Millaista ostoskassia käytät kun käyt kävellen ruokakaupassa?
Pitäis keksiä joku uusi ratkaisu kun muovikassit on jo niin kalliita. Reppua en voi käyttää.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestokassi, kangaskassi, mummojen vetokärry?
Kangaskassi ois muuten hyvä mutta en ole löytänyt sopivan kokoista. Ne on liian "pitkiä", kangaskassin pohja laahaa maata pitkin kun sitä kantaa.
Mulla on kangaskassi olalla. Paino ohjautuu näin selkään eikä käteen. Ehdottomasti paras vaihtoehto mulle. Kannan aina olalla. Joskus myös sellainen kaupassa myytävä kestokassi, ne kantaa myös olalla.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä nättejä kangaskasseja oikein myydään? Zalandolla ei ole, eikä bonprixilla eikä Sokoksessa eikä Stockmannilla ei prismassa. Just äsken tsekkasin nuo. Olen nähnyt suomalaisten youtube-videoilla nättejä kangaskasseja joissa on juuri sen mittainen kantonauha että menee olalla ja ei laahaa maata jos kantaa kädessä. Mutta missään ei ole niitä myynnissä! Ovatko kaikki ommelleet itse? Mulla ei ole ompelukonetta.
Niitä saa vaikka mistä. Jos nätin haluat, osta vaikka Finlaysonilta tai Marimekosta. Omassani on erään kaupan logo. Ostin sen eurolla ko. kaupasta ja on juuri täydellinen omille hartioilleni. Asettuu mukavasti just oikeaan kohtaan.
Ap, jokaisessa ruokakaupassa on valikoima kestokasseja. Joissakin myös kangaskasseja. Sieltä vaan valitset.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä nättejä kangaskasseja oikein myydään? Zalandolla ei ole, eikä bonprixilla eikä Sokoksessa eikä Stockmannilla ei prismassa. Just äsken tsekkasin nuo. Olen nähnyt suomalaisten youtube-videoilla nättejä kangaskasseja joissa on juuri sen mittainen kantonauha että menee olalla ja ei laahaa maata jos kantaa kädessä. Mutta missään ei ole niitä myynnissä! Ovatko kaikki ommelleet itse? Mulla ei ole ompelukonetta.
Kysy niiden videoiden tekijöiltä. Mutta kannattaa katsoa esimerkiksi Putinki, Finlayson, Marimekko yms. Hienoja kasseja löytyy myös jos käy jossain taidekoulujen myyjäisissä.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella Matka ja Nahkatavara Tuomiokirkonkadulla, NT-Box Koskikeskuksessa, Laukkuliike Sacatini, laukkukauppa.fi Sastamala. Varmaan ympäri maata löytyy noita laukkukauppoja kunhan vain viitsii googlata.
Näin. Hakusanaksi laukkukauppa tai laukkuliike.
Aloittaja haluaa keksiä uuden ratkaisun kauppakassiongelmaan!
No, pelle pelottomat, mitä olette keksineet... Ihan vanhoja ratkaisujahan tässä tarjoaa yks sun toinen.
Ja aloittajalle sekä se sille joka kommentoi jatkossa koko ajan lisää rajoitteita ehdotettujen vaihtoehtojen suhteen, niin tuota... Mene johonkin laukkukauppaan tai katsele netistä kauppakassi-haulla. Sieltä löytyy kyllä lyhytsankaisiakin kasseja, mutta kas, tällaisiin on sitten verkkokauppojen arvosteluissa sanottu, että ihan kiva muuten, sangat vaan vähän käsille ahtaat ja kovat...
No, mut siis mene kassikauppaan hakemaan itsellesi sopiva. Tai keksi sitten se uusi ratkaisu suureen ongelmaasi miten kantaa kauppaostokset kotiin...
Onko sulla muuten pitkä matka käveltävänä kauppareissuilla ja ostatko kuinka isot ostokset yhdellä kertaa...
Mulla on vetokärry, ei tarvitse kasseja kantaa, ostan aina enemmän kerralla, matkaa kävellen n puoli km.
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
IKINÄ en tule niin vanhaksi!
Nimim rouva +73v
Mulla ollut vetokärry jo yli20v. Turhaan mummokärryksi haukutaan.
Varmaan käyty jo miljoonasti läpi mutta mikä vika niissä pressukankaisissa kestokasseissa on?
Tai toki jos pitää kilometrejä kantaa, niin silloin kaikki kassit on huonoja. Ja ehkä rinkka / reppu olisi sopivampi :D Ja pyöriin saa sellaisia koreja jotka joissain promalleissa lähtee irti. Ja sitä voi sitten käyttää ostoskorina / tavaroiden kuskaamiseen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kestokassi, kangaskassi, mummojen vetokärry?
Miksi se on mummojen vetokärry?
Kyllä sitä saa nuoremmatkin käyttää ja on todella mukava ostosten ja tavaroiden kuljettamisessa.
Nuorille sopii yhtä hyvin...eli kaikenikäisille.
Joka toinen viikko 4 lähialepan -60% kierros isoimman kestokassin kanssa. Täys lasti lihaa ja muuta + euron kilo hävikkileipää ja heviä. Pakkasluukku täyteen ja pikku jääkaappi tikkiin. 25-40e säkki.
- meilahti, stadi
Mullakin vastaus olisi just se (tukeva vaellus/armeija)reppu.
Sen lisäksi joskus käytössä s-ryhmän sellaiset kokoheijastavat kassit, yllättävän kestävät. Kauppareissu on suuntaansa 7km täällä, että harvoin menen kävellen, mutta samat tsydeemit oli käytössä myös taajamassa asuessa autottomana ja hyvin pelitti.
Semmonen kantopuomi mihin tulee korit roikkumaan päihin? Näkee joissain Aasian maissa ja Afrikassa ainakin
Ei hajuakaan mikä sen nimi on
Muovikassia. Taiteltuna vie vähemmän tilaa kuin tikkuaski ja kulkee aina taskussa mukana.
Kävelen aina kaupassa korin kanssa.