Nuorille saatava töitä vaikka vanhemmille potkuja antamalla
On petos, jos nuori ei pääse töihin. Koulutus on mennyt silloin hukkaan ja se katkeroittaa nuoren mielen.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä rahaa niille vanhemmille?
Jos ei ole säästöjä onnistunut tekemään töissä ollessaan, maatkoon vaikka sillan alla.
AP
Joudat sinne sillan alle itse.
😂😂😂😂
Ja työttömyys on omaa syytä, mitäs ovat laiskoja?
Aiemmin ammatissani oli eläkeikä 55-60 ja nyt ikäiselläni se on 65v 3kk. Olisin valmis lopettamaan nyt 60v:nä, jos saisin saman eläkkeen kuin 65 v:nä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kyllä aika paha jos vanhempi saa potkut, työtön todella ei saa omistaa mitään, yrittää, tienata tai kouluttautua. Kaikki kerrytetty omaisuus menisi silloin hukkaan!
Olet ymmärtänyt tuon väärin. Siinä vaiheessa kun etuus jostain syystä evätään, saat ihan vapaasti opiskella, kouluttautua tai yrittää juuri niin paljon kuin ikinä haluat eikä sitä sinulta laskuteta pois, vaikka et enää saisi etuutta lainkaan. Omaisuus kerätään pahaa päivää varten ja tuo on se paha päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja teen edelleen entistä työtäni, koska työnantaja ei ole etsinnöistä huolimatta löytänyt tilalleni ketään. Ei nuoria kiinnosta työt, joissa pitää tulla toimistolle eikä se toimisto ole Helsingin keskustassa eikä siellä ole kivaa pöhinää ja kaiken lisäksi siellä joutuu tekemään töitä joskus hyvinkin tiukalla aikataululla. Minulla eläkeläisellä on moiseen aikaa, voin tulla tänne jo ennen kahdeksaa, jos tiedossa on, että joku tulee käymään jo ennen varsinaista työaikaa (kuten tänään) ja voin joustaa vuosilomien kanssa. Nuoremmat eivät voi, heillä on elämä, joten me vanhat jatkamme töissä. Sen verran on höllennetty, että teen 3-päiväistä viikkoa ja omistajan sukulainen oman työnsä ohella etänä loput.
Osallistun aina tähän työllisyyskeskusteluun freelancerin näkökulmasta. Ei meillä vapailla taiteilijoilla ole työsuhdetta eikä työsuhde-etuja. Itse me työllistämme itsemme ja huolehdimme sosiaaliturvastamme YEL- ja MYEL-maksujen muodossa. Verottajan silmissä olemme yrittäjiä.
Haluaako ap Suomen jossa ei ole yhtään yli 65-vuotiasta kirjailijaa, muusikkoa, näyttelijää, ohjaajaa, säveltäjää, kuvanveistäjää?
En tiedä, mitä Suomi haluaa, mutta luettelemasi ammatit ovat sellaisia, että tekoäly korvaa ne jo nyt eli täysin tarpeettomia nyky-yhteiskunnassa. Rahoitus olisi tarpeetonta tekohengitystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vanhuuseläkkeellä jo kaksi vuotta ja sairastan parantumatonta syöpää, mutta edelleen minulle tarjotaan töitä enemmän kuin jaksan enää tehdä. Miksi? Siksi että osaan tehdä ne paremmin kuin nuoremmat. On nimittäin aloja joilla nuoruudesta ja kokemattomuudesta ei ole mitään hyötyä. Mutta älkää hätäilkö, kyllä me ennen pitkää ymmärrämme poistua elämästä.
Olen 71 v.
Töitä olisi jatkuvasti jos vain menisin.
Viime viikolla olin vielä päivän kun oli huutava pula tekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja teen edelleen entistä työtäni, koska työnantaja ei ole etsinnöistä huolimatta löytänyt tilalleni ketään. Ei nuoria kiinnosta työt, joissa pitää tulla toimistolle eikä se toimisto ole Helsingin keskustassa eikä siellä ole kivaa pöhinää ja kaiken lisäksi siellä joutuu tekemään töitä joskus hyvinkin tiukalla aikataululla. Minulla eläkeläisellä on moiseen aikaa, voin tulla tänne jo ennen kahdeksaa, jos tiedossa on, että joku tulee käymään jo ennen varsinaista työaikaa (kuten tänään) ja voin joustaa vuosilomien kanssa. Nuoremmat eivät voi, heillä on elämä, joten me vanhat jatkamme töissä. Sen verran on höllennetty, että teen 3-päiväistä viikkoa ja omistajan sukulainen oman työnsä ohella etänä loput.
Osallistun aina tähän työllisyyskeskusteluun freelancerin näkökulmasta. Ei meillä vapailla taiteilijoilla ole työsuhdetta eikä työsuhde-etuja. Itse me työllistämme itsemme ja huolehdimme sosiaaliturvastamme YEL- ja MYEL-maksujen muodossa. Verottajan silmissä olemme yrittäjiä.
Haluaako ap Suomen jossa ei ole yhtään yli 65-vuotiasta kirjailijaa, muusikkoa, näyttelijää, ohjaajaa, säveltäjää, kuvanveistäjää?
En tiedä, mitä Suomi haluaa, mutta luettelemasi ammatit ovat sellaisia, että tekoäly korvaa ne jo nyt eli täysin tarpeettomia nyky-yhteiskunnassa. Rahoitus olisi tarpeetonta tekohengitystä.
Ole hyvä, nauti sinä tekoälykirjallisuudesta ja tekoälyelokuvista ja tekoälymusiikista. Älä myöskään maksa siitä mitään. Älä kunnioita tekijänoikeuksia. Pidemmälle vietynä voidaan ajatella että myös sinä olet kuluttajana tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne nuoret oppis ensin lukemaan ja kirjoittamaan.
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vanhuuseläkkeellä jo kaksi vuotta ja sairastan parantumatonta syöpää, mutta edelleen minulle tarjotaan töitä enemmän kuin jaksan enää tehdä. Miksi? Siksi että osaan tehdä ne paremmin kuin nuoremmat. On nimittäin aloja joilla nuoruudesta ja kokemattomuudesta ei ole mitään hyötyä. Mutta älkää hätäilkö, kyllä me ennen pitkää ymmärrämme poistua elämästä.
Olen 71 v.
Kaikki yli 70-vuotiaat kollegani tekevät vielä töitä.
Minä en edes usko tuohon etteikö TÖITÄ oikeasti olisi. Olen ollut itse töissä 19 vuotiaasta saakka. On nähnyt työn kehityksen, jossa 2010 alkaen työmäärä per nuppi on kasvanut aivan hillittömästi. Eläköityneiden myötä on lakkautettu tehtäviä ja hommat joko jäävät tekemättä tai yhä harvemmalla työväelle yritetään pärjätä. Tämä alalla kuin alalla.
Ydinongelma on siinä että työnantajat eivät halua maksaa palkkaa kuin johtajille. Suorittavaa kerrosta kavennetaan. Vähemmällä pitäisi tehdä enemmän. Sitä konkreettista työtä on, mutta halutaan että sen tekisivät orjat.
Työväenluokka ja keskiluokka halutaan lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä rahaa niille vanhemmille?
Jos ei ole säästöjä onnistunut tekemään töissä ollessaan, maatkoon vaikka sillan alla.
AP
Mitä mieltä vanhempasi ovat halustasi potkia heidät pois töistä ja haluat heidän asuvan sillan alla?
Ap, vastaisitko kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenettuhannet vanhat kehäraakit jäisivät mielellään eläkkeelle, mutta kun ei päästetä. Pakko käydä töissä, vaikka hammasta purren ja itku silmässä.
N64v, 1v eläkkeeseen
Komppaan tätä. Antaisin ilomielin paikkani nuoremmille, itse totaalisen kyllästynyt jo työelämään ja joka paikkaan särkee, mutta ei, ei edes sairauslomaa tipu vaikka jalat eivät enää pelitä ja selkä rikki. Osa-aikaiselle voisi jäädä, mutta ei ole varaa.
Otan kyllä potkut mutta huolehditaan siitä sitten että työttömyysturva ja sosiaalitukia toimii työttömällä ikääntyyneellä
Vierailija kirjoitti:
Kymmenettuhannet vanhat kehäraakit jäisivät mielellään eläkkeelle, mutta kun ei päästetä. Pakko käydä töissä, vaikka hammasta purren ja itku silmässä.
N64v, 1v eläkkeeseen
Öö, voit aina ottaa karenssin ja jäädä työttömäksi. Se karenssi on pari viikkoa. Ihan itsekkyyttäsi siinä vedät tonnien palkkaa ja laitat lisääntymisikäiset kituuttamaan sillä työttömyyskorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
vanhemmat potkitaan pois mutta tilalle tulee halpatyövoimaa, ei koulutettuja nuoria.
Tämä on myös mielenkiintoinen juttu. Aikoinaan töissä saattoi edetä ihan keskikoulupohjalta. Kun nämä jäivät eläkkeelle, vaadittiin samaan hommaan korkeakoulututkinto ja nyt näiden tilalle ollaan hankkimassa halpatyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Otan kyllä potkut mutta huolehditaan siitä sitten että työttömyysturva ja sosiaalitukia toimii työttömällä ikääntyyneellä
No toimiihan se, niinkuin toimii nyt nuorillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhemmat potkitaan pois mutta tilalle tulee halpatyövoimaa, ei koulutettuja nuoria.
Tämä on myös mielenkiintoinen juttu. Aikoinaan töissä saattoi edetä ihan keskikoulupohjalta. Kun nämä jäivät eläkkeelle, vaadittiin samaan hommaan korkeakoulututkinto ja nyt näiden tilalle ollaan hankkimassa halpatyövoimaa.
Kapitalistit haluavat orjia ja korkeakoulutetut asiantuntijat tuntevat arvonsa, eivät suostu orjailemaan palkan tai asenteen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 71 v.
Kaikki yli 70-vuotiaat kollegani tekevät vielä töitä.
Oletko lääkäri, lakimies, kansanedustaja vai jonkin sortin taiteilija?