Millaista ostoskassia käytät kun käyt kävellen ruokakaupassa?
Pitäis keksiä joku uusi ratkaisu kun muovikassit on jo niin kalliita. Reppua en voi käyttää.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
IKINÄ en tule niin vanhaksi!
Nimim rouva +73v
Liittyyhän tuohon ehkä hieman vanhusleimaa, mutta idea on silti hyvä. Matkustaessa on kuitenkin ihan normaalia käyttöä lentolaukkua, jossa periaate sama, taakkaa ei tarvitse kantaa.
Niin liittyy. Varsinkin jos se on semmonen ruutukuosinen. Niitä on mummoilla.
Juu, ruutu mummouttaa nanosekunneissa jopa miehen! Itse ole nähnyt mustia.
Voisihan niitä kaupat ostaa muissakin väreissä ja malleissa, kuten tuolla Keski-Euroopassa.
Kyllä noita löytyy hyvinkin värikkäitä ja eri mallia olevia ihan Suomestakin kun vaan hakee eri myymälöitten valikoimaa.
Apee. Joko olet saanut elämääsi tarpeeksi kassiehdotuksia 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mielenkiinnosta,mikset reppua voi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
Nimim rouva +73v
Liittyyhän tuohon ehkä hieman vanhusleimaa, mutta idea on silti hyvä. Matkustaessa on kuitenkin ihan normaalia käyttöä lentolaukkua, jossa periaate sama, taakkaa ei tarvitse kantaa.
Niin liittyy. Varsinkin jos se on semmonen ruutukuosinen. Niitä on mummoilla.
Juu, ruutu mummouttaa nanosekunneissa jopa miehen! Itse ole nähnyt mustia.
Voisihan niitä kaupat ostaa muissakin väreissä ja malleissa, kuten tuolla Keski-Euroopassa.
Kyllä noita löytyy hyvinkin värikkäitä ja eri mallia olevia ihan Suomestakin kun vaan hakee eri myymälöitten valikoimaa.
Niikö löytyy. Kiitooooosss vinkistä. 😆😆😆😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta,mikset reppua voi käyttää?
Ei kuulu sulle!!!!!
Vierailija kirjoitti:
"mummojen vetokärry?"
Nimim rouva +73v
No onneksi nuoret käyttää niin me keski-ikäisetkin voidaan käyttää. Toki sitten mummot voi olla tyhmiä ja kantaa kasseissa ostoksensa
Vierailija kirjoitti:
Reppua ja lisäksi mukana kangaskassi, jossa niin pitkät hihnat, että saa kannettua olkapäällä.
Helvetin hyvä kun kerroit tämän. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ompele itse jostakin halvasta kankaasta tai tilaa esim. Spr:n verkkokaupasta sellainen taskuun taiteltava kestokassi. Mulla on noita spr:n kasseja tullut joskus vuosia sitten tilattua, ja ovat edelleenkin ihan ok kunnossa... Vuosia sitten siis tilasin!
Just äskettäin kävin sen spr:n verkkokaupan tsekkaamassa, ja nyt niitä kasseja olis vaaleanpunaisina muistaakseni hintaan 6 e kpl. Ohutta mutta kestävää materiaalia.
Itse olen joskus ommellut vähän pienemmän taiteltavan kestokassin rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta... Hehe. Tällaisen ompeluun on netissä ohje...
Ja tämä sai sitten alapeukun! Niin millä perusteella!
Eikö alapeukuttaja tunnusta taiteltavien kestokassian parhautta! Vihaako hän spr:ää!
Vai sitä joka tämän kommentin kirjoitti!
ALAPEUKUTTAJA ISKI JÄLLEEN!
Eikö se usko että rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta voi ommella laukun, kestävän laukun. Kangas samoin kuin tuollaisten taiteltavien kangas on kestävää materiaalia, helposti pestävää, kuivuu nopeasti. Ei veny eikä vanu!
Mut hei ystävämme alapeukuttaja iski jälleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikean kassia, saa myös repuksi.
Minkä niminen kassi?
Persreikä.
Reppua ei voi käyttää. Niin, ainakin tällä seudulla on niin, että reppua käyttävät vain juopot jätkät, ja hieno leidi ei reppuun koske, sillä pitää olla nahkapalalaukku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestokassi, kangaskassi, mummojen vetokärry?
Kangaskassi ois muuten hyvä mutta en ole löytänyt sopivan kokoista. Ne on liian "pitkiä", kangaskassin pohja laahaa maata pitkin kun sitä kantaa.
Siis miten lyhyt oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Reppua ei voi käyttää. Niin, ainakin tällä seudulla on niin, että reppua käyttävät vain juopot jätkät, ja hieno leidi ei reppuun koske, sillä pitää olla nahkapalalaukku!
Mikä seutu?
Reppu + muumikassi
Miksi et voi reppua käyttää? Reppu on paras millä kantaa mitä tahansa vähemmän painavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompele itse jostakin halvasta kankaasta tai tilaa esim. Spr:n verkkokaupasta sellainen taskuun taiteltava kestokassi. Mulla on noita spr:n kasseja tullut joskus vuosia sitten tilattua, ja ovat edelleenkin ihan ok kunnossa... Vuosia sitten siis tilasin!
Just äskettäin kävin sen spr:n verkkokaupan tsekkaamassa, ja nyt niitä kasseja olis vaaleanpunaisina muistaakseni hintaan 6 e kpl. Ohutta mutta kestävää materiaalia.
Itse olen joskus ommellut vähän pienemmän taiteltavan kestokassin rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta... Hehe. Tällaisen ompeluun on netissä ohje...
Eikö alapeukuttaja tunnusta taiteltavien kestokassian parhautta! Vihaako hän spr:ää!
Eikö se usko että rikkoutuneen sateenvarjon kankaasta voi ommella laukun, kestävän laukun. Kangas samoin kuin tuollaisten taiteltavien kangas on kestävää materiaalia, helposti pestävää, kuivuu nopeasti. Ei veny eikä vanu!
Minä alapeukutin, koska et vastannut ap:n kysymykseen. SPR:n kassit on juuri niitä jotka laahaa maata koska niissä on pitkät kahvat. Ap kysyi vaihtoehtoja koska muovikassit on nykyään niin kalliita, joten luuletko että ap:lla on varaa ostaa monen sadan euron ompelukonetta?
Vierailija kirjoitti:
On kalliita nahkareppuja olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä alapeukutin, koska et vastannut ap:n kysymykseen. SPR:n kassit on juuri niitä jotka laahaa maata koska niissä on pitkät kahvat. Ap kysyi vaihtoehtoja koska muovikassit on nykyään niin kalliita, joten luuletko että ap:lla on varaa ostaa monen sadan euron ompelukonetta?
Mikä ongelma on siinä, että vaan ompelee ne kahvat lyhyemmiksi? Miksi näin paljon on Suomessa uusavuttomuutta.
Minä käytän ihan tavallista muovikassia. Samaa kassia voi käyttää monta kertaa uudestaan, ei se ole kertakäyttöinen. Olen laskenut sen, montako kertaa sama pussi kestää: 40-100 kertaa. Joskus käy huonosti ja pussin kylkeen tulee viilto 2-6 käyttökerran jälkeen mutta keskiarvoksi tulee silti yli 40 kertaa. Ja pussin voi vielä silloinkin käyttää roskapussina, yleisin syy poistoon on nimittäin se että kantokahva meni rikki.
Reppukin on ihan OK, mutta jos muovikassia pitää hyvänä niin käyttämällä yhtä kassia 40 kertaa, hinta per käyttökerta on noin 1 eurosentti.
Reppua ja lisäksi mukana kangaskassi, jossa niin pitkät hihnat, että saa kannettua olkapäällä.