Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Onko silloin peiliin katsomisen paikka?
Ap luuli tekevänsä trollin mutta oikeasti paljastikin vaan miten hirvittävä ihminen ja naisvihaaja on itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi AP, mä oivalsin kaiken mitä mainitsit jo opiskelu-aikoina ja tunteet varmistuivat myös ensimmäisinä vuosina yliopiston jälkeen. Seksiä herui helposti mutta en mä mitään vaimonainesta löytänyt vaikka kuinka koitin.
Joten lähdin maailmalle. Päädyin muutaman vuoden ja eri maan jälkeen keskieurooppaan saksankieliseen maahan, jossa naiset hymyilee eivätkä vihaa miehiä. Vaimoni on korkeakoulutettu, käy töissä ja meillä on kolme lasta. Vaimoni käyttää hienoja mekkoja (ei isoja löysiä pusseja), paino on pysynyt kutakuinkin samana kun ennen lapsia, ja hän mahtuu edelleen häämekkoonsa vaikka häistä on jo 10 vuotta.
Suomi suomalaisille, lähdä sä maailmalle jossa arvot ovat edelleen kohdallaan.
(P.s. tiedän että tämä kirjoitus tulee herättää tunteita, mutta en välitä - AP varmasti arvostaa suoraa puhetta "lajitoverilta")
Milloin nämä trollit oppisivat pilkkusäännöt?
Opetetaanko pilkkusääntöjä missään?
Peruskoulussa.
Oppivatko kaikki peruskoulussa opetetut pilkkusäännöt?
"Koska joka kerta kun olen yrittänyt täällä keskustella asiasta ilmiönä, kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. "
Onnistuitko mielestäsi nyt? Haukut täällä vain kommentoijia, jotka eivät vastanneet mielestäsi oikealla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä trollannut, mutta olen tehnyt töitä kirjallisuuden parissa pitkään.
Ap:n ensimmäinen hahmo oli kiinnostava. Toki hän oli överi, mutta häntä oli helppoa lihottaa: mökki, Audi, naiset eri maista ja kulttuureista..
Tämä tämän aamun tyyppi on tylsä nillittäjä, josta emme tiedä mitään muuta kuin että hän kirjoittaa edelleen huonosti, väittää olevansa nainen ja on rakastunut validoida-sanaan ja muihin epäsanoihin. Kaiken kaikkiaan hän ei ole kiinnostava. Mutta jokin herkkä hipiä siellä tekaistujen sivistyssanojen alla on, koska hän niin kovasti uskoo ihmisten suuttuneen nyt itseensä.
Miksi koet naisvihamielin henkilön ja hänen tuottaman sisältönsä niin kiinnostavaksi, että haluat antaa sille arvoa, vaikka se on naisia vahingoittavaa toimintaa?
Ap
Miksi arvostelet muita naisvihamielisen sisällön ruokkimisesta, kun itse loit sellaisen? Et ole itse yhtään parempi. Jos oikeasti välittäisit aiheesta, olisit tehnyt aloituksen "Miksi vastaat naisvihaketjuihin?"
Anna kun arvaan. Vastaat, ettei sellainen olisi saanut yhtä monta vastausta. Eli mielestäsi vastausten määrä (vaikka pidätkin niitä väärinä vastauksina, koska luulet kaikkien muiden uskoneen sepustuksesi), on tärkeämpää kuin naisvihan kitkeminen. Tiesit kyllä, että kaikki eivät kuitenkaan lue koko ketjua, vaan jättävät sen parin ensimmäisen sivun jälkeen ennen kuin paljastat itsesi trolliksi. Näin ne, jotka eivät lue loppuun asti, eivät saa tätä mielestäsi "hyvää opetusta", eikä ketjusi saavuta tavoitettaa - jos se nyt edes on tavoitteesi. Voit ihan hyvin olla naisvihamies, joka leikkii naista.
ohis
Sori sivusta, mutta kyllähän tuo aloittaja on ihan oikeassa. Olen itsekin monesti ihmetellyt miksi noihin inkkeleiden viha-aloituksiin lähdetään ihan tosissaan. Itse lähinnä trollaan niihin jotain one linereita. Niin oli tarkoitus nytkin, mutta tämä keskustelu olikin ottanut ihan uuden twistin.
Mielestäni aloittajan trolli voisi herätellä ihan hyvää keskustelua, koska naisvihaa ei tosiaankaan kitketä lähtemällä siihen tosissaan mukaan mitä ilmeisesti sinä luulet.
Kiitos! Hienoa nähdä, että joku ymmärsi motiivini. Tämä on se mitä kerta toisensa jälkeen ihmettelen näissä vakavissaan vastaavissa naisissa ja haluaisin ymmärtää heitä.'
Ap
Höpö höpö.
Olet muka noilla tuloilla ilmaisilla s24:llä ja facessa? Miksi et ole instassa?
