Sukupuolia on kaksi, mielenterveyshäiriöitä kuvitella muuta on enemmän
Kommentit (2261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin no kaikkia hulluja ei voi parantaa, niin on ollut aina."
Ja silloin pitää todeta että heidän kanssaan pitää vain yrittää elää.
"Ei heidän hulluuttaan silti pidä vahvistaa sillä että yhteiskunta lähtee mukaan hulluilemaan."
Jos silläkään ei saavuteta mitään että hoetaan vain kahta sukupuolta niin eikö olisi parempi että nuo ihmiset elävät onnellisempina?
Tässä mennään enemmistöperiaatteella, yhteiskunnan ei tarvitse mukautua hulluihin. Hullut opettelevat elämään yhteiskunnan ehdoilla tai menevät hullujenhuoneelle.
Niin no minulle ateistina esimerkiksi uskontohullut on ihan sekopääsakkia, kai nekin sitten joutaisivat instituutioihin.
Hulluus on kuule aina näkökulmasta riippuvaista. Olen itse myös vegaani, sekasyönti on minusta sulaa hulluutta. Mun puolesta kuitenkin muut eläköön kuten elää, kunhan eivät satuta muita tai aiheuta harmia. Uskonnolliset esimerkiksi palvokoon ihan rauhassa mitä lystäävät, kunhan eivät kouluihin sekaannu tai valtion toimintaan jne. Elä ja anna muiden elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?"
Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta.
Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.
Mä en ole transaktivisti.
Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain.
Transsukupuolisuus ei itsessään ole mielenterveyshäiriö.
Sukupuoliristiriitaa voi esiintyä todella monesta eri syystä, eikä ole luotettavaa keinoa erottaa, että mikä on pysyvää transiutta ja mikä ohimenevää. Lisäksi tiedetään, että kokemusta voidaan lietsoa sosiaalisella ja kehollisella transitiolla, vaikkei lapsi olisikaan trans. Siksi pitäisi olla äärimmäisen pidättyväinen sukupuoliristiriidan vahvistamisen kanssa. Antakaa poikien leikkiä nukeilla ja tyttöjen olla raisuja ilman translapseksi leimaamista. Lapsilla on kaikenlaisia vaiheita ja kokeiluja. Tilastollisesti todennäköisempää on, että feminiinisestä pojasta tulee aikuisena homomies kuin transnainen.
Tää sun viesti on todella huvittava siinä kontekstissa, kun puhutaan pysyvää sukupuoliristiriitaa ilmentäneestä lapsesta, jolla tuo ristiriita siis oli pysyvä, eikä kadonnut aikuistuessa mihinkään - ja jota ei lietsottu eikä vahvistettu mitenkään, missä nimenomaan mentiin pieleen ja aiheutettiin vakavia ongelmia.
Kyse ei ole vähäisimmälläkään tavalla siitä, että poika leikkii nukeilla tai tyttö raisuja poikien leikkejä. Kyse on siitä, että lapsi itse kertoo johdonmukaisesti kokevansa olevansa toista sukupuolta kun mihin on syntynyt. Kyse ei ole feminiinisistä pojista, vaan pojista, jotka kertovat kokevansa olevansa tyttöjä - minkään tutkimuksen mukaan tällaisista pojista ei tule todennäköisemmin homoseksuaaleja kuin transsukupuolisia.
No mutta eikö tuossakin voi opettaa lapselle että on ihan ok että tuntuu tuolta, mutta että olet silti ehjä ja hyvä juuri noin. Että on ihmisiä joista tuntuu tältä ja näyttää tältä ja sen kuuluu joskus mennä näin.
Ei niin että ensimmäisenä ollaan työntämässä hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä.
Noinhan sitä kuuluisi toimia ja toimitaankin. Toki minun läheiseni lapsuudessa ei vielä toimittu, vaan silloin yritettiin vahvistaa sitä syntymäsukupuolen identiteettiä, eikä ymmärretty tämän olevan vahingollista.
Kukaan ei ole työntämässä lapselle hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä.
Onko sulla kultakalan muisti vai valehteletko pokkana? Lasten transiuttamisen edistämiselle on Transhausen-perheiden yhdistyksiä, jotka lobbaavat punavihreitä puolueita ja punavihreät puolueet ovat asettaneet lasten transiuttamisen edistämisen poliittisiin tavoitteisiinsa.
Yritäpäs opetella asiallista kommunikaatiota ja kielenkäyttöä.
Kukaan ei aja genitaalikirurgiaa alaikäisille. Jotkut tahot haluais mahdollisuuden lääkäreille määrätä blokkereita. Tämä ei tietenkään tarkoita niiden "työntämistä" lapsille.
Translasten vanhemmille varmaan on yhdistyksiä joo.
Tutkimusten mukaan sosiaalinen transitio lukitsee lapsen ajattelun transidentiteettiin ja blokkerit johtavat 98 prosenttisesti muuntohormoneille, eli steriliteettiin, terveysongelmiin ja transleikkauksiin.
Lapselle ei myöskään voi asettaa transdiagnoosia. Suurin osa sukupuoliristiriitaa ilmentävistä lapsista ei ole transsuja aikuisena. Transdiagnoosin voi asettaa vasta aikuiselle, jonka identiteetti on vakaa ja mielenterveys kunnossa.
Etkö huomaa itse loogista ristiriitaa jutuissasi? Entä jos ne sosiaalisesti transitioitivat "lukkiutuvat transidentiteettiin" siksi, että ovat transsukupuolisia? Blokkereiden käyttö nyt on niin harvinaista, ja sitä on tehty lähinnä äärimmäisimmissä tapauksissa, että ei ole mikään ihme jos niiden käyttäjät tosiaan on transsukupuolisia.
Ei pidä paikkaansa, etteikö pysyvää, johdonmukaista sukupuoliristiriitaa ilmentävät lapset olisi yleensä aikuisina transsukupuolisia.
Kun sen pysyvyyden ja johdonmukaisuuden voi todeta vasta aikuisena, että voidaan olla mahdollisimman varmoja, ettei se sukupuoliristiriita ole ohimenevää laatua. Kun lapsi ohjataan transjunaan, niin sen päätepysäkki on Kastraatiokylä ja vain aniharva pääsee kyydistä pois, vaikkei olisikaan trans.
Ei ole mitään translapsidiagnoosia, vaan transdiagnoosin voi asettaa vain täysi-ikäiselle henkilölle, jonka identiteetti on vakaa ja mielenterveys kunnossa. Blokkereista ei ole uskottavaa tutkimusnäyttöä, eikä niiden ole todettu kohentavan sukupuoliristiriidasta kärsivien mielenterveyttä.
Ei ole mitään transjunaa. Lapsen kokemuksen kunnioittaminen ja hyväksyminen ei ole haitallista. Sitten jos lapsen kokemus muuttuu, niin sitten hyväksytään ja tuetaan sitä.
Jos sitä lapsen kokemusta ei hyväksytä, niin se lapsi on jo ehtinyt sairastua mieleltään siinä vaiheessa kun on tarpeeksi aikuinen sille, että olisit valmis hyväksymään, että se sukupuolikokemus on pysyvä.
Ei tässä olla mitään transdiagnoosia pyytämässä lapsille, vaan ymmärrystä ja hyväksyntää lapsen omalle sukupuolikokemukselle.
Blokkerit ei yhäkään ole Suomessa käytössä, joten eivät ole mitenkään relevantteja tämän keskustelun kannalta nyt.
Blokkerit eivät ole relevantti keskustelun aihe, vaikka niitä lobataan täyttä häkää Suomessa? Punavihreät puolueet ovat jopa asettaneet blokkereiden vapauttamisen poliittisiin tavoitteisiina.
Jos sinä puhut translapsista, niin eikö silloin olla asettamassa transdiagnoosia lapselle? Sinä puhut suoraan transsuudesta, etkä lapsen sukupuoliristiriidasta, joka valtaosalla menee ohi murrosiän myötä. Sinä et ole puhunut sukupuoliroolien laajentamisesta, vaan transidentiteetin vahvistamisesta ja lapsen kohdalla suorastaan luomisesta.
Blokkereiden sallimista jotkut tahot voi toki lobata, mitta ainoastaan lääkärit voi niitä määrätä, ja lääkärien toimintaan poliitikot ei voi vaikuttaa. Lääkärit toimii lääketieteellisem tiedon ja potilaan yksilöllisen tilanteen mukaan.
Minä olen tuntenut translapsen, niin totta helvetissä puhun translapsesta. Jokainen transsukupuolinen on joskus ollut translapsi, ihan riippumatta siitä onko asiaa tunnistettu vai ei.
Minä en ole puhunut transidentiteetin vahvistamisesta enkä varsinkaan luomisesta, vaan lapsen oman kokemuksen hyväksymisestä. Olen yhäkin seurannut asiaa itse vierestä.
Transdiagnoosi voidaan asettaa vain aikuiselle henkilölle, jolla on vakiintunut identiteetti ja mielenterveys kunnossa. Translapseksi voidaan nimetä vain jälkikäteen, koska vasta aikuisena voidaan todeta sukupuoliristiriita pysyväksi. Edes psykiatrian ammattilaisille ei ole diagnostisia työkaluja transseksuaalisuuden toteamiseksi lapselta.
Niin, kuten sanottu, minä puhun translapsesta koska olen tuntenut translapsen.
Mistään lasten diagnosoinnista en ole puhunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ei pidä paikkaansa? Ensinhän te väititte, ettei itsemäärittely mahdollista kulleja naisten ja tyttöjen tiloihin ja kun jäitte kiinni housut kintuissa, niin argumentti vaihtui lennosta."
Kuka väitti? Totta se toki on, itsemäärittely ei säätänyt että kullit kuuluu naisten pukkariin. Mahdollistaminen oli ihan sun vasta-argumenttisi, jolla sä pyrit kumoamaan koko itsemäärittelyn. Tottakai, kun toimija tekee tiloistaan sukupuolettomia, se mahdollistaa asian, mutta tämäpä olisi ollut mahdollista ilman itsemäärittelyäkin ja oli jo ennen lakimuutosta. Mikä argumentti on muuttunut?
1) Yhteiskunnan silmissä ihmisen juridinen sukupuoli on virallinen sukupuoli.
2) Muita velvoittavan sukupuolitiedon voi vaihtaa ilmoitusasiana, eli itsemäärittely.
3) Tiloja käytetään juridisen sukupuolitiedon perusteella.
4) Ennen vain transsut pystyivät vaihtamaan vastakkaisen sukupuolen henkkarit.
6) Nyt kuka tahansa voi hankkia vastakkaisen sukupuolen paperit, tai ilmoittautua sellaiseksi, koska tasa-arvolaki suojaa jo sukupuoli-identiteettiä.
5) Itsemäärittelyn vuoksi tilat ovat käytännössä aina unisex-tiloja, eikä henkilökunnalla edes ole valtuuksia henkilötietojen tarkistukseen. Lain valmistelijoiden tavoite oli, että henkilö voi elää juridisen sukupuolitiedon mukaisesti, vaikka ei näyttäisikään "tyypilliseltä" naiselta.
Mikä sulle on haasteellista tässä kuviossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?"
Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta.
Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.
Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain.
Sukupuoliristiriitaa voi esiintyä todella monesta eri syystä, eikä ole luotettavaa keinoa erottaa, että mikä on pysyvää transiutta ja mikä ohimenevää. Lisäksi tiedetään, että kokemusta voidaan lietsoa sosiaalisella ja kehollisella transitiolla, vaikkei lapsi olisikaan trans. Siksi pitäisi olla äärimmäisen pidättyväinen sukupuoliristiriidan vahvistamisen kanssa. Antakaa poikien leikkiä nukeilla ja tyttöjen olla raisuja ilman translapseksi leimaamista. Lapsilla on kaikenlaisia vaiheita ja kokeiluja. Tilastollisesti todennäköisempää on, että feminiinisestä pojasta tulee aikuisena homomies kuin transnainen.
Tää sun viesti on todella huvittava siinä kontekstissa, kun puhutaan pysyvää sukupuoliristiriitaa ilmentäneestä lapsesta, jolla tuo ristiriita siis oli pysyvä, eikä kadonnut aikuistuessa mihinkään - ja jota ei lietsottu eikä vahvistettu mitenkään, missä nimenomaan mentiin pieleen ja aiheutettiin vakavia ongelmia.
Kyse ei ole vähäisimmälläkään tavalla siitä, että poika leikkii nukeilla tai tyttö raisuja poikien leikkejä. Kyse on siitä, että lapsi itse kertoo johdonmukaisesti kokevansa olevansa toista sukupuolta kun mihin on syntynyt. Kyse ei ole feminiinisistä pojista, vaan pojista, jotka kertovat kokevansa olevansa tyttöjä - minkään tutkimuksen mukaan tällaisista pojista ei tule todennäköisemmin homoseksuaaleja kuin transsukupuolisia.
Sitä pysyvyyttä ei kuitenkaan tiedetä ennen kuin vasta aikuisena ja silti meillä on tahoja, joiden mielestä sukupuoliristiriitaa pitää lietsoa ja tehdä lapselle peruuttamattomia toimenpiteitä sen varjolla. Jopa 90 prosentilla sukupuoliristiriita häviää murrosiän loppuun mennessä ja valtaosalla se ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Eli pidetäänpä näpit irti lasten terveistä kehoista!
Nuo väitteet tuosta 90 % ja siitä, että sukupuoliristiriita ennakoisi homoseksuaalisuutta, ei pidä paikkaansa.
Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi.
"Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi. "
Hyväksytään siis sekin, että lapset kuvittelevat olevansa yksisarvisia, merirosvoja ja mitä nyt lapset leikeissään kuvittelevatkaan. Koska kyllähän lasten kokemus on joka kerta pysyvä ja todellinen?
Jos sun käsityskyky on tuota luokkaa, kannattaisi olla hiljaa. Ja kyllä, pahemmin lapsesi traumatisoit kieltämällä hänen ajatuksensa asiaan kuin asiaan kuin hyväksymällä ne osaksi hänen kasvuaan. Toki saat lapsesi laittaa vaikka psyykelääkkeelle, kun hänellä on yksisarvis-vaihe, mutta ihan se ei vielä hoitosuositukseksi asti yltäne.
Millä diagnostiikalla sinä tiedät lapsella olevan pysyvä sukupuoliristiriita vielä aikuisenakin?
Ei sitä tarvitse tietää, pitää vaan hyväksyä lapsen sen hetkinen kokemus, sen sijaan, että kiistäisi sen.
Jos sinä teet lapselle sosiaalisen transition ja hommaat blokkerit, niin se ei ole hyväksymistä, vaan sukupuoliharhan pönkittämistä ja puoskarointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kahteen muotiin. Ja luonto on painanut ihmisiä näihin kahteen muottiin niin kauan kuin ihmisiä on ollut."
Ja siitä on tietyille ihmisille aiheutunut ongelmia.
Jos luonnolliset asiat tuottaa ongelmia on päästään sairas.
No niin, no Raija-Marjatta on sitten hyvä vaan ja heivaa kännykkänsä menemään, poistuu talostaan asumaan tuonne luonnon keskelle ja saalistaa ihan omin pikku kätösin alasti eväänsä elämään. Kun kerran se luonnollisuus on automaatio hyvälle, kistus sentään tätä hölmöilyä ja kaksinaismoralismia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transkokemus eli kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on aina oire jostakin seuraavista mielenterveyshäiriöistä: 1. ahdistuneisuushäiriö, 2. kehonkuvanhäiriö, 3. pakko-oireinen häiriö tai 4. skitsofrenia. 3 ensin mainittua voivat esiintyä myös päällekkäin. Kaikkiin edellä mainittuihin oikea hoito on psykoterapia ja tarvittaessa psyykenlääkitys, ei vastakkaisen sukupuolen hormonit.
Et sä ole mikään ylin auktoriteetti tässä asiassa. Väitteesi on hölynpölyä. Jos sukupuoliristiriita hoituisi psykoterapialla ja psyykenlääkityksellä, ei transsukupuolisia olisi.
Jos BIID-kehonkuvanhäiriötä ja syömishäiriöitä hoidetaan menestyksekkäästi lääkkeillä ja terapialla, niin miksei sitten kehodysmorfiaakin?
Koska sen hoitaminen niillä ei toimi. Kokeiltu on.
Laittaisitko tuoreita tieteellisesti päteviä tutkimuksia transkokemuksen hoitamisesta terapian ja lääkityksen avulla?
En laita. Sitä linjaa kokeiltiin vuosikymmeniä, kyllä se ois huomattu sinä aikana, jos se toimis.
Et laita, koska vetelet näitä hatusta.
Ai vetelen hatusta sen, että transsukupuolisuutta yritettiin ennen parantaa mielenterveyden ongelmana?
Vetelet hatusta sen, etteivätkö menetelmät, terapia ja lääkitykset ole edistyneet 1960-luvun jälkeen. Ja missä tosiaan ovat ne tuoreet tutkimukset, joissa todetaan ettei sukupuoliristiriitaa voi lievittää terapialla ja lääkityksellä.
No missä on ne tutkimukset, että transsukupuolisuus voitaisiin "parantaa" moderneilla lääkkeillä ja uusilla terapiamuodoilla?
Sähän se väitit, että tutkimukset kiistävät terapian ja lääkityksen tehon sukupuoliristiriidan hoitokeinona.
Se on lääketieteen tämänhetkinen konsensus asiassa.
Konsensus ei välttämättä perustu tieteelliseen tutkimukseen, eikä lääketiede ole vapaa korruptiosta, ideologioista tai poliittisesta painostuksesta. Ei pidä olla naiivi ja sokean auktoriteettiuskoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pysyvyyttä ei kuitenkaan tiedetä ennen kuin vasta aikuisena ja silti meillä on tahoja, joiden mielestä sukupuoliristiriitaa pitää lietsoa ja tehdä lapselle peruuttamattomia toimenpiteitä sen varjolla. Jopa 90 prosentilla sukupuoliristiriita häviää murrosiän loppuun mennessä ja valtaosalla se ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Eli pidetäänpä näpit irti lasten terveistä kehoista!
Toki se on lähtökohtana. Mutta, jäljelle jää se ryhmä, jolla kyse on sun mielestä oikeasta transsukupuolisesta. Heidän kohdallaan niillä, joille tämä tuottaa suurta tuskaa, masennusta, kiusaamista jne., on silkkaa kidutuksen hyväksymistä sanoa, että odota nyt vaan aikuiseksi asti. Eikö? Vähemmästäkin 15-16-vuotiaana ihmiset on jo ihan loppu ja tekevät ratkaisujaan itse kun muut eivät auta.
Minun mielestäni kyse on siis siitä, että pyritään yksilöllisesti tunnistamaan mistä on kyse kuten muidenkin sairauksien, oirekuvien ja kehityksellisten diagnoosien kohdalla ja ajoittaa hoito oikein.
Se että kun hoitoja ns. markkinoidaan, se yleistetään muka tarkoittamaan kaikkien vähääkään siihen suuntaan ajattelevien tai kokevien hoidon masinoinniksi, on sun ylireagointia ja ylitulkintaa, ei totuus. Meillä on todella toimiva terveydenhuolto identiteetti- ja trans-asioissa, se nojaa tieteelliseen tutkimukseen, ei huutelijoihin. Miten olisi, jospa luottaisit sinäkin siihen etkä puuttuisi? Jos nyt sitten todetaan jossain vaiheessa, että jatkuvasti mennään metsään, palataan asiaan.
Tämä propaganda ja transvastaisuus johtaa ihan vain siihen, että etujärjestöjen pitää pitää kovempaa ääntä ja sitähän sä et halua selvästikään.Juuri näin. On naurettavaa sanoa että muut eivät saa ajaa asiaansa ja pitää halutessaan ääntä itsestään kun itse ajaa omaa agendaansa päivästä toiseen ja jopa urheilutapahtumissa ja muiden tapahtumien yhteydessä vieläpä perustuen ihan vaan omaan (ja sielunveljiensä) ajatukseen ja stereotypiaan. Kauhea haloo asiasta, joka ei kuulu sulle lainkaan.
nämä tyypit voisi ihan rohkeasti perustaa antitrans-ja sukupuolivähemmistös alas-ryhmän, niin olisivat edes samalla viivalla sitten asettumassa arvostelulle. Mutta ei tietenkään, kun ei he ole vastaan vaan ihan vaan muuten vaan huutelevat.
Näähän voisi laajentaa osaamisensa myös muihin oirekuviin, helpoin olisi aloittaa neuropsykiatrisista ja heidän hoitopoluistaan. Ei ADHD-lääkkeitä lapsille!-slogan turuille ja toreille. Saa käyttää.Minkään muunkaan sairauden kohdalla potilasjärjestöt eivät määrää diagnostiikasta ja hoitokäytännöistä. Transiutkset ovat pääosin kokeellisia eivätkä pohjaudu vankkaan tieteelliseen näyttöön.
Ja niin ei tämänkään kohdalla.
Miksi sitten painostatte transpoleja ja Palkoa ja mustamaalaatte Suomen johtavaa transasiantuntijaa, ettekä anna heidän tehdä työtään rauhassa?
Onko sinulla jotain näyttöä siitä, että joku tämän ketjun keskustelijoista painostaa transpoleja jne.?
Itse en ainakaan ole tehnyt mitään noista mainitsemistasi asioista, vaikka yrität jatkuvasti väittää minuakin transaktivistiksi.
Hieno maalitolpan siirto jälleen kerran :DDD
Jos et halua leimaantua transaktivstiksi, niin ei kannata toistella aktivistiliturgiaa.
Anteeksi mitä maalitolpan siirtoa? Missä se minun maalitolppani siis oli?
Minä kerron ihan omia havaintojani ja ajatuksiani, en toista kenenkään liturgiaa.
Tuossa lainatussa ketjussa oli sekä minun että jonkun toisen kirjoittamia viestejä. Vaikka ei siinä, voin kyllä allekirjoittaa tuon toisenkin henkilön sanoman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä se ketään liikuttaa, miten jotkut ajattelevat sukupuolien määrästä. Jos olet itse yhtä mieltä, niin ok, sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. Anna niitten pitää mielipiteensä...
Voithan sä tykätä niinkin että autoista jotkut merkit ovat pskaa, mut sun ei tartte niitä itelles hankkia... mut siltikin ne autot ovat joidenkin mielestä ok ja kaikki autot mahtuvat teille liikkumaan....
Niih!
Sulle on jo selitetty, että se on ongelmallista siksi, että epätieteelliset litteän maan sukupuoliteorita on ujutettu opetukseen, terveydenhuoltoon ja kulttuuriin itsestäänselvyyksinä. Sukupuolihölynpölynne vaikuttaa haitallisesti moneen ihmisryhmään. Transsuilu ja muu sukupuolisekoilu ei tapahdu tyhjiössä, vaan vaatii reagointia, resursseja ja toimia muulta yhteiskunnalta.
Olen eri, mutta minä en usko samaan propagandaan kuin sinä, enkä pidä noita asioita ongelmallisina. Ei se siitä miksikään muutu sillä, että sinä selität pitäväsi niitä ongelmallisina asioina.
Sinusta on siis ok, että Opetushallitus, terveydenhuolto ja kulttuuripuoli tuuttaavat täytenä totena setan ja transsuaktivistien sepittämiä litteän maan sukupuoliteorioita ja että opetusta ja lainsäädäntöä rukataan niiden mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ei pidä paikkaansa? Ensinhän te väititte, ettei itsemäärittely mahdollista kulleja naisten ja tyttöjen tiloihin ja kun jäitte kiinni housut kintuissa, niin argumentti vaihtui lennosta."
Kuka väitti? Totta se toki on, itsemäärittely ei säätänyt että kullit kuuluu naisten pukkariin. Mahdollistaminen oli ihan sun vasta-argumenttisi, jolla sä pyrit kumoamaan koko itsemäärittelyn. Tottakai, kun toimija tekee tiloistaan sukupuolettomia, se mahdollistaa asian, mutta tämäpä olisi ollut mahdollista ilman itsemäärittelyäkin ja oli jo ennen lakimuutosta. Mikä argumentti on muuttunut?1) Yhteiskunnan silmissä ihmisen juridinen sukupuoli on virallinen sukupuoli.
2) Muita velvoittavan sukupuolitiedon voi vaihtaa ilmoitusasiana, eli itsemäärittely.
3) Tiloja käytetään juridisen sukupuolitiedon perusteella.
4) Ennen vain transsut pystyivät vaihtamaan vastakkaisen sukupuolen henkkarit.
6) Nyt kuka tahansa voi hankkia vastakkaisen sukupuolen paperit, tai ilmoittautua sellaiseksi, koska tasa-arvolaki suojaa jo sukupuoli-identiteettiä.
5) Itsemäärittelyn vuoksi tilat ovat käytännössä aina unisex-tiloja, eikä henkilökunnalla edes ole valtuuksia henkilötietojen tarkistukseen. Lain valmistelijoiden tavoite oli, että henkilö voi elää juridisen sukupuolitiedon mukaisesti, vaikka ei näyttäisikään "tyypilliseltä" naiselta.
Mikä sulle on haasteellista tässä kuviossa?
Ei mikään eikä mulla ole mitään ongelmaa ton asian suhteen. Se että sä luulet että vasta nykyisellä lailla ne penikset pääsee sinne pukkariin tai että ennen itsemäärittelyä jonkun pääsy voitiin paremmin estää, on sun vääristynyt ajatus, ei mun.
Se on oikein hyvä, että yksilö voi elää juridisen sukupuolensa mukaisesti, sinäkin. Olikin aika outoa että joku muu tätä oli määrittämässä. Vaikka tuskin näytät tyypilliseltä sukupuolesi edustajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo väitteet tuosta 90 % ja siitä, että sukupuoliristiriita ennakoisi homoseksuaalisuutta, ei pidä paikkaansa.
Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi.
"Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi. "
Hyväksytään siis sekin, että lapset kuvittelevat olevansa yksisarvisia, merirosvoja ja mitä nyt lapset leikeissään kuvittelevatkaan. Koska kyllähän lasten kokemus on joka kerta pysyvä ja todellinen?
Jos sun käsityskyky on tuota luokkaa, kannattaisi olla hiljaa. Ja kyllä, pahemmin lapsesi traumatisoit kieltämällä hänen ajatuksensa asiaan kuin asiaan kuin hyväksymällä ne osaksi hänen kasvuaan. Toki saat lapsesi laittaa vaikka psyykelääkkeelle, kun hänellä on yksisarvis-vaihe, mutta ihan se ei vielä hoitosuositukseksi asti yltäne.
Millä diagnostiikalla sinä tiedät lapsella olevan pysyvä sukupuoliristiriita vielä aikuisenakin?
Ei sitä tarvitse tietää, pitää vaan hyväksyä lapsen sen hetkinen kokemus, sen sijaan, että kiistäisi sen.
Jos sinä teet lapselle sosiaalisen transition ja hommaat blokkerit, niin se ei ole hyväksymistä, vaan sukupuoliharhan pönkittämistä ja puoskarointia.
Mistä sinä nuo nyt tähän vetäisit? Eihän Suomessa edes ole transsukupuolisille käytössä nuo blokkerit, vaan niitä käytetään täällä vain liian aikaisin alkaneen murrosiän viivyttämiseen?
Minä puhuin yhäkin vain lapsen kokemuksen hyväksymisestä ja lapsen tukemisesta. Ihan oma ongelmasi, jos tulkitset sen noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä se ketään liikuttaa, miten jotkut ajattelevat sukupuolien määrästä. Jos olet itse yhtä mieltä, niin ok, sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. Anna niitten pitää mielipiteensä...
Voithan sä tykätä niinkin että autoista jotkut merkit ovat pskaa, mut sun ei tartte niitä itelles hankkia... mut siltikin ne autot ovat joidenkin mielestä ok ja kaikki autot mahtuvat teille liikkumaan....
Niih!
Sulle on jo selitetty, että se on ongelmallista siksi, että epätieteelliset litteän maan sukupuoliteorita on ujutettu opetukseen, terveydenhuoltoon ja kulttuuriin itsestäänselvyyksinä. Sukupuolihölynpölynne vaikuttaa haitallisesti moneen ihmisryhmään. Transsuilu ja muu sukupuolisekoilu ei tapahdu tyhjiössä, vaan vaatii reagointia, resursseja ja toimia muulta yhteiskunnalta.
Olen eri, mutta minä en usko samaan propagandaan kuin sinä, enkä pidä noita asioita ongelmallisina. Ei se siitä miksikään muutu sillä, että sinä selität pitäväsi niitä ongelmallisina asioina.
Sinusta on siis ok, että Opetushallitus, terveydenhuolto ja kulttuuripuoli tuuttaavat täytenä totena setan ja transsuaktivistien sepittämiä litteän maan sukupuoliteorioita ja että opetusta ja lainsäädäntöä rukataan niiden mukaan?
Joo, minusta tuo on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi oma teoria: kaikki lapset syntyvät siis tyttöinä tai poikina. Jossain vaiheessa ihan normaalia kehitystä tulee vaihe, että ihmetellään sitä pippeä tai pimpsua. Se on aivan normaalia vaikka 2-6-vuotiaana (En ole asiantuntija!)
Minä muistan (tyttönä) halunneeni opetella pissaamaan seisaalleen. Kävin mummolassa jopa salaa ulkona pissalla seisomassa. Ihan yhtälailla en tykännyt nukeista vaan enemmän autoista ja legoista.
Nuorempi serkku (poika) tykkäsi ihan yhtälailla pukeutua mummolassa hameisiin ja korkokenkiin kun saimme kokeilla mummon vanhoja vaatteita.
Tietämättömät vanhemmat ovat sitten nähneet tällaiset lapsuuden normaalit vaiheet niin, että "juu, tuo meidän poikahan haluaa olla tyttö!" ja kannustaneet jatkamaan, jolloin lapsi on vielä enemmän hämmentynyt ja sekaisin ajatuksissaan.
Että ei ihme jos nuorena/teininä tai jopa aikuisena sanovat, että on ollut hämmentynyt omasta itsestään. Tai että muka jo ihan lapsina tiesivät olevansa jotain muuta kuin ovat.
No kun ei.
Ei lapsen transsukupuolisuus ilmene minään stereotyyppisesti vastakkaiseen sukupuoleen liitetyistö leikeistä tms. Ei minun läheiselläni ollut mitään sellaista. Se ilmeni niin, että hän itse kertoi kokevansa olevansa eri sukupuolta.
Ketkään ei vahvistaneet tätä kokemusta. Se kokemus silti oli ja pysyi, eikä siihen pystynyt ulkopuolelta vaikuttamaan mitenkään.
Tästä tulee mieleen lapseni lapsuudenystävä. Perheensä ainoa tyttö. Kaikin tavoin tyttönä kasvatettu. Erinnäisten vaiheiden jälkeen elää nyt transmiehenä. Jos jotain matkan varrenlla oli, niin transidentiteetin vastustusta. Kukaan ei todellakaan kannustanut. Päinvastoin. Usean vuoden ajan oli pelko välien menettämisestä koko perheeseen. Niin paljon helpommalla olisi päässyt, jos olisi vain "suostunut" elämään naisena.
Entä jos hänet olisi tuupattu transjunaan, transiutettu sosiaalisesti ja blokkeroitu, vaikka hän olisi ollut ihan tavallinen poikatyttö? Tottakai lapsen sukupuoliristiriitaan voi suhtautua hyvin tai huonosti, mutta sukupuoliristiriidan pysyvyyttä ei voida ennustaa luotettavasti. Ja vaikka voitaisiin, niin liian nuorena transiutuksesta koituu monenlaisia fyysisen ja psyykkisen kehityksen ongelmia, steriliteetistä ja aikuisuuden seksuaalisuudesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transkokemus eli kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on aina oire jostakin seuraavista mielenterveyshäiriöistä: 1. ahdistuneisuushäiriö, 2. kehonkuvanhäiriö, 3. pakko-oireinen häiriö tai 4. skitsofrenia. 3 ensin mainittua voivat esiintyä myös päällekkäin. Kaikkiin edellä mainittuihin oikea hoito on psykoterapia ja tarvittaessa psyykenlääkitys, ei vastakkaisen sukupuolen hormonit.
Et sä ole mikään ylin auktoriteetti tässä asiassa. Väitteesi on hölynpölyä. Jos sukupuoliristiriita hoituisi psykoterapialla ja psyykenlääkityksellä, ei transsukupuolisia olisi.
Jos BIID-kehonkuvanhäiriötä ja syömishäiriöitä hoidetaan menestyksekkäästi lääkkeillä ja terapialla, niin miksei sitten kehodysmorfiaakin?
Koska sen hoitaminen niillä ei toimi. Kokeiltu on.
Laittaisitko tuoreita tieteellisesti päteviä tutkimuksia transkokemuksen hoitamisesta terapian ja lääkityksen avulla?
En laita. Sitä linjaa kokeiltiin vuosikymmeniä, kyllä se ois huomattu sinä aikana, jos se toimis.
Et laita, koska vetelet näitä hatusta.
Ai vetelen hatusta sen, että transsukupuolisuutta yritettiin ennen parantaa mielenterveyden ongelmana?
Vetelet hatusta sen, etteivätkö menetelmät, terapia ja lääkitykset ole edistyneet 1960-luvun jälkeen. Ja missä tosiaan ovat ne tuoreet tutkimukset, joissa todetaan ettei sukupuoliristiriitaa voi lievittää terapialla ja lääkityksellä.
No missä on ne tutkimukset, että transsukupuolisuus voitaisiin "parantaa" moderneilla lääkkeillä ja uusilla terapiamuodoilla?
Sähän se väitit, että tutkimukset kiistävät terapian ja lääkityksen tehon sukupuoliristiriidan hoitokeinona.
Se on lääketieteen tämänhetkinen konsensus asiassa.
Konsensus ei välttämättä perustu tieteelliseen tutkimukseen, eikä lääketiede ole vapaa korruptiosta, ideologioista tai poliittisesta painostuksesta. Ei pidä olla naiivi ja sokean auktoriteettiuskoinen.
Jätän silti sen lääketieteen ammattilaisten vastuulle.
Näinhän asia ei ole, koita nyt ymmärtää että sua on johdettu harhaan siinä sun foobikko-yhteisössäsi.
Selvästi enemmän kuin sun pelonsekainen hörhöfoliohattuuskosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä eri sukupuolia fantasioivilla on niitä mielenterveysongelmia ja muita haasteita kyllä keskimäärin enemmän ja sitten niitä harhoja vahvistetaan leikkelyillä. Ei ihme, että kuuppa menee sekaisin.
Millä tavoin keskimääräistä enemmän? Miten ne mittaat? Mutta tietenkin se vaikuttaa mieleen, kun kokee elävänsä väärän sukupuolen elämää. Ja tietenkin asiaa on syytä selvittää mielenasiantuntijoiden kanssa. Sehän se järkkyä olis, jos näin et tapahtuis. Ennen leikkelyitä.
Miksi eheytyskieltolaissa halutaan määritellä diagnoosivaatimus ja sukupuoliristiriidan syiden selvittely eheyttämiseksi? Miksi ajetaan affirmatiivista ja tietoiseen suostumukseen perustuvaa hoitomallia, ilman portinvartiointia ja temppuratoja? Mikä voisikaan mennä pieleen, kun potilasaines on aina vain nuorempaa ja tasapainottomampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuuteen ja muihin hyvin epämääräisiin sukupuolen kokemuksen tiloihin liittyy vielä vähemmän näyttöä, oikeastaan näyttö on niin olematonta, että on todella noloa kuvitella sellaista edes olevan. Heikkolaatuisissa tutkimuksissa saadut tilastolliset korrelaatit ovat kaikkea muuta kuin näyttöä. Jopa kaksostutkimuksissa saadut tulokset vaihtelevat epäilyttävän rajusti nollan ja 80 % välillä, ja nekin tuottavat hyvin epäluotettavia arvioita periytyvydyestä. Kaikki ihmisen mieleeen ja psyykseeseen liittyvät piirteet omaavan biologisen ulottuvuuden, mutta se ei ei tee niitä kuvaavista konstruktioista biologisesti erottuvia tiloja.
Millä sä sitten selität ne (mm.aivo-) tutkimustulokset, joiden meta-analyysin perusteella tautiluokituksessa trans-diagnoosi siirrettiin pois mt-häiriöiden luokasta? Olisko niin, että sä näet vain sen mitä sä haluat nähdä? Vai onko molemmat tautiluokitukset perustavanlaatuisesti pielessä kaikkