Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Moi AP, mä oivalsin kaiken mitä mainitsit jo opiskelu-aikoina ja tunteet varmistuivat myös ensimmäisinä vuosina yliopiston jälkeen. Seksiä herui helposti mutta en mä mitään vaimonainesta löytänyt vaikka kuinka koitin.
Joten lähdin maailmalle. Päädyin muutaman vuoden ja eri maan jälkeen keskieurooppaan saksankieliseen maahan, jossa naiset hymyilee eivätkä vihaa miehiä. Vaimoni on korkeakoulutettu, käy töissä ja meillä on kolme lasta. Vaimoni käyttää hienoja mekkoja (ei isoja löysiä pusseja), paino on pysynyt kutakuinkin samana kun ennen lapsia, ja hän mahtuu edelleen häämekkoonsa vaikka häistä on jo 10 vuotta.
Suomi suomalaisille, lähdä sä maailmalle jossa arvot ovat edelleen kohdallaan.
(P.s. tiedän että tämä kirjoitus tulee herättää tunteita, mutta en välitä - AP varmasti arvostaa suoraa puhetta "lajitoverilta")
Se on hyvä että olet löytänyt misogyynisen unelmasi muualta ja poistunut reviiriltä. Suomalaiset naiset kiittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä liian vaativa ole, sen sijaan vaikutat olevan kuspää.
Päätä alkaa särkeä ennen ensimmäisen kappaleen puoliväliä. Tämä ei ole naisten käsitys tasokkaasta miehestä. Halutaan joku mukava ja huumorintajuinen mies, ei sellaista, joka aiheuttaa migreenin.
Niin, te ei-pinnallisetkin naiset haluatte miehen joka on paperilla ja "numeroina" kuin ap, mutta joka ei tee siitä numeroa eikä oleta saavansa sen vuoksi mitään.
Pelkällä mukavuudella ja huumorintajulla hurmaa lähinnä masentuneen ja elämässä pettyneen heikkoitsetuntoisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan.
Minua taas kiinnostaa, miksi kuvittelet muiden ottaneen juttusi todesta? Oletko oikeasti niin yksinkertainen? Samanlaisia aloituksia on todellakin niin paljon, että suurin osa kommentoijista vastaa ihan yhtä läpällä kuin sinäkin.
Kuten jo aiemmin olen useasti sanonut, ymmärrän vastatrollauksen ja läpällä heitetyt vastaukset, mutta en näitä tosissaan kirjoitettuja vastauksia joilla annetaan arvo naisvihalle. Haluan ymmärtää miksi naiset antavat naisvihalle valokeilan ruokkien sitä vakavilla vastauksilla ja antautuvat oikeaan keskusteluun sen sijaan, että mitätöisivät heihin vihamielisesti suhtautuvat kirjoittajat epävalideiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikset vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin?
Olen vastannut kaikkiin minulle esitettyihin kysymyksiin liittyen tähän trollaukseen.
Ap
Myöskin tähän?
Moni nainen on kirjoittanut, että heille ei kelpaa tuollainen mies. Miehet taas ovat syyttäneet naisia siitä, miten "kaikkien naisten unelma" ei muka kelpaa. Miten kommentoit noita miehiä, jotka ovat ottaneet aloituksen tosissaan ja luulleet sinun olevan oikea alfauros? Heillähän tuntuu olevan ihan faniklubi kaltaisillesi?
Ap on itse sisäistänyt naisvihan ja haluaa kiusata vain naisia, tekee automaattisen tulkinnan että ketjun mieskommentoijat vaan trollaavat mukana koska ovat älymestareita kuten hän luulee itsekin olevansa
Joo, ap koko ajan jankuttaa, miten te naiset sitä ja te naiset tätä. Hän on todellakin pick me girl. Mutta ei se mitään, minäkin kai olen pick me girl ja menetin kiinnostuksen häneen kun hän vaihtoi ylimielisestä miehestä nalkuttavaksi naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olenko siis liian vaativa? Ehkä. Mutta miksi minun pitäisi alentaa standardejani kun itse olen tehnyt töitä elämäni eteen? Miksi minun pitäisi tyytyä johonkuhun joka ei edes yritä näyttää hyvältä tai käyttäytyä naisellisesti? Haluan kumppanin, ei "itsenäistä naista joka sattuu olemaan nainen".
Naiset, vastatkaa rehellisesti (vaikka tiedän että moni suuttuu):
- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?
- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?
- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?
- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?
Toivon aidosti keskustelua, ei vain vihapostauksia. Ehkä joku teistä uskaltaa katsoa peiliin.
- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?
Pidän kyllä. Liikun, olen hoikka ja hyvännäköinen. En värjää hiuksia enkä vaadi sitä mieheltä. Olen arjessa rennon tyylikäs ja juhlissa aina kaunis. Mutta en ajattele, että käyn hammaslääkärissä tai liikkumassa ulkonäköäni vuoksi, enkä haluaisi miestä joka näin tekee.
- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?
Ei. Mitä tarkoitat feminiinisyydellä?
- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?
Varakkuus ja kauneus on ihan samalla tavalla hiukan vaikea yhdistelmä, koska mielellään on tekemisissä "samantasoisten" ihmisten kanssa, eikä sellaisia ole joka oksalla. Sinua harmittaa, kun nainen sanoo, että ei halua muuttaa yhteen. Eihän sellainen nainen, jolla on "samantasoinen" tausta kuin sinulla, halua sulautua siihen sinun elämääsi, vaan pitää luonnollisesti kiinni siitä, mikä on hänen. Miksi sinä et muuta hänen luokseen?
- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?
En osaa sanoa. Tosin seuran saaminen on eri asia kuin parisuhde. Varmaan saat seuraa Suomessakin.
Minä puolestani haluaisin tietää, mitä tarkoittaa, että haluat johtaa suhteessa? Jos haluat johtaa, eikö se lähtökohtaisesti tarkoita sitä, että suhde on epätasa-arvoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosiaan täysin trolli ja nainen. En suoraa sanottuna ymmärrä, miten tuo minun palstan vakiofraaseista yhdistelemäni aloitus on kerännyt näin paljon keskustelua ja se on jälleen kerran otettu täysin tosissaan.
Minua taas kiinnostaa, miksi kuvittelet muiden ottaneen juttusi todesta? Oletko oikeasti niin yksinkertainen? Samanlaisia aloituksia on todellakin niin paljon, että suurin osa kommentoijista vastaa ihan yhtä läpällä kuin sinäkin.
Niin ja kukapa ei käyttäisi tilaisuutta a. joko purkamaan miesvihaansa, b. kehumaan itseään. Ap katsoo asiaa vain oman psykoosinsa läpi ja näkee kaiken todisteena sille, vaikka vastaajien motiivit ovat yhtä moninaiset kuin kirjoittajatkin
Sen takia kysynkin näitä asioista vakavissaan vastanneilta kirjoittajilta, koska tiedän motiivien olevan moninaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teksti vaikuttaa hyvin omahyväiseltä. Tiedätkö? Nainen, joka pärjää omillaan. On hoikka, työssä menestynyt, eronnut asiallisissa väleissä jne. Ei tarvitse sinulta yhtään mitään. Ei näe mitään syytä nostaa sinua jalustalle ja palvoa sinua, ihan vain siksi, että olet tasaväkinen.
Mistäkö tiedän? Noh. Olen treffailemaasi kohderyhmää.
Ja kyllä: En ole ikinä enää muuttamassa 24/7 saman katon alle miehen kanssa. En tahdo. Syitä siihen et voi omahyväisyydessäsi ymmärtää.
Hei, kiitos vastauksestasi. Haluaisin tietää miksi uskoit siihen ja annoit sille painoarvoa tosissaan kirjoitetun vastauksen muodossa?
Ap
Oletko oikeasti tosissasi? Maailmassa on miehiä, joilla on äo 80. Yliarvioit miehet jos kuvittelet, että aloituksen tavoin ajattelevia JA TOIMIVIA miehiä ei olisi. Päin vastoin, on paljon röyhkeämpiä ja hirveämpiäkin, siis TODELLA paljon hirveämpiä.
Miksi kiusaat naisia? Koetko samanlaista psykoosia siitä, että miksi joku käyttää elämästään vuosikausia kirjoittaakseen fiktiivistä kirjaa? Myös toisten naisten kiusaaminen on yksi naisvihan muoto.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, vakavissaan naisvihamielisiin kirjoituksiin vastaaminen vain validioi naisvihaa. Ilmiöstä keskustelu on eri asia. Olen siis kiinnostunut kuulemaan miksi naiset ruokkivat naisvihaa antamalla painoarvoa näille naisvihamielisille aloituksille ja viesteille?
Esimerkiksi Justin Therouxin uusi dokumentti olisi ollut loistava paikka keskustella tästä ilmiöstä, mutta sekin keskustelu meni nopeasti siihen, että ideologiaansa puolustelevia naisvihaajia ruvettiin nostamaan jalustalle vastailemalla heille tosissaan sen sijaan, että oltaisiin puhuttu ilmiöstä antamatta ilmiön sisällölle, eli ideologialle itselleen arvoa.
Ap
Tuo on oma näkemyksesi, ettei sisällöllä olisi muuta funktiota kuin validoida naisvihaa. Se myös tuo sitä julki ja avaa sen monimuotoisuutta sellaisille, joilla ei ole siitä käsitystä. Kuten keskustelukin aiheesta. Sinulle tuntuu olevan itsestäänselvää, että kyseessä on naisviha, mutta tuollaisilla miehillä on ihan oikeasti myös naisystäviä, joille asia ei ole kovin itsestäänselvää. Sen vuoksi keskustelua tarvitaan.
Tällaisia keissejä livenä nähneenä ja esim. dokumenttien muodossa törmänneenä, näillä on uhreja yleensä satoja. Siis hyvännäköinen ja yleensä jonkin verran varakas tai vähintään toimeentuleva mies. Törmäämässäni livekeississä heillä on ollut myös lapsia, jolloin uhriksi joutumisen hinta kasvaa eksponentiaalisesti.
Kunhan aihetta ruoditaan tarpeeksi, se tulee kaikille selväksi ja lopulta kuihtuu kasaan. Sen vuoksi näistä on tehty niitä dokumenttejakin. Ennen kuin mies jää kiinni, uhreja tulee, mutta kun teot tulevat julki, tietoisuus lisääntyy ja naisia on vaikeampi jallittaa.
Jankutuksesi menee jo vähän vammaiseksi. Sanotko r aiskauksenkin uhreille, että "miksi vellotte tapahtuneessa ettekä mene eteenpäin, annatte painoarvoa r aiskaukselle vaikka se on ohi jo". Ihminen käsittelee asioita sen aikaa kun käsittelee ja asia on sillä sipuli. Jos sinulla ei ole enää mitään käsiteltävää naisvihassa niin mene ihmeessä eteenpäin. Moikka.
Tämä on juuri se keskustelu mitä tämän ilmiön ympärille kaipaisin. En vihamieliseen keskusteluun mukaan lähtöä. Naispuolinen kumppani kun ei sulje pois naisvihaa. Onhan jokaisella naisvihaajalla myös äiti.
En suoraa sanottuna ymmärrä miten uskot naisvihalle tilan ja arvon antamisen vähentävän naisvihaa. Enkä ymmärtänyt analogiaa seksuaalirikoksen uhreista, se kuulostaa enemmän tavaltasi purkaa suuttumusta siitä, että lähdit mukaan tähän avaukseen antamalla tilaa ja valokeilaa naisvihamieliselle sisällölle.
Ap
Samalla tavalla kuin r aiskauksista puhuminen vähentää niiden tapahtumista: naiset ovat niistä tietoisia ja osaavat varoa niitä. Siksi puhetta ja erityisesti tekijöiden paljastamista pyritään hiljentämään, jotta teot saisivat jatkua hiljaisuudessa: teot tapahtuvat, kukaan ei uskalla puhua niistä, eikä ehkä edes tunnista ilmiötä. Uhrien määrä kasvaa ja kasvaa. Traumojen määrä kasvaa, periytyy ja sukupolvet jalostuvat väärään suuntaan, hyväksymään r aiskauksia ja hyväksikäyttöä.
Nih. Tsemppiä ymmärtämiseen, tuntuu olevan sulle vähän vaikeaa, mutta täällä me vakavat naiset kärsivällisesti vastaamme sinullekin, vammainen.
Anteeksi kaikki vammaiset, mutta tämä keskustelu alkaa kuulostaa jo todella invalidilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä trollannut, mutta olen tehnyt töitä kirjallisuuden parissa pitkään.
Ap:n ensimmäinen hahmo oli kiinnostava. Toki hän oli överi, mutta häntä oli helppoa lihottaa: mökki, Audi, naiset eri maista ja kulttuureista..
Tämä tämän aamun tyyppi on tylsä nillittäjä, josta emme tiedä mitään muuta kuin että hän kirjoittaa edelleen huonosti, väittää olevansa nainen ja on rakastunut validoida-sanaan ja muihin epäsanoihin. Kaiken kaikkiaan hän ei ole kiinnostava. Mutta jokin herkkä hipiä siellä tekaistujen sivistyssanojen alla on, koska hän niin kovasti uskoo ihmisten suuttuneen nyt itseensä.
Miksi koet naisvihamielin henkilön ja hänen tuottaman sisältönsä niin kiinnostavaksi, että haluat antaa sille arvoa, vaikka se on naisia vahingoittavaa toimintaa?
Ap
Nyt en kyllä ymmärrä ap:n ajatuksenjuoksua yhtään. Teit siis naisvihamielisen aloituksen ja ihmettelet, miksi naiset vastaavat siihen? Totta kai me vastaamme. Sillä vastaavaan törmää netissä päivittäin. Ei näitä misogynistisiä tekstejä voi sivuuttaa, sillä niitä on kaikkialla. Luuletko ihan tosissasi, että jos ne vaan sivuutetaan olankohautuksella, ne lakkaavat? Ettei kukaan enää kirjoita naisvihamielistä tekstiä, koska siihen ei reagoida? Älä pidättele hengitystäsi.
Mutta minusta olet nyt tehnyt todellisen karhunpalveluksen naisille ihan itse. Olet törkeä ihminen. Trollailu näinkin vakavalla aiheella kuin misogynia ja vieläpä naisena on suorastaan mielisairasta. Jokin palikka sinun päästäsi puuttuu. Ja sitähän on muistaakseni tutkittukin, että trollit ja provoilijat eivät ole mieleltään ihan sieltä terveimmästä päästä. Todistit ainakin sen oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut kaikkiin minulle esitettyihin kysymyksiin liittyen tähän trollaukseen.
Ap
Myöskin tähän?
Moni nainen on kirjoittanut, että heille ei kelpaa tuollainen mies. Miehet taas ovat syyttäneet naisia siitä, miten "kaikkien naisten unelma" ei muka kelpaa. Miten kommentoit noita miehiä, jotka ovat ottaneet aloituksen tosissaan ja luulleet sinun olevan oikea alfauros? Heillähän tuntuu olevan ihan faniklubi kaltaisillesi?
Ap on itse sisäistänyt naisvihan ja haluaa kiusata vain naisia, tekee automaattisen tulkinnan että ketjun mieskommentoijat vaan trollaavat mukana koska ovat älymestareita kuten hän luulee itsekin olevansa
Joo, ap koko ajan jankuttaa, miten te naiset sitä ja te naiset tätä. Hän on todellakin pick me girl. Mutta ei se mitään, minäkin kai olen pick me girl ja menetin kiinnostuksen häneen kun hän vaihtoi ylimielisestä miehestä nalkuttavaksi naiseksi.
Eikö pick me girl tarkoita sitä, että jankuttaisin täällä kuinka aloitus on totta ja minä en ole kuin muut naiset ja uhraan elämäni aloituksen kaltaiselle miehelle? Ja eikö tuo juuri ole sitä naisvihaa, että vihamielinen mies ansaitsee asiallisia vastauksia, mutta kun kirjoittaja paljastuu naisvihaa ihmetteleväksi naiseksi, hänet mitätöidään nalkuttajaksi?
Ap
Tuossa se tuli: Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. ... Tasokkaat naiset ei roiku noissa. Etsi työpiireistä, lenkkipolulta tai vastaavasta. Itse periaatteessa täyttäisin ap:n kriteerit ja en todellakaan roiku missään deittisovelluksissa.
Jos ajatellaan, että olisin alkanut seurustelemaan ap:n kanssa ja meillä menisi hyvin. Ap sitten pienissä maistissaan alkais mulle selittämään tätä kaikkea ja toteaisi, että sai tasoisensa naisen. Mulla varmasti tunteet loppuisi nopsaa ap:hen ja lopettaisin koko suhteen. Ensimmäinen ajatus, jonka miettisin, olisi jos vaikka sairastuisin ja lihoisin sen vuoksi, miten mies reagoisi. Tuntisin itseni vain tavaraksi ja tavaratelineeksi. Itse minulla ei olisi mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Moi AP, mä oivalsin kaiken mitä mainitsit jo opiskelu-aikoina ja tunteet varmistuivat myös ensimmäisinä vuosina yliopiston jälkeen. Seksiä herui helposti mutta en mä mitään vaimonainesta löytänyt vaikka kuinka koitin.
Joten lähdin maailmalle. Päädyin muutaman vuoden ja eri maan jälkeen keskieurooppaan saksankieliseen maahan, jossa naiset hymyilee eivätkä vihaa miehiä. Vaimoni on korkeakoulutettu, käy töissä ja meillä on kolme lasta. Vaimoni käyttää hienoja mekkoja (ei isoja löysiä pusseja), paino on pysynyt kutakuinkin samana kun ennen lapsia, ja hän mahtuu edelleen häämekkoonsa vaikka häistä on jo 10 vuotta.
(P.s. tiedän että tämä kirjoitus tulee herättää tunteita, mutta en välitä - AP varmasti arvostaa suoraa puhetta "lajitoverilta")
Milloin nämä trollit oppisivat pilkkusäännöt?
Täällä espanjassa, kun katuelämää seuraa, niin huomaa, että jos joku vaikka elähtäneempikin ihminen lähestyy naista, vaikka tietä kysyäkseen niin ilme iloinen ja hymyilevä. Ei "mitä tuo saatanan hyypiö minusta oikein haluaa" kuten Suomessa tapaa olla. Ihmiset eivät ole sosiaalisissa tilanteissa valmiiksi puolustuspoteroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teksti vaikuttaa hyvin omahyväiseltä. Tiedätkö? Nainen, joka pärjää omillaan. On hoikka, työssä menestynyt, eronnut asiallisissa väleissä jne. Ei tarvitse sinulta yhtään mitään. Ei näe mitään syytä nostaa sinua jalustalle ja palvoa sinua, ihan vain siksi, että olet tasaväkinen.
Mistäkö tiedän? Noh. Olen treffailemaasi kohderyhmää.
Ja kyllä: En ole ikinä enää muuttamassa 24/7 saman katon alle miehen kanssa. En tahdo. Syitä siihen et voi omahyväisyydessäsi ymmärtää.
Hei, kiitos vastauksestasi. Haluaisin tietää miksi uskoit siihen ja annoit sille painoarvoa tosissaan kirjoitetun vastauksen muodossa?
Ap
Oletko oikeasti tosissasi? Maailmassa on miehiä, joilla on äo 80. Yliarvioit miehet jos kuvittelet, että aloituksen tavoin ajattelevia JA TOIMIVIA miehiä ei olisi. Päin vastoin, on paljon röyhkeämpiä ja hirveämpiäkin, siis TODELLA paljon hirveämpiä.
Miksi kiusaat naisia? Koetko samanlaista psykoosia siitä, että miksi joku käyttää elämästään vuosikausia kirjoittaakseen fiktiivistä kirjaa? Myös toisten naisten kiusaaminen on yksi naisvihan muoto.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, vakavissaan naisvihamielisiin kirjoituksiin vastaaminen vain validioi naisvihaa. Ilmiöstä keskustelu on eri asia. Olen siis kiinnostunut kuulemaan miksi naiset ruokkivat naisvihaa antamalla painoarvoa näille naisvihamielisille aloituksille ja viesteille?
Esimerkiksi Justin Therouxin uusi dokumentti olisi ollut loistava paikka keskustella tästä ilmiöstä, mutta sekin keskustelu meni nopeasti siihen, että ideologiaansa puolustelevia naisvihaajia ruvettiin nostamaan jalustalle vastailemalla heille tosissaan sen sijaan, että oltaisiin puhuttu ilmiöstä antamatta ilmiön sisällölle, eli ideologialle itselleen arvoa.
Ap
Tuo on oma näkemyksesi, ettei sisällöllä olisi muuta funktiota kuin validoida naisvihaa. Se myös tuo sitä julki ja avaa sen monimuotoisuutta sellaisille, joilla ei ole siitä käsitystä. Kuten keskustelukin aiheesta. Sinulle tuntuu olevan itsestäänselvää, että kyseessä on naisviha, mutta tuollaisilla miehillä on ihan oikeasti myös naisystäviä, joille asia ei ole kovin itsestäänselvää. Sen vuoksi keskustelua tarvitaan.
Tällaisia keissejä livenä nähneenä ja esim. dokumenttien muodossa törmänneenä, näillä on uhreja yleensä satoja. Siis hyvännäköinen ja yleensä jonkin verran varakas tai vähintään toimeentuleva mies. Törmäämässäni livekeississä heillä on ollut myös lapsia, jolloin uhriksi joutumisen hinta kasvaa eksponentiaalisesti.
Kunhan aihetta ruoditaan tarpeeksi, se tulee kaikille selväksi ja lopulta kuihtuu kasaan. Sen vuoksi näistä on tehty niitä dokumenttejakin. Ennen kuin mies jää kiinni, uhreja tulee, mutta kun teot tulevat julki, tietoisuus lisääntyy ja naisia on vaikeampi jallittaa.
Jankutuksesi menee jo vähän vammaiseksi. Sanotko r aiskauksenkin uhreille, että "miksi vellotte tapahtuneessa ettekä mene eteenpäin, annatte painoarvoa r aiskaukselle vaikka se on ohi jo". Ihminen käsittelee asioita sen aikaa kun käsittelee ja asia on sillä sipuli. Jos sinulla ei ole enää mitään käsiteltävää naisvihassa niin mene ihmeessä eteenpäin. Moikka.
Tämä on juuri se keskustelu mitä tämän ilmiön ympärille kaipaisin. En vihamieliseen keskusteluun mukaan lähtöä. Naispuolinen kumppani kun ei sulje pois naisvihaa. Onhan jokaisella naisvihaajalla myös äiti.
En suoraa sanottuna ymmärrä miten uskot naisvihalle tilan ja arvon antamisen vähentävän naisvihaa. Enkä ymmärtänyt analogiaa seksuaalirikoksen uhreista, se kuulostaa enemmän tavaltasi purkaa suuttumusta siitä, että lähdit mukaan tähän avaukseen antamalla tilaa ja valokeilaa naisvihamieliselle sisällölle.
Ap
Samalla tavalla kuin r aiskauksista puhuminen vähentää niiden tapahtumista: naiset ovat niistä tietoisia ja osaavat varoa niitä. Siksi puhetta ja erityisesti tekijöiden paljastamista pyritään hiljentämään, jotta teot saisivat jatkua hiljaisuudessa: teot tapahtuvat, kukaan ei uskalla puhua niistä, eikä ehkä edes tunnista ilmiötä. Uhrien määrä kasvaa ja kasvaa. Traumojen määrä kasvaa, periytyy ja sukupolvet jalostuvat väärään suuntaan, hyväksymään r aiskauksia ja hyväksikäyttöä.
Nih. Tsemppiä ymmärtämiseen, tuntuu olevan sulle vähän vaikeaa, mutta täällä me vakavat naiset kärsivällisesti vastaamme sinullekin, vammainen.
Tuossa annat esimerkin siitä kuinka ilmiöstä puhuminen on tärkeää. Täällä kuitenkin vakavissaan vastaavat tuon analogian mukaan olisivat heitä, jotka antavat itse seksuaaliväkivaltarikokselle arvoa ja alentuvat keskustelemaan onko se totta vai ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Myöskin tähän?
Eikö pick me girl tarkoita sitä, että jankuttaisin täällä kuinka aloitus on totta ja minä en ole kuin muut naiset ja uhraan elämäni aloituksen kaltaiselle miehelle? Ja eikö tuo juuri ole sitä naisvihaa, että vihamielinen mies ansaitsee asiallisia vastauksia, mutta kun kirjoittaja paljastuu naisvihaa ihmetteleväksi naiseksi, hänet mitätöidään nalkuttajaksi?
Ap
Mutta sähän juuri jankutat miten olet erilainen kuin muut naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin nämä trollit oppisivat pilkkusäännöt?
Opetetaanko pilkkusääntöjä missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä trollannut, mutta olen tehnyt töitä kirjallisuuden parissa pitkään.
Ap:n ensimmäinen hahmo oli kiinnostava. Toki hän oli överi, mutta häntä oli helppoa lihottaa: mökki, Audi, naiset eri maista ja kulttuureista..
Tämä tämän aamun tyyppi on tylsä nillittäjä, josta emme tiedä mitään muuta kuin että hän kirjoittaa edelleen huonosti, väittää olevansa nainen ja on rakastunut validoida-sanaan ja muihin epäsanoihin. Kaiken kaikkiaan hän ei ole kiinnostava. Mutta jokin herkkä hipiä siellä tekaistujen sivistyssanojen alla on, koska hän niin kovasti uskoo ihmisten suuttuneen nyt itseensä.
Miksi koet naisvihamielin henkilön ja hänen tuottaman sisältönsä niin kiinnostavaksi, että haluat antaa sille arvoa, vaikka se on naisia vahingoittavaa toimintaa?
Ap
Nyt en kyllä ymmärrä ap:n ajatuksenjuoksua yhtään. Teit siis naisvihamielisen aloituksen ja ihmettelet, miksi naiset vastaavat siihen? Totta kai me vastaamme. Sillä vastaavaan törmää netissä päivittäin. Ei näitä misogynistisiä tekstejä voi sivuuttaa, sillä niitä on kaikkialla. Luuletko ihan tosissasi, että jos ne vaan sivuutetaan olankohautuksella, ne lakkaavat? Ettei kukaan enää kirjoita naisvihamielistä tekstiä, koska siihen ei reagoida? Älä pidättele hengitystäsi.
Mutta minusta olet nyt tehnyt todellisen karhunpalveluksen naisille ihan itse. Olet törkeä ihminen. Trollailu näinkin vakavalla aiheella kuin misogynia ja vieläpä naisena on suorastaan mielisairasta. Jokin palikka sinun päästäsi puuttuu. Ja sitähän on muistaakseni tutkittukin, että trollit ja provoilijat eivät ole mieleltään ihan sieltä terveimmästä päästä. Todistit ainakin sen oikeaksi.
Miksi haluat nostaa naisivihan valokeilaan antamalla sen sisällölle arvoa sen sijaan, että jättäisit sisällön arvottomaksi ja keskustelisit naisvihasta ilmiönä?
Ap
Niin ja kukapa ei käyttäisi tilaisuutta a. joko purkamaan miesvihaansa, b. kehumaan itseään. Ap katsoo asiaa vain oman psykoosinsa läpi ja näkee kaiken todisteena sille, vaikka vastaajien motiivit ovat yhtä moninaiset kuin kirjoittajatkin