Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää mies, joka haluaa mieluummin huolehtia naisestaan kuin olla naisensa huolehdittavana?

Vierailija
23.03.2026 |

Ja huom. en tarkoita nyt rahaa enkä taloudellista huolehtimista. Minulla on hyvä ammatti ja hyvä palkka, pystyn maksamaan kaikki kuluni ja säästöönkin jää hyvin rahaa. Vaan tarkoitan sellaista huolehtimista, että mies kysyisi päivittäin miten päivä mennyt, keittäisi usein aamukahvit, auttaisi jos on vaikeaa, huolehtisi että pääsen turvallisesti kotiin jos joudun olemaan myöhään töissä, korjaisi oma-aloitteisesti kotona ilmenevät pikkuviat kuten pyykkikoneen rikkimenemiset tai tukkiutuneet lattiakaivot, kävisi kaupasta ruokaa ja lääkkeitä jos nainen on sairaana, kuskaisi pyytämättä lääkäriin, kaikkea tällaista ja avaisi sen ovenkin ja miksei auttaisi ravintolassa tuoliakin kuten kohteliasta on. 

Olen kohdannut vain miehiä, jotka toivovat tällaista naiselta, mutta eivät ole innostuneita tarjoamaan samaa takaisin. Olen kyllä itse valmis tarjoamaan vastaavaa miehelle, eli tasapuolisesti menisi nämä. Mutta en löydä sellaista miestä, jolla olisi luonnostaan halu pitää huolta naisestaan. Niitä löytyy, jotka ovat etäisen itsenäisiä, eli huolehtivat vain itsestään ja siinä se. Sitten löytyy paljon niitä, jotka kaipaavat lähes äitimäistä huolenpitoa naiseltaan, mutta tällaiseen epätasapuoliseen huolehtijan pestiin en suostu, en kaipaa äidiksi kenellekään aikuiselle miehelle. Joten vinkatkaa. 

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa palstamamit peppuseksiä, niin kiltit miehet kiinnostuvat teistä heti! 😊

Vierailija
162/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitö mies saisi sinusta?

Saman takaisin miehelle vastavuoroisesti antavan kuten aloituksesta ilmeni.

Tässä se moni parisuhde menee mönkään kun älyttömät ihmiset olettaa että se toinen haluaa samoja asioita kuin itse. Jos ap haluaa jotain, kannattaa selvittää mitä se toinen osapuoli haluaa ja antaa sitten sitä. 

Yhä enemmän ja enemmän ihmisiä ei osaa ajatella muuta kuin mitä minä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yli 60-vuotiaita tuollaisia. Sitä nuorempia ei niinkään.

Samaa mieltä. Meidän ikäluokassa 50-60-luvulla syntyneissä on vielä herrasmiehiä. Samoin isäni ikäluokassa oli/on herrasmiehiä. Oikeasti huomaavaisia ja auttavaisia. Katoavaa kansanperinnettä? Toivottavasti ei. Toisaalta toinen poikamme on hyvinkin tunneälykäs ja huomaavainen. Toinen ei. Sama kasvatus ja olot olleet perheessä. 

Silloin 50-60-luvulla oli syytä olla herrasmies. Herrasmiehet kuolivat sukupuuttoon samalla, kun leidit kuolivat sukupuuttoon.

Puhuin 50-60-luvuilla SYNTYNEISTÄ. 

Vierailija
164/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yli 60-vuotiaita tuollaisia. Sitä nuorempia ei niinkään.

Samaa mieltä. Meidän ikäluokassa 50-60-luvulla syntyneissä on vielä herrasmiehiä. Samoin isäni ikäluokassa oli/on herrasmiehiä. Oikeasti huomaavaisia ja auttavaisia. Katoavaa kansanperinnettä? Toivottavasti ei. Toisaalta toinen poikamme on hyvinkin tunneälykäs ja huomaavainen. Toinen ei. Sama kasvatus ja olot olleet perheessä. 

Silloin 50-60-luvulla oli syytä olla herrasmies. Herrasmiehet kuolivat sukupuuttoon samalla, kun leidit kuolivat sukupuuttoon.

Puhuin 50-60-luvuilla SYNTYNEISTÄ. 

Ei se herrasmiesten kuoleminen meinaa, että ne miehet kuolivat. Herrasmiesmäinen käytös kuoli samalla, kun leidimäinen käytös kuoli.

Vierailija
165/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä löytyy, omani on tuollainen. Ei niitä joka oksalla kasva, mutta kyllä tuo nopeasti tapaillessa selviää, millainen mies on kyseessä. 

Oma mieheni OLI maailman ihanin alkuaikoina. Muuttui passattavaksi vauvaksi, kun oli sormus sormessa. Muutin pois vuosi sitten. Nyt molemmat pitävät huolta omista asioistaan. Ap:n kuvailemia  miehiä on 10%. En ole niin ihmeellinen, että rahkeet riittävät. Pojat taidettiin kasvattaa 60-luvulla sellaisiksi, että riittää kun käy töissä. Mitään muuta ei parisuhteessa tarvita.

Ei heitä vieläkään mihinkään kasvateta. Poikalapsia pelätään koska heillä on tapana mm. tappaa äitejään jos laittavat näille rajoja. Toivotaan vaan parasta että joku muu kasvattaisi.

Vierailija
166/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy jos on löytyäkseen, kyllä niitä on... Itse tapailen AP kuvailemaa miestä. Ulkonäöllisesti mies ei ole mitään "malliainesta" ja mikäli oltaisiin tavattu kasvotusten, niin en tiedä olisinko osannut antaa mahdollisuutta. Tutustuttiin kuitenkin netissä ja keskusteltiin pitkään ennen tapaamista.

En ole ikinä tavannut yhtä huomaavaista ja arvostavaa miestä, välillä en meinaa uskoa itsekään että kävikö oikeasti näin hyvä tuuri.

Älkää naiset tyytykö vähempään, mutta muistakaa samalla että suhde on kahden kauppa.

Vierailija
167/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailemasi piirteet liittyvät hoivavaistoon eli estrogeeniin, joka on naisten hormoni. Mies on invasiivinen, siittävä koiras. Suurin osa miesten hyvesignaloinnistakin tapahtuu näiden kahden motiivin peittona: siitä, tai valloita. Ja siittäminenkin on naaraan ruumiin valloittamista oman perimänsä loisittavaksi. 

Elikkäs nosta tuo parisuhdekonsepti tarkasteluun, revi se palasiksi ja mieti todella, haluatko miehen vai haluatko vain nuo asiat: hoivaa, huomiota, ystävällisyyttä, jne. Jos ne eivät tule mieheltä niin miksi yrität asettaa ne mieheen? Älä aseta ihmissuhteille tuollaisia typeriä raameja, että haluat omenapuusta kirsikoita, vaan sano "haluan kirsikoita" ja sitten etsi kirsikkapuu. 

Huomaat todennäköisesti aika äkkiä, ettei miehillä ole edes mitään, mitä haluat, kun lopetat projisoimasta heihin ominaisuuksia jotka eivät ole miehisiä.

Ei ole kyse siitä, että haluaa omenapuusta kirsikoita, vaan siitä, että halua löytää mätien omenoiden joukosta sen hyvän omenan.

Jos 99% omenista on mätiä niin miksi luulet että mitään hyviä omenoita onkaan? :D Sato on pilalla, syö jotain muuta.

Ja mitä tuohon tulee että "hyvät miehet ovat suhteissa" niin en ole eläissäni tällaista suhdetta nähnyt. Naiset lähinnä sietävät miehiä ja sitten joskus on vähän kivaa. Silti aivan käsittämätön pino ongelmia ja sitä siedettävää.

Jos 99 prosenttia on mätiä niin sitten keskitytään etsimään sitä yhtä hyvää prosenttia, joka ei ole mätä 🔎🍎 Mieluummin yksin kuin kuvailemasi kaltaisessa suhteessa.

Ok jos haluat tuhlata elämäsi typeryyteen niin etsipä sitten hiljaa äläkä vikise. :D 

Ja tosiaan kukaan ei mitään suhdetta pakota kyhäämään, tuo on ihan sinun pakkomielteesi. Itse ollut sinkku jo kohta vuosikymmenen ja sitäkin ennen olisi kannattanut, mutta meemeihin uskovana olin parisuhdetta etsinyt ja haaveillut yksisarvismiehestä, joka ei olisi mies. Mutta kyllä ne vaan miehiä kaikki ovat, eli perseestä.

Vierailija
168/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Minä olen se mies, mutta en ole vapaana.

Vierailija
169/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatunturilta. 

Vierailija
170/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvinkin itsenäinen ja saan asiani hoidettua yksinkin, silti mieheni huolehtii. Mieheni on Latviasta ja uskon kulttuurilla olevan paljon tekemistä asian kanssa. Suomessa ei ole (ainakaan enää) kulttuuria, että mies osaisi huolehtia perheestään. Yksi syy miksi viehätyn enemmän ulkomaalaisista, jotka tulevat hyvin perekeskeisistä kulttuureista. 

Vierailija
171/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.

...jatkan vielä sen verran että huolehtiminen mitä teen on sitä "korkeamman tason" huolehtimista. Pidän huolen että koti ei lähde alta. Että laskut tulee maksetuksi. Että kotona on rauhallinen ilmapiiri, siltä osin kuin itse siihen kykenen vaikuttamaan. Minua ei tarvitse palvella. Nainen saa tulla ja mennä vapaasti. Kiva olisi jos ilmoittaisi etukäteen menonsa. 

Missään tapauksessa en alistu millekään "teatterille" ja laita takkiani rapakon päälle että nainen pääsee kuivin jaloin yli. Hän saa itse hakea reittinsä. Toki voisin nostaa rapakon yli jos paino sallii. Nainen saa vapaasti kiukutella jos on sitä tyyppiä. En lähde mukaan riidanhaastoon. 

Vierailija
172/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytäisi naisen, joka tuollaiseen parisuhteeseen tyytyisi? Muutama vuosi ja jo löytyy rutkasti parannettavaa. Sitten alkaa remontit, uusi kallis sisustus jne. Kiitos ei.

Vierailija
173/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.

...jatkan vielä sen verran että huolehtiminen mitä teen on sitä "korkeamman tason" huolehtimista. Pidän huolen että koti ei lähde alta. Että laskut tulee maksetuksi. Että kotona on rauhallinen ilmapiiri, siltä osin kuin itse siihen kykenen vaikuttamaan. Minua ei tarvitse palvella. Nainen saa tulla ja mennä vapaasti. Kiva olisi jos ilmoittaisi etukäteen menonsa. 

Missään tapauksessa en alistu millekään "teatterille" ja laita takkiani rapakon päälle että nainen pääsee kuivin jaloin yli. Hän saa itse hakea reittinsä. Toki voisin nostaa rapakon yli jos paino sallii. Nainen saa vapaasti kiukutella jos on sitä tyyppiä. En lähde mukaan riidanhaastoon. 

Ei jatkoon, hienoa kuitenkin jos olet itse tyytyväinen itseesi

Vierailija
174/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytäisi naisen, joka tuollaiseen parisuhteeseen tyytyisi? Muutama vuosi ja jo löytyy rutkasti parannettavaa. Sitten alkaa remontit, uusi kallis sisustus jne. Kiitos ei.

Elämä on etenemistä varten, jos et pysy perässä niin koita liittyä vaikka johonkin kristilliseen lahkoon. Ne ovat aika jälkeenjääneitä.

Vierailija
175/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa palstamamit peppuseksiä, niin kiltit miehet kiinnostuvat teistä heti! 😊

Tuhmia miehiähän ne siinä tapauksessa ovat. Hyh hyh.

Vierailija
176/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on etenemistä varten, jos et pysy perässä niin koita liittyä vaikka johonkin kristilliseen lahkoon. Ne ovat aika jälkeenjääneitä.

Liian vaikeita lauseita? Kuvasin parisuhteen tilaa ap:n lähtökohdista.

Vierailija
177/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin- ja lasten hoito ovat naisten töitä. Miehillä taas on miesten töitä.

Onko nämä sulle liian vaikeita vai miksi et kykene näihin?

Vierailija
178/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hämmentävää, että tänne kommentoineet naiset ymmärtää täysin mitä AP aloituksessaan tarkoitti ja millaista miestä hän etsii, mutta  tänne kommentoineista miehistä oikein yksikään ei selvästi ymmärtänyt yhtään mitä aloituksessa tarkoitettiin.

Mitkä naiset? Koko ketju on trollien tekemä ja ylläpitämä.

Vierailija
179/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et löydä kilttiä miestä mistään koska kiltit miehet ei halua enää seurustella.

Taivaan tosi

Vierailija
180/184 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän ketjuun kirjoittaneista miehistä lähes kaikki kirjoittaa naisista niin ilkeästi? Oikeastaan vain tuon liian pitkän itsereflektiovuodatuksen kirjoittanut tyyppi ei ollut ilkeä, kaikki muut oli. 

Vastaa suurin piirtein ketjun tarkoitusta. Se tarkoitushan on miesten haukkuminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi