Miten löytää mies, joka haluaa mieluummin huolehtia naisestaan kuin olla naisensa huolehdittavana?
Ja huom. en tarkoita nyt rahaa enkä taloudellista huolehtimista. Minulla on hyvä ammatti ja hyvä palkka, pystyn maksamaan kaikki kuluni ja säästöönkin jää hyvin rahaa. Vaan tarkoitan sellaista huolehtimista, että mies kysyisi päivittäin miten päivä mennyt, keittäisi usein aamukahvit, auttaisi jos on vaikeaa, huolehtisi että pääsen turvallisesti kotiin jos joudun olemaan myöhään töissä, korjaisi oma-aloitteisesti kotona ilmenevät pikkuviat kuten pyykkikoneen rikkimenemiset tai tukkiutuneet lattiakaivot, kävisi kaupasta ruokaa ja lääkkeitä jos nainen on sairaana, kuskaisi pyytämättä lääkäriin, kaikkea tällaista ja avaisi sen ovenkin ja miksei auttaisi ravintolassa tuoliakin kuten kohteliasta on.
Olen kohdannut vain miehiä, jotka toivovat tällaista naiselta, mutta eivät ole innostuneita tarjoamaan samaa takaisin. Olen kyllä itse valmis tarjoamaan vastaavaa miehelle, eli tasapuolisesti menisi nämä. Mutta en löydä sellaista miestä, jolla olisi luonnostaan halu pitää huolta naisestaan. Niitä löytyy, jotka ovat etäisen itsenäisiä, eli huolehtivat vain itsestään ja siinä se. Sitten löytyy paljon niitä, jotka kaipaavat lähes äitimäistä huolenpitoa naiseltaan, mutta tällaiseen epätasapuoliseen huolehtijan pestiin en suostu, en kaipaa äidiksi kenellekään aikuiselle miehelle. Joten vinkatkaa.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi piirteet liittyvät hoivavaistoon eli estrogeeniin, joka on naisten hormoni. Mies on invasiivinen, siittävä koiras. Suurin osa miesten hyvesignaloinnistakin tapahtuu näiden kahden motiivin peittona: siitä, tai valloita. Ja siittäminenkin on naaraan ruumiin valloittamista oman perimänsä loisittavaksi.
Elikkäs nosta tuo parisuhdekonsepti tarkasteluun, revi se palasiksi ja mieti todella, haluatko miehen vai haluatko vain nuo asiat: hoivaa, huomiota, ystävällisyyttä, jne. Jos ne eivät tule mieheltä niin miksi yrität asettaa ne mieheen? Älä aseta ihmissuhteille tuollaisia typeriä raameja, että haluat omenapuusta kirsikoita, vaan sano "haluan kirsikoita" ja sitten etsi kirsikkapuu.
Huomaat todennäköisesti aika äkkiä, ettei miehillä ole edes mitään, mitä haluat, kun lopetat projisoimasta heihin ominaisuuksia jotka eivät ole miehisiä.
Ei ole kyse siitä, että haluaa omenapuusta kirsikoita, vaan siitä, että halua löytää mätien omenoiden joukosta sen hyvän omenan.
Jos 99% omenista on mätiä niin miksi luulet että mitään hyviä omenoita onkaan? :D Sato on pilalla, syö jotain muuta.
Ja mitä tuohon tulee että "hyvät miehet ovat suhteissa" niin en ole eläissäni tällaista suhdetta nähnyt. Naiset lähinnä sietävät miehiä ja sitten joskus on vähän kivaa. Silti aivan käsittämätön pino ongelmia ja sitä siedettävää.
Siellä ilmoittautui yksi, joka elää jossain alemman sosiaaliluokan puolirikollisissa piireissä tai muissa alemman tason ympyröissä.
Kyllä niitä hyviä miehiä on todella paljon ja itse olen myös tavannut elämäni aikana todella paljon mukavia, uskollisia, rakastavia, ahkeria ja fiksuja parisuhteessa olevia miehiä.
Minusta silloin kannattaa hakeutua johonkin viralliseen hoitosuhteeseen jos haluaa että joku pitää huolta. Muutoin kukin pitäköön huolen itsestään.
Sanoisin että pitämällä korkeat standardit. Toisin kuin palstalla väitetään, niin hyvin monella naisella on liian alhaiset standardit ja hyväksytään toiselta huonoa käytöstä. Minusta myös odotuksistaan on hyvä olla avoin eli varhaisessa vaiheessa tapailua kysyä toiselta millaista parisuhdetta etsii ja kertoa vastavuoroisesti myös millaista itse haluaa. Kyllä sen huomaa nopeasti jos toinen ei sellaista pysty tai halua tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yli 60-vuotiaita tuollaisia. Sitä nuorempia ei niinkään.
Samaa mieltä. Meidän ikäluokassa 50-60-luvulla syntyneissä on vielä herrasmiehiä. Samoin isäni ikäluokassa oli/on herrasmiehiä. Oikeasti huomaavaisia ja auttavaisia. Katoavaa kansanperinnettä? Toivottavasti ei. Toisaalta toinen poikamme on hyvinkin tunneälykäs ja huomaavainen. Toinen ei. Sama kasvatus ja olot olleet perheessä.
Eivät ne mitään katoavaa kansanperinnettä ole. Ap on yksin ongelmansa kanssa. Hän on todennäköisesti niitä, joilla on pinnallisiin asioihin keskittyvä vaatimuslista miehille ja sitten ihmettelee, kun henkiset ominaisuudet eivät olekaan kummoisia. Kannattaisi lähteä parisuhteen etsimiseen luonne edellä - se luonne on kuitenkin se, jonka varaan kaikki kanssakäyminen rakentuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun pikkuveli on tälläinen kiltti,huomaavainen herrasmies,samoin oli isänikin. Taitaa siis kulkea perimässä moiset geenit!
Tai sitten heillä on käynyt tuuri eikä ole sikailijanaisia sattunut kohdalle, jotka vaan sylkee päälle sama miten teki. Siinä kyllä katoaa äkkiä herrasmiestavat.
Naista siis kiinnostaisi olla kotona oma ansaittu raha tilillä vain pierukalsareissa samalla kun mies passaa vai mitä tämä tällainen "huolenpito" tarkoittaa. Eli halutaan nykypäivänä vielä saatujen etujen lisäksi menneisyydestäkin ne perinteiset hyvät jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitö mies saisi sinusta?
Etkö osaa lukea? Ap tarjoaa ton saman miehelle!
Ei tuo riitä. Inkkulit haluavat tyyliin kirjallisen sopimuksen, että nainen ei liho (paitsi tisseistä tai pepusta) ja että seksiä on joka päivä. Se on heille tärkeää, ei huolenpito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä eksäni että nykyiseni ovat tuollaisia miehiä. He ovat kumpikin melko erilaisia, mutta molempia yhdistävä piirre oli se, että parisuhde on kummallekin ikään kuin ystävyyden ylin muoto.
Mistä löysit kaksi miestä, joiden mielestä ystävyyden ylin muoto on ystävyys naisen kanssa? Oma kokemukseni on, että miesten mielestä naisten kanssa ei voi varsinaisesti olla läheinen ystävä vaan nainen on parisuhdetta tai seksiä varten ja varsinainen ystävyys sitten on miesten kanssa. Oma eksäni muuten aina sanoi ihan vakavissaan, että olen hänen paras ystävänsä, mutta ei se varsinaisesti siltä tuntunut eikä hän ollut tuollainen huolenpitäjä ollenkaan.
Miehenä vastaan, että naisen ystävyys ei ole minkään arvoista. Aivan yhtä pahaksikäytetty olo siitä tulee kuin parisuhteestakin. Ainoa syy sietää naisen seuraa, on seksi.
M42
Asenteesi takia et ole kohdannut kivoja naisia, jotka alkaisivat ystäviksesi, ainostaan hyväksikäyttäjiä jotka varmaan kokevat toimintansa oikeutetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Naista siis kiinnostaisi olla kotona oma ansaittu raha tilillä vain pierukalsareissa samalla kun mies passaa vai mitä tämä tällainen "huolenpito" tarkoittaa. Eli halutaan nykypäivänä vielä saatujen etujen lisäksi menneisyydestäkin ne perinteiset hyvät jutut.
Uskon että huolta pitäviä vanhan kansan miehiä on paljon joille kelpaisi hyvin se että nainen olisi kotona ja hän työssä käyden pitäisi naisesta huolen. Mutta tämähän ei käy koska naisen pitäisi luopua nykyajan saavutetuista eduista saadakseen sitä vanhan ajan ritarimaista huolenpitoa, taantua "neidoksi pulassa".
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi piirteet liittyvät hoivavaistoon eli estrogeeniin, joka on naisten hormoni. Mies on invasiivinen, siittävä koiras. Suurin osa miesten hyvesignaloinnistakin tapahtuu näiden kahden motiivin peittona: siitä, tai valloita. Ja siittäminenkin on naaraan ruumiin valloittamista oman perimänsä loisittavaksi.
Elikkäs nosta tuo parisuhdekonsepti tarkasteluun, revi se palasiksi ja mieti todella, haluatko miehen vai haluatko vain nuo asiat: hoivaa, huomiota, ystävällisyyttä, jne. Jos ne eivät tule mieheltä niin miksi yrität asettaa ne mieheen? Älä aseta ihmissuhteille tuollaisia typeriä raameja, että haluat omenapuusta kirsikoita, vaan sano "haluan kirsikoita" ja sitten etsi kirsikkapuu.
Huomaat todennäköisesti aika äkkiä, ettei miehillä ole edes mitään, mitä haluat, kun lopetat projisoimasta heihin ominaisuuksia jotka eivät ole miehisiä.
Väärin. Rakastunut mies haluaa pitää huoltaan naisestaan ja se on ihan kunnia-asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on se, että näitä ei ensinnäkään ole montaa olemassa Suomessa, ja ne keitä on, niin he pariutuu yleensä jo parikymppisenä ja pysyy siinä samassa liitossa loppuelämän. Ovat haluttuja naisten keskuudessa ja nainen ei tuollaista hyvää miestä jätä. Eli jos ap on yli parikymppinen, ehkä jopa ns. toisella kierroksella, niin tarjota tuollaisista Suomessa on valitettavasti pyöreä nolla.
Miksikäs he ovat jättäneet vaimonsa tai vaimo on jättänyt heidät, jos ovat niin hyviä miehiä? Tosiasia on, että kun mies alkaa ruuttaamaan naiseen spermaa, virhe on jo tapahtunut sillä se on väkivallanteko. Vaikka mies olisi ulkokultainen niin se ei muuta asiaa miksikään.
Älä kuule jaksa. Ota vaikka nokoset ja rauhotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Ap miettinyt, miksi koet, että sinun pitäisi ylipäätään löytää mies? Tunteaksesi, että olet kokonainen vasta kun sinulla on kumppani? Kulissiksi, että olisit muiden silmissä hyväksyttävämpi? Etkö riitä itsellesi sellaisena kuin olet?
Miksi kukaan tarvitsisi kumppania kun ilmankin pärjää?
Seura, läheisyys, seksi jne. Mieti vähän itse. Pärjäisin mäkin teltassa metsässä mutta silti haluan asua talossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisesta ihmisestä pitää huolehtia? Eikö jokainen voisi huolehtia itse itsestään, vaikka parisuhteessa olisikin. Vastavuoroisuus on hyväksi, mutta jos palveluksia ruvetaan laskemaan, ei mene hyvin.
Hienosti missattu aloituksen pointti.
Vierailija kirjoitti:
Syy on kotimaassa, liiassa tasa-arvossa ja äidin paapomisessa pienenä miesten suhteen. Suomessa on vissiin ollut liian hyvin asiat kun miehistä on tullut pallittomia räkänokka-prinsessoja.
Haastavat ajat koulivat miehestä miehen. Ja hyvät ajat tekevät löysiä, huonoja miehiä. Kuten se vanha sanontakin menee.
Olen tavannut miehiä, jotka ovat halunneet rauhanturvaajaksi tai joiden vaari on opettanut nylkemään kanin, tämä on miehekästä. Nykyään mennään ropellihattu päällä skuutilla ja energiajuoma kourassa :D. Sori, mutta rintamalla nuo ei auta vallihaudassa, jossa on katkenneita raajoja jne.
Sori, mutta miehet oli pihalla jo vuonna 1952, tämä ei ole mikään uusi juttu.
Minä olisin, mutta naama on sen verta luotaantyöntävä joten turha ajatella.
Vierailija kirjoitti:
On yli 60-vuotiaita tuollaisia. Sitä nuorempia ei niinkään.
Mä olen tavannut paljon nelikymppisiä tuollaisia. Sitä nuorempia todella vähän mutta joitain kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehiä on kasvatettu tasa-arvoon nyt useamman sukupolven verran. Sitähän feminismi on halunnut. Siinä ei ole huoltajia ja huollettavia vaan kaksi tasavertaista kumppania, joka hoitaa oman osansa ja roolinsa parisuhteessa. Niin se nyt vaan on. Ei voi nyppiä rusinoita pullasta.
Jos haluat huolenpitäjän, niin sinun pitää katsoa konservatiivisia miehiä ja olla itse valmis kodinhengettäreksi. Liberaalit feministiksi julistautuneet vasemmistomiehet alkavat olla jo toinen jalka haudassa, heitä ei juurikaan nuoremmista polvista löydy johtuen yhteiskunnan murroksesta. Sellaisia miehiähän te kaipaatte.
Luitko sä aloitusta ollenkaan? Siinähän toivottiin suhdetta, jossa molemmat pitävät toisesta huolta. Se on tasa-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Miten nainen elää jos lattiakaivo tukkeutuu. Ei sinne kaivoon saa heittää sukkia eikä tamppooneita. En ottaisi naista joka saa lattiakaivon tukkoon. Jos pyykkikone menee rikki niin tarvii olla sähköinsinööri vähintään että saa sen korjattua. 98% miehistä ei tiedä pyykkikoneen tekniikasta yhtään mitään. Kannattaa hakea sellaista miestä teknillisestä korkeakoulusta.
On ap lla aika isot kriteerit miehelle.
Taas yksi väärinymmärtäjä. Ei ihme että olet ikisinkku, kun et osaa lukea tai luet omiasi rivien välistä.
Mun pikkuveli on tälläinen kiltti,huomaavainen herrasmies,samoin oli isänikin. Taitaa siis kulkea perimässä moiset geenit!