Millaista ostoskassia käytät kun käyt kävellen ruokakaupassa?
Pitäis keksiä joku uusi ratkaisu kun muovikassit on jo niin kalliita. Reppua en voi käyttää.
Kommentit (85)
Mä olen oikea " kassialma". Mulla on hirveästi erilaisia kestokasseja ja kangaskasseja. Sit mä valitsen kasseissa,mikä sopii sen päivän kantamuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät sangat voi itse lyhentää.
Itse käytän reppua mutta varmaan hankala jos olkapäät on kipeät. Vetokärry on turhaan nolosteltu, sehän on kätevä!
Mulla repun kanssa ongelmana ei ole olkapäät vaan se etten halua riisua ja laittaa sitä päälle. Toki jos ostan tosi painavat ostokset, esim. jauhosäkin, niin sitten reppu. Haluan pieneen käsilaukkuun taiteltavan ostoskassin joka ei laahaa maata pitkin kun siinä on ostokset sisällä.
ap
Mulla on käsilaukussa kaksi tuollaista Bilteman puuvillaista ostoskassia, ne mahtuu taiteltuna paremmin käsilaukkuun kuin esim kauppojen omat kestokassit.
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
IKINÄ en tule niin vanhaksi!
Nimim rouva +73v
Hölmöä. Mielummin teet helposta asiasta vaikeamman, koska imago kärsii? 7-kymppisenä?
Varmaan kieltäydyt rollaattoristakin, vaikka se olisi tarpeellinen ja mahdollistaisi liikkumisen, koska se on vanhoja ja huonokuntoisia ihmisiä varten ja sinä et (muka) ole sellainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestokassi, kangaskassi, mummojen vetokärry?
Kangaskassi ois muuten hyvä mutta en ole löytänyt sopivan kokoista. Ne on liian "pitkiä", kangaskassin pohja laahaa maata pitkin kun sitä kantaa.
Sit sen katsos voi kantaa olkapäällä. En mäkään raahaa maata pitkin, jos liian pitkät hihnat. Tai ne hihnat voi vaikka solmia lyhyemmäksi. Mut valikoimaa on tuhansia. Aina voi vaikka ottaa kangasta ja ommella itte kassin. Sen luulis osaavan vaikka peruskoulun taidoilla, se ei ole vaikeaa.
Joskus elintarvikkeissa on jotain sotkua tai jogurttipurkki menee rikki, niin siksi ostan auna muovikassin. Kokemus on opettanut, että kangaskassia ei kannata käyttää. Se sotkeentuu jossain vaiheessa kuitenkin ja sitten sen joutuu heittämään pois. Eikä ne kaikki kestä pesua tai ei ole edes järkevää yrittää pestä.
Enkä halua ikäviä muistoja lapsuudesta. Meillä oli kotona silloin kauppakassi käytössä ja siitä jäi traumat ja mummofiilis. Eli jossain määrin myös tunnepohjainen valinta.
Minä otan mukaan kaksi kangaskassia. Selälle on parempi, kun kummassakin kädessä on suunnilleen samanpainoinen kantamus eikä tarvitse kantaa selkä vääränä. Isommille ostoksille reppu on kätevä.
Meillä jopa lukee lähikaupan lattiassa kassojen edellä isossa tarrassa: "Onko tämän sinun viimeinen muovikassisi?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
Nimim rouva +73v
Liittyyhän tuohon ehkä hieman vanhusleimaa, mutta idea on silti hyvä. Matkustaessa on kuitenkin ihan normaalia käyttöä lentolaukkua, jossa periaate sama, taakkaa ei tarvitse kantaa.
Niin liittyy. Varsinkin jos se on semmonen ruutukuosinen. Niitä on mummoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kangaskassi ois muuten hyvä mutta en ole löytänyt sopivan kokoista. Ne on liian "pitkiä", kangaskassin pohja laahaa maata pitkin kun sitä kantaa.
Katso hyviä kangaskasseja laukkuliikkeistä. Eivät edes maksa maltaita ja kestävät monta vuotta, siis monta vuotta. Ne ovat normaalin kokoisia eivätkä laahaa maassa kantaessa. Halvin minulla maksoi 5€, on tilava ja siinä on yksi sivutasku ja päällä vetoketju, kalliimpi vielä tilavampi maksoi 10€ ja on vetoketju päällä sekä sivussa suljettava sivutasku. Kummassakin on kovitettu pohja.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan mukaan kaksi kangaskassia. Selälle on parempi, kun kummassakin kädessä on suunnilleen samanpainoinen kantamus eikä tarvitse kantaa selkä vääränä. Isommille ostoksille reppu on kätevä.
Meillä jopa lukee lähikaupan lattiassa kassojen edellä isossa tarrassa: "Onko tämän sinun viimeinen muovikassisi?"
Aika törkeää väkeä siellä sun lähikaupassasi. Antaisin tuosta negatiivista palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
Nimim rouva +73v
Liittyyhän tuohon ehkä hieman vanhusleimaa, mutta idea on silti hyvä. Matkustaessa on kuitenkin ihan normaalia käyttöä lentolaukkua, jossa periaate sama, taakkaa ei tarvitse kantaa.
Voi taivas. Kyllä on surkea itsetunto joillain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
Nimim rouva +73v
Juu, ruutu mummouttaa nanosekunneissa jopa miehen! Itse ole nähnyt mustia.
Voisihan niitä kaupat ostaa muissakin väreissä ja malleissa, kuten tuolla Keski-Euroopassa.
Tulee nuorekas olo, kun köyttää lastenvaunuja. Niissä kulkee kivasti painavakin lasti . Itse käytän lastenvaunuja polttopuiden kuskaamiseen liiteristä portaille ja vastaavasti sahauspaikalta liiteriin. Myös ostosten tuonti linkkipyäkiltä kotiin sujuu näppäräsi, eikä kukaan ole vielä pihistänuyt vaunuja siltä pysäkin viereisestä pusikosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostan enemmän niin tuo mummokärry on ihan paras. Ostin sen kun olkapää oireili, helpompi kuljettaa jos on jotain painavampaa. Toki jos menen esimerkiksi isompaan markettiin, otan sen mukaan, sinne mahtuu 40 litraa ostoksia, eikä pidä niitä kaupan kärryjä edestakaisin kuljettaa
Vierailija kirjoitti:
Joskus elintarvikkeissa on jotain sotkua tai jogurttipurkki menee rikki, niin siksi ostan auna muovikassin. Kokemus on opettanut, että kangaskassia ei kannata käyttää. Se sotkeentuu jossain vaiheessa kuitenkin ja sitten sen joutuu heittämään pois. Eikä ne kaikki kestä pesua tai ei ole edes järkevää yrittää pestä.
Enkä halua ikäviä muistoja lapsuudesta. Meillä oli kotona silloin kauppakassi käytössä ja siitä jäi traumat ja mummofiilis. Eli jossain määrin myös tunnepohjainen valinta.
Mummouden kunnia pitäisi palauttaa?
Ompele itse jostakin halvasta kankaasta tai tilaa esim. Spr:n verkkokaupasta sellainen taskuun taiteltava kestokassi. Mulla on noita spr:n kasseja tullut joskus vuosia sitten tilattua, ja ovat edelleenkin ihan ok kunnossa... Vuosia sitten siis tilasin!
Just äskettäin kävin sen spr:n verkkokaupan tsekkaamassa, ja nyt niitä kasseja olis vaaleanpunaisina muistaakseni hintaan 6 e kpl. Ohutta mutta kestävää materiaalia.
Itse olen joskus ommellut vähän pienemmän taiteltavan kestokassin rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta... Hehe. Tällaisen ompeluun on netissä ohje...
Reppua ja/tai vanhasta lakanasta noin 6 vuotta sitten ompelemaani kangaskassia.
Enpä ole koskaan ajatellut, että vetokärry on mummomainen. Aloin käyttää sellaista 29-vuotiaana hakiessani eräälle sukulaiselle painavia kauppatavaroita. Huomasin sen kätevyyden ja hankin itsellenikin samanlaisen.
Vierailija kirjoitti:
AP varmaan lopettaa sitten kaupassa käynnin tai käy ostamassa vain sen verran mitä pystyy käsissä kantamaan, kun tuntuu niin vaikealta.
Vain moukka kyselee tämmöstä. 🤮🤮🤮🤮
Minkä niminen kassi?