Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v yhdessä eikä vieläkään naimisissa?

Vierailija
14.03.2026 |

Turha varmaan toivoa, että enää naimisiin mennään? Lapsikin jo on, eikä muutosta tullut siitäkään.

Kosin itse  5 vuoden seurustelun jälkeen ja kieltätyi, vaikka sitä ennen oli puhunut itse aiheesta aina silloin tällöin ja kutsui minua vaimona ja oli ollut melko positiivinen asian suhteen. Ja silti edelleen välillä saattaa mainita muutaman vuoden välein naimisiinmenosta, että jos joskus mennään. Taisi viimeksi kolme vuotta sitten edellisen puhua näin. 

Jos naimisiinmenosta  yrittää puhua, lyö leikiksi. Ja nyt kun on lapsi, niin riittää kuulema kun lapsen elämä turvattu, joten puheet kääntyneet siihen, että miksi vaivautua naimisiin. 

Itselle olisi naimisiinmeno tärkeää, mutta elän ilman sitäkin, mutta en ymmärrä tuollaista juupas eipäs leikittelyä.

Kommentit (336)

Vierailija
121/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hinku naisilla on päästä avioliittoon sekä järjestämään suuret ja kalliit häät?

Vierailija
122/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi torjui kosintasi? Olitko ihan tosissasi ja selvin päin, vai oliko se vain arkinen heitto, jota mies ei ottanut tosissaan?

Illalla otin puheeksi sängyssä kun olimme kumpikin, ihan selvänä ja rento tunnelma, että olen miettinyt suhdettamme ja kun sinäkin vaimoksi aina puhuttelet, niin mitä olet mieltä, jos menisimme kihloihin? Jotenkin näin. Vasti heti jämäkästi, EI, tunnelma muuttui tyystin, ja sano että ei halua edes keskustella aiheesta?!

Ap

Itse kyllä olisin laittanut tuossa tilanteessa kovan kovaa vasten ja kysynyt, miksi sitten ylipäätään olemme yhdessä!?

Jos kerran olisin niin hirveä, ettei mun kanssani voi mennä naimisiin, niin kyllä silloin ero olisi ainoa vaihtoehto.

Ja tuon minä ainakin tekisin selväksi tuollaisessa tilanteessa, jossa tulee jyrkkä ei. Saisi viikon mietintä aikaa ja jos vielä on ei, lähtisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo minustakin kuulostaa siltä, että mies haaveilee erosta. Olet antanut hänelle jo aivan kaikki vaimoedut mutta ehkä menettänyt muotoasi raskauden ja synnytyksen myötä, vanhentunut. Jos miehellä on enemmän omaisuutta, naimisiinmeno nyt olisi hänelle vain menetysriski.

On ihan hirveää sanoa näin, mutta juuri noin moni mies ajattelee. Ja on kamalaa, että moni nainen toimii nykyään väärinpäin eli antaa itse ensin hyvää hyvyyttään kaiken ilmaiseksi siinä toivossa, että mies joskus tajuaisi arvon. Vanhemmat, erityiesti konservatiiviset isät tajuavat parhaiten, miten miehet ajattelevat, ja siksi usein vahtivat tytärtään esim. vaatimaan sitä naimisiinmenoa ennen lastenhankintaan rupeamista. Asia on toki eri, jos tytär / hänen sukunsa on jo rikas ja on ns. varaa olla vapaamielisempi. Mutta kyllä sellaisenkin naisen olisi parempi löytää joku, jolla on jotakin annettavaakin, kun se lastenhankinta on naiselle iso riski ja hoivatyön määrä niin suuri.

Itse mietin, ettei mies välttämättä mitenkään tietoisesti haaveile erosta, mutta - kuten sanot - on jo saanut kaikki "vaimoedut" ym. ja ei ehkä näe, että hänellä olisi mitään tarvetta muuttaa tilannetta eikä mitään voitettavaa siinä. Jos kyse on vain laiskuudesta, niin kai hän ymmärtää, ettei naimisiinmenoon tarvita mitään suuria seremonioita eikä suurta budjettia? 

-Perheellinen mies, jonka lyhyessä vihkitilaisuudessa oli vain vihkijä ja kaksi todistajaa.

Lisään: siis minun ja vaimoni lisäksi. Pariskunnan tulee olla paikalla:)

Hihih! :D

Vierailija
124/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei enää 60-vuotiaana saa omaishoitajaa.

Pitää mennä naimisiin alle 50-vuotiaana, että saa leskeneläkettä.

Jos sairastuu kaikki palvelut kotiin maksaa. Eläkeläinen ei saa avustajaa.

Yli 60-vuotiaana on turha enää etsiä vaimoa omaishoitajaksi.

En ala siivoamaan kenekään miehen omakotitaloa, mikä on yksin miehen nimissä. Ostakoot kodin siivouksen. Ilmaispalveluita ei ole edes eläkeläisille.

Vierailija
125/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

98-vuotias eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen. Ei Suomessa ole ilmaispalveluita.

Vierailija
126/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai naiset haluaa naimisiin kun avioliitosta ero tulee aina todella kalliiksi miehelle niin avioliitto on naille vain keino varmistaa että saa tehdä mitä itse haluaa ja saa olla kuinka kauhea tahansa miestä kohtaan kun mies ei voi erota. Naimisiin meno on naisille vain valtaväline

Kannattais kääntää kalenteria parisataa vuotta eteenpäin, nyt on 2026 ja naiset tienaa itse rahansa. Avioehto myös useimmiten tehdään.

Vierailija
127/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko usein parisuhteessa toinen rakastaa js toinen antaa rakastaa. Rakkaudesta on helppo puhua. Ap, rakkaus on tekoja. Muista että se ei vähennä sinun arvoasi, että juuri tämä mies ei rakasta sinua takaisin. Ei vaikka sanoo. 

Miksi hän tekisi niin? Miksi ei. Mieti mitä kaikkea tuot hänen elämään. Hyvää hyvyyttäsi. Voit jatkaa niin, sillä rakkaus itsessään ei vaadi vastarakkautta. 

Jos etsit itsellesikin rakkautta, tämä on väärä mies. Rakkaus ei synny pakolla eikä yhtäkkiä 12 vuoden jälkeen, menettämisen pelossa. 

Olet ollut naiivi, niin me kaikki nuorina. Tervetuloa todellisuuteen. Elämä helpottuu huomattavasti, kun sen hyväksyy sellaisena kuin se on. Voit tehdä päätöksiä ihan itse, ottaen tosiasiat huomioon. Tosiasioihin sinulla kuuluu myös alaikäinen lapsi.

Vierailija
128/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai naiset haluaa naimisiin kun avioliitosta ero tulee aina todella kalliiksi miehelle niin avioliitto on naille vain keino varmistaa että saa tehdä mitä itse haluaa ja saa olla kuinka kauhea tahansa miestä kohtaan kun mies ei voi erota. Naimisiin meno on naisille vain valtaväline

Kannattais kääntää kalenteria parisataa vuotta eteenpäin, nyt on 2026 ja naiset tienaa itse rahansa. Avioehto myös useimmiten tehdään.

Valitettavasti teillä naisilla puheet ja teot ei kohtaa. Sillä ei ole mitäön merkitystä miten te sanotte toimivanne jos te ette todellisuudessa toimi niin kuin sanotte

Vierailija
129/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu 22 vuotta yhdessä ja ei olla nähty naimisiin menossa mitään lisäarvoa suhteelle. Kirkollista paskaa.

Valtaosa koko maapallon väestöstä on eri mieltä. Avioliitto ei ole paskaa. Kirkollinen ei ole paskaa. Se on vain sinun mielipiteesi.

Vierailija
130/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos no avioehto miten nainen siitä erosta hyötyy? Mikä tekee erosta kalliin? 

Itse en tunne yhtään naista joka suostuisi avioehtoon. Tunnen hyvin monta naista jotka sanoo että jättää miehen heti jos mies kehtaa ehdottaa avioehtoa varsinkin sellaista avioehtoa joka sulkee naiselta pääsyn miehen omaisuuteen ja varallisuuteen

Höpöhöpö

Vierailija
131/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu 22 vuotta yhdessä ja ei olla nähty naimisiin menossa mitään lisäarvoa suhteelle. Kirkollista paskaa.

Valtaosa koko maapallon väestöstä on eri mieltä. Avioliitto ei ole paskaa. Kirkollinen ei ole paskaa. Se on vain sinun mielipiteesi.

Oletko keskustellut koko maapallon väen kanssa vai perustuuko tuo sinun omaan mielipiteeseen ja mutu tuntumaan minkä olet rakentanut hyvin pienen lähipiirin keskuudessa?

Vierailija
132/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun suurimmalla osalla miehistä ei oo muuta omaisuutta kuin auto ja sekin on virallisesti pankin omaisuutta.

Asuntolaina maksettu 50-50 ja vaimo kantaa ruuat ja maksaa lasten menot.

Avioliitto tulee kalliiksi naisille ja ero miehelle, jos miehellä sattuu rahaa olemaan eli käytännössä joku Teemu Selänne vois menettää rahaa. Siinäkin tapaukses se olis täysin reilua, koska Sirpa on hoitanut lapset ja ylipäätään porsinu niin paljon niitä muksuja.

Vierailija
133/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioehto. Kummankin omaisuus pysyy täysin omana ja voidaan myös sopia, että tasingonmaksuakaan ei tule. Se miksi ero voi tuntua "kalliille" johtuu siitä, että on yhteinen asuntolaina, pitää ettiä omat kämpät, saattaa jäädä vielä lainaa maksettavaksi yhteisen kämpän myynnin jälkeen, tottakai kaikki kulut lisääntyy kun ei ole toista maksavaa osapuolta, esim. sinkut vs parisuhteessa olevat. Avioliitto on siis itseasiassa HALVEMPI ratkaisu kuin olla pelkästään avoliitossa!

En mene naimisiin, jos mies vaatii avioehtoa. 

Ei ongelmaa. Valitsin sellaisen naisen joka suostuu avioehtoon. Jos ei olisi suostunut olisin valinnut toisen. En laittaisi yritystäni ja toimeentuloani avioliiton kestävyyden varaan.

-eri

Vierailija
134/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on konsepti piemalta keskiajalta jolla varmistettiin naisen etu kun silloin nainen ei saanut kerätä omaisuutta ja varallisuutta. Tulkaa te naimisiin menona vaativat tälle vuosituhannelle ja hyväksykää että avioliitto ei ole nykypäivää eikä modernia tasa-arvoa

Vierailija
135/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän naiset suostu sitoutumaan edes parisuhteeseen niin miksi mennä naimisiin kun ei nainen siihenkään sitoudu kun pysyy siinäkin vain sen aikaa kun kaikki menee niin kuin nainen haluaa

Vierailija
136/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisistä eläkeläisistä moni on ollut miehensä omaishoitaja, mutta ovat saaneet omistusasunnon jo nuorena, kesämökin, matkoja ja loppuelämän leskeneläkkeen.

Nykyiset naiset ei saa eivätkä ala omaishoitajiksi. Hyvinvointialue hoitaa sairaat miehet.

Vierailija
137/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne yhtään naista joka suostuisi avioehtoon. Tunnen hyvin monta naista jotka sanoo että jättää miehen heti jos mies kehtaa ehdottaa avioehtoa varsinkin sellaista avioehtoa joka sulkee naiselta pääsyn miehen omaisuuteen ja varallisuuteen

Hohhoijaa, ainahan nainen on rutiköyhä työtön tyhjätasku ja mies hyväpalkkainen perintö- ja sijoitusmiljonääri. Ja ei totta kai yksikään nainen suostu, vaikka kas, olen nainen ja omassa avioliitossani on avioehto nimenomaan avioeron varalta (ei voimassa avioliiton päättyessä toisen kuolemaan) - enkä eron sattuessa vähässäkään määrin kaipaisi mitään osuutta esim. tästä miehen asunnosta riesakseni, kun ei tätä kukaan ostaisi ja sitten roikuttaisiin löysässä hirressä sen kanssa.

Vierailija
138/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti teillä naisilla puheet ja teot ei kohtaa. Sillä ei ole mitäön merkitystä miten te sanotte toimivanne jos te ette todellisuudessa toimi niin kuin sanotte

Mä voin kyllä laittaa tilinauhani ja CV:ni pöytään ja voitan molemmilla 90% Suomen miehistä.

Ja monet ikäiseni naiset on samaa tasoa.

Toki monet on myös matalapalkka-aloilla, mutta miehistä vastaavat on usein työttömiä.

Ja sun kommentointi oli jo sen tason i d i otismia, että huomaa ettei sulla taida olla edes sitä tilinauhaa.

Vierailija
139/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueiden kannattaa alkaa varautua siihen, että omaishoitajia ei tulevaisuudessa ole.

Vierailija
140/336 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko naisille pienet maistraatti häät ja avioehtoa jolla suljetaan varallisuus ja omaisuus erilleen ilman mitään oikeutta päästä toisen omaisuuteen ja varallisuuteen käsiksi? 

Suurin osa tekee näin, me myös.

Meillä tosin molemmilla on suunnilleen samat tulot ja varallisuus ettei sikäli ole merkitystä avioehdolla, mutta sellainen tietenkin tehtiin ja kahdestaan käytiin maistraatissa -sitten hienolle häämatkalle.

Kivaa oli ja on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän