Naiset, mitä ajattelitte tehdä sitten vanhoinapiikoina?
Kommentit (55)
Mikä vanhapiika? Mulla on mies. Mutta virkata ja tehdä taidetta.
Ei voi olla vanhapiika jos joskus on ollut naimisissa.
Taidetta, töitä, opiskelua, retkeilyä, puutarhanhoitoa, matkailua, kotoilua ja kaikkea muuta, kun energia ei mene aina johonkin toiseen saman katon alla olevaan.
Kui?
Ei voi olla totta, että jonkun sanavarastoon kuuluu sana vanhapiika. Tai ainakaan sen ikäisen, että pystyy sen kirjoittamaan tänne. Joku takahikiän peräkammaripoika, katkerana kun ei naisille kelpaa. Vai ehkä joku vanharenki.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta, että jonkun sanavarastoon kuuluu sana vanhapiika. Tai ainakaan sen ikäisen, että pystyy sen kirjoittamaan tänne. Joku takahikiän peräkammaripoika, katkerana kun ei naisille kelpaa. Vai ehkä joku vanharenki.
Tuo on joku säälittävä yläasteelle jäänyt joka käyttää tuota sanaa yrittääkseen halveerata naisia. Eikä edes onnistu siinä kovin hyvin.
Pidän hauskaa. Ei ole ketään helmuksissa roikkumassa joten teen mitä lystään, menen risteilylle tai istun kirjan kanssa viikon sohvassa, laitan herkkuruokaa, tai syön kaurapuuroa kattilasta, maalaan seinät sinisiksi ja ostan sähkömersun, sama se, ei ketään sanomassa, ettet saa tehdä noin.
Mulla on mies. Ollaan haaveiltu, että eläkeläisinä alettaisiin kiertää tanssilavoja. Tai sitten muutetaan jonnekin lämpimämpään.
Luetaanko kuusikymppinen vanhaksipiiaksi?
Tapan aikaa. Ajattelin suorittaa yhdet perusopinnot, mutta en ole vielä saanut aloitetuksi.
Minullahan on kymmenen kissaa ja olen hullu kissaeukko.
Eläkeikään vielä 15 vuotta aikaa. Toki saatan mennä naimisiin sitä ennen, mutta tuskinpa suunnitelmani silti mitenkään muuttuu. Oletettavasti harrastukseni ovat melko samanlaisia kuin nytkin (urheilu, kielien opiskelu, DIY). Saatan matkustella kyllä enemmän, nyt vietän ulkomailla vain 1-2 viikkoa pari kertaa vuodessa. Ehkäpä menen johonkin toiseen maahan muutamaksi kuukaudeksi. Itä-Aasian risteily, joka kestää pari kuukautta, tuntuu olevan tällä hetkellä monen suosiossa.
Nyt vanhana piikana nautin elämästä ja teen just mitä haluan.
Istun irkkupubissa tuntikaupalla, niin kuin muutkin eläkeläiset täällä. Asun Irlannissa. Ehkä menen jonnekin muuallekin istuskelemaan, isolla porukalla tietysti.
Mä olen vanhapiika, viisikymppinen. Teen semmoisia ihan tavallisia asioita kuin ihmiset yleensä. Käyn töissä, kuntoilen, ulkoilutan koiraa. Joskus matkustan lomilla. Käyn elokuvissa tai konserteissa. Elämä on oikein mukavaa näin vanhanapiikana.
Olen jo, nautin elämästä. Kohta lähden pyörälenkille.
Mistä se kertoo, kun kysytään, että mitä aiot tehdä lapsettomana ja miehettömänä, niin vastauksia tulee tyyliin: minulla on mies ym. Onko ajattelu jäänyt puolitiehen?
Varmaankin samaa kuin nytkin.