IS: Mies osti Volkswagen ID.3 sähköauton - Auton arvonalenema oli lähes 1000 euroa kuukaudessa
- Todella kallista ajoa, ja huonoimmat autokaupat, mitä olen tehnyt. Muutenhan autolla oli edullista ajaa, mitä nyt vakuutusmaksut oli melkoisen kalliit, hän sadattelee.
Onko sähköautoilu sittenkään niin edullista kuin meille annetaan ymmärtää?
Kommentit (76)
Sen auton arvo on täysin akun kunnossa ..volkkareissa uusi akku maksaa yhtä paljon kuin uusi auto joten ei voi olettaa autossa arvon säilyvän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaupunkioloissa sähköauto on ylivoimainen. En tiedä omistajan kannalta, mutta muiden kannalta. Hiljainen ja hajuton . Ehdottomasti paras. 💜💜
Tätä saisi kunnioittaa enemmän. Sähköauto kaupungissa on huomaavaisuutta.
Asun saarella jonka ympäri ajaa noin viidessä tunnissa. Latauspisteitä on 20 km välein ja kotilataus.
Paitsi että pidän sähköautoa ekotekona tällaisen herkän ekosysteemin keskellä, se on paitsi huomaavaisuutta, myös aivan ennen kokematonta mukavuutta.
Ei koskaan enää bensakiesiä, asuin jatkossa sitten missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistit eivät osaa laskea autoilun kustannuksiin muuta kuin sähkön hinnan.
Mitä autismi tähän kuuluu. Ja moni autisti laskee aina paremmin kuin sinä.
Autisimi iskee heti kun ostaa sähköauton. Minäkin ajoin vuosikymmeniä bensalla, ensin manuaalilla, sitten automaatilla. Nyt kun ostin sähköauton, minusta tuli ajotaidoton autisti. Puolisonikin sukupuoli muuttui samalla, niin ei olla enää edes heteroliitossa.
superrikkaiden patterileluja, ei niistä ole normaalin kansalaisen liikkumisvälineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan uuden auton jälleenmyyntiarvo putoaa reilusti heti käyttöön otosta.
Kolme vuotta Auriksella ei pudottanut arvoa juuri lainkaan.
Paskanmarjat.
Vierailija kirjoitti:
superrikkaiden patterileluja, ei niistä ole normaalin kansalaisen liikkumisvälineeksi.
Niitä saa ihan samaan hintaan kuin vaikka muutaman vuoden hintaisen Toyota Corollan. Mikä tekee vuoden 2022 Corollasta superrikkaiden ajoneuvon? Ja minä olen ajanut sähköautolla samat ajot kuin bensalla ennen. Miksi sähköauto on lelu, kun samat ajot hoitava bensa-auto ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistit eivät osaa laskea autoilun kustannuksiin muuta kuin sähkön hinnan.
Mitä autismi tähän kuuluu. Ja moni autisti laskee aina paremmin kuin sinä.
Autisimi iskee heti kun ostaa sähköauton. Minäkin ajoin vuosikymmeniä bensalla, ensin manuaalilla, sitten automaatilla. Nyt kun ostin sähköauton, minusta tuli ajotaidoton autisti. Puolisonikin sukupuoli muuttui samalla, niin ei olla enää edes heteroliitossa.
Mulle kävi sama kun ostin Teslan kolme vuotta sitten. En tiedä auttaako edes että mulla on kesäautona vanha 5,7 litranen veekasi jenkkiauto ja nyt ostettiin vielä kakkosautoksi 9v vanha 1.4 bensa VW Golf.
Sähköautoilija on ihmeissää kun joutuu ajamaan polttisautolla: pörisee, tärisee ja haisee
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilija on ihmeissää kun joutuu ajamaan polttisautolla: pörisee, tärisee ja haisee
Eikä kulje mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kulje mihinkään.
Kun pitäisi liittyä tiheään motariliikenteeseen, bensakiesin kanssa on koko ajan pelko perseessä rakoa kyttäämässä.
Sähkäri lähtee kuin kuppa Töölöstä ja sulautuu liikenteeseen hetkessä.
Köyhä ressukka ostaa sähköauton, ne ovat rikkaiden juttu.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä ressukka ostaa sähköauton, ne ovat rikkaiden juttu.
Miten määrittelet rikkaan? Yli tuhannen euron auto = Rikas?
Olen ostanut lukuisia polttomoottoriautoja uutena ja kyllä, niiden arvonalenema on samaa luokkaa uutena kuin tämän sähkö-ID:n. Sen vuoksi en niitä vuoden jälkeen vaihdakaan, vaan ajan 5-8 vuotta ja sitten uusi alle. 1-3 vuotta ovat kalleimmat vuodet, sen jälkeen arvonalenema alkaa tasoittua.
Vierailija kirjoitti:
Ostin 10 vuotta sitten mersun 30.000 eurolla. Oletan saavani siitä kaupassa noin 3000 euroa.
Arvo on laskenut prosentuaalisesti 90 %
Keskimääräinen arvonalenema vuodessa (10 vuotta), euroina: 2 700 € / vuosi
Miksi en lähetä surukirjettä vastuulliseen mediasn asiasta?
Ostin 8 vuotta sitten 30k€ diesel-Mondeon. Myin sen kuukausi sitten suoraan pois 13,5k€ ts. 8 vuotta, 200tkm ja 2000€/vuosi.
Arvon alenena taisi olla 9000€ vuodesssa. Eikös uuden auton hinta alenekin tuon verran vuodessa? Sitähän sanottaan, että auton hinya alenee jo sillä hetkellä kun se ajetaan pois autoliikkeestä. Se, että pitää autoa vain vuoden kärjistää alenemaa.
Unohdin mainita että kyse siis sähköautoista...