Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Täällä espanjassa, kun katuelämää seuraa, niin huomaa, että jos joku vaikka elähtäneempikin ihminen lähestyy naista, vaikka tietä kysyäkseen niin ilme iloinen ja hymyilevä. Ei "mitä tuo saatanan hyypiö minusta oikein haluaa" kuten Suomessa tapaa olla. Ihmiset eivät ole sosiaalisissa tilanteissa valmiiksi puolustuspoteroissa.
Ihminen lähestyy naista, indeed!
Vastaus AP:n kysymyksiin: pidän aidoista miehistä - sellaisista jotka pystyvät tuomaan omat mielipiteensä esiin luontevasti. En kiinnostu sellaisista miehistä, jotka tarvitsevat tekoälyä oman mielipiteensä esilletuontiin. Toivon myös mieheltä henkistä ja emotionaalista vaivannäköä parisuhteen ylläpitämiseen. Tekoälyn käyttöön viittava teksti, se että ei edes viitsitä muokata sitä ihmismäisemmäksi sekä pinnallisten asioiden korostaminen on silloin aika turn-off ja antaa incell vibat.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan, että olisin alkanut seurustelemaan ap:n kanssa ja meillä menisi hyvin. Ap sitten pienissä maistissaan alkais mulle selittämään tätä kaikkea ja toteaisi, että sai tasoisensa naisen. Mulla varmasti tunteet loppuisi nopsaa ap:hen ja lopettaisin koko suhteen. Ensimmäinen ajatus, jonka miettisin, olisi jos vaikka sairastuisin ja lihoisin sen vuoksi, miten mies reagoisi. Tuntisin itseni vain tavaraksi ja tavaratelineeksi. Itse minulla ei olisi mitään arvoa.
Hei, mikä sai sinut uskomaan aloitukseeni ja vastaamaan siihen vakavissasi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä trollannut, mutta olen tehnyt töitä kirjallisuuden parissa pitkään.
Ap:n ensimmäinen hahmo oli kiinnostava. Toki hän oli överi, mutta häntä oli helppoa lihottaa: mökki, Audi, naiset eri maista ja kulttuureista..
Tämä tämän aamun tyyppi on tylsä nillittäjä, josta emme tiedä mitään muuta kuin että hän kirjoittaa edelleen huonosti, väittää olevansa nainen ja on rakastunut validoida-sanaan ja muihin epäsanoihin. Kaiken kaikkiaan hän ei ole kiinnostava. Mutta jokin herkkä hipiä siellä tekaistujen sivistyssanojen alla on, koska hän niin kovasti uskoo ihmisten suuttuneen nyt itseensä.
Miksi koet naisvihamielin henkilön ja hänen tuottaman sisältönsä niin kiinnostavaksi, että haluat antaa sille arvoa, vaikka se on naisia vahingoittavaa toimintaa?
Ap
Miksi arvostelet muita naisvihamielisen sisällön ruokkimisesta, kun itse loit sellaisen? Et ole itse yhtään parempi. Jos oikeasti välittäisit aiheesta, olisit tehnyt aloituksen "Miksi vastaat naisvihaketjuihin?"
Anna kun arvaan. Vastaat, ettei sellainen olisi saanut yhtä monta vastausta. Eli mielestäsi vastausten määrä (vaikka pidätkin niitä väärinä vastauksina, koska luulet kaikkien muiden uskoneen sepustuksesi), on tärkeämpää kuin naisvihan kitkeminen. Tiesit kyllä, että kaikki eivät kuitenkaan lue koko ketjua, vaan jättävät sen parin ensimmäisen sivun jälkeen ennen kuin paljastat itsesi trolliksi. Näin ne, jotka eivät lue loppuun asti, eivät saa tätä mielestäsi "hyvää opetusta", eikä ketjusi saavuta tavoitettaa - jos se nyt edes on tavoitteesi. Voit ihan hyvin olla naisvihamies, joka leikkii naista.
ohis
Eipä se ulkonäkö tai omaisuus paljon paina vaakakupissa, mikäli luonne on mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä trollannut, mutta olen tehnyt töitä kirjallisuuden parissa pitkään.
Ap:n ensimmäinen hahmo oli kiinnostava. Toki hän oli överi, mutta häntä oli helppoa lihottaa: mökki, Audi, naiset eri maista ja kulttuureista..
Tämä tämän aamun tyyppi on tylsä nillittäjä, josta emme tiedä mitään muuta kuin että hän kirjoittaa edelleen huonosti, väittää olevansa nainen ja on rakastunut validoida-sanaan ja muihin epäsanoihin. Kaiken kaikkiaan hän ei ole kiinnostava. Mutta jokin herkkä hipiä siellä tekaistujen sivistyssanojen alla on, koska hän niin kovasti uskoo ihmisten suuttuneen nyt itseensä.
Miksi koet naisvihamielin henkilön ja hänen tuottaman sisältönsä niin kiinnostavaksi, että haluat antaa sille arvoa, vaikka se on naisia vahingoittavaa toimintaa?
Ap
Nyt en kyllä ymmärrä ap:n ajatuksenjuoksua yhtään. Teit siis naisvihamielisen aloituksen ja ihmettelet, miksi naiset vastaavat siihen? Totta kai me vastaamme. Sillä vastaavaan törmää netissä päivittäin. Ei näitä misogynistisiä tekstejä voi sivuuttaa, sillä niitä on kaikkialla. Luuletko ihan tosissasi, että jos ne vaan sivuutetaan olankohautuksella, ne lakkaavat? Ettei kukaan enää kirjoita naisvihamielistä tekstiä, koska siihen ei reagoida? Älä pidättele hengitystäsi.
Mutta minusta olet nyt tehnyt todellisen karhunpalveluksen naisille ihan itse. Olet törkeä ihminen. Trollailu näinkin vakavalla aiheella kuin misogynia ja vieläpä naisena on suorastaan mielisairasta. Jokin palikka sinun päästäsi puuttuu. Ja sitähän on muistaakseni tutkittukin, että trollit ja provoilijat eivät ole mieleltään ihan sieltä terveimmästä päästä. Todistit ainakin sen oikeaksi.
Miksi haluat nostaa naisivihan valokeilaan antamalla sen sisällölle arvoa sen sijaan, että jättäisit sisällön arvottomaksi ja keskustelisit naisvihasta ilmiönä?
Ap
Ethän sinäkään niin tehnyt kirjoittaessasi provoasi. Mitä sinä siitä sait? Mene hoitoon.
Mitä hyötyä siitä on, että hymistään jostain mystisestä naisvihasta, jos ei tunneta esimerkkejä missä se oikeasti näkyy arkipäivässä ja missä naiset sille altistuvat? Hymistään vaan että joo joo on olemassa tällainen naisviha, no minäpä laukkaan tästä kuitenkin antamaan pimpukkaa tälle eronneelle miehelle joka kanssa olen parisuhteessa, odotas syön nämä syöpää aiheuttavat huumeet ensin jotta mies voi paremmin laittaa ulosteensa minuun. Ilmaiseksi. Koko naisviha-keskustelun pointti on vapauttaa naiset sen aiheuttamista ilmiöistä eli juurikin vaikka aloitusten kaltaisten tyyppien hyväksikäytöltä.
Miksi haluat nostaa naisivihan valokeilaan antamalla sen sisällölle arvoa sen sijaan, että jättäisit sisällön arvottomaksi ja keskustelisit naisvihasta ilmiönä?
Ap
Mikset itse tehnyt niin? Mikset tehnyt ketjua "Keskustellaan naisvihasta ilmiönä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt en kyllä ymmärrä ap:n ajatuksenjuoksua yhtään. Teit siis naisvihamielisen aloituksen ja ihmettelet, miksi naiset vastaavat siihen? Totta kai me vastaamme. Sillä vastaavaan törmää netissä päivittäin. Ei näitä misogynistisiä tekstejä voi sivuuttaa, sillä niitä on kaikkialla. Luuletko ihan tosissasi, että jos ne vaan sivuutetaan olankohautuksella, ne lakkaavat? Ettei kukaan enää kirjoita naisvihamielistä tekstiä, koska siihen ei reagoida? Älä pidättele hengitystäsi.
Mutta minusta olet nyt tehnyt todellisen karhunpalveluksen naisille ihan itse. Olet törkeä ihminen. Trollailu näinkin vakavalla aiheella kuin misogynia ja vieläpä naisena on suorastaan mielisairasta. Jokin palikka sinun päästäsi puuttuu. Ja sitähän on muistaakseni tutkittukin, että trollit ja provoilijat eivät ole mieleltään ihan sieltä terveimmästä päästä. Todistit ainakin sen oikeaksi.
Ap
Jankuti jankuti. Ap on itse i diootti naisvihaaja ja kiusaaja kaiken lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi AP, mä oivalsin kaiken mitä mainitsit jo opiskelu-aikoina ja tunteet varmistuivat myös ensimmäisinä vuosina yliopiston jälkeen. Seksiä herui helposti mutta en mä mitään vaimonainesta löytänyt vaikka kuinka koitin.
Joten lähdin maailmalle. Päädyin muutaman vuoden ja eri maan jälkeen keskieurooppaan saksankieliseen maahan, jossa naiset hymyilee eivätkä vihaa miehiä. Vaimoni on korkeakoulutettu, käy töissä ja meillä on kolme lasta. Vaimoni käyttää hienoja mekkoja (ei isoja löysiä pusseja), paino on pysynyt kutakuinkin samana kun ennen lapsia, ja hän mahtuu edelleen häämekkoonsa vaikka häistä on jo 10 vuotta.
Suomi suomalaisille, lähdä sä maailmalle jossa arvot ovat edelleen kohdallaan.
(P.s. tiedän että tämä kirjoitus tulee herättää tunteita, mutta en välitä - AP varmasti arvostaa suoraa puhetta "lajitoverilta")
Se on hyvä että olet löytänyt misogyynisen unelmasi muualta ja poistunut reviiriltä. Suomalaiset naiset kiittävät.
Ole huoleti, ei ole mitään misogynistä meidän työjaossa kotitöissä. Ero on vaan siinä että sekä vaimoni ja minä osaamme kunnioittaa toisiamme pitämällä huolta sekä toisistamme että itsestämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi arvostelet muita naisvihamielisen sisällön ruokkimisesta, kun itse loit sellaisen? Et ole itse yhtään parempi. Jos oikeasti välittäisit aiheesta, olisit tehnyt aloituksen "Miksi vastaat naisvihaketjuihin?"
Anna kun arvaan. Vastaat, ettei sellainen olisi saanut yhtä monta vastausta. Eli mielestäsi vastausten määrä (vaikka pidätkin niitä väärinä vastauksina, koska luulet kaikkien muiden uskoneen sepustuksesi), on tärkeämpää kuin naisvihan kitkeminen. Tiesit kyllä, että kaikki eivät kuitenkaan lue koko ketjua, vaan jättävät sen parin ensimmäisen sivun jälkeen ennen kuin paljastat itsesi trolliksi. Näin ne, jotka eivät lue loppuun asti, eivät saa tätä mielestäsi "hyvää opetusta", eikä ketjusi saavuta tavoitettaa - jos se nyt edes on tavoitteesi. Voit ihan hyvin olla naisvihamies, joka leikkii naista.
ohis
Koska joka kerta kun olen yrittänyt täällä keskustella asiasta ilmiönä, kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. Sen sijaan samat ihmiset jotka ovat naisvihasta ilmiönä huolissaan, antavat sille joka kerta arvoa, kun joku tekee tänne naisvihamielisen avauksen. Se saa hetkessä paljon vastauksia (kuten tämäkin aloitus) ja ilmiön sijasta naisvihalle annetaan arvo alentumalla keskustelemaan sitä.
Myönnän, että viritin ansa, mutta ajattelin, että tämä olisi tapa saada keskustelua ilmiöstä ja naisten tarpeesta toimillaan ruokkia sitä täälläkin. Ja sinänsä, kyllähän tämä toimi, koska olen saanut vastauksia enemmän kuin yhteenkään puhtaasti naisvihaa ilmiönä käsittelevään aloitukseeni. Näiden vastaajien motiivit ovat vielä epäselviä, koska nyt he tuntuvat olevan minulle vihaisempia kuin näille naisvihaajille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikset itse tehnyt niin? Mikset tehnyt ketjua "Keskustellaan naisvihasta ilmiönä"?
Ks. edellinen vastaukseni.
Ap
Minua häiritsi aloituksessa se, että ap on anti-introspektiivinen. Hän ei tarkastellut käyttäytymisensä sisäisiä motiiveja tai kysynyt itseltään, miksi teke ja toimii jollakin tietyllä tavalla vaikka ikää jo 48-vuotta. Riippuvaisuus ulkoisesta tukijärjestelmästä omanarvontunnon ylläpitäjänä kuultaa selkeästi läpi. Minusta miehessä tärkeintä on henkinen kypsyys ja se, että narsismi on jo prosessoitu.
Hae ihmeessä itsellesi ulkomailta kaunis ja mukava nainen, miksi vielä tuskailet suominaisten parissa?
Edesmennyt mieheni ei ollut sellainen kuin sinä, enkä minä ollut "itsestäni huolta pitävä". Tapasimme keski-ikäisinä ja rakastin häntä syvästi. Ne olivat elämäni parhaimmat ja merkityksellisimmät 20 vuotta.
Mutta me taidamme puhua kokonaan eri asiasta.
Kaikkea hyvää sinulle
N63
Olipas hauska kirjoitus AP:n osalta :D En tiedä oliko tosissaan kirjoitettu vai ei, mutta osin voin tuon allekirjoittaa ("toned down" -versio).
Eli itse 36-vuotias leskimies. Vaimo menehtyi neljä vuotta sitten, nyt pikkuhiljaa ns. palannut takaisin markkinoille. Ehkä hieman hämmentynyt olen tilanteesta. Suuntaa antavaksi ikähaarukaksi olen antanut 30-42. Muutamia AP:n kuvaamia karikatyyrejä tavannut joo. Muutamia "haluan lapsia ja haluan ne NYT!" -naisia myös (ei kiitos, yksi tytär ja se kanssa riittää mulle; tästä olen aina ollut rehellinen nopeasti, mutta tuntuu että kaikki ei usko asiaa). Muutamia suhteellisen normaaleja ihmisiä kanssa, mutta ehkä sitä kuuluisaa kemiaa ei ole löytynyt tarpeeksi kummaltakaan osapuolelta.
Mutta joo. Ehkä tuon AP:n kuvaaman ilmiön voin jossain määrin ymmärtää. En minäkään mikään täydellinen tapaus ole (plus YH kaikkien omien puutteiden lisäksi), mutta semmoiset elämän peruspalikat ja vähän ehkä jopa extraa löytyy: korkeakoulutus, työpaikka + menestynyt side hustle, treenaan 3-4x viikossa (tosin kotona; kehonpaino + kahvakuulat, treenit noin 20-30 min eli max pari tuntia viikkoon käytän tähän), tärkein harrastus lukeminen, osaan kokata ihan hyvin, pukeuden hyvin, tuoksun hyvältä, puoliso aikanaan opetti kohtelemaan naista herrasmiesmäisesti. Seksissäkin uskon olevani ihan pätevä - tätä en tosin voi täysin varmuudella sanoa; ainoat seksikumppanit olleet vaimo plus yksi 6kk tapailusuhde. Omistan 80 neliön kolmion hyvältä alueelta (en halua mainita tarkemmin), kivan auton (tykkään pyörällä kyllä kulkea enemmän, harvoin ajan). Sijoituksissa kiinni noin 400 000 tEUR.
Noh, mainitsen nyt ne tulotkin vaikka ei kaikkein tärkein asia ole minulle. Ainoastaan koska voin tehdä tämän ruudun takaa ilman pelkoa henkilöllisyyden paljastumisesta. Viime vuonna tulot noin 200 000 EUR; enemmänkin voisi olla jos olisin ottanut kunnolla osinkoja firmasta. En ole myöskään työnarkomaani; perus päivätyötä teen osa-aikaisena noin 25h per viikko, oman firman "töihin" ehkä semmoinen 10h per viikko. Jälkimmäisessä tosin vaihtelua.
Noh, aika itsensä markkinonniksi tämä meni, sori siitä :D Hiljainen päivä töissä ja laiskottaa sen verran, että ei mitään kehittävämpääkään tekemistä keksinyt. Mutta pointtina varmaan se, että aika vaikeaa löytyy semmoista itselle sopivaa naista näillä (hieman pinnallisilla) spekseillä. Oikeasti alkanut tuntumaan, että isolla osalla naisia on todella paljon elämässään ongelmia jotka pitäisi selvittää ENNEN kuin alkaa tosimielellä deittailemaan. Siinä tuo AP on oikeassa, että en minäkään (uskallan sanoa että 99% miehistä) ei halua kuulla ensimmäisillä tapailukerroilla toksisesta ex-miehestä tai sun mielenterveysongelmista. Toivon myös että hieman voisi laittaa sitä efforttia pukeutumiseen ja ulkoiseen olemukseen JOS päätetään mennä johonkin kivaan ravintolaan. Jos menneen lenkille niin on ok verkkarit päällä hiukset ponnarilla viilettää, no problem.
Juu, lopetan tähän. Nämä huomiot tehty kun noin tusinan ihmisen tapailun jälkeen. Osa oli kertatapauksia, osan kanssa käytiin vielä ensimmäisen tapaamiseen jälkeen ainakin vielä kerran treffaamassa. Kaksi tai kolme luokittelisin AP:n kuvaamiksi tapauksiksi jossa tuli vähän semmoinen olo että "vähän ehkä parempaakin voisi olla tarjolla minullekin" (nämä ihmiset kyllä aika hyvin kuvailivatkin deitti-ilmoissa, en olisi muuten suostunut tapaamaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ohis
Sori sivusta, mutta kyllähän tuo aloittaja on ihan oikeassa. Olen itsekin monesti ihmetellyt miksi noihin inkkeleiden viha-aloituksiin lähdetään ihan tosissaan. Itse lähinnä trollaan niihin jotain one linereita. Niin oli tarkoitus nytkin, mutta tämä keskustelu olikin ottanut ihan uuden twistin.
Mielestäni aloittajan trolli voisi herätellä ihan hyvää keskustelua, koska naisvihaa ei tosiaankaan kitketä lähtemällä siihen tosissaan mukaan mitä ilmeisesti sinä luulet.
Tämä lienee provo. Tekoälyteksti tai ehkä täältä palstalta leikattu ja liimattu vanhoja keskusteluja.
Keski-ikäinen nainen saa olla juuri sellainen kuin on. Toisia kiinnostaa oma ulkonäkö, toisia ei. Ne, joille ulkonäkö on tärkeää tässä iässä, eivät ehkä ole olleet kiinnostuneita siitä nuorena. Ja naiset, joita ei nyt kiinnosta ulkonäkö, ovat ehkä aiemmin olleet siitä kiinnostuneita, eivätkä enää jaksa ulkonäkökeskeisyyttä.
Ihmettelen, miksi ap:n kirjoituksessa oli ensimmäisenä vuodatusta ulkonäöstä? Ja tarkemmin ajateltuna, eihän siinä muuta sisältöä ollutkaan.
Itse olen 40-50 vuoden välistä. Odotan vaihdevuosia, en ole vyosiin värjännyt pitkiä hiuksiani, meikkaan siten kuin haluan, jos haluan (eli vähän), pukeudun vaatteisiin, joista pidän (osa kirppuksiltä), liikun joka päivä ja pidän huolta terveydestäni, hampaistani, ihostani jne. Mitään niistä EN tee ulkonäön vuoksi, vaan koska haluan pitää itsestäni huolta. Mieheni on onneksi täysin samalla aallonpituudella tässä asiassa. Huolta pidetään itsestämme, mutta terveys ja hyvinvointi on perustana tässä, ei ulkonäkö. Nuorena motivaationa oli ulkonäkö esimerkiksi liikunnassa, ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi AP, mä oivalsin kaiken mitä mainitsit jo opiskelu-aikoina ja tunteet varmistuivat myös ensimmäisinä vuosina yliopiston jälkeen. Seksiä herui helposti mutta en mä mitään vaimonainesta löytänyt vaikka kuinka koitin.
Joten lähdin maailmalle. Päädyin muutaman vuoden ja eri maan jälkeen keskieurooppaan saksankieliseen maahan, jossa naiset hymyilee eivätkä vihaa miehiä. Vaimoni on korkeakoulutettu, käy töissä ja meillä on kolme lasta. Vaimoni käyttää hienoja mekkoja (ei isoja löysiä pusseja), paino on pysynyt kutakuinkin samana kun ennen lapsia, ja hän mahtuu edelleen häämekkoonsa vaikka häistä on jo 10 vuotta.
Suomi suomalaisille, lähdä sä maailmalle jossa arvot ovat edelleen kohdallaan.
(P.s. tiedän että tämä kirjoitus tulee herättää tunteita, mutta en välitä - AP varmasti arvostaa suoraa puhetta "lajitoverilta")
Milloin nämä trollit oppisivat pilkkusäännöt?
Opetetaanko pilkkusääntöjä missään?
Peruskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsi aloituksessa se, että ap on anti-introspektiivinen. Hän ei tarkastellut käyttäytymisensä sisäisiä motiiveja tai kysynyt itseltään, miksi teke ja toimii jollakin tietyllä tavalla vaikka ikää jo 48-vuotta. Riippuvaisuus ulkoisesta tukijärjestelmästä omanarvontunnon ylläpitäjänä kuultaa selkeästi läpi. Minusta miehessä tärkeintä on henkinen kypsyys ja se, että narsismi on jo prosessoitu.
Hei, miksi uskoit aloitukseeni ja vastasit siihen vakavissasi?
Ap
Taas yksi vakava vastaus naisvihamieliseen trolliin:
- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?
Feminiinisyys on mm. hoivavaistoa, rauhallisuutta (estrogeeni lisää seesteisyyttä, testosteroni kimpoilua), kotona viihtyvyyttä, tasapainoisuutta, vastuullisuutta, säyseyttä ja sopuisuutta. Se sen sijaan EI ole pervoa, kiihottavaa, provosoivaa, korkkareita, korsetteja, tai muita pornokojeita. Se ei ole myöskään miehelle alistumista ja tämän palvelemista, itse asiassa sillä ei ole mitään tekemistä miehen kanssa. Miesten tulkitsema "naisellisuus" on yleensä alistuvaa, seksististä, sadistista, pervoa ja pornograafista, kuten esim. ladyboyt, dragit, porno, korkkarit, ym. Luonnossa naaraat käytännössä välttelevät koiraita ja herättämästä näiden huomiota.
Feminiinisyys ja naisellisuus on siis aivan eri, mitä miehet luulevat sen olevan. Se mitä he määrittävät naiselliseksi on tosiasiassa maskuliinisuutta: provokaatiota ja perversiota. Jotkut naiset ovat lähteneet mukaan tähän, mutta se on lähinnä kulttuurinen meemi, eikä sillä ole luontaista pohjaa.