Millaista ostoskassia käytät kun käyt kävellen ruokakaupassa?
Pitäis keksiä joku uusi ratkaisu kun muovikassit on jo niin kalliita. Reppua en voi käyttää.
Kommentit (157)
Me käytetään useimmiten muovikasseja, niitä on kertynyt varmaan sata. On lisäksi autossa jotain euron Lidlin kestokasseja, Virosta ostettiin muutama. Myös kankaisia mainoskasseja on jonkun verran, niitä on saatu messuilta ja tapahtumista niin ostoskasseja ei tarvi moneen vuoteen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen kantopuomi mihin tulee korit roikkumaan päihin? Näkee joissain Aasian maissa ja Afrikassa ainakin
Ei hajuakaan mikä sen nimi on
Korento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
IKINÄ en tule niin vanhaksi!
Nimim rouva +73v
Liittyyhän tuohon ehkä hieman vanhusleimaa, mutta idea on silti hyvä. Matkustaessa on kuitenkin ihan normaalia käyttöä lentolaukkua, jossa periaate sama, taakkaa ei tarvitse kantaa.
Niin liittyy. Varsinkin jos se on semmonen ruutukuosinen. Niitä on mummoilla.
Niitä on nykyään tosi tyylikkäitäkin. Olen tottunut vetämään kärryä golfkentällä ja harkinnut isopyöräisen vetokärryn hankkimista. Olen 59-vuotias. Sievi shopista olen katsellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen kantopuomi mihin tulee korit roikkumaan päihin? Näkee joissain Aasian maissa ja Afrikassa ainakin
Ei hajuakaan mikä sen nimi on
Korento.
Vietnamissa näkee aika usein niitä missä on korit. Filippiineillä näkee joskus että korennon päissä on sinkkiämpärit. Voi olla kova niskalle. Minulla on HM:stä ostettu pakattava nailoninen ostoskassi, joka mahtuu taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannen ämpäri
Just. Ja jos laittaa korennon, voi kantaa kerralla 2 ämpärillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
Nimim rouva +73v
Liittyyhän tuohon ehkä hieman vanhusleimaa, mutta idea on silti hyvä. Matkustaessa on kuitenkin ihan normaalia käyttöä lentolaukkua, jossa periaate sama, taakkaa ei tarvitse kantaa.
Mitä se haittaa? Ruutu on kiva, ja mummot on jees. Mutta onhan niitä yksivärisiäkin, Etolassa on jopa pinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompele itse jostakin halvasta kankaasta tai tilaa esim. Spr:n verkkokaupasta sellainen taskuun taiteltava kestokassi. Mulla on noita spr:n kasseja tullut joskus vuosia sitten tilattua, ja ovat edelleenkin ihan ok kunnossa... Vuosia sitten siis tilasin!
Just äskettäin kävin sen spr:n verkkokaupan tsekkaamassa, ja nyt niitä kasseja olis vaaleanpunaisina muistaakseni hintaan 6 e kpl. Ohutta mutta kestävää materiaalia.
Itse olen joskus ommellut vähän pienemmän taiteltavan kestokassin rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta... Hehe. Tällaisen ompeluun on netissä ohje...
Ja tämä sai sitten alapeukun! Niin millä perusteella!
Eikö alapeukuttaja tunnusta taiteltavien kestokassian parhautta! Vihaako hän spr:ää!
Vai sitä joka tämän kommentin kirjoitti!
ALAPEUKUTTAJA ISKI JÄLLEEN!
Eikö se usko että rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta voi ommella laukun, kestävän laukun. Kangas samoin kuin tuollaisten taiteltavien kangas on kestävää materiaalia, helposti pestävää, kuivuu nopeasti. Ei veny eikä vanu!
Mut hei ystävämme alapeukuttaja iski jälleen!
Minä alapeukutin, koska et vastannut ap:n kysymykseen. SPR:n kassit on juuri niitä jotka laahaa maata koska niissä on pitkät kahvat. Ap kysyi vaihtoehtoja koska muovikassit on nykyään niin kalliita, joten luuletko että ap:lla on varaa ostaa monen sadan euron ompelukonetta?
Minulla ei ainakaan laahaa maata! AP lienee sitten erittäin lyhyt henkilö - ehkä lapsi ihan! Kerropa ap minkä pituinen ihminen olet! Ei siinä spr:n kassissa ole pitkät sangat vaan se kassi itsessään on aika tilavan kokoinen. SUN PITÄÄ OLLA PITUUDELTAS LUOKKAA 130 cm jos se kassi laahaa maata sun käsissä.
Voi kiesus sentään mitä selityksiä!
Naurettavaa!
Veikkaan että sulla raahaavat kaikki vähän isommat kassit maata. Laahaako sulla myös muovikassit maata?
Hänellä laahaa koska kantaa pitkäripaista olkakassia kädessään.
Ai jos käyttää vetokärryä muuttuu heti mummoksi (ja sehän ei sovi!!) jos ikää on yli 70, muuten on ikinuori kun pysyy kaukana "mummokärrystä"?
Riippuu ihan ostosten määrästä mutta joko S-Kaupan kestokassia tai sitten pienempää kangaskassia, oiskohan jostain nailonista tms. valmistettu. Kuitenkin kestävä ja likaa hylkivä. Ja molemmat on sellaisia että voi kantaa kädessä vaikka oon todella lyhyt.
Mullakin oli nuorena, kolmikymppisenä sellainen vedettävä kassi, kotiinpäin kun kaupungilta meni oli aika paljon ylämäkiä, oli mukava kuljettaa painavia ostoksia ja kirjaston kirjoja kun sai vain vedettyä kärryn perässään sen sijaan että kantoi minkäänlaista laukkua.
Kyse on lähinnä siitä onko laukku aina mukana, valmiiksi taskuun taiteltuna. Nylonkassit menee pidempään tilaan kuin puuvillakassit. Hiljattain oli lidlissäkin 0,99€ jossa on asiallinen kuminauha jolla kassin saa pysymään mytyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos käyttää vetokärryä muuttuu heti mummoksi (ja sehän ei sovi!!) jos ikää on yli 70, muuten on ikinuori kun pysyy kaukana "mummokärrystä"?
Meidän talossa oli alkoholisti joka kuskasi täysiä/tyhjiä pulloja vetokärryllä. Kuoli sitten.
Missä kohtaa esim. K-kaupoissa siellä myymälässä niitä kestokasseja on? Kassalla? En ole koskaan nähnyt kuin tavallisia muovikasseja niin niitä olen sitten ottanut.
Kauppojen kestokassit ovat polypropeeni-muovia. Pystyykö ne taittelemaan käsilaukkuun?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
Nimim rouva +73v
Mitä se haittaa? Ruutu on kiva, ja mummot on jees. Mutta onhan niitä yksivärisiäkin, Etolassa on jopa pinkkejä.
En muista nähneeni moniin vuosiin niitä ruudullisia neliskanttisia ostoskärryjä. Niitä on niin paljon tuolla liikenteessä yksivärisinä ja erilaisilla kuoseilla ja eri kokoisinakin kaikenikäisillä ihmisillä, ihan teineilläkin. Ehkä jossain harvaanasutuilla alueilla sellainen vielä mielletään mummokärryksi?
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen kestokassit ovat polypropeeni-muovia. Pystyykö ne taittelemaan käsilaukkuun?
ap
Gooslen mukaan voi, joten kai siihen voi luottaa. Täytyy seuraavan kerran katsoa onko kaupassa kestokasseja ja ostaa sellainen jos se on tarpeeksi nätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa oli alkoholisti joka kuskasi täysiä/tyhjiä pulloja vetokärryllä. Kuoli sitten.
Tämä ratkaisi kaiken. EI vetokärryille!! Muutut joko mummoksi tai alkoholistiksi jos sellaista käytät, molemmissa tapauksissa kuolema odottaa jo oven takana. Elät pidempään ja nuorekkaampana kun pysyttelet kaukana vetokärryistä.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa esim. K-kaupoissa siellä myymälässä niitä kestokasseja on? Kassalla? En ole koskaan nähnyt kuin tavallisia muovikasseja niin niitä olen sitten ottanut.
Kassallapa juuri. Joko roikkuu siinä päädyssä, sivussa tai on siellä alla kuten muovikassitkin.
Mulla on reppu ja kangaskassi. Joskus broileria kuljettaessa muovia, että saa sidottua solmuun ja sen haju piiloon bussissa.