Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Sitä vähän ihmettelen, että aloittajalla on kuvitelma, että hän tekemällä naisena tällaisen postauksen paljastaa jotain mädännäistä naisista, jotka reagoi tällaisiin postauksiin, koska pitäisi kuulemma ymmärtää olla reagoimatta.
Kirjoittaja ei ota huomioon, että tänne eksyy myös ihmisiä ihan muualta, IS:n ja HS:n sivupalkkien mainoksista jne., eli kirjoittaja itse viettää täällä liikaa aikaa eikä hänellä ole kykyä asettua muiden asemaan, jos muiden asema poikkeaa hänen omastaan. Hänellä on myöskin liikaa aikaa käytettävissä.
Ei siis tarvitse kovin kummoista profilointia, että kirjoittaja itse muodostaa merkittävän osan tämän palstan naisille todellisuudessa haitallisesta sisällöstä muilla kirjoituksillaan, kun motiivi ja psyyken rakenne on tuo.
Ja jos jatketaan, niin kyse on luultavasti ihmisestä, jolla on itsellään jokin käsittelemätön ongelma miesten kanssa. Jotakin vakavaa on tapahtunut tai hänellä on muuten vain syvä turvattomuuden tunne miehiä kohtaan. Sen sijaan, että hän käsittelisi tämän itse, hän ikäänkuin valjastaa muut naiset täällä käymään taisteluun puolestaan miehiä vastaan.
Tällä tavalla hänen on mahdollista yhtä aikaa sekä käsitellä tätä omaa traumaansa tai turvattomuuttaan miesten suhteen JA olla samaan aikaan "kova muija" joka ei välitä miehistä eikä miesten mielipiteistä eikä miehistä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljastit itsesi tämän vuodatuksen loppupuolella.
Lainaus: Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Viime kädessä siis on kyse siitä, että mielestäsi 2500 euron kuukausipalkkaa nauttiva tavallisen ammatin omaava nainen EI ole kanssasi lähtökohtaisesti tasavertainen? Hänen siis pitäisi antaa heikon markkina-arvonsa vastineeksi sinulle jotakin ekstraa, mitä se sitten onkaan. Olet siis ostamassa kumppania.
Tasavertaisessa parisuhteessa on kyse ihan muusta, ja sitä voisit vaikka kysäistä deittikumppanneilta, että mistä.
Samaa mieltä olen siitä, että treffeillä ei vuodateta eksistä ja lapsista, koska heillä ei ole mitään tekemistä tämän parisuhteen kanssa. Katkerat ja kaikelle vihaiset ihmiset rasittavia ja vältettäviä. Miksi kiduttaa itseään. Ulkomuodosta pidän huolta jopa ihan omaksi ilokseni, eikä puolisokaan ole siitä valittanut.
Akateeminen nainen +60 v. pitkässä parisuhteessa.
Ja vieläkin ilmoittautuu uusia naisia tosissaan vastailemaan typerään trollaukseen. Tämäkin oikein erikseen kertoo olevansa akateeminen :D
Aloitus on 100-prosenttisesti totta. Siksi itse etsin seuraa enää vain ei-kantasuomalaisista naisista.
Tätä varten on usa:ssa lanseerattu ns harhaisuus barometri. Siinä naiset luettelevat ominaisuuksia joita haluavat mieheltä, jonka kanssa voisi olla parisuhteessa. 92% kaikista vastaajista haluaa miehen ominaisuuksilla, joita on noin 1,5 prosentilla kaikista miehistä. Eli yhtälö on käytännössä mahdoton. Samanlainen tilanne on muissa länsimaissa osapuilleen.
Tässä iässä monet ovat parisuhteessa. Itsekin olen, nyt jo 16 vuotta saman miehen kanssa naimisissa. Minulla on alun perinkin ollut ajatus, että kun perustetaan perhe, pysytään yhdessä. Viihdyn sitä paitsi mieheni seurassa. Ei meitä pidä yhdessä pelkästään omakotitalo ja lapset, vaan toisen kanssa on mukavaa ja helppoa. Arvelen, että ongelmasi johtuu juuri tuosta, että meidän ikäluokassa suurin osa on varattuja. Enkä usko, että miehenikään on lähivuosina ottamassa eroa, kun meillä menee hyvin. Pidän itsestäni huolta, ulkoisesti ja sisäisesti, erotiikkaa on vielä, minulla on hyvä työpaikka ja ihan mukava koti. Tällaiset ihmiset monesti ovat varattuja, se nyt vaan on fakta. Jos odotat 20 vuotta, alkaa tulla enemmän hyviä vapaita vastaan, kun alkaa leskeksi jääminen.
Aloitus kertoo kyllä enemmän kirjoittajasta kuin suomalaisista naisista, eikä valitettavasti kovin mairittelevaa.
Onpa ylimielinen asenne. Listataan tulot, varallisuus, auto ja oma komeus ikään kuin ne automaattisesti oikeuttaisivat ns. samantasoiseen seuraan. Jo tuo ajatus ihmisistä jonkinlaisina tasoluokkina on monelle aika iso turn-off.
Toinen juttu on ulkoistaminen eli vaikka hän kysyy retorisesti onko vika hänessä vai naisissa, sävy on selvä eli hänen mukaansa vika on naisissa. Jos kaikista kanavista tulee nolla tulosta, niin on aika epätodennäköistä että ongelma on pelkästään muissa.
Lisäksi hän korostaa kohteliaisuutta (avaa oven, maksaa laskun jne.) vähän kuin se olisi joku erityinen meriitti. Monelle tuo kuulostaa enemmän perustasolta kuin valttikortilta ja jos sitä pitää erikseen painottaa, siitä tulee päälleliimattu fiilis.
Kaikenkaikkiaan koko teksti huokuu sellaista minä olen palkinto-asennetta, mutta samaan aikaan hän ei kerro juuri mitään tunnepuolen jutuista: empatia, huumori, kyky kohdata toinen ihminen. Pelkkä cv ja tällainen moukkamainen asenne ei kanna deittailussa kovin pitkälle.
Lyhyesti: ei kuulosta siltä, että ongelma olisi naisissa, kannattaisi katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vähän ihmettelen, että aloittajalla on kuvitelma, että hän tekemällä naisena tällaisen postauksen paljastaa jotain mädännäistä naisista, jotka reagoi tällaisiin postauksiin, koska pitäisi kuulemma ymmärtää olla reagoimatta.
Kirjoittaja ei ota huomioon, että tänne eksyy myös ihmisiä ihan muualta, IS:n ja HS:n sivupalkkien mainoksista jne., eli kirjoittaja itse viettää täällä liikaa aikaa eikä hänellä ole kykyä asettua muiden asemaan, jos muiden asema poikkeaa hänen omastaan. Hänellä on myöskin liikaa aikaa käytettävissä.
Ei siis tarvitse kovin kummoista profilointia, että kirjoittaja itse muodostaa merkittävän osan tämän palstan naisille todellisuudessa haitallisesta sisällöstä muilla kirjoituksillaan, kun motiivi ja psyyken rakenne on tuo.
Ja jos jatketaan, niin kyse on luultavasti ihmisestä, jolla on itsellään jokin käsittelemätön ongelma miesten kanssa. Jotakin vakavaa on tapahtunut tai hänellä on muuten vain syvä turvattomuuden tunne miehiä kohtaan. Sen sijaan, että hän käsittelisi tämän itse, hän ikäänkuin valjastaa muut naiset täällä käymään taisteluun puolestaan miehiä vastaan.
Tällä tavalla hänen on mahdollista yhtä aikaa sekä käsitellä tätä omaa traumaansa tai turvattomuuttaan miesten suhteen JA olla samaan aikaan "kova muija" joka ei välitä miehistä eikä miesten mielipiteistä eikä miehistä lainkaan.
Noinko paljon sinua kirvelee, että sinulle paljastettiin halusi alistua ja hakea hyväksyntää naisvihatrolleilta :D
Kyllä miehistä ja miesten mielipiteistä välittäminen on ihan ok, hyväksynnän hakeminen naisvihaajilta taas pelkästään surullista.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kertoo kyllä enemmän kirjoittajasta kuin suomalaisista naisista, eikä valitettavasti kovin mairittelevaa.
Onpa ylimielinen asenne. Listataan tulot, varallisuus, auto ja oma komeus ikään kuin ne automaattisesti oikeuttaisivat ns. samantasoiseen seuraan. Jo tuo ajatus ihmisistä jonkinlaisina tasoluokkina on monelle aika iso turn-off.
Toinen juttu on ulkoistaminen eli vaikka hän kysyy retorisesti onko vika hänessä vai naisissa, sävy on selvä eli hänen mukaansa vika on naisissa. Jos kaikista kanavista tulee nolla tulosta, niin on aika epätodennäköistä että ongelma on pelkästään muissa.
Lisäksi hän korostaa kohteliaisuutta (avaa oven, maksaa laskun jne.) vähän kuin se olisi joku erityinen meriitti. Monelle tuo kuulostaa enemmän perustasolta kuin valttikortilta ja jos sitä pitää erikseen painottaa, siitä tulee päälleliimattu fiilis.
Kaikenkaikkiaan koko teksti huokuu sellaista minä olen palkinto-asennetta, mutta samaan aikaan hän ei kerro juuri mitään tunnepuolen jutuista: empatia, huumori, kyky kohdata toinen ihminen. Pelkkä cv ja tällainen moukkamainen asenne ei kanna deittailussa kovin pitkälle.
Lyhyesti: ei kuulosta siltä, että ongelma olisi naisissa, kannattaisi katsoa peiliin.
Ja lisää vaan typeriä naisia vastailemassa trollille :D
Noissa mainitsemissasi maissa (thaimaa, kolumbia tai espanja) noin 50v ovat mummoja, ovat olleet aviossa viimeiset 30 vuotta, lapset tehtynä siinä noin 25v ja lapsenlapsia odotellessa.
Keskity sinäkin pappautumaan, olet jo sen ikäinen ja lapsesi ovat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Viime kädessä siis on kyse siitä, että mielestäsi 2500 euron kuukausipalkkaa nauttiva tavallisen ammatin omaava nainen EI ole kanssasi lähtökohtaisesti tasavertainen? Hänen siis pitäisi antaa heikon markkina-arvonsa vastineeksi sinulle jotakin ekstraa, mitä se sitten onkaan. Olet siis ostamassa kumppania.
Tasavertaisessa parisuhteessa on kyse ihan muusta, ja sitä voisit vaikka kysäistä deittikumppanneilta, että mistä.
Samaa mieltä olen siitä, että treffeillä ei vuodateta eksistä ja lapsista, koska heillä ei ole mitään tekemistä tämän parisuhteen kanssa. Katkerat ja kaikelle vihaiset ihmiset rasittavia ja vältettäviä. Miksi kiduttaa itseään. Ulkomuodosta pidän huolta jopa ihan omaksi ilokseni, eikä puolisokaan ole siitä valittanut.
Ja vieläkin ilmoittautuu uusia naisia tosissaan vastailemaan typerään trollaukseen. Tämäkin oikein erikseen kertoo olevansa akateeminen :D
Kyseessä on 60v mummo. Koetko suurtakin ylpeyttä kiusatessasi mummoja? :/
Vitsi miten surullisia veetejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko paljon sinua kirvelee, että sinulle paljastettiin halusi alistua ja hakea hyväksyntää naisvihatrolleilta :D
Kyllä miehistä ja miesten mielipiteistä välittäminen on ihan ok, hyväksynnän hakeminen naisvihaajilta taas pelkästään surullista.
Minä hyppäsin tähän mukaan vasta pari sivua sitten kun huomasin tuon yhden kirjoitusvirheen kautta, että kyseessä on palstan vakiotrollin aloitus. Ei minulla tuohon itse aiheeseen ole ollut mitään sanottavaa.
Mutta sinulle suosittelen intensiivisempää hoitoa, ei täällä mikään sellainen parane, mikä ei ole täältä tullutkaan.
Ihmisellä, jolla on vartalo, talous ja koulutus kunnossa, ansaitsee samanveroisen kumppanin. Ja piste.
Joojoo, täällä on ainakin 3 trollia jotka esittää ap:tä. Tunnistaa eri kirjoitus tyyleistä. En ihmettelisi jos alkuperäinen ap olisi hävinnyt täältä ton aloituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sinä yrität jankuttamalla pakottaa näkemään naiset noin ei tee siitä totta vaan kertoo ainoastaan omasta kypsymättömyydestäsi.
Mistäs sinä tiedät, vaikka me nauttisimme miesten alentamisesta, vaikka sitten hypoteettisten muesten tai trollien. Kertoo ennemminkin sinusta tuo validaatio-jankutus. Eli etsis naisilta validaatiota jankutuksillasi? :( vuoden toistaiseksi surullisin tapaus kyllä. Pelkkää autistista jankutusta, juttu ei edes kehity millään tasolla. Paremmat trollit sentään keksivät uusia argumentteja eivätkä puhu pillulotinasta eli osoita kiimaansa samalla kun solvaavat kirjaimellisia mummoja. Sad, sadder, sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä, jolla on vartalo, talous ja koulutus kunnossa, ansaitsee samanveroisen kumppanin. Ja piste.
Esim kaltaisensa perheenrikkojan. On niitä psykopaatteja naisiakin, jotka pettävät menemään ja nauravat paskaisesti miesten tunteille ja monogamialle.
Miten joku "mies" jaksaa kirjoittaa näin pitkän bullshitpostauksen? Ei saatana.
Kun olet niin verrattoman täydellinen omasta mielestäsi, niin miksi sinulla on ex ja sinä olet jonkun ex?
Terv. 46 v itsestä huolta pitävä, hoikka, urheilullinen, meikkaamaton ja luonnonkaunis vaimo ihminen, joka on ollut 24 v kestäneessä suhteessa ja jonka mielestä oma mies on edelleen ihana ja toisinpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sinä yrität jankuttamalla pakottaa näkemään naiset noin ei tee siitä totta vaan kertoo ainoastaan omasta kypsymättömyydestäsi.
Mistäs sinä tiedät, vaikka me nauttisimme miesten alentamisesta, vaikka sitten hypoteettisten muesten tai trollien. Kertoo ennemminkin sinusta tuo validaatio-jankutus. Eli etsis naisilta validaatiota jankutuksillasi? :( vuoden toistaiseksi surullisin tapaus kyllä. Pelkkää autistista jankutusta, juttu ei edes kehity millään tasolla. Paremmat trollit sentään keksivät uusia argumentteja eivätkä puhu pillulotinasta eli osoita kiimaansa samalla kun solvaavat kirjaimellisia mummoja. Sad, sadder, sinä.
Sitähän tässä on teille yritetty sanoa, että selvästi nautitte tuosta naisvihatrolleille alistumisesta. Ja se on ihan ok, mutta se taas ei ole, että yritätte perustella sitä jonain kummallisena tapana taistella naisvihaa vastaan. Tehän ruokitte vain ilmiötä ja palkitsette naisvihaajia.
Eli no kink shame, mutta älkää tehkö tuota alistumistanne ja naisvihaajilta hyväksynnän hakemista väittäen sen olevan palvelus yhdellekään normaalille naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Voisin tähän sanoa että about yhtä tärkeitä juttuja kuin vaikka lempiväri.