Jos olet komea & asiat kunnossa & et ole mitenkään outo, niin imuroit kaikki naiset itsellesi. Ei tarvitse mennä treffipalstoille, tasokkaat naiset kyllä ottavat itse yhteyttä. Siis ne, jotka ovat siellä reservissä, koska haluavat olla rikkaan ja komean miehen kavereita somessa.
Hesassa on vaikka kuinka trendikkäitä, hoikkia, meikkaavia ja kaikin tavoin huippuunsa viritettyjä naisia. Ovat taatusti kiinnostuneita kaltaisestasi miehestä.
Valehtelet kaiken.
Luultavasti siksi, ettet ole oikeasti komea.
Joko aloittaja vastasi tähän kysymykseen?
Moni nainen on kirjoittanut, että heille ei kelpaa tuollainen mies. Miehet taas ovat syyttäneet naisia siitä, miten "kaikkien naisten unelma" ei muka kelpaa. Miten kommentoit noita miehiä, jotka ovat ottaneet aloituksen tosissaan ja luulleet sinun olevan oikea alfauros? Heillähän tuntuu olevan ihan faniklubi kaltaisillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi AP, mä oivalsin kaiken mitä mainitsit jo opiskelu-aikoina ja tunteet varmistuivat myös ensimmäisinä vuosina yliopiston jälkeen. Seksiä herui helposti mutta en mä mitään vaimonainesta löytänyt vaikka kuinka koitin.
Joten lähdin maailmalle. Päädyin muutaman vuoden ja eri maan jälkeen keskieurooppaan saksankieliseen maahan, jossa naiset hymyilee eivätkä vihaa miehiä. Vaimoni on korkeakoulutettu, käy töissä ja meillä on kolme lasta. Vaimoni käyttää hienoja mekkoja (ei isoja löysiä pusseja), paino on pysynyt kutakuinkin samana kun ennen lapsia, ja hän mahtuu edelleen häämekkoonsa vaikka häistä on jo 10 vuotta.
(P.s. tiedän että tämä kirjoitus tulee herättää tunteita, mutta en välitä - AP varmasti arvostaa suoraa puhetta "lajitoverilta")
Se on hyvä että olet löytänyt misogyynisen unelmasi muualta ja poistunut reviiriltä. Suomalaiset naiset kiittävät.
Ole huoleti, ei ole mitään misogynistä meidän työjaossa kotitöissä. Ero on vaan siinä että sekä vaimoni ja minä osaamme kunnioittaa toisiamme pitämällä huolta sekä toisistamme että itsestämme.
Jo se että nainen avaa haaransa miehelle on misogyniaa, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsi aloituksessa se, että ap on anti-introspektiivinen. Hän ei tarkastellut käyttäytymisensä sisäisiä motiiveja tai kysynyt itseltään, miksi teke ja toimii jollakin tietyllä tavalla vaikka ikää jo 48-vuotta. Riippuvaisuus ulkoisesta tukijärjestelmästä omanarvontunnon ylläpitäjänä kuultaa selkeästi läpi. Minusta miehessä tärkeintä on henkinen kypsyys ja se, että narsismi on jo prosessoitu.
Hei, miksi uskoit aloitukseeni ja vastasit siihen vakavissasi?
Ap
Lopeta jankutus. Sinut on jo todettu naisvihamieliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulussa.
Kyllä, koska niitähän harjoitellaan koko ajan ja niistä on pistokkaita ja kokeita.
Vierailija kirjoitti:
Joko aloittaja vastasi tähän kysymykseen?
Moni nainen on kirjoittanut, että heille ei kelpaa tuollainen mies. Miehet taas ovat syyttäneet naisia siitä, miten "kaikkien naisten unelma" ei muka kelpaa. Miten kommentoit noita miehiä, jotka ovat ottaneet aloituksen tosissaan ja luulleet sinun olevan oikea alfauros? Heillähän tuntuu olevan ihan faniklubi kaltaisillesi?
Ei vastannut, jankuttaa vaan omaa psykoosiaan. Huomenna varmaan joku kolmas persoona ottaa vallan, hän ei olekaan aloitus eikä tämä tämän päivän feministi vaan joku inkkeli tai toimittelija :D
Vierailija kirjoitti:
"Koska joka kerta kun olen yrittänyt täällä keskustella asiasta ilmiönä, kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. "
Onnistuitko mielestäsi nyt? Haukut täällä vain kommentoijia, jotka eivät vastanneet mielestäsi oikealla tavalla.
En ole haukkunut ketään. Kysynyt vain kysymyksiä. Mielestäni tuo, että minulle on suututtu tästä näin pahasti tosissaan vastanneiden kesken kielii siitä, etteivät he ole itse tajunneet antavansa arvoa naisvihalle ja nostamalla sitä jalustalle pitämällä sitä oikeasti järkevänä keskustelun aiheena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä trollannut, mutta olen tehnyt töitä kirjallisuuden parissa pitkään.
Ap:n ensimmäinen hahmo oli kiinnostava. Toki hän oli överi, mutta häntä oli helppoa lihottaa: mökki, Audi, naiset eri maista ja kulttuureista..
Tämä tämän aamun tyyppi on tylsä nillittäjä, josta emme tiedä mitään muuta kuin että hän kirjoittaa edelleen huonosti, väittää olevansa nainen ja on rakastunut validoida-sanaan ja muihin epäsanoihin. Kaiken kaikkiaan hän ei ole kiinnostava. Mutta jokin herkkä hipiä siellä tekaistujen sivistyssanojen alla on, koska hän niin kovasti uskoo ihmisten suuttuneen nyt itseensä.
Miksi koet naisvihamielin henkilön ja hänen tuottaman sisältönsä niin kiinnostavaksi, että haluat antaa sille arvoa, vaikka se on naisia vahingoittavaa toimintaa?
Ap
Miksi arvostelet muita naisvihamielisen sisällön ruokkimisesta, kun itse loit sellaisen? Et ole itse yhtään parempi. Jos oikeasti välittäisit aiheesta, olisit tehnyt aloituksen "Miksi vastaat naisvihaketjuihin?"
Anna kun arvaan. Vastaat, ettei sellainen olisi saanut yhtä monta vastausta. Eli mielestäsi vastausten määrä (vaikka pidätkin niitä väärinä vastauksina, koska luulet kaikkien muiden uskoneen sepustuksesi), on tärkeämpää kuin naisvihan kitkeminen. Tiesit kyllä, että kaikki eivät kuitenkaan lue koko ketjua, vaan jättävät sen parin ensimmäisen sivun jälkeen ennen kuin paljastat itsesi trolliksi. Näin ne, jotka eivät lue loppuun asti, eivät saa tätä mielestäsi "hyvää opetusta", eikä ketjusi saavuta tavoitettaa - jos se nyt edes on tavoitteesi. Voit ihan hyvin olla naisvihamies, joka leikkii naista.
ohis
Sori sivusta, mutta kyllähän tuo aloittaja on ihan oikeassa. Olen itsekin monesti ihmetellyt miksi noihin inkkeleiden viha-aloituksiin lähdetään ihan tosissaan. Itse lähinnä trollaan niihin jotain one linereita. Niin oli tarkoitus nytkin, mutta tämä keskustelu olikin ottanut ihan uuden twistin.
Mielestäni aloittajan trolli voisi herätellä ihan hyvää keskustelua, koska naisvihaa ei tosiaankaan kitketä lähtemällä siihen tosissaan mukaan mitä ilmeisesti sinä luulet.
Kiitos! Hienoa nähdä, että joku ymmärsi motiivini. Tämä on se mitä kerta toisensa jälkeen ihmettelen näissä vakavissaan vastaavissa naisissa ja haluaisin ymmärtää heitä.'
Ap
No etkä halua. Olet pelkkä sairas trolli.
Ap. nyt on sulla kyllä virtsaa päässä, niin että lainehtii. 🤣
Sinulle on jo vastattu. Tuollaisia miehiä on olemassa ja he ovat ihan vakavissaan ja heillä on ihan oikeita uhreja. Ja näistä on dokumentoituja todisteitakin, mutta ilmeisesti oma hubriksesi on nyt niin vahva että ei mene mikään läpi kun jankutat vaan omaa ideaasi.
En ole haukkunut ketään. Kysynyt vain kysymyksiä. Mielestäni tuo, että minulle on suututtu tästä näin pahasti tosissaan vastanneiden kesken kielii siitä, etteivät he ole itse tajunneet antavansa arvoa naisvihalle ja nostamalla sitä jalustalle pitämällä sitä oikeasti järkevänä keskustelun aiheena.
Ap
Katso peiliin niin näet kuka täällä ruokkii naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulussa.
Kyllä, koska niitähän harjoitellaan koko ajan ja niistä on pistokkaita ja kokeita.
Siis ei mitään muuta kuin pilkkusääntöjä? No, en sitten enää ihmettele palstan tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta kai naisvihaa täytyy käsitellä ihan niinkuin muitakin väärintekoja. Oletpa oikeasti pesunkestävä i diootti, ihme jos sinulla ei ole autismidiagnoosia.
Tää on tää sama tyyppi joka tekee näitä aloituksia yliksellekin. Keksii päästään itselleen hyviä ominaisuuksia (kuka oikeesti noin tarkkaan kuvailisi elämänsä anonyymisti keskustelupalstalla jotain Saimaan mökkiä myöten :D ). Ja sitten alkaa valittaan että miksi suomalaiset naiset on sitä ja tätä, yleiset valituksenaiheet läskeys ja feminismi.