Miten näyttää varakkaalta pukeutumisessa (oikeasti ei ole)?
Eli miten antaa vauras, tyylikäs ja hyvintoimeentuleva kuva, kun on oikeasti aika lailla p.a.?
Uudessa työpaikassa.
Kommentit (157)
Uudet ehjät vaatteet. Ei kuluneita ja nukkaisia.
Miksi uudessa työpaikassa tulisi, jotenkin erityisesti osoittaa olevansa erityisen varakas?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat kulkevat kuluneissa vaatteissa.
Tyylikäs istuva puku tekee miehen ja naisenkin. Klassiset siistit kengät ja niihin sopivat sukat. Klassikkotuoksu (esim. Hajuvesinäytteestä), siisti kampaus ja hillitysti koruja.
Oon siis aloittamassa uudessa paikassa, jossa porukka pääosin erittäin hyvin toimeentulevaa ja ns. vanhaa rahaa. Tuun köyhemmistä oloista ja opiskellut ja tehnyt perusduunia. Yritän jotenkin sopia porukkaan ulkoisesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Oon siis aloittamassa uudessa paikassa, jossa porukka pääosin erittäin hyvin toimeentulevaa ja ns. vanhaa rahaa. Tuun köyhemmistä oloista ja opiskellut ja tehnyt perusduunia. Yritän jotenkin sopia porukkaan ulkoisesti.
ap
No etkö voi ottaa mallia työkavereiden pukeutumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat kulkevat kuluneissa vaatteissa.
Varakkaamman ja köyhemmämn ero minusta enempi siinä, että varakkaampi voi paremmin valita, millaiisissa vaatteissa kulkee tai on kulkematta.
Sinkkumies
Varmaan joo, voisin, mutta miten sen lookin saisi huomattavasti halvemmalla?
Älä liho. Hoikat on aina tyylikkäämpiä kuin lihavat. Osta yksivärisiä vaatteita. Ei tunikoita, huppareita eikä legginsejä.
Käy kirpparilla ja hae klassista tyyliä kaikessa, pukeutumisen lisäksi kengät, laukut, hiukset ja meikki.
Ostan vaatteeni yleensä netistä, usein alesta, jopa Prismasta:) Merkkivaatteet vain jos saan -70%. Silti olen aina tyylikäs ja hyvin pukeutunut
Tuollakin Prisman "silkkimekolla" vm 2010 on menty monet yritystapaamiset ja iltajuhlat.
Klassiset mallit, ei tissivakoa näkyvissä. Väriä saa olla mutta usein ns karkkivärit on vähän halvan tai kesäisen oloisia eikä sovi ainakaan bisnesmaailmaan.
Siistit housut ja hame, jakku, neulejakku/-takki, kotelomekot, hillitty kietaisumekko. Trenssi ja villakangastakki, avokkaat (ei liian korkealla korolla)
Olen ihan hoikka. Mietin, ompelisinko itse jotain. Kutoa ja virkata osaan oikein hyvin. Eihän vaatteita tarvitse olla niin paljon.
Hoikkuus auttaa. Jotenkin vain kaikki vaatteet istuvat paremmin. Vaatteet, laukut ja muut asusteet voivat olla second hand -liikkeistä, mutta kiinnitä huomiota laatuun ja materiaaleihin. Ei suuria, näkyviä logoja. Hillitty, kohtelias käytös, siistit kynnet, ei rihkamakoruja. Käy hyvällä kampaajalla. Nämä auttavat antamaan vaikutelman hyvin toimeentulevasta ihmisestä, mutta turha lopulta yrittää ketään huijata.
Ei oikeasti varakas tekee mitään tavallista valkokaulus duunarin kahdeksasta viiteen konttorirottailua työkseen.
Yksivärisyys on valttia. Unohda räikeät värit, urheiluvaatteet, logot, jättisuuret korut.
Ostat beigeä, valkoista ja mustaa. Housut esim. beiget, siihen joku valkoinen yläosa, musta jakku/takki yms. ja kengät sitten myös sävy sävyyn ja siistit kengät. Ja joku väreihin istuva (naisilla ehdottomasti valkoinen) laukku, huivi kaulassa huolettomasti jne. Ja hiukset toki aina laitettu viimeisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
ap
Paljetteja, tupsuja, isoja logoja, kirkkaita muotivärejä, printtipaitoja, glitteriä naamaan.
Joo, en yritä huijata. Yritän vain näyttää vähän samalta kuin muutkin, ettei asiakkaat näe meissä heti suurta eroa ja luokittele jotenkin sen mukaan. Ei mulla ole varaa mihinkään semmoisiin harrastuksiinkaan, mitä monilla noista on. Ja asun aika lailla halvemmalla alueella.
Vähemmän on varmaan useinkin enemmän, eli ehkä koitan kirppikseltä löytää muutaman klassisen perusvaatteen ja meen niillä.
ap
Varför vill du simulera rik?