Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, mitä ajattelitte tehdä sitten vanhoinapiikoina?

Vierailija
20.03.2026 |

Niin?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-50 vuotta yksinäisyyttä on todella pitkä aika. Hellvetti maan päällä. 

Sitä saa.. 

Se, että elää ilman miestä, ei tarkoita yksinäisyyttä. Monelle elämä miehen kanssa on helvetti maan päällä.

Vierailija
42/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se kertoo, kun kysytään, että mitä aiot tehdä lapsettomana ja miehettömänä, niin vastauksia tulee tyyliin: minulla on mies ym. Onko ajattelu jäänyt puolitiehen?

Jotkut elävät elämäänsä täysin jonkun miehen kautta. En ole koskaan ymmärtänyt tätä, vaikka pitkässä parisuhteessa olenkin.

Mitä tuossa olen katsellut, niin eipä ihmisten elämä kovasti eroa toisistaan, vaikka olisikin tehnyt lapsia. Yhtä lailla ne lapsettomat tädit/sedät kutsutaan samoihin sukujuhliin kuin lapselliset. Kun ihminen on eläkeiässä, ne lapset ovat keski-ikäisiä, töissä ja usein asuvat jossain muualla. Toki on niitäkin, jotka olettavat, että isovanhemmat hoitavat heidän lapsensa, mutta niitä on vähemmistö. 

Kyllä se elämä eroaa,jos on lapsia ja jos ei ole. Vastuu on aina erilainen. Varsinkin pienten lasten kanssa. No, tämä palsta on pieni otanta ihmisistä, ja osa inhoaa lapsia,osa ei, ja osaa ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku ajatelee. Elämä on kuitenkin rajallinen. Minä olen iloinen omista lapsistani. Olkoon lapseton iloinen omasta lapsettomuudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap oikeasti niin, ettet tiedä, mitä vanhapiika tarkoittaa? Lol.

Toki tiedän ja taivutin sanan ihan tarkoituksella otsikkoon hieman väärin. Halusin kysyä tätä lähinnä nuorilta naisilta, jotka ajattelevat/kuvittelevat/pelkäävät vanhaksipiiaksi jäämistä?

Kukaan nuori nainen ei pelkää mitään vanhaksipiiaksi jäämistä. Ensinnäkin, kukaan nuori nainen, tai ainakaan suurin osa EI tiedä mikä ihme on vanhapiika.Useimmat tietävät sanan "vanha", mutta "piika"- sana on useimmille jo unohtunutta sanastoa. Voidaan yrittää kääntää se vaikka maatalouslomittajaksi, mutta ei taida aueta.

Käsitteenä vanhapiika ei pelota, koska kenenkään ihmisarvoa ei enää edusta, tai määritä onko naimisissa, parisuhteessa, tai jotain. 

Naimisiin ei enää PÄÄSTÄ, EIKÄ YKSINÄSEKSI SINKUKSI JÄÄDÄ. Se on pitkälti yksilön oma valinta.

Olen 63 vuotias, ja naimisissa olen ollut vuodesta 1995. Sitä ennen viilettelin vanhanapiikana yli kolmekymppiseksi vailla huolen häivää, menenkö naimisiin vai enkö mene. Eli tuskin nykyisetkään nuoret naiset ajattelevat elämäänsä avioliiton kautta.

Jäi mietityttämään aloittajan taustat, ikä, asuinpaikka ja muut seikat, jotka pistävät hänet miettimään asioita noin vanhanaikaisesti.

Vierailija
44/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksipiiaksi -pojaksi tullaan 24 vuotiaana jos ei ole naimisissa siihen mennessä. 

Suurin osa suomalaisista taitaa siis käydä nykyisin tuon välivaiheen läpi varsin huomaamatta, tuo titteli kun lähtee pysyvästi heti kun menee naimisiin.  

Ei kyllä enää ole mitään ikärajaa. Jos nyt on olemassa mitään vanhojapiikoja tai -poikiakaan. Ennen tuo ikäraja perustui siihen, että verottaja alkoi periä ns. vanhanpiian tai -pojan korotettua veroa, jos ei ollut 24 vuotiaaksi menessä avioitunut.

ÄLYTÖNTÄ.

Kysyin pojaltani 24 vuotta, tietääkö hän, mikä on vanhapiika, vastasi, että entinen nimi elähtäneelle maataloustyöntekijälle.

Vierailija
45/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksipiiaksi -pojaksi tullaan 24 vuotiaana jos ei ole naimisissa siihen mennessä. 

Suurin osa suomalaisista taitaa siis käydä nykyisin tuon välivaiheen läpi varsin huomaamatta, tuo titteli kun lähtee pysyvästi heti kun menee naimisiin.  

"titteli kun lähtee pysyvästi heti kun menee naimisiin.  " Missä hel...vetin hornassa ko.titteliä käytetään? Kesäasuntomme on keskellä pahinta Savoa, sielläkään en muista, että kukaan puhuisi vanhoistapiioista tai -pojista. Ei susipareista, eikä avioliiton ulkopuolisista lapsista. 

Kerran kuulin, kun mummo kaupassa kertoi, että lapsenlapsi oli tuonut morsiimmen näytille. Eli lehmien. lampaiden ja possujen lisäksi näytille tuodaan siellä edelleen ihmisiä. Nämä elukat ovat näytillä maatalousnäyttelyissä siis.

Vierailija
46/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härnään teitä vanhojapoikia.

Vierailija
47/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttia omasta vapaasta elämästäni 

Vanhaksipiiaksi kutsuu naisia itsetunnoto no life mies joka tarvii orjan rinnalleen

Vierailija
48/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-50 vuotta yksinäisyyttä on todella pitkä aika. Hellvetti maan päällä. 

Sitä saa.. 

Vain mies voi kuvitella, että puoliso on elämän ainoa ihmissuhde. Noin se tosin miehillä onkin.

Vierailija
49/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Olen vapaa, matkustelen ja löydän jonkun ihanan miehen. 

Vierailija
50/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskeä nuoria miehiä, nauttia seksuaalisuudesta täysillä, matkustaa, seurustella ja sosialisoitua akateemisissa piireissä, nähdä ystäviä, maistella viinejä ja nauttia yleisesti elämästä. Entä sinä?

Vierailija
51/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidetta, töitä, opiskelua, retkeilyä, puutarhanhoitoa, matkailua, kotoilua ja kaikkea muuta, kun energia ei mene aina johonkin toiseen saman katon alla olevaan. 

Kui? 

Sama, vaikka eri sisällöllä, esimerkiksi kattelin sukeltaa ja lenkkeillä ja tapailla paljon paljon kiinnostavia ihmisiä (ilman että ruvettaisiin vakavaan suhteeseen) ja vihoviimeisesti antaisi  yhden miehen sitoa minua johonkin yhteen elämäntyyliin jossa pitäisi köyttäytyä kuin ns kuuluu

Vierailija
52/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen piika, avopuolisoni renki ja pidetään hauskaa. 🤣

Vierailija
53/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten vanhoinapiikoina?" Jo on kumma ilmaus. Ei musta voi tulla enää vanhaapiikaa. Vanhaksipiiaksi sanotaan naimatonta naista, miehet ovat vanhojapoikia. Mä oon ollut jo 16 vuotta naimisissa.

Vierailija
54/54 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitellä kissaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan