Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Olen kriteereihisi sopiva nainen, kaunis ja itsestään huolta pitävä + 40 leidi. Hoikka ja urheilullinen. Tienaan riittävästi rahaa. Rakastan pitää miehestäni huolta ja kokata illalliset ja lounaat. Ei lapsia tai mielenterveysongelmia. Olen matkustellut ja asunut useassa eri maassa ja olen kaksikielinen. En nalkuta tai ole mustasukkainen. Seksielämän haluan pitää monipuolisena ja seikkalullisena.
Suomalaista miestä en ottaisi enää ikinä, koska ne kuulostaa just siltä kuin sinä.
Oma mies on ulkomaalainen, joka arvostaa naista ja kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä joka päivä.
Siis voihan tällaisia miehiä olla, mutta he eivät kirjoita vauva-palstalle, eikä heillä ole vaikeuksia löytää naisia
Antaneeko ap arvoa suollokselleen?
Autan sinua toteamalla, että sinulla on alkanut miehen vaihdevuodet. Paras lääke oireisiisi ja havaintoihisi ei ole ympäristön syyllistäminen. Sä vaan muutat ne asiat mitkä tympäisee sinua. Tässä voisi toimiva resepti olla ulkomaisille lihamarkkinoille muutto tai vaihtoehtoisesti sisäisen viisauden etsiminen esim. vapaaehtoistyön muodossa, meditaation aloittaminen tai maailman kirjallisuuden lukeminen.
Muutama kysymys heräsi kirjoituksesta. Ensinnäkin: Miksi ap etsii seuraa tinderistä, vaikka on tyyliin hyvin toimeentuleva yritysjohtaja? Ylempi keskiluokka löytää toisensa verkostoista, työkuvioista ym.
Toiseksi ihmetyttää, mihin konkreettisiin ulkonäön parantelutoimiin uppoaa 15000 euroa vuodessa. Se on iso summa.
Kolmanneksi mietin, mihin kaatui ap:n avioliitto ja oliko vaimo sellainen tasokas nainen, jollaista ei enää meinaa löytyä.
Neljänneksi: Onko ap:lla muita tärkeitä elämänarvoja kuin materian ja omaisuuden kerääminen ja laitettu ulkonäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap munan koko?
Tämän tärkeän asian ap jätti käsittelemättä. Kaiken muun ison muisti mainita.
Hän kyllä mainitsi uuden Audin. Eiköhän se puhu puolestaan.
Täähän se ois. Mun omalla miehellä on rutiseva ja paukkuva ikivanha Škoda Octavia, jonka ohjauspyörä vetää vasemmalle - sekä isoin ja ihanin kikkeli mitä vain voi naisen ilahduttamiseksi olla <3
OTSIKOSSA ON VIRHE
Siinä piti kaiketi lukea , KOPEA JA VATSAKAS.
Sattu kämmi, ja tulikin, komea ja varakas. No sattuuhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska joka kerta kun olen yrittänyt täällä keskustella asiasta ilmiönä, kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. "
Onnistuitko mielestäsi nyt? Haukut täällä vain kommentoijia, jotka eivät vastanneet mielestäsi oikealla tavalla.
En ole haukkunut ketään. Kysynyt vain kysymyksiä. Mielestäni tuo, että minulle on suututtu tästä näin pahasti tosissaan vastanneiden kesken kielii siitä, etteivät he ole itse tajunneet antavansa arvoa naisvihalle ja nostamalla sitä jalustalle pitämällä sitä oikeasti järkevänä keskustelun aiheena.
Ap
Tästähän se johtuu. Trollit eivät suutu trollauksesta, vaan ne jotka menivät halpaan. Tämä oli hyvä plot twist, joka paljastaa sen, että palstan naisvihaa ylläpitävät ensisijaisesti naiset, eivät inkkelit ja muut mt-ongelmaiset miehet. Ei ne täällä huutaisi, jos eivät koskaan saisi ketään tarttumaan tosissaan kirjoituksiinsa.
Suuttumuskin on vain trollien päässä, toiveajattelua. Kiusaajat ovat juuri tällaisia. Ja heidän mielestään ongelma on tietysti uhrien typeryys eikä se, että joku tekee rikoksen/kiusaa/naisvihaa. Se on victim blamingia ja myös yksi osa ongelmaa. Noh, ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska joka kerta kun olen yrittänyt täällä keskustella asiasta ilmiönä, kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. "
Onnistuitko mielestäsi nyt? Haukut täällä vain kommentoijia, jotka eivät vastanneet mielestäsi oikealla tavalla.
En ole haukkunut ketään. Kysynyt vain kysymyksiä. Mielestäni tuo, että minulle on suututtu tästä näin pahasti tosissaan vastanneiden kesken kielii siitä, etteivät he ole itse tajunneet antavansa arvoa naisvihalle ja nostamalla sitä jalustalle pitämällä sitä oikeasti järkevänä keskustelun aiheena.
Ap
Tästähän se johtuu. Trollit eivät suutu trollauksesta, vaan ne jotka menivät halpaan. Tämä oli hyvä plot twist, joka paljastaa sen, että palstan naisvihaa ylläpitävät ensisijaisesti naiset, eivät inkkelit ja muut mt-ongelmaiset miehet. Ei ne täällä huutaisi, jos eivät koskaan saisi ketään tarttumaan tosissaan kirjoituksiinsa.
Naisten naisiin kohdistuva naisviha on kyllä ihan oma tragediansa. Mutta ihminen on heikko, naisia on vaikeampi miellyttää kuin miehiä, ja siksi moni nainen ajautuu miellyttämään miestä ja sitä kautta naisvihaan. Ei siitä voi ketään syyttää, ettei pysty parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsi aloituksessa se, että ap on anti-introspektiivinen. Hän ei tarkastellut käyttäytymisensä sisäisiä motiiveja tai kysynyt itseltään, miksi teke ja toimii jollakin tietyllä tavalla vaikka ikää jo 48-vuotta. Riippuvaisuus ulkoisesta tukijärjestelmästä omanarvontunnon ylläpitäjänä kuultaa selkeästi läpi. Minusta miehessä tärkeintä on henkinen kypsyys ja se, että narsismi on jo prosessoitu.
Hei, miksi uskoit aloitukseeni ja vastasit siihen vakavissasi?
Ap
Jankutijankuti. Olet ihan sekaisin.
Pitääkö sinulle vastata vitsillä, kun et aitoja mielipiteitä halua? Tuo kommentoijahan vain sanoi, että häntä häiritsi aloituksessa asiat a ja b. Eikö sellaistakaan saa sanoa, vaan heti aloittaa kommentointi sanoilla "Tämä on naisvihaketju ja haluan keskustella aiheesta yleisellä tasolla"? Kuka sellaista oikeasti kirjoittaisi?
Takuulla et ole itsekään koskaan kirjoittanut sellaista viestiä yhteenkään ketjuun. Jos olet, laita linkkiä.
Anyways, pysy miehenä kun se noin hyvin toimii sulle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juuri näin itsekin tulkitsen nämä reaktiot.
Lähden nyt töihin ja palaan myöhemmin katsomaan, onko kukaan nainen reflektoinut sitä, että miksi he ruokkivat naisvihaa antamalla sille arvon, vai onko ketjussa vain keskitytty haukkumaan minua ja sen jälkeen palattu vastailemaan jälleen kerran itse aloitukseen antaen sen naisvihamieliselle sisällölle ja sen paikalle houkuttelemille naisvihaajille arvo, jota se ei ansaitse ja joka vain ruokkii naisvihaa.
Ap
Kyllä Suomessa on hyvännäköisiä naisia, mutta sä nyt et vain ole saanut heistä ketään. Sun pitää mennä itseesi ja miettiä, mikä sussa on vikana.
Ehkä sä oot liian vaatimaton. Joku miss universum vois olla sulle sopivaa vaimomatskua.
Voi pientä höpönassua.
Tasokkaat ihmiset ovat keski-iässä vakaassa parisuhteessa. Se, että alennut deittipalstoille -että ylipäänsä olet sinkku- kertoo ettet ole tasokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvää mentaaliakrobatiaa taas. Tän nyymin yksi suosikki jankutus on että naiset on ihan itse syypäitä ulkonäkövaatimuksiin ja just naisvihaankin, miehillä ei ole mitään tekemistä tuollaisten asioiden kanssa....
ja sitku vähän kun ylistä selaa niin siellä on paljon lankoja jossa puhutaan siis pelkästään naisten ulkonäöstä ja siitä millaisilta naisten pitäisi näyttää. Se on yksi miesten lemppari aihe anonyymisti! Mutta tälle nyymille on hirveän tärkeää yrittää julistamalla saada asiat näyttämään siltä että vain ja pelkästään naiset ovat kaiken ongelmallisen käytöksen takana.
Laita ap niitä linkkejä ketjuihin, joissa olet itse vastannut naisvihaketjuihin tavalla, jota nyt vaadit muilta.
Nyt ei tullu aloituksesta sellanen olo, että Oooh, onpa kiinnostava mies ja kylläpä kannattaisi tutustua...! juu ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juuri näin itsekin tulkitsen nämä reaktiot.
Lähden nyt töihin ja palaan myöhemmin katsomaan, onko kukaan nainen reflektoinut sitä, että miksi he ruokkivat naisvihaa antamalla sille arvon, vai onko ketjussa vain keskitytty haukkumaan minua ja sen jälkeen palattu vastailemaan jälleen kerran itse aloitukseen antaen sen naisvihamieliselle sisällölle ja sen paikalle houkuttelemille naisvihaajille arvo, jota se ei ansaitse ja joka vain ruokkii naisvihaa.
Ap
Noloa että vastailet itsellesi.
Ap:n käsitys tasokkaasta naisesta on pinnallinen ja kylmä muovinukke. Hän on itsekin sellainen. Uskon hänelle löytyvän sopivan naisen instapyrkyrimaailmasta tai kehitysmaista, joissa köyhän naisen elämän täyttymys on löytää länsimainen elättäjä ja elämäntehtävä olla pyntätty koriste-esine, jotta elättäjä ei häivy.
Ap lanseerasi kyllä hauskan termin kuvaamaan mielestään laadutonta naista: hiukset värjäämättä. Aivan kuin parta ajamatta tai hampaat harjaamatta. Ap ei tiedä laadusta tai kauneudesta mitään, jos hänen naisensa pitää ensin värjätä ja maalata uudelleen ollakseen kelvollinen.