Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (967)

Vierailija
581/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
582/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. jos yksikin paskajutuistasi pitäisi paikkansa niin ei tarvitsisi vollotta asiasta vauva.fi sivuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä edustat just niitä miehiä.

Jotka tasokkaat kiertää kaukaa.

Oma napa sitä oma bapa tota.

Tutustu kunnolla niihin leideihin.

Kun kiva löytyy. Menkää yhdessä sinne salille. Ja se sun juttus saattaa ollakin se huumorintajuinen 136 kiloinen mimmi. Jonka kierrättää kaukaa. Ihan kuin minä sun tyyppiset jätkät.

Eipä noita myyttisiä "laatunaisia" ole olemassa.

Suominainen on sellainen jolle ei kelpaa akateeminen koulutettu kunnollinen mies,  vaan valitsee jonkun lukutaidottoman irakilaistaustaisen woltkuskin joka pitää sitä nyrkin ja hellan välissä, ja vielä jälkeenpäin haukkuu suomalaisia miehiä. 🤡🤡🤡

Kuin monta tällaista tunnet? Minä en tiedä ensimmäistäkään.

Joka kerta kun me mennään yökerhoon, niin eikös 185cm suomikaverit jää seinäkukiksi ja se 170cm lihava ulkkarikaveri saa kaikki naiset...

Ulkkarit on komeampia / kauniimpia. Johan ap moitti meidän suomalaisten ulkonäön. Ei ne suomalaismiehet sen näyttävämpiä ole kuin naisetkaan.

Vierailija
584/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aloitus on koostettu todellisten miesten kommenteista koskien naisia, niin onhan tämäntyyppinen mies olemassa silloin. 

Tälle miestyypille tässä on vastailtu, eikä se ole mitään naisvihan validoimista. Täällä fiksut naiset ovat kirjoittaneet mikä miehessä ja ihmisessä on tärkeää. 

En ymmärrä ap:n motiivia ilkkumiselleen. 

Vierailija
585/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Huono tuuri, olen 45v N ja miehet luulee aina 35v.  Asun Hgin keskustassa. Ehkä jossain landella enemmän tollasia naisia? Kaikki ystäväni on myös hoikkia, treenattuja ja paljon nuoremman näköisiä -ei ylipainoa, harmaita, pitkät hiukset jne. Taitaa olla vaan huonoa tuuria käynyt. 

Vierailija
586/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Mitä tarkoitat "feminiinisellä naisella"? Millainen on mielestäsi naisellinen nainen?

Vierailija
587/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ap vähän tsempata sua:

Olen 38-vuotias nainen olen viimeisten vuosien aikana käynyt treffeillä 58 eri miehen kanssa. Näistä miehistä 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien ti viimeistään muutaman kuukauden tapailun jälkeen. Ne 1/3 miehistä, joille minä annoin pakit, joko olivat ihan outoja, esim. antoivat minun tarjota aterian ensitreffeillä ravintolassa tai sitten ei vaan henkisesti synkannut riittävästi.

Vierailija
588/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ap on joku vakiokirjoittaja täällä. Tunnistaa tuosta puuttuvasta väliviivasta kahden kaksinumeroisen luvun välissä. 15-25 onkin 1525 jne. Kiinnitin siihen persoonallisena virheenä huomiota ekan kerran jo viime syksynä. Eli tällä taustatiedolla tuskin on tositarina kyseessä :D

Rage baiting, engagement farming

Vierailija
589/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rupeaa jo nuoretkin naiset näyttämään telaketjufeministeiltä. Ei ihme että niin usein vaimo haetaan ulkomailta.

Milloin lähdet ja toteutat tämän?

Vierailija
590/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä aloitus on koostettu todellisten miesten kommenteista koskien naisia, niin onhan tämäntyyppinen mies olemassa silloin. 

Tälle miestyypille tässä on vastailtu, eikä se ole mitään naisvihan validoimista. Täällä fiksut naiset ovat kirjoittaneet mikä miehessä ja ihmisessä on tärkeää. 

En ymmärrä ap:n motiivia ilkkumiselleen. 

Minulla oli kauan sitten lyhytaikainen miesystävä, joka muistutti hyvin paljon ap:tä. Hän ei ollut suomalainen, joten ulkomaalaista naista etsiessään hän osui eksoottiseen minuun. Hänen omassa (länsi)maassaan ei ollut oikeanlaisia.

Hän vaikutti ensin mukavalta ja tasavertaiselta elämänkumppaniehdokkaalta, mutta samalla, kun hänen tolkuton sovinisminsa alkoi paljastua, paljastui myös se, että minussa oli kaikki väärin. Ulkonäköä myöten, vaikka juuri se oli häntä kiinnostanut. Kyse oli vallasta ja sen käyttämisestä, ei varsinaisesti ihmissuhteesta. 

Kuvaavaa on se, että mies on nyt jo eläkkeellä, mutta havahtuu parin vuoden välein ottamaan minuun yhteyttä (turhaan). Ilmeisesti hän käy puhelinmuistionsa läpi aina, kun nainen hänet jättää. Vaikuttaa siltä, että pysyvää kumppania ei hänelle löydy. 

Vierailija
591/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Trolli tai ei, mutta tuollaisen miehen kannattaa aloittaa siitä, että opettelee näkemään naiset ja miehet tasa-arvoisina. Niin se vain on. Nyt on seksistiset asenteet syvällä, eikä edes itse tiedosta niitä. "

Tämä ei vaan pidä paikkaansa, vaikka sitä kuinka hokisi. Syy on siinä, että kukaan meistä ei usko tasa-arvoon, et edes sinä. Miesten asevelvollisuus ei ole tasa-arvoa, mutta tilanne on ihan hyvä näin. Se, että naiset ottaa kuonoon miehiltä, ei ole tasa-arvoa, mutta niin siinä vaan käy jos tappelu tulee. Se, että kaikki päiväkodin opettajat ovat naisia, ei ole tasa-arvoa, mutta niin se vaan on.

Sen sijaan me kaikki haluamme ns. mielivaltaista tasa-arvoa, eli tasa-arvon ideaalia sovelletaan juuri silloin kun se itselle sopii. 

Sama pätee parisuhteessa - siellä on vaikka millaisia epätasa-arvon saarekkeita, jotka on välillä ok ja välillä ei. Yksi on tienestit. Jos toinen tienaa enemmän niin tämä on ongelma tai ei ole, täysin riippuen keneltä kysyt. Yleensä se on, jos isompi tienaaja on mies - tällöin puhutaan jopa taloudellisesta väkivallasta, joka on aivan älytöntä.

Tasa-arvo on käsite, joka omasta puolestani joutaisi romukoppaan. Peruste: kukaan ei usko siihen.

Eihän tasa-arvo tarkoita samanlaisuutta, vaan sitä, että arvostetaan myös sitä erilaisuutta. Sehän ei meillä toteudu: miesten aloja arvostetaan enemmän kuin naisten aloja (esim. niitä päiväkotitätejä), ja se näkyy myös alojen palkkauksessa. 

Vierailija
592/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun eroaa. Näin siinä voi käydä, ettei koskaan enää löydä kumppania itselleen. Ainakaan siedettävää, vaan joutuu sitten tyytymään jos tällaiseen väkisintyytymissuhteeseen edes kykenee. 

Ei olisi kannattanut erota, vaan tehdä ihan kaikkensa suhteen pelastumiseksi!

Vierailija
593/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap on joku vakiokirjoittaja täällä. Tunnistaa tuosta puuttuvasta väliviivasta kahden kaksinumeroisen luvun välissä. 15-25 onkin 1525 jne. Kiinnitin siihen persoonallisena virheenä huomiota ekan kerran jo viime syksynä. Eli tällä taustatiedolla tuskin on tositarina kyseessä :D

Rage baiting, engagement farming

En minäkään ole koko ketjua lukenut, mutta kirjoittaja pisti jossain vaiheessa kakkosvaihteen päälle ja rupesi selittelemään, että alkuperäinen postaus on tutkimus naisvihasta. Odotamme innolla, mikä käänne tulee seuraavaksi.

Vierailija
594/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ruokinko trollia, tai onko trolli enää edes tulossa takaisin. Mutta keskustelemassahan tässä ollaan. Joten ap:lle sellainen pieni pyyntö, että hän kuvittelisi löytävänsä todellisen jättipotin.

Ap tapaisi huolitellun, kauniin nelikymppisen naisen, suomalaisen tai ulkomaalaisen ihan sen mukaan, mitä ap haluttavampana pitäisi. Naisen firmalla olisi miljoonien liikevaihto, ja hänen niin sanottu mökkinsä olisi kokonainen viinitila Etelä-Ranskassa. Luonnollisesti nainen olisi triathlon-mestari, ja hänen autoaan ajaisi oma kuljettaja / assistentti. Naisella ei olisi ap:n suhteen mitään muita toiveita kuin että tämä pitäisi vartalonsa ja kasvonsa edustuskelpoisina eikä kuvittelisi pikku nyrkkipajoineen ja tusina-audeineen ja hyttysten täyttämine mökkeineen olevansa tasaveroinen naisen kanssa. Nainen kyllä hoitaisi kaiken, ja kuljettaja ajaisi autoa miehenkin puolesta.

Ja ap, tässä nyt ei ole kysymys siitä että miehet olisivat Marsista ja naiset Venuksesta ja tarpeiltaan erilaisia. Kyllä me kaikki olemme maa-planeetalta ja haluamme elämäntyötämme ja onnistuneina pitämiämme valintoja arvostettavan.

Hei, kiitos vastauksestasi. Ja kaikille muille teille pitkiä ja asiallisia vastauksia antaneille.

Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan. Olen kiinnostunut juuri teidän naisten mielenmaailmasta, jotka paneudutte lukemaan huolella näitä ilmiselviä trollauksia ja annatte niihin pitkiä ja harkittuja, täysin tosissaan kirjoitettuja vastauksia. Ymmärrän sen, että mielenterveysongelmaiset miehet tekevät tänne näitä naisviha-aloituksia (sehän on heidän ainoa tapansa olla kontaktissa naisiin ja purkaa omaa pahaa oloaan), ymmärrän vastatrollaukset ja huumorimielessä heitetyt vastaukset ja päänaukomiset, mutta en ymmärrä teidän tosissaan vastaajien motiivia. Miksi fiksun oloiset naiset laskeutuvat tuolle tasolle ja ottavat tämän tosissaan. Onko se huonoa medialukutaitoa vai mitä?

Olisin kiitollinen jos  saisin tähän vastauksen. Kysyin tätä jo eilen avaamassani trollausketjussa, mutta kukaan tosissaan vastauksia antanut nainen ei suostunut avaamaan minulle miksi laskeutuvat tälle tasolle?

Ap

On sinullakin pieni elämä ja pienet elämän sisällöt, kun täällä itsetuntoasi kohennat. Että oikein tutkimusmielessä liikkeellä. 

En ole tutkimusmielellä liikkeellä, vaan henkilökohtaisesta mielenkiinnosta. Olen jo tovin tehtaillut miehenä esiintyen näitä trollialoituksia ja kerta toisensa jälkeen ihmetellyt miksi monet naiset lähtevät näihin tosissaan. Tämäkin aloitus oli täysin ilmiselvä trolli (oikeasti copy pastettu monista palstan kirjoituksista ja vain jäsennelty kokonaisuudeksi) ja ajattelin, ettei kukaan lähtisi siihen. Aamulle sitten huomasin kuinka pienellä tökkimisellä keskustelua oli käyty 10 sivua ja monet täysin vakavissaan.

Olen kiinnostunut kuulemaan, että johtuuko se siitä, ettei aloituksia oikeasti ymmärretä trollauksiksi vai onko tämä joillekin naisille myös tapa olla kontaktissa vastakkaiseen sukupuoleen. En oikeasti käsitä näiden henkilöiden motivaatiota, mutta olen erittäin kiinnostunut niistä.

Ap

Se saattaa johtua siitä, että naiseus ja naisellisuus on monille suomalaisille naisille kipeä asia, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Olen huomannut sen omasta ystävä- ja tuttavapiiristänikin. Joskus siitä on puhuttukin.  Syitä siihen voi olla monia enkä lähde niitä tässä ruotimaan. Mutta tällä palstalla ilmiö on mielestäni hyvin korostunut, valtaisat defenssit nousee monilla heti pintaan, kun puhutaan naisellisuudesta. Voi tosin johtua siitäkin, että vastataan (kuvitellulle) miehelle. Mutta silti...

Aika paljon kertoo myös se, että naisellisuus nähdään lähinnä meikkeinä, hameina, korkeina korkoina jne. Tai sitten alistumisena, passiivisuutena tai heikkoutena ja kaiken itsenäisyyden, oman tahdon ja tasa-arvon vastaisena. Monelle naisellisuus tuntuu olevan melkein kirosana. 

Olen viisikymppinen nainen enkä vastannut aiemmin tähän ketjuun.

Vierailija
595/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohderyhmää, mutta tässä ketjussa on useampi kuin yksi henkilö esiintymässä AP:na, ja argumentointi mennyt aivan sekaisin.

Vierailija
596/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kirjoittaja taitaa olla tuttu tapaus. Hänen eksänsä sai kenkää, kun lihoi kymmenen kiloa kuopuksen jälkeen. Yhä tuo nainen itkee katkerasti menetystään, sillä tällainen täydellinen herrasmies tulee vastaan vain yhden kerran elämässä. Kiitollisena menneistä onnen vuosista exä tekisi mitä tahansa saadakseen audistinsa takaisin mutta valitettavasti mies on siirtynyt paremmille apajille. Varokaa tällaista, jos olette löytäneet onnen! Muistakaa hiusväri! Älkää antako periksi stretchfarkkujen kutkuttavalle kutsulle, vaan pukeutukaa minihameisiin ja korkokenkiin, jotta kuka tahansa voi katsastaa kuinka timmissä kunnossa pysyttelette toisten katseita miellyttääksenne. Ei turhaa chattailua, vaan antakaa heti tavatessa, mitä mies haluaa (mutta vain hänelle). Näin he pysyvät tyytyväisinä. Se on jokaisen naisen onni, eikö?

Vierailija
597/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".

Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):

- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?

- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?

- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?

- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?

Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.

Mitä varten et sitten ota ulkomaalaista naista? Mikä siinä niin hirveää olisi, kun he ovat kaikin puolin parempia mielestäsi? Vai onko syy se, että haluat asua Suomessa ja he eivät halua tulla tänne?

Äijä lesoilee tuloillaan, mutta on kuitenkin pohjimmiltaan PIHI ja ulkomaiset naiset ovat aika lailla high maintenance. Naisen lisäksi miehen pitää elättää myös heidän perheensä ja ehkä koko suku. Hah hah haa!!  Kova hinta koreasta ulkokuoresta ja pimpsloorasta. Mutta elämässä ei mitään saa ilmaiseksi. 

Vierailija
598/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Audiin lopahti kiinnostus. Diiduu-diiduu

Tämä. 

Vierailija
599/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - kuvitteellinen tai todellinen - kuulostaa todella raskaalta ja pinnalliselta tyypiltä. Ei kiitos. 

Vierailija
600/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa nainen haluaisi laskeutua alas sinun tasollesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi