IS: 19v sai raskauden keskeytyslääkkeet ilman ultraa??
Siis miten tämä on mahdollista??? Kyllähän nyt lääkärin pitää ultrata ennen keskeytyslääkkeiden antamista ja pitää nähdä, että kyse ei ole solumöykystä vaan lähes parikiloisesta ihmisestä!!
Nainen oli tapahtumien aikaan 30. raskausviikolla. Hän oli kertonut asiasta ainoastaan yhdelle ystävälleen. Hän oli muun muassa lähettänyt kasvaneesta mahasta kuvia ystävälleen. Avopuolisolleen hän ei ollut kertonut raskaudesta.
Nainen oli ollut yhteydessä sairaalaan raskauden keskeyttämistä varten. Nainen antoi tietoja, joiden mukaan keskeytys olisi ollut laillista tehdä.
Sen perusteella hän oli saanut lääkkeitä raskauden keskeyttämiseksi. Ensimmäiset lääkkeet hän sai sairaalassa ja loput hän söi kotona.
Kommentit (357)
"Mistä sinä tiedät, että niitä on vain yksi kymmenestätuhannesta? Tämä tapaus jäi vain kiinni, muut ei. "
Oman lapsensa tietoinen tappaminen on äärimmäinen teko ja siksi hyvin harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen oli vastannut kaikkiin ohjepaperin oleellisiin kysymyksiin "ei", ja tästä syystä hänelle ei tehty ultraäänitutkimusta. Ultraäänitutkimus olisi tehty, mikäli nainen olisi vastannut yhteenkin oleelliseen kysymykseen "kyllä".
- Hän oli osannut suunnitelmallisesti vastata ei, ja tämä osoittaa suunnitelmaa, syyttäjä selittää oikeudessa.
Hänen raskautensa todellinen pituus ei siis selvinnyt lääkärissä. Nainen oli pukeutunut myös takkiin, ja hänen kasvanut mahansa ei näkynyt lääkärissä. Lääkärissä ei osattu siis epäillä naisen kertomaa.
Koska raskausviikkoja oli naisen kertoman mukaan kahdeksan, hänelle määrättiin raskaudenkeskeytyslääkkeitä.
Kuka helvetti tämä lääkäri on?? AINA ultralla todetaan raskauden tilanne, ennen kuin mitään lääkkeitä annetaan!
Kyllä minulta ainakin ultrattiin, vaikka viikkoja oli vain se 8.
"Ei ees oo harvinainen. Mitä selittelet. "
Väität siis että on kovinkin tavallista että naiset tappavat lapsiaan ihan loppuraskaudesta?
Vierailija kirjoitti:
"Mistä sinä tiedät, että niitä on vain yksi kymmenestätuhannesta? Tämä tapaus jäi vain kiinni, muut ei. "
Oman lapsensa tietoinen tappaminen on äärimmäinen teko ja siksi hyvin harvinainen.
Abortteja tehdään suomessa tuhansia, joten ei hirveen harvinainen teko..
👧: Olin itkuinen ja vähän poissa tolaltani, en tiennyt mitä tein.
🧑: Selvä. Syytön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisypillereitä oon saanut ihan puhelimitse reseptilläkin.
Jälkiehkäisyjä saa apteekista ihan ilman reseptiä eikä ne tee muuta kuin estä hedelmöitymisen.
Noi jälkiehkäisypillerit eri kuin aborttilääkitys/ joskus kaavintakin.
Jälkiehkäisy otettava heti , kutsutaan myös ns katumuspillerinä. Välitön ottaminen ja sekoittaa kyllä elimistön mm paluu normaaliin kiertoon jne.
Lääkkeellinen abortointi eri ja raskaus jo pidemmällä.
Katumuspillerit vapaasti apteekista ilman reseptiä.
Mutta onko kiva sekään esitellä kuinka olen ollut holtiton. Eri jos väkivaltatilanne ollut .
"Kyllä minulta ainakin ultrattiin, vaikka viikkoja oli vain se 8."
Sinultakin kysyttiin kysymyksiä ja niiden perusteella päädyttiin ultraamaan. Niin olisi ollut aloituksenkin tapauksessa jos nainen ei olisi täysin silmää räpäyttämättä vastannut kaikkiin kontrollikysymyksiin niin että mitään tarkastamisen tarvetta ei nähty.
Vierailija kirjoitti:
Älä selittele. Mikä on motiivisi selitellä?
Vierailija kirjoitti:
Väität siis että on kovinkin tavallista että naiset tappavat lapsiaan ihan loppuraskaudesta?
Hän ei luultavimmin tiennyt olevansa lopussa raskauttaan. Ja kyllä vauvoja raiskataan, vastasyntyneitä hakataan ja yritetään saada hengiltä yms. Tämä on aivan arkipäivää suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 20 vuotta sitten on tavattu 2 lääkäriä, jotka haastatelleet ja kahteen kertaan on myös ultrattu! Myös silloin kun kyseessä lääkkeellinen keskeytys.
Lääkärit on tilanteessa pääsääntöisesti käyttäneet ilmaisua lapsi, vaikka alkio olisi 3 viikon ikäinen. Syyllistäminen on kuulunut myös asiaan.
Onko nykyään sitten resurssipulaa, vai ajatellaanko tosiaan, että riittää kun annetaan lääkkeet ja sitten lähetetään kotiin?
Ja kyllä silloin 20 vuotta sitten olisi myös syyllistämisen sijaan toiminut paremmin tietopaketti siitä, miten varaton, sinkku, vahingossa raskaaksi tullut, rajusta hyperemeesista kärsivä opiskelija, joka on vailla mitään turvaverkkoja, voisi pärjätä ja mistä saada apua raskaudesta ja äitiydestä selviämiseen.
Eikö olisi voitu edes pyytää riisumaan sitä takkia ja näyttämään vatsaa? Kai siitä terveydenhuollon ammattilainen olisi jotain voinut päätellä.
Tämä on kyllä todella erikoista. Olen itse parhaillaan rv 30 enkä kyllä todellakaan saisi vatsaani enää kovin helposti piiloon. Hoikka olen normaalisti. No, varmaan jos olisi jokin ylisuuri takki päällä niin sitten toki. Kummallista on myös, ettei puoliso tiennyt mitään. Eivätkö halanneet koskaan, koskeneet toisiaan? Ei tarvitse mitään seksiä olla, mutta ihan jo käden kietominen toisen ympärille kyllä paljastaa asian. Kuvissa syytetty näyttää kuitenkin suht normaalipainoiselta. Todella isokokoisia odottajia olen nähnyt ja tiedän, joista odotusta ei ihan samalla tavalla ehkä huomaa loppumetreilläkään, mutta nyt ei sellaisesta ole kaiketi ollut kyse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Miksi mielestäsi nainen pitää r aiskata laitteella jotta saisi tarvitsemaansa hoitoa?
Asia on juurikin näin.
Sappho!
Kallion Vihreät Naiset toimii vain naisten aseman edistämiseksi, yhteiskunnan narsististen miesrakenteiden purkamiseksi, vihreän feminismin ja lesbolaisuuden edistämiseksi sekä vulvallisten sosiaalisen oikeudenmukaisuuden lisäämiseksi miestoksisessa, naisten tekemän kuormittavan meta- ja tunnetyön täyttämässä maailmassa.
"Mutta onko kiva sekään esitellä kuinka olen ollut holtiton. Eri jos väkivaltatilanne ollut ."
Ei jälkiehkäisyn tarve kerro automaattisesti holtittomuudesta. Syy voi olla vaikka kondomin rikkoutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisypillereitä oon saanut ihan puhelimitse reseptilläkin.
Jälkiehkäisyjä saa apteekista ihan ilman reseptiä eikä ne tee muuta kuin estä hedelmöitymisen.
Noi jälkiehkäisypillerit eri kuin aborttilääkitys/ joskus kaavintakin.
Jälkiehkäisy otettava heti , kutsutaan myös ns katumuspillerinä. Välitön ottaminen ja sekoittaa kyllä elimistön mm paluu normaaliin kiertoon jne.
Lääkkeellinen abortointi eri ja raskaus jo pidemmällä.
Katumuspillerit vapaasti apteekista ilman reseptiä.
Mutta onko kiva sekään esitellä kuinka olen ollut holtiton. Eri jos väkivaltatilanne ollut .
No aivan normaalia hakea sellainen jos esim kumi hajonnut ja kertoo vaan vastuullisesta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 20 vuotta sitten on tavattu 2 lääkäriä, jotka haastatelleet ja kahteen kertaan on myös ultrattu! Myös silloin kun kyseessä lääkkeellinen keskeytys.
Lääkärit on tilanteessa pääsääntöisesti käyttäneet ilmaisua lapsi, vaikka alkio olisi 3 viikon ikäinen. Syyllistäminen on kuulunut myös asiaan.
Onko nykyään sitten resurssipulaa, vai ajatellaanko tosiaan, että riittää kun annetaan lääkkeet ja sitten lähetetään kotiin?
Ja kyllä silloin 20 vuotta sitten olisi myös syyllistämisen sijaan toiminut paremmin tietopaketti siitä, miten varaton, sinkku, vahingossa raskaaksi tullut, rajusta hyperemeesista kärsivä opiskelija, joka on vailla mitään turvaverkkoja, voisi pärjätä ja mistä saada apua raskaudesta ja äitiydestä selviämiseen.
Nyyh 😢
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä minulta ainakin ultrattiin, vaikka viikkoja oli vain se 8."
Sinultakin kysyttiin kysymyksiä ja niiden perusteella päädyttiin ultraamaan. Niin olisi ollut aloituksenkin tapauksessa jos nainen ei olisi täysin silmää räpäyttämättä vastannut kaikkiin kontrollikysymyksiin niin että mitään tarkastamisen tarvetta ei nähty.
Kyllä ennen on aina kaikki ultrattu!
Ei ole ollut mitään kontrollikysymyksiä joitten perusteella olisi jätetty ultraamatta!
Vierailija kirjoitti:
On hyvin tavallista, että naiset tappavat lapsiaan raskauden aikana. Sitä kutsutaan abortiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin syytteessä aivan väärä taho. Uskon ettei hän ole ymmärtänyt olevansa noin pitkällä raskautta. Ei ole nuoren naisen syy tämä, ja voin kyllä kuvitella millaisessa shokissa hän on ollut; ensimmäinen synnytys, täysin ilman kivunlievitystä ja keskeytystä tekemässä joten en ihmettele ettei shokin keskeltä tule edes mieleen alkaa elvyttää vauvaa jonka pitäisi keskeytyä.
Tiesi olevansa loppuraskaudessa tai ei, niin silti tappoi lapsen jättämällä sen kuolemaan vessanpönttöön. Todella psykopaattista ja sydämetöntä sinulta puolustella murhaajaa.
Ei mielestäni, olen vain nähnyt elämässäni paljon työni takia ja jos ei pysty menemään sen nuoren naisen asemaan joka on shokissa tällaisen kokemuksen jälkeen, niin sitä ihmistä itse sanoisin empaattisuudeltaan vajaa älyiseksi tai sitten täysin pumpulissa eläneeksi, jolla ei ole mitään ymmärrystä elämän realiteeteistä. Hän ei ole murhaaja.
Empatia ei ole väärien tekojen hyväksymistä, vaan niihin johtaneiden syiden ymmärtämistä ja kyllä kyseessä on murha.
Miksi? Miksi mielestäsi nainen pitää r aiskata laitteella jotta saisi tarvitsemaansa hoitoa?