriä kysymyksiä 😏
Vai etkö kenties ymmärtänyt lukemaansi..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne itseäni enää naiseksikaan, kun olen joutunut kannattelemaan perhettäni vuosikaudet. Menin nuorena naimisiin kiltin mutta saamattoman miehen kanssa. Tämä ajattelee vain itseään ja omaa mukavuuttaan. Joudun tekemään päätökset ja toteuttamaan ne itse. Toinen hokee hohhoijaansa sohvalta.
Anna miehen levätä, sillä hän on sen ansainnut. Ei kukaan jaksa pitkään olla naisen kanssa parisuhteessa ja kattoo samaa naamaa päivästä toiseen.
Kuka nainen jaksaa olla man babyn kanssa parisuhteessa ja katsella samaa naamaa päiväatä toiseen?
Aika moni, jos olet yhtään lukenut tätä palstaa. Esim. se yksi ketju joka oli kai "naimisissa pellen kanssa" tai jotain vastaavaa.
En myöskään ymmärrä miksi ap ei ole löytänyt sellaisia. Vastaus lienee, että hän katselee vääränlaisia miehiä. Ehkä sellaisia ylisuuren egon miehiä? Mielestäni suurin osa miehistä on huolehtivaisia.
Onhan niitä, mutta ei vaan ole sulle sattunut. Vähän kuin minä olen etsinyt hyvää, lempeää ja rakastavaa naista mutta ei ole vielä sopiva tullut vastaan. Tiedän että niitä on, mutta ne ovat harvassa
parisuhde ei ole ratkaisu ap:lle. parempi hankkia 20 kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossapa juuri oikea vastaus tämän päivän prinsessoille. Edellinen nainen on täysin oikeassa. Vastaus ap:lle Varmaan ymmärrät sillä tuotahan sinä juuri pihtaat siinä toivossa että mies huolehtii kaikista asioistasi. Siis miehen pitää hypätä sinun eteensi, huolehtimaan tarpeistasi olivat ne mitä tahansa maan ja taivaan välillä. Kuhan sinä saat taas sanattoman tahtosi läpi. Jos sinun narsistista ajatusta ei mies ymmärrä koska ei ole ajatusten lukija niin mietihän sitä mitä sinä alat tekemään . Vetäytyminen, murjotus, mykkäkoulu, pihtaus. Miehen pitää alkaa lepyttelee kuin kolmivuotiasta uhmaikäistäpentua. Jos sinä haluat kukkia ja suklaata niin osta itse jos laukkusi on lattialla niin nosta se älä odota että se nousee miehen aloitteesta sun käsivarrelle. Tai auto on putsattu lumisateen jäljiltä. Älä odota vaan toimi.
Et kyllä ymmärrä naisista mitään.
Se(kin) olikin naisen kirjoittamaa fuulaa jota aika usein saa lukea tällä palstalla.
Turhaan naiset täällä ulisette, sillä kuulutte kiettiöön.
Käyppä Ugandan rannoilta kyselemässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi piirteet liittyvät hoivavaistoon eli estrogeeniin, joka on naisten hormoni. Mies on invasiivinen, siittävä koiras. Suurin osa miesten hyvesignaloinnistakin tapahtuu näiden kahden motiivin peittona: siitä, tai valloita. Ja siittäminenkin on naaraan ruumiin valloittamista oman perimänsä loisittavaksi.
Elikkäs nosta tuo parisuhdekonsepti tarkasteluun, revi se palasiksi ja mieti todella, haluatko miehen vai haluatko vain nuo asiat: hoivaa, huomiota, ystävällisyyttä, jne. Jos ne eivät tule mieheltä niin miksi yrität asettaa ne mieheen? Älä aseta ihmissuhteille tuollaisia typeriä raameja, että haluat omenapuusta kirsikoita, vaan sano "haluan kirsikoita" ja sitten etsi kirsikkapuu.
Huomaat todennäköisesti aika äkkiä, ettei miehillä ole edes mitään, mitä haluat, kun lopetat projisoimasta heihin ominaisuuksia jotka eivät ole miehisiä.
Ei ole kyse siitä, että haluaa omenapuusta kirsikoita, vaan siitä, että halua löytää mätien omenoiden joukosta sen hyvän omenan.
Jos 99% omenista on mätiä niin miksi luulet että mitään hyviä omenoita onkaan? :D Sato on pilalla, syö jotain muuta.
Ja mitä tuohon tulee että "hyvät miehet ovat suhteissa" niin en ole eläissäni tällaista suhdetta nähnyt. Naiset lähinnä sietävät miehiä ja sitten joskus on vähän kivaa. Silti aivan käsittämätön pino ongelmia ja sitä siedettävää.
Jos 99 prosenttia on mätiä niin sitten keskitytään etsimään sitä yhtä hyvää prosenttia, joka ei ole mätä 🔎🍎 Mieluummin yksin kuin kuvailemasi kaltaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hämmentävää, että tänne kommentoineet naiset ymmärtää täysin mitä AP aloituksessaan tarkoitti ja millaista miestä hän etsii, mutta tänne kommentoineista miehistä oikein yksikään ei selvästi ymmärtänyt yhtään mitä aloituksessa tarkoitettiin.
Niin, siis ap haluaa huolenpitäjän miehestä. Kysymysmerkki on mitä ap tuo suhteeseen vastapainoksi miehen panoksesta, joka tuossa kuvauksessa suuri jos pitää olla koko ajan ap:ta pitelemässä kädestä kiinni elämän eri vaiheissa. Sellaisilla miehillä on aika paljon muitakin ottajia, kilpailu on kovaa ja ilmeisesti ap:n avut eivät riitä.
Käsittääkseni AP ei halunnut kädestä pitäjää mieheksi vaan sellaista, sen keksit itse ja jostain syystä melko ilkeään sävyyn. Ja lisäksi AP sanoi, että hän tarjoaa miehelle saman huolehtimisen vastineeksi. Eli molemmat tarjoaa toisilleen paljon huolehtimista, ei vain toinen. Olisihan se ollut kuitenkin kiva, että olisit lukenut ja ymmärtänyt edes aloituksen ennen kuin kiirehdit tänne suoltamaan tuollaista soopaa.
No, totuus on kuitenkin, että moni nainen lupaa vastineeksi saman, mutta se ei koskaan toteudu. Ja jos olette muut syyt kollektiivisesti sulkeneet ulkopuolelle, niin sitten se lienee tämä. Ap haluaa hemmottelijamiehen, mutta se oma osa jää lupausten asteelle.
Moni nainen ei pese miehen pyykkejä, tee suurinta osaa kotitöistä, huolehdi miehenkin osaa esim lasten harrastuksista ja lääkäreistä, ota koppia perheestä kun mies sairastaa, suunnittele yhteisiä matkoja ja huomioi miehen mielipidettä, osta lahoja jouluna ja synttäreinä, kokkaa ruokaa mitä mieskin saa syödä? Jaa.. Jaajaa.
Vierailija kirjoitti:
On yli 60-vuotiaita tuollaisia. Sitä nuorempia ei niinkään.
Samaa mieltä. Meidän ikäluokassa 50-60-luvulla syntyneissä on vielä herrasmiehiä. Samoin isäni ikäluokassa oli/on herrasmiehiä. Oikeasti huomaavaisia ja auttavaisia. Katoavaa kansanperinnettä? Toivottavasti ei. Toisaalta toinen poikamme on hyvinkin tunneälykäs ja huomaavainen. Toinen ei. Sama kasvatus ja olot olleet perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yli 60-vuotiaita tuollaisia. Sitä nuorempia ei niinkään.
Samaa mieltä. Meidän ikäluokassa 50-60-luvulla syntyneissä on vielä herrasmiehiä. Samoin isäni ikäluokassa oli/on herrasmiehiä. Oikeasti huomaavaisia ja auttavaisia. Katoavaa kansanperinnettä? Toivottavasti ei. Toisaalta toinen poikamme on hyvinkin tunneälykäs ja huomaavainen. Toinen ei. Sama kasvatus ja olot olleet perheessä.
Silloin 50-60-luvulla oli syytä olla herrasmies. Herrasmiehet kuolivat sukupuuttoon samalla, kun leidit kuolivat sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies niin uupunut, että ei jaksa hakea eroa?
Naisen pitäis sekin hoitaa,ja vois hoitaakin pääsis eroon tuollaisesta mamiksesta
Muistakaa
Mennä
Terapiaan
Se
Pelastaa
Ihan
Kaikelta
Ihana
Terapia
Auttaa
Kaikkeen
Muistakaa!
1. Vaihda ip osoitetta usein vpnnällä
2. Vaihda kirjoitus muotoa esim korvaa kirjaimia numeroilla Tauoilla ja alaviivoilla
3. Elä jää postaamiisi viesteihin paikalleen jatka aina matkaa!
4. Spämmi sydämmesi kyllyydestä
5. Jos jäät kiinni ja bannataan vaihda ip osoite vpnnällä ja aloita uudestaan.
Pidä hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Naiset halusivat sitä tasa-arvoa ja kun saitte sitä niin se ei käykään enää. Osaatteko te päättää mistään? Vähän sama kun m-muuton osalta kun halusitte niitä tänne ja nyt on eri ääni kellossa, nyt saadaan nauttia niiden kantamaa hedelmää. Pitäisikö joskus olla kaukaa viisas ja miettiä seurauksia, eikä mennä tunteella perse edellä puuhun.
Siis onko se sinusta tasa-arvoa että parisuhteessa ei kiinnosta toisen hyvinvointi ollenkaan vaan huolehditaan vain itsestä, jopa toisen kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se sinusta tasa-arvoa että parisuhteessa ei kiinnosta toisen hyvinvointi ollenkaan vaan huolehditaan vain itsestä, jopa toisen kustannuksella?
No eikös se ole ollut mantra viimeiset 20 vuotta? Älä luota keneenkään, älä turvaudu kenenkään ja vedä itsesi ylös saappaanremmeistä.
Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩
Tykkäsinn😋😮
Oi kauhee, en tykäis💩😋😂🤣👍👍
Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