Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (967)

Vierailija
621/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä aloitus on koostettu todellisten miesten kommenteista koskien naisia, niin onhan tämäntyyppinen mies olemassa silloin. 

Tälle miestyypille tässä on vastailtu, eikä se ole mitään naisvihan validoimista. Täällä fiksut naiset ovat kirjoittaneet mikä miehessä ja ihmisessä on tärkeää. 

En ymmärrä ap:n motiivia ilkkumiselleen. 

Mä taas ymmärsin aloittajan motiivin oikein hyvin ja hän sen mielestäni avasi hyvinkin selkeästi. Eli sen sijaan, että keskusteltaisiin naisvihasta ja misogynistisistä miehistä, niin annetaan tuolle naisvihamieliselle sisällölle isosti arvoa ja vastaillaan ihan tosissaan. Oikeastihan tuollaiset typeryydet pitäisi jättää täysin omaan arvoonsa, eikä oikein ruokkia ja lietsoa. Kuten aloittaja itse kirjoitti, tuollainen tosissaan vastailu validioi heidän näkemyksensä sen sijaan, että heidät vain naurettaisiin pellolle tai sivuutettaisiin.

Oikeastihan nuo miehet jotka täällä mesovat ja trollaavat näitä naisviha aloituksia nauttivat siitä, että he saavat naiset kimpaantumaan niin, että alentuvat väittelyyn heidän kanssa. Eli väittely ja tosissaan vastaaminen palkitsee heidän naisvihaansa. On aivan järjetön ajatus, että ärsytysmielessä tehdyistä aloituksista ärsyyntyminen ja niiden tosissaan ottaminen aiheuttaisi mitään "heräämistä" noissa miehissä. Nuo naiset antavat nautintoa noille heitä tahallaan ärsyttäville miehille ja palkitsevat heitä naisvihasta samalla kun typeryyksissään luulevat tekevänsä jotain ihan muuta.

Samaa mieltä. Itsekin vastailen välillä noihin ulinaketjuihin, mutta sellaisilla nopeilla trollauskommenteilla. En ymmärrä kuka oikeasti ottaa nuo aloitukset vakavissaan ja rupeaa vielä tosissaan vastailemaan :D

Varmaan samat henkilöt jotka pelaavat tietokonepelejä vakavasti, urheilevat vakavasti, tekevät töitä vakavasti, jne. Sitten on niitä jotka tekevät kaiken läpällä ja epäilevät myös kaikkien muiden trollaavan, sillä ovat itse pellejä. Tämä oli nyt ilmeisesti tällaisten pellejen itsevoimaannutus-ketju, ja mikään ei muuttunut. Miten meni omasta mielestä? 

Olisko kuitenkin ihan pikkaisen eri asia urheilla, tehdä töitä jne. vakavasti, kuin antaa täysin tosissaan tilaa naisvihalle? 

Että miten meni niin kuin omasta mielestä te kaikki naiset, jotka tähän taas kerran lähditte?

Vierailija
622/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä aloitus on koostettu todellisten miesten kommenteista koskien naisia, niin onhan tämäntyyppinen mies olemassa silloin. 

Tälle miestyypille tässä on vastailtu, eikä se ole mitään naisvihan validoimista. Täällä fiksut naiset ovat kirjoittaneet mikä miehessä ja ihmisessä on tärkeää. 

En ymmärrä ap:n motiivia ilkkumiselleen. 

Mä taas ymmärsin aloittajan motiivin oikein hyvin ja hän sen mielestäni avasi hyvinkin selkeästi. Eli sen sijaan, että keskusteltaisiin naisvihasta ja misogynistisistä miehistä, niin annetaan tuolle naisvihamieliselle sisällölle isosti arvoa ja vastaillaan ihan tosissaan. Oikeastihan tuollaiset typeryydet pitäisi jättää täysin omaan arvoonsa, eikä oikein ruokkia ja lietsoa. Kuten aloittaja itse kirjoitti, tuollainen tosissaan vastailu validioi heidän näkemyksensä sen sijaan, että heidät vain naurettaisiin pellolle tai sivuutettaisiin.

Oikeastihan nuo miehet jotka täällä mesovat ja trollaavat näitä naisviha aloituksia nauttivat siitä, että he saavat naiset kimpaantumaan niin, että alentuvat väittelyyn heidän kanssa. Eli väittely ja tosissaan vastaaminen palkitsee heidän naisvihaansa. On aivan järjetön ajatus, että ärsytysmielessä tehdyistä aloituksista ärsyyntyminen ja niiden tosissaan ottaminen aiheuttaisi mitään "heräämistä" noissa miehissä. Nuo naiset antavat nautintoa noille heitä tahallaan ärsyttäville miehille ja palkitsevat heitä naisvihasta samalla kun typeryyksissään luulevat tekevänsä jotain ihan muuta.

Huomaa ettei sinulla ole ollut koskaan veljeä. Väkivaltaan on vastattava väkivallalla tai hän r aiskaa ja pahoinpitelee sinut. Ainoa tapa puolustaa itseään on olla vaarallisempi kuin tekijä.

Lol ja sä olet vaarallinen kun inkutat palstauleille kuinka et ole kuin heidän päässään kehittelemänsä naiset :D

Varmaan moni inkkeli on nyt ihan kauhuissaan ja lopettanut trollaamisen, kun olet oikein kovin hurjaana heille ulvonut 30 sivua "ei pidä paikkaansa, nih".

Jep. Nauroin aivan samaa näille vastauksille, missä ketjun vastaajat yrittivät puolustaa itseään. He ihan oikeasti väittivät tekevänsä tätä muiden naisten takia, vaikka oikeasti vain antoivat nautintoa naisvihaajille ja lietsoivat heitä suoltamaan palstalle entisestään vihaansa.

Vierailija
624/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpähän ole aikoihin lukenut yhtä pitkää litaniaa puhdasta sitä-itseään. Sivistys on ainakin 48 vuoden aikana jäänyt hankkimatta. 

Vierailija
625/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän ihmettelen, että aloittajalla on kuvitelma, että hän tekemällä naisena tällaisen postauksen paljastaa jotain mädännäistä naisista, jotka reagoi tällaisiin postauksiin, koska pitäisi kuulemma ymmärtää olla reagoimatta.

Kirjoittaja ei ota huomioon, että tänne eksyy myös ihmisiä ihan muualta, IS:n ja HS:n sivupalkkien mainoksista jne., eli kirjoittaja itse viettää täällä liikaa aikaa eikä hänellä ole kykyä asettua muiden asemaan, jos muiden asema poikkeaa hänen omastaan. Hänellä on myöskin liikaa aikaa käytettävissä. 

Ei siis tarvitse kovin kummoista profilointia, että kirjoittaja itse muodostaa merkittävän osan tämän palstan naisille todellisuudessa haitallisesta sisällöstä muilla kirjoituksillaan, kun motiivi ja psyyken rakenne on tuo.

Vierailija
626/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin olla kiinnostunut sinusta, sekä täytän kaikki muut kriteerisi paitsi iän. Olen 29-vuotias. Mutta olen perinteinen, feminiininen niin sisältä kuin ulkoa, nätti, hoikka, liikunnallinen. Ja asun Helsingissäkin vielä. Toisaalta sinussa on yksi asia, miksi et pääsisi jatkoon. Eli se, että sinulla on jo lapsia. Minä haluan lapsia, ja haluan, että ne lapset ovat myös mieheni esikoisia. 

Joka tapauksessa, toivon että löydät hyvän naisen, sillä minusta sinä kuulostat oikein hyvältä. 

Vierailija
627/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
628/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joku nainen Thaimaasta, Kolumbiasta, Ukrainasta,  Espanjasta, tms

Problem solved

Näin se tulee tiesti käymään. Sääli vaan suomalaisia naisia.

Sääli on sairautta. 

Vierailija
629/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ruokinko trollia, tai onko trolli enää edes tulossa takaisin. Mutta keskustelemassahan tässä ollaan. Joten ap:lle sellainen pieni pyyntö, että hän kuvittelisi löytävänsä todellisen jättipotin.

Ap tapaisi huolitellun, kauniin nelikymppisen naisen, suomalaisen tai ulkomaalaisen ihan sen mukaan, mitä ap haluttavampana pitäisi. Naisen firmalla olisi miljoonien liikevaihto, ja hänen niin sanottu mökkinsä olisi kokonainen viinitila Etelä-Ranskassa. Luonnollisesti nainen olisi triathlon-mestari, ja hänen autoaan ajaisi oma kuljettaja / assistentti. Naisella ei olisi ap:n suhteen mitään muita toiveita kuin että tämä pitäisi vartalonsa ja kasvonsa edustuskelpoisina eikä kuvittelisi pikku nyrkkipajoineen ja tusina-audeineen ja hyttysten täyttämine mökkeineen olevansa tasaveroinen naisen kanssa. Nainen kyllä hoitaisi kaiken, ja kuljettaja ajaisi autoa miehenkin puolesta.

Ja ap, tässä nyt ei ole kysymys siitä että miehet olisivat Marsista ja naiset Venuksesta ja tarpeiltaan erilaisia. Kyllä me kaikki olemme maa-planeetalta ja haluamme elämäntyötämme ja onnistuneina pitämiämme valintoja arvostettavan.

Hei, kiitos vastauksestasi. Ja kaikille muille teille pitkiä ja asiallisia vastauksia antaneille.

Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan. Olen kiinnostunut juuri teidän naisten mielenmaailmasta, jotka paneudutte lukemaan huolella näitä ilmiselviä trollauksia ja annatte niihin pitkiä ja harkittuja, täysin tosissaan kirjoitettuja vastauksia. Ymmärrän sen, että mielenterveysongelmaiset miehet tekevät tänne näitä naisviha-aloituksia (sehän on heidän ainoa tapansa olla kontaktissa naisiin ja purkaa omaa pahaa oloaan), ymmärrän vastatrollaukset ja huumorimielessä heitetyt vastaukset ja päänaukomiset, mutta en ymmärrä teidän tosissaan vastaajien motiivia. Miksi fiksun oloiset naiset laskeutuvat tuolle tasolle ja ottavat tämän tosissaan. Onko se huonoa medialukutaitoa vai mitä?

Olisin kiitollinen jos  saisin tähän vastauksen. Kysyin tätä jo eilen avaamassani trollausketjussa, mutta kukaan tosissaan vastauksia antanut nainen ei suostunut avaamaan minulle miksi laskeutuvat tälle tasolle?

Ap

On sinullakin pieni elämä ja pienet elämän sisällöt, kun täällä itsetuntoasi kohennat. Että oikein tutkimusmielessä liikkeellä. 

En ole tutkimusmielellä liikkeellä, vaan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta. Olen jo tovin tehtaillut miehenä esiintyen näitä trollialoituksia ja kerta toisensa jälkeen ihmetellyt miksi monet naiset lähtevät näihin tosissaan. Tämäkin aloitus oli täysin ilmiselvä trolli (oikeasti copy pastettu monista palstan kirjoituksista ja vain jäsennelty kokonaisuudeksi) ja ajattelin, ettei kukaan lähtisi siihen. Aamulle sitten huomasin kuinka pienellä tökkimisellä keskustelua oli käyty 10 sivua ja monet täysin vakavissaan.

Olen kiinnostunut kuulemaan, että johtuuko se siitä, ettei aloituksia oikeasti ymmärretä trollauksiksi vai onko tämä joillekin naisille myös tapa olla kontaktissa vastakkaiseen sukupuoleen. En oikeasti käsitä näiden henkilöiden motivaatiota, mutta olen erittäin kiinnostunut niistä.

Ap

Se saattaa johtua siitä, että naiseus ja naisellisuus on monille suomalaisille naisille kipeä asia, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Olen huomannut sen omasta ystävä- ja tuttavapiiristänikin. Joskus siitä on puhuttukin.  Syitä siihen voi olla monia enkä lähde niitä tässä ruotimaan. Mutta tällä palstalla ilmiö on mielestäni hyvin korostunut, valtaisat defenssit nousee monilla heti pintaan, kun puhutaan naisellisuudesta. Voi tosin johtua siitäkin, että vastataan (kuvitellulle) miehelle. Mutta silti...

Aika paljon kertoo myös se, että naisellisuus nähdään lähinnä meikkeinä, hameina, korkeina korkoina jne. Tai sitten alistumisena, passiivisuutena tai heikkoutena ja kaiken itsenäisyyden, oman tahdon ja tasa-arvon vastaisena. Monelle naisellisuus tuntuu olevan melkein kirosana. 

Olen viisikymppinen nainen enkä vastannut aiemmin tähän ketjuun.

Tässä on muuten varmasti totuuden siemen. Nämä naiset jotka tosissaan lähtivät tähänkin trollaukseen ovat varmaan niitä naisia, jotka määrittävät oman naiseutensa pitkälle miesten ajatusten mukaan. Sen takia heille jonkun miehen järjettömät mielipiteet, jotka on kirjoitettu ilman totuutta, puhtaasti ärsytysmielessä, aiheuttavat hätää vastailla tosissaan ja yrittää kertoa miksi nämä miehet ovat määrässä. Ikään kuin pyrkimys olisi muuttaa heidän mielipiteensä sopimaan heidän naiseuteensa ja siten saada omalle naiseudelleen arvo mieheltä.

Surullista.

Tämä, niin tämä.

Nämä naiset jotka antautuvat tosissaan tuolle keskustelulle, kaipaavat noilta miehiltä hyväksyntää. Ne naiset, jotka eivät tarvitse minuutensa ja arvonsa määrittelyyn miehiä, sivuuttavat nuo keskustelut tai tosiaan lähtevät pelleilemään jollain typerillä kommenteilla, eivät vastailemaan tosissaan. Nämä tosissaan olevat naiset taas oikeasti yrittävät muuttaa noiden mt-ongelmaisten miesten ajatuksia heistä, koska he itse tarvitsevat miesten hyväksyntää. 

He eivät ymmärrä kuinka vain sahaavat omaansa ja muiden naisten oksaa toiminnallaan. Tämä jos joku on sisäänrakennettua naisivihaa.

Vierailija
630/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan järjetön ajatus, että ärsytysmielessä tehdyistä aloituksista ärsyyntyminen ja niiden tosissaan ottaminen aiheuttaisi mitään "heräämistä" noissa miehissä

Kuka sanoi, että tällaista tavoitellaan? Ihminen voi puhua omia mielipiteitään ääneen vahvistaakseen ja jopa ihan muodostaakseen omaa mielipidettään, joka on merkityksellistä pääasiassa hänelle itselleen. Naisvihaa on naisten trollaaminen ja sitten tuollaisten naisia sättivien ja säälitulkintojen tekeminen. Syytätte heitä naisvihan ruokkimisesta kun itse aktiivisesti vihaatte heitä. Julkiseen keskusteluun vastaamisella on kolmaskin funktio: muut lukevat sitä, oppivat ja vaikuttuvat. 

Itseään kovin nokkelina ja älykkäinä pitävät trollit eivät siis olleetkaan kovin äkykkäitä vaan aikamoisia tyhmyreitä.

Vierailija
631/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ruokinko trollia, tai onko trolli enää edes tulossa takaisin. Mutta keskustelemassahan tässä ollaan. Joten ap:lle sellainen pieni pyyntö, että hän kuvittelisi löytävänsä todellisen jättipotin.

Ap tapaisi huolitellun, kauniin nelikymppisen naisen, suomalaisen tai ulkomaalaisen ihan sen mukaan, mitä ap haluttavampana pitäisi. Naisen firmalla olisi miljoonien liikevaihto, ja hänen niin sanottu mökkinsä olisi kokonainen viinitila Etelä-Ranskassa. Luonnollisesti nainen olisi triathlon-mestari, ja hänen autoaan ajaisi oma kuljettaja / assistentti. Naisella ei olisi ap:n suhteen mitään muita toiveita kuin että tämä pitäisi vartalonsa ja kasvonsa edustuskelpoisina eikä kuvittelisi pikku nyrkkipajoineen ja tusina-audeineen ja hyttysten täyttämine mökkeineen olevansa tasaveroinen naisen kanssa. Nainen kyllä hoitaisi kaiken, ja kuljettaja ajaisi autoa miehenkin puolesta.

Ja ap, tässä nyt ei ole kysymys siitä että miehet olisivat Marsista ja naiset Venuksesta ja tarpeiltaan erilaisia. Kyllä me kaikki olemme maa-planeetalta ja haluamme elämäntyötämme ja onnistuneina pitämiämme valintoja arvostettavan.

Hei, kiitos vastauksestasi. Ja kaikille muille teille pitkiä ja asiallisia vastauksia antaneille.

Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan. Olen kiinnostunut juuri teidän naisten mielenmaailmasta, jotka paneudutte lukemaan huolella näitä ilmiselviä trollauksia ja annatte niihin pitkiä ja harkittuja, täysin tosissaan kirjoitettuja vastauksia. Ymmärrän sen, että mielenterveysongelmaiset miehet tekevät tänne näitä naisviha-aloituksia (sehän on heidän ainoa tapansa olla kontaktissa naisiin ja purkaa omaa pahaa oloaan), ymmärrän vastatrollaukset ja huumorimielessä heitetyt vastaukset ja päänaukomiset, mutta en ymmärrä teidän tosissaan vastaajien motiivia. Miksi fiksun oloiset naiset laskeutuvat tuolle tasolle ja ottavat tämän tosissaan. Onko se huonoa medialukutaitoa vai mitä?

Olisin kiitollinen jos  saisin tähän vastauksen. Kysyin tätä jo eilen avaamassani trollausketjussa, mutta kukaan tosissaan vastauksia antanut nainen ei suostunut avaamaan minulle miksi laskeutuvat tälle tasolle?

Ap

On sinullakin pieni elämä ja pienet elämän sisällöt, kun täällä itsetuntoasi kohennat. Että oikein tutkimusmielessä liikkeellä. 

En ole tutkimusmielellä liikkeellä, vaan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta. Olen jo tovin tehtaillut miehenä esiintyen näitä trollialoituksia ja kerta toisensa jälkeen ihmetellyt miksi monet naiset lähtevät näihin tosissaan. Tämäkin aloitus oli täysin ilmiselvä trolli (oikeasti copy pastettu monista palstan kirjoituksista ja vain jäsennelty kokonaisuudeksi) ja ajattelin, ettei kukaan lähtisi siihen. Aamulle sitten huomasin kuinka pienellä tökkimisellä keskustelua oli käyty 10 sivua ja monet täysin vakavissaan.

Olen kiinnostunut kuulemaan, että johtuuko se siitä, ettei aloituksia oikeasti ymmärretä trollauksiksi vai onko tämä joillekin naisille myös tapa olla kontaktissa vastakkaiseen sukupuoleen. En oikeasti käsitä näiden henkilöiden motivaatiota, mutta olen erittäin kiinnostunut niistä.

Ap

Se saattaa johtua siitä, että naiseus ja naisellisuus on monille suomalaisille naisille kipeä asia, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Olen huomannut sen omasta ystävä- ja tuttavapiiristänikin. Joskus siitä on puhuttukin.  Syitä siihen voi olla monia enkä lähde niitä tässä ruotimaan. Mutta tällä palstalla ilmiö on mielestäni hyvin korostunut, valtaisat defenssit nousee monilla heti pintaan, kun puhutaan naisellisuudesta. Voi tosin johtua siitäkin, että vastataan (kuvitellulle) miehelle. Mutta silti...

Aika paljon kertoo myös se, että naisellisuus nähdään lähinnä meikkeinä, hameina, korkeina korkoina jne. Tai sitten alistumisena, passiivisuutena tai heikkoutena ja kaiken itsenäisyyden, oman tahdon ja tasa-arvon vastaisena. Monelle naisellisuus tuntuu olevan melkein kirosana. 

Tässä on muuten varmasti totuuden siemen. Nämä naiset jotka tosissaan lähtivät tähänkin trollaukseen ovat varmaan niitä naisia, jotka määrittävät oman naiseutensa pitkälle miesten ajatusten mukaan. Sen takia heille jonkun miehen järjettömät mielipiteet, jotka on kirjoitettu ilman totuutta, puhtaasti ärsytysmielessä, aiheuttavat hätää vastailla tosissaan ja yrittää kertoa miksi nämä miehet ovat määrässä. Ikään kuin pyrkimys olisi muuttaa heidän mielipiteensä sopimaan heidän naiseuteensa ja siten saada omalle naiseudelleen arvo mieheltä.

Surullista.

Tämä, niin tämä.

Nämä naiset jotka antautuvat tosissaan tuolle keskustelulle, kaipaavat noilta miehiltä hyväksyntää. Ne naiset, jotka eivät tarvitse minuutensa ja arvonsa määrittelyyn miehiä, sivuuttavat nuo keskustelut tai tosiaan lähtevät pelleilemään jollain typerillä kommenteilla, eivät vastailemaan tosissaan. Nämä tosissaan olevat naiset taas oikeasti yrittävät muuttaa noiden mt-ongelmaisten miesten ajatuksia heistä, koska he itse tarvitsevat miesten hyväksyntää. 

He eivät ymmärrä kuinka vain sahaavat omaansa ja muiden naisten oksaa toiminnallaan. Tämä jos joku on sisäänrakennettua naisivihaa.

Siis sinä olet naisvihaaja tehdessäsi tuollaisia surustelevia tulkintoja ja halveksuessasi naisia. Eivät naiset, jotka aktiivisesti rakentavat identiteettejään ja itsearvostustaan, vaikka sitten surkeiden trollien avulla.

Vierailija
632/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko se ap:n munan koko jo selville? 🧐🤔

Vierailija
633/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsen miestä kun tulen hyvin toimeen ja kaikki asiat olen aina saanut hoidettua?

Sänkypuuhat ei ole oikea vastaus. Heti kun miehet ymmärtävät ja sisäistävät vastauksen niin naisia on jonossa.

Vierailija
634/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Surullista.

Tämä, niin tämä.

Ainakin aloittaja sai vastauksen sen perusteella miten nämä naisvihaajien tasolle itsensä alentavat kirjoittajat yrittävät puolustautua. Kyse on omasta epävarmuudesta ja tarpeesta hakea huomiota miehiltä, jopa naisia vihaavilta miehiltä.

Vierailija
635/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän ihmettelen, että aloittajalla on kuvitelma, että hän tekemällä naisena tällaisen postauksen paljastaa jotain mädännäistä naisista, jotka reagoi tällaisiin postauksiin, koska pitäisi kuulemma ymmärtää olla reagoimatta.

Jeps, kirjoittaja ja trolliarmeija paljastavat vain oman naisvihansa jota projisoivat muihin. Mutta se ei meitä naisia haittaa yhtään sen enempää kuin sekään, että aloitus olisi aito. Pick me ei ole naisvihaajaa kummempi, eikä naisvihaaja-pick me myöskään.

Vierailija
636/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ihmistä tyhmänä jos se tuhlaa 15 000€ vuodessa ulkonäköönsä. Eikö mitään järkevämpää olisi mihin ne rahat laittaa

Vierailija
637/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan järjetön ajatus, että ärsytysmielessä tehdyistä aloituksista ärsyyntyminen ja niiden tosissaan ottaminen aiheuttaisi mitään "heräämistä" noissa miehissä

Kuka sanoi, että tällaista tavoitellaan? Ihminen voi puhua omia mielipiteitään ääneen vahvistaakseen ja jopa ihan muodostaakseen omaa mielipidettään, joka on merkityksellistä pääasiassa hänelle itselleen. Naisvihaa on naisten trollaaminen ja sitten tuollaisten naisia sättivien ja säälitulkintojen tekeminen. Syytätte heitä naisvihan ruokkimisesta kun itse aktiivisesti vihaatte heitä. Julkiseen keskusteluun vastaamisella on kolmaskin funktio: muut lukevat sitä, oppivat ja vaikuttuvat. 

Itseään kovin nokkelina ja älykkäinä pitävät trollit eivät siis olleetkaan kovin äkykkäitä vaan aikamoisia tyhmyreitä.

Etsi sille julkiselle keskustelulle parempi alusta. Teidän takia täällä ei meinaa ole enää juuri muita keskustelijoita kuin noita naisvihatrolleja ja sitten teitä jotka heille pimperot märkinä vastailette illasta toiseen :D

Tai jatkakaa toki, mutta älkää nyt, aikuiset naiset, oikeasti itsellenne uskotelko että teette jotain vaikuttamistyötä.

Vierailija
638/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja r aiskattukin hakee oikeudessa huomiota r aiskaajaltaan, eikös? Sellainen logiikka imbesillillä vammaisella. 

Taitaa ap trolliarmeijoineen olla typeryyden lisäksi alaikäisiä kun deduktio ja mielikuvitus ovat kultakalan tasolla.

Nyt sitten sivukaupalla kun on epätoivoisesti trollattu olevinaan säälittäviä ja tyhmiä naisia, jankutetaan sivukaupalla miten säälittäviä ja tyhmiä he trollien mielestä ovat, ja itse naisvihaavat itsejään. 

Mistä tällaista porukkaa oikein sikiää. Jos olette kaikki 10v niin tavallaan ymmärrän, jos sitä vanhempia niin ei herra isä sentään miten surullista.

Vierailija
639/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi sille julkiselle keskustelulle parempi alusta. Teidän takia täällä ei meinaa ole enää juuri muita keskustelijoita kuin noita naisvihatrolleja ja sitten teitä jotka heille pimperot märkinä vastailette illasta toiseen :D

Tai jatkakaa toki, mutta älkää nyt, aikuiset naiset, oikeasti itsellenne uskotelko että teette jotain vaikuttamistyötä.

Haukut naisia typeriksi, itseään naisvihaajiksi, säälittäviksi, mutta samaan aikaan mietit heidän märkiä pillujaan? Kyllä on surun loisesti pikku veetin asiat. Tietääkö äiti että olet täällä ja millaista sontaa suollat?

Vierailija
640/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua pikkuista, et ymmärrä vaikuttamisesta mitään jos et ymmärrä anonyymien palstojen arvoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi