Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta

Vierailija
19.03.2026 |

Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?

Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?

Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.

Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.

Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.

Kommentit (967)

Vierailija
421/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ap ilmoittaa olevansa mies. Lällätilää.

Vierailija
422/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysini ongelmakohdista: 

- Olet todella pinnallinen: tuot ensimmäisenä itsestäsi esille ulkonäön, kunnon ja tulot. Myös ensimmäinen vaatimuksesi naisille on ulkonäkö. Monelle naiselle tosiaan myös jollain muulla on merkitystä. Ja ehkä varsinkin tuossa 45-52 ikähaarukassa. Nämä naiset tulevat toimeen omillaan, joten he eivät tarvitse rahojasi. Sinulla pitäisi olla jotain muutakin annettavaa kuin ulkonäkö & rahaa.

- Eikä todella 15 000 €/v ulkonäköön ole mikään vaatimus. Katsopa hiukan ympärillesi, minkälaisten miesten kanssa tämä kohderyhmäsi pyörii. Eivät he suinkaan yksin ole.

- Asenteesi naisia kohtaan: kuvailet, että  "suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa". Ehkä voisit tarkastella, miten suhtaudut naisiin. Ei todellakaan tarvitse chattailla kuukausia, että nainen voisi lämmetä seksille. Mutta sinulle jatkuvasti käy niin, niin on syytä reflektoida rehellisesti, että mitä annat kohtaamillesi naisille. Ehkä et tarpeeksi?

- Ja ehkä tosiaan olet vähän menneisyyteen jäänyt noiden feminismikäsitystesi kanssa. Tässä voi olla avain siihen, miksi löydät ulkomailta seuraa paremmin - kenties moderni pohjoismainen nainen ei ole sinun juttusi. Mainitsemissasi maissa myös tulotasosi saattaa kiinnostaa naisia enemmän ja olla heistä kuumempi juttu. Joten, miksi et keskittyisi heihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koska joka kerta kun olen yrittänyt täällä keskustella asiasta ilmiönä, kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. "

Onnistuitko mielestäsi nyt? Haukut täällä vain kommentoijia, jotka eivät vastanneet mielestäsi oikealla tavalla.  

En ole haukkunut ketään. Kysynyt vain kysymyksiä. Mielestäni tuo, että minulle on suututtu tästä näin pahasti tosissaan vastanneiden kesken kielii siitä, etteivät he ole itse tajunneet antavansa arvoa naisvihalle ja nostamalla sitä jalustalle pitämällä sitä oikeasti järkevänä keskustelun aiheena.

Ap

Itse et ole viitsinyt vastata edes siihen, miksi et ole kommentoinut mitään niille miehille, jotka ottivat aloituksen tosissaan ja sanoivat sinua "jokaisen naisen unelmaksi". Olen kysynyt tästä ainakin neljä kertaa, mutta olet ohittanut kaikki.

Vierailija
424/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähden nyt töihin ja palaan myöhemmin katsomaan, onko kukaan nainen reflektoinut sitä, että miksi he ruokkivat naisvihaa antamalla sille arvon,

Ap"

Älkää kukaan ainakaa vastatko tuohon vaatimukseen. Mitä tahansa vastaattekin, ap:n mielestä se ei ole oikealla tavalla vastattu. 

Vierailija
425/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syyllistää misogynian kohteet.

Vierailija
426/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun voisi nyt poistaa, koska ap paljasti olevansa trolli. Sääntöjen vastainen paskaketju joutaa siis vessanpöntöstä alas.

Vierailija
427/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ap ilmoittaa olevansa mies. Lällätilää.

Lieneekö tuo yhtään mitään?

Vierailija
428/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää työpäivää narskulle! ;D (sillä nimellä tätä ylis nyymiä kutsutaan kun on tunnistettava kirjoittaja ja tämä töihin lähteminen on yksi hänen perus maneereistaan).

Vierailija
429/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun voisi nyt poistaa, koska ap paljasti olevansa trolli. Sääntöjen vastainen paskaketju joutaa siis vessanpöntöstä alas.

Mode "hilloaa" juuri tätä ketjua!

Vierailija
430/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miesvihaaja mutta voin vilkaista. Ymmärrätkö ap, että meitä ei h a i t t a a että sä lähet kolmansiin maihin hakemaan sopivaa lantio-tissi-vyötärö-töröhuuli -suhdetta.

Vierailija
431/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyy komealle miehelle ei kelvannut suominaiset joten se on paska. Ja ulkkarinaiset on kaikki rahan perässä olevia h u o r i a. Yhyy

Vierailija
432/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus 6 vuoden päähän: Ap on juuri lopettanut suhteen ulkomaalaisen naisen kanssa. Kyllästyi. Jonkin verran suhdetta kuitenkin haittasi rahan häviäminen ulkomaiden sukulaisille ja mielessä pyöri myös naisen välittämisen aitouspohja. 

Vierailija
433/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap istuu terassilla kadunvarressa peililasit silmillään, viskoo pikkukivillä ohikulkijoita ja huutelee näille solvauksia. Kun ohikulkija kääntyy takaisin ja kysyy ap:ltä, miksi tämä viskelee ja huutelee, ap haluaakin keskustella itse ilmiöstä.

Onnistuu kuitenkin vain netissä. 

Vierailija
434/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyyy komealle miehelle ei kelvannut suominaiset joten se on paska. Ja ulkkarinaiset on kaikki rahan perässä olevia h u o r i a. Yhyy

Ja oikein joukolla tulevat vakuuttamaan että kyllä ap:lle kelpaisivat mutta ovat naimisissa, tai muuten vaan eivät kelpuuta ap:tä.

Tosi kypsää. 👍🏼

Vierailija
435/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaus 6 vuoden päähän: Ap on juuri lopettanut suhteen ulkomaalaisen naisen kanssa. Kyllästyi. Jonkin verran suhdetta kuitenkin haittasi rahan häviäminen ulkomaiden sukulaisille ja mielessä pyöri myös naisen välittämisen aitouspohja. 

Ja ulkkarinaiset on kaikki rahan perässä olevia h u o r i a. Yhyy

Vierailija
436/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on itselläsi omituisia itse keksittyjä rajoitteita. Naiset haluavat, että heitä kuunnellaan ja heidän tunteensa sekä mahdolliset menneisyyden vaikeudet otetaan vastaan kuin mies. Sinä olet se joka tukee naista myös tunnetasolla ja rakentaa sen tunnetaso yhteyden. Sitä naiset etsivät, eivät rahaa ja vaurautta. Suomi on täynnä kauniita, naisellisia, älykkäitä ja elämässään pitkälle edenneitä naisia joilla on oma tahto ja tarve kumppanille. Se on mentävä ulkomaille jos haluat lapsetonta missiä, joka vain ihailee sinua ehdoitta.

T. Myös menestynyt mies, jolla on elämänsä nainen ollut jo 20+ vuotta.

Vierailija
437/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on itselläsi omituisia itse keksittyjä rajoitteita. Naiset haluavat, että heitä kuunnellaan ja heidän tunteensa sekä mahdolliset menneisyyden vaikeudet otetaan vastaan kuin mies. Sinä olet se joka tukee naista myös tunnetasolla ja rakentaa sen tunnetaso yhteyden. Sitä naiset etsivät, eivät rahaa ja vaurautta. Suomi on täynnä kauniita, naisellisia, älykkäitä ja elämässään pitkälle edenneitä naisia joilla on oma tahto ja tarve kumppanille. Se on mentävä ulkomaille jos haluat lapsetonta missiä, joka vain ihailee sinua ehdoitta.

T. Myös menestynyt mies, jolla on elämänsä nainen ollut jo 20+ vuotta.

Muutama typo ja yhdyssanavirhe, mutta pointti tuli varmasti selville. 

T. Sama

Vierailija
438/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et löydä "tasollesi" sopivaa seuraa, se johtuu varmaan siitä, että olet jotenkin huono, paha tai vinksahtanut. Kyllä ihanat viedään käsistä ihan joka iässä ja moneen kertaan.

Vierailija
439/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastele peliäsi toisin päin; miksi me kiinnostuttaisi sinusta, joka tosiaankin tarjoaa sairasta peliä ja itsekkäitä arvoja? Ei tuo sinun ihmiskuvasi tarjoa kumppanille mitään arvokasta ja fiksua. Ulkonäkö on vaan makukysymyksiä ja rahaa osaa aika moni tehdä. En usko että kanssasi oleminen tuo mukanaan turvaa, nauramista vatsanpohjasta asti tai älyllistä mahtavuutta.

Vierailija
440/967 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et löydä "tasollesi" sopivaa seuraa, se johtuu varmaan siitä, että olet jotenkin huono, paha tai vinksahtanut. Kyllä ihanat viedään käsistä ihan joka iässä ja moneen kertaan.

Tai sitten vaan naisten taso suomessa on niin surkea.

Mikä tietysti on se todennäköisin selitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän