Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko ihmisten tunteilla mitään väliä?

Vierailija
14.03.2026 |

mitä mieltä olet?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ketjun piti pilata joku Jeesus.

Menikö tunteisiin.? 

Pahasti. Onko sillä mielestäsi jotain väliä?

Vierailija
82/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tunteet on kaikkein arvokkaimmat asiat tässä maailmassa mutta miesten tunteilla ei ole mitäön arvoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tunteet on kaikkein arvokkaimmat asiat tässä maailmassa mutta miesten tunteilla ei ole mitäön arvoa

Tuo voi olla sinun kokemasi asia mutta ei muiden totuus. 

Vierailija
84/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ketjun piti pilata joku Jeesus.

Menikö tunteisiin.? 

Pahasti. Onko sillä mielestäsi jotain väliä?

Tietysti on. Sanat vaikuttavat tunteisiin, niin hyvässä kuin pahassa.

Vierailija
85/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat vaikuttavat tunteisiin niin hyvässä kuin pahassakin, mutta ne vaikuttavat tunteisiin vain jos niiden antaa vaikuttaa ja jos niistä pystyy olemaan rehellinen. 

Vierailija
86/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanat vaikuttavat tunteisiin niin hyvässä kuin pahassakin, mutta ne vaikuttavat tunteisiin vain jos niiden antaa vaikuttaa ja jos niistä pystyy olemaan rehellinen. 

Jos, ei anna sanojen vaikuttaa tunteisiin on kuollut. Tunteiden hallinta on sanojen hallintaa.

Vierailija
87/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos, ei anna sanojen vaikuttaa tunteisiin on kuollut. Tunteiden hallinta on sanojen hallintaa.

Niin. Sanat vaikuttavat tunteisiin koska ne muokkaavat tulkintaa. Mutta tunteiden hallinta ei ole pelkästään sanojen hallintaa vaan myös tulkinnan, huomion ja reaktion hallintaa. Tunne voi syntyä myös merkityksestä eli esim. kuka sanoi, missä tilanteessa, mihin ne osuu ja miten tulkitsee niiden painon. Voi olla sama lause mutta eri sisäinen käsittely. 

Vierailija
88/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sanat vaikuttavat tunteisiin koska ne muokkaavat tulkintaa. Mutta tunteiden hallinta ei ole pelkästään sanojen hallintaa vaan myös tulkinnan, huomion ja reaktion hallintaa. Tunne voi syntyä myös merkityksestä eli esim. kuka sanoi, missä tilanteessa, mihin ne osuu ja miten tulkitsee niiden painon. Voi olla sama lause mutta eri sisäinen käsittely. 

Kunhan ihmiset nyt ensin lopettaisivat toisten sanomisten tulkinnan. 

Huooh.

Vierailija
89/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huooh.

Jos tarkoitat minua niin ei ole ollut tarkoitus kylläkään ylikirjoittaa sinun tulkintaa. Minähän totesin alkuun "niin". Minä en kieltänyt mutta olin kuitenkin vähän eri mieltä asiasta ja tämän avasinkin sinulle. 

Vierailija
90/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mun ja läheisten tunteilla on väliä.

Ventovieraiden ei pali väliä, ei kuulu mulle. Saavat ihan vapaasti kieriskellä kateudessa.

Vierailija
91/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle mun ja läheisten tunteilla on väliä.

Ventovieraiden ei pali väliä, ei kuulu mulle. Saavat ihan vapaasti kieriskellä kateudessa.

Kaikki on vaan kateellisia?

Vierailija
92/92 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huooh.

Jos tarkoitat minua niin ei ole ollut tarkoitus kylläkään ylikirjoittaa sinun tulkintaa. Minähän totesin alkuun "niin". Minä en kieltänyt mutta olin kuitenkin vähän eri mieltä asiasta ja tämän avasinkin sinulle. 

Puhuin 'ihmisistä' ja heidän yleisestä tavastaan tulkita toisten sanomisia. Sen sijaan, että lukisivat/kuulisivat vain sen, mitä faktuaalisesti sanotaan.

En tarkoittanut kohdentaa kommenttiani sinulle. Muutenhan olisin niin tehnytkin. 

Taas tulkittiin väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi