Millaista ostoskassia käytät kun käyt kävellen ruokakaupassa?
Pitäis keksiä joku uusi ratkaisu kun muovikassit on jo niin kalliita. Reppua en voi käyttää.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompele itse jostakin halvasta kankaasta tai tilaa esim. Spr:n verkkokaupasta sellainen taskuun taiteltava kestokassi. Mulla on noita spr:n kasseja tullut joskus vuosia sitten tilattua, ja ovat edelleenkin ihan ok kunnossa... Vuosia sitten siis tilasin!
Just äskettäin kävin sen spr:n verkkokaupan tsekkaamassa, ja nyt niitä kasseja olis vaaleanpunaisina muistaakseni hintaan 6 e kpl. Ohutta mutta kestävää materiaalia.
Itse olen joskus ommellut vähän pienemmän taiteltavan kestokassin rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta... Hehe. Tällaisen ompeluun on netissä ohje...
Ja tämä sai sitten alapeukun! Niin millä perusteella!
Eikö alapeukuttaja tunnusta taiteltavien kestokassian parhautta! Vihaako hän spr:ää!
Vai sitä joka tämän kommentin kirjoitti!
ALAPEUKUTTAJA ISKI JÄLLEEN!
Eikö se usko että rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta voi ommella laukun, kestävän laukun. Kangas samoin kuin tuollaisten taiteltavien kangas on kestävää materiaalia, helposti pestävää, kuivuu nopeasti. Ei veny eikä vanu!
Mut hei ystävämme alapeukuttaja iski jälleen!
Minä alapeukutin, koska et vastannut ap:n kysymykseen. SPR:n kassit on juuri niitä jotka laahaa maata koska niissä on pitkät kahvat. Ap kysyi vaihtoehtoja koska muovikassit on nykyään niin kalliita, joten luuletko että ap:lla on varaa ostaa monen sadan euron ompelukonetta?
Minulla ei ainakaan laahaa maata! AP lienee sitten erittäin lyhyt henkilö - ehkä lapsi ihan! Kerropa ap minkä pituinen ihminen olet! Ei siinä spr:n kassissa ole pitkät sangat vaan se kassi itsessään on aika tilavan kokoinen. SUN PITÄÄ OLLA PITUUDELTAS LUOKKAA 130 cm jos se kassi laahaa maata sun käsissä.
Voi kiesus sentään mitä selityksiä!
Naurettavaa!
En käy kävellen ruokakaupassa, kotiinkuljetus maksaa 5,90e, todellakin keksin ajalleni muuta tekemistä kuin kaupassa käynnin.
Yleensä puuvillaista verkkokassia. Siihen mahtuu uskomaton määrä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompele itse jostakin halvasta kankaasta tai tilaa esim. Spr:n verkkokaupasta sellainen taskuun taiteltava kestokassi. Mulla on noita spr:n kasseja tullut joskus vuosia sitten tilattua, ja ovat edelleenkin ihan ok kunnossa... Vuosia sitten siis tilasin!
Just äskettäin kävin sen spr:n verkkokaupan tsekkaamassa, ja nyt niitä kasseja olis vaaleanpunaisina muistaakseni hintaan 6 e kpl. Ohutta mutta kestävää materiaalia.
Itse olen joskus ommellut vähän pienemmän taiteltavan kestokassin rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta... Hehe. Tällaisen ompeluun on netissä ohje...
Eikö alapeukuttaja tunnusta taiteltavien kestokassian parhautta! Vihaako hän spr:ää!
Eikö se usko että rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta voi ommella laukun, kestävän laukun. Kangas samoin kuin tuollaisten taiteltavien kangas on kestävää materiaalia, helposti pestävää, kuivuu nopeasti. Ei veny eikä vanu!
Minä alapeukutin, koska et vastannut ap:n kysymykseen. SPR:n kassit on juuri niitä jotka laahaa maata koska niissä on pitkät kahvat. Ap kysyi vaihtoehtoja koska muovikassit on nykyään niin kalliita, joten luuletko että ap:lla on varaa ostaa monen sadan euron ompelukonetta?
Minulla ei ainakaan laahaa maata! AP lienee sitten erittäin lyhyt henkilö - ehkä lapsi ihan! Kerropa ap minkä pituinen ihminen olet! Ei siinä spr:n kassissa ole pitkät sangat vaan se kassi itsessään on aika tilavan kokoinen. SUN PITÄÄ OLLA PITUUDELTAS LUOKKAA 130 cm jos se kassi laahaa maata sun käsissä.
Voi kiesus sentään mitä selityksiä!
Naurettavaa!
Veikkaan että sulla raahaavat kaikki vähän isommat kassit maata. Laahaako sulla myös muovikassit maata?
Silmäneula tai parsineula ja rulla lankaa ei mahdottomia maksa, ja jos on kädet kantaa, on kädet ommellakin. Itse ompelen käsin kaiken, hameen teosta vetoketjun laittamiseen. Ja voihan kassina käyttää vaikka tyynyliinaa, senkus ompelee kantokahvat, itselleen sopivan mittaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on siinä, että vaan ompelee ne kahvat lyhyemmiksi? Miksi näin paljon on Suomessa uusavuttomuutta.
Miksei saa kerralla ostaa sellaista kassia mikä olisi valmiiksi sopivanlainen? Miksi pitää ostaa joku spr:n mainoskassi tms mitä joutuu ompelemaan? Miksi näin paljon on Suomessa uusavuttomuutta?
Reppu. Joko tavallisen kokoinen tai sellainen käsimatkatavaraksi tarkoitettu lentoreppu. Riippuen mitä olen ostamassa.
Mielenkiinnosta, miksi reppu ei käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yläpeukutit omas kommenttis.
Mut hei, kun katsoo mitä ap on aloitukseensa kirjoittanut, niin huomaa, että siinä tekstissä vain kysytään milaista kassia käytät. Ja kertoo vielä että pitäs jotain saada muovikassille vaihtoehdoksi!
Niin, että luuletko sinä, että tässä on tullut luettua joka ainoa kommentti joihin antamissaan vastauksissa se oletettu ap sitten täsmentää kysymystään!
Aloituksessa ei puhuta mitään sellaisesta hankaluudesta että ap on lyhyt ja hänellä kaikki isommat kassit laahaavat maata... Lieneekö niin että muovikassikin on laahannut maata!
Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on siinä, että vaan ompelee ne kahvat lyhyemmiksi? Miksi näin paljon on Suomessa uusavuttomuutta.
Miksei saa kerralla ostaa sellaista kassia mikä olisi valmiiksi sopivanlainen? Miksi pitää ostaa joku spr:n mainoskassi tms mitä joutuu ompelemaan? Miksi näin paljon on Suomessa uusavuttomuutta?
Miksi ostaa joku spr:n mainoskassi.... Niin, se kassi josta minä tähän ketjuun kirjoitin, ei mainosta spr:ää eikä mitään muutakaan tahoa millään lailla.
Kiva tietysti kun kommentoit, mutta ihan kiva olis myös jos kommentoisit tosiasioilla!"
Uusavuttomuutta! Anteeksi, mikä on uusavuttomuus sun mielestä!
Kun kerran ap:llä on noin suuria vaikeuksia löytää itselleen sopivaa kassia, niin menkööt johonkin laukkuliikkeeseen niitä sopivia etsimään! Tai - jos sillä sattuis olemaan ompelukone, mitä sillä nyt tietenkään ole - niin vois itse ommella sopivan. Tai kun ei ole ompelukonetta itsellä niin menkööt vaikka kirjastoon ompelemaan, kirjastoissa - muualla ainakin mut ap:n seudulla ei - on ompelukoneita käytettävissä!
Uusavuttomuus on kyllä ihan jossain muualla kuin kommentoijilla...
Painaville ostoksille reppua ja muuten kangaskassia. Niitä on eri kokoisia ja eri mallisia eri tarkoituksiin. Itse tykkään pidemmistä kahvoista mutta mies ja lapset lyhyistä.
Kestokassi jossa on pitkät kahvat, niin että painavan kassin voi kantaa olkapäällä roikkuen. On kevyempi näin, kuin kädessä roikottaen.
Lyhytkahvaisia kangaskasseja kyllä löytyy, ja itsekin voi ommella sopivan.
Mulla on kori. Siihen saa sixpackin kätevästi, ja vähän muutakin.
- Mummo.
Missä niitä nättejä kangaskasseja oikein myydään? Zalandolla ei ole, eikä bonprixilla eikä Sokoksessa eikä Stockmannilla ei prismassa. Just äsken tsekkasin nuo. Olen nähnyt suomalaisten youtube-videoilla nättejä kangaskasseja joissa on juuri sen mittainen kantonauha että menee olalla ja ei laahaa maata jos kantaa kädessä. Mutta missään ei ole niitä myynnissä! Ovatko kaikki ommelleet itse? Mulla ei ole ompelukonetta.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä nättejä kangaskasseja oikein myydään? Zalandolla ei ole, eikä bonprixilla eikä Sokoksessa eikä Stockmannilla ei prismassa. Just äsken tsekkasin nuo. Olen nähnyt suomalaisten youtube-videoilla nättejä kangaskasseja joissa on juuri sen mittainen kantonauha että menee olalla ja ei laahaa maata jos kantaa kädessä. Mutta missään ei ole niitä myynnissä! Ovatko kaikki ommelleet itse? Mulla ei ole ompelukonetta.
Millaisista tykkäät? Niitä myydään vaikka missä. Itse olen saanut kaikki jostain ja käytän niitä puhki mutta aina välillä tulee ihailtua niitä kaupoissa.
Finlaysonilla on esimerkiksi muovikassin mallisia kestokasseja, jotka on suunniteltu taitettavaksi pieneen tilaan. https://www.finlayson.fi/products/pajatso-taiteltava-kassi
Tampereella Matka ja Nahkatavara Tuomiokirkonkadulla, NT-Box Koskikeskuksessa, Laukkuliike Sacatini, laukkukauppa.fi Sastamala. Varmaan ympäri maata löytyy noita laukkukauppoja kunhan vain viitsii googlata.
Muovikassia olen käyttänyt joka tilanteessa. Minulla kyllä ottaa olkavarteen tosi pahasti sellainen riiputtaminen, enkä jaksa kuin kevuet ostokset kävellen kantaa muovikassissa.
Reppuun ei kovin paljon edes mahdu ja semmoista kantamusta on ikävä kantaa selässä, missä on laatikon nurkkia ym. monenmuotoista ja onenkokoista, joten eipä siinä mitään menetä, jos ei reppua voi käyttää. Vedettävä ostoskärry sitten on yksi vaihtoehto.
Käytämme tyttären, 5 v, kanssa hänen pinkkejä kottikärryjään.
Äiti tekee kauppareissut