Rahastoni vaan sulaa ja sulaa
Olen sijoittanut tuonne vasta vuoden mutta nyt on menty alaspäin vähän liikaa. Onko arvauksia lähteekö nousuun enää koskaan?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo osakekurssien heiluminen hermostuttaa, niin yksi mahdollinen tapa sijoittaa on myös osinko-osakkeisiin sijoittaminen. Siinä ostat osakkeita ja saat osinkoa tietyn määrän per osake. Osingon määrä päätetään yhtiökokouksessa eikä se muutu, vaikka pörssikurssi vaihtelisi. Päin vastoin on hyvä jos kurssi välillä myös laskee, koska se on silloin aina oston paikka. Mitä halvemmalla pystyy osakkeet ostamaaan, sitä suuremman määrän saa samalla rahalla ostetuksi osakkeita, ja sillä tavalla myös saa enemmän osinkoja.
Tuo on ihan toimiva strategia. Samalla saa niitä säästöjä suojattua inflaatiolta pitempiaikaisesti.
Sijoitin 100000 € WinCapitaan, en ole vielä katsonut paljonko olen voitolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta lähdössä mökkiä myymään. Ostaja tulee katsomaan sitä vielä ja hinta on sovittu ja huomenna kaupat lukkoon. Ostin mökin sijoituksena 10 vuotta sitten ja maksoin 160000 ja nyt saan siitä 230000 euroa.
160000€ kymmenen vuotta sitten on nykyrahassa arvoltaan 200000€. Eli voittoa teit vain 30000€, jos et kymmenessä vuodessa ole kuluttanut euroakaan mökin ylläpitoon ja huoltoon.
Ihmiset ei koskaan laske kuluja, eikä ymmärrä ollenkaan että sellaisia on. Näkee kun ihmiset ostaa autoja ja asuntoja.
Tosiaan tuo aiemman nerokas mökkitienaus inflaatio sekä ylläpitokulut (oletan että maksaa yli 3000€ vuodessa) huomioiden lienee ollut miinusmerkkinen.
Todellista tienaamista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta lähdössä mökkiä myymään. Ostaja tulee katsomaan sitä vielä ja hinta on sovittu ja huomenna kaupat lukkoon. Ostin mökin sijoituksena 10 vuotta sitten ja maksoin 160000 ja nyt saan siitä 230000 euroa.
160000€ kymmenen vuotta sitten on nykyrahassa arvoltaan 200000€. Eli voittoa teit vain 30000€, jos et kymmenessä vuodessa ole kuluttanut euroakaan mökin ylläpitoon ja huoltoon.
Ihmiset ei koskaan laske kuluja, eikä ymmärrä ollenkaan että sellaisia on. Näkee kun ihmiset ostaa autoja ja asuntoja.
Tosiaan tuo aiemman nerokas mökkitienaus inflaatio sekä ylläpitokulut (oletan että maksaa yli 3000€ vuodessa) huomioiden lienee ollut miinusmerkkinen.
Todellista tienaamista :)
Niin mutta se on katsos sitä suomiTM tienaamista. Muista että jos annamme muille ulkomaille 6 miljardia niin saamme takaisin kaksi ja voimme käyttää sen täysimääräisesti kotimaiseen elvytykseen ja vihreään siirtymään ja maataloustukiin yms. Hienoa eikö totta?
Ostin Ukrainan sodan alussa Nordeaa noin 8-9 eurolla, tarkkaan enää muista.
Useampi vuosi tullut noin 1e/osake osinkoa ja osakkeen hinta nyt 15.xx euroa.
Harmi vaan ettei ollut rahaa ostaa silloin enempää