Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, mitä ajattelitte tehdä sitten vanhoinapiikoina?

Vierailija
20.03.2026 |

Niin?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksipiiaksi -pojaksi tullaan 24 vuotiaana jos ei ole naimisissa siihen mennessä. 

Suurin osa suomalaisista taitaa siis käydä nykyisin tuon välivaiheen läpi varsin huomaamatta, tuo titteli kun lähtee pysyvästi heti kun menee naimisiin.  

"titteli kun lähtee pysyvästi heti kun menee naimisiin.  " Missä hel...vetin hornassa ko.titteliä käytetään? Kesäasuntomme on keskellä pahinta Savoa, sielläkään en muista, että kukaan puhuisi vanhoistapiioista tai -pojista. Ei susipareista, eikä avioliiton ulkopuolisista lapsista. 

Kerran kuulin, kun mummo kaupassa kertoi, että lapsenlapsi oli tuonut morsiimmen näytille. Eli lehmien. lampaiden ja possujen lisäksi näytille tuodaan siellä edelleen ihmisiä. Nämä elukat ovat näytillä maatalousnäyttelyissä siis.

Kaikkia noita käytettiin lapsuudessani -70 luvulla hämeen maaseudulla, lähinnä vanhempi ikäluokka; ja kyllä morsian- / sulhasehdokkaita tuotiin "näytille". Ei sitten -80 luvun ole kyllä kuulunut livenä.  

Vierailija
62/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mää ainaskin ruppee sitt jahtaamaan tukka putkella kaikkia vanhojapoikia, ja yleensäkin vähänki mieheltä näyttäviä otuksia, jos vain kiinni saisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo. Elän. En ottaisi ikävää miestä vaivoiksi.

Vierailija
64/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan hoitoon kodittomia kissoja. Käytän palkkani niiden ruokkimiseen ja eläinlääkärikuluihin. Piirtelen niistä kuvia. 

Vierailija
65/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä pikku-incel sillä onnetonta, tyhjää päätäsi vaivaa ;) 

Vierailija
66/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kuohita ap:n.

67/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut naimisissa eli olen ollut jo yli 40 vuotta vanhapiika.  Ihan mukavaa elämää olen elänyt. 

Vierailija
68/68 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit itse tehdä ennen kuin lannoitat voikukkia? Itse ajattelin elää.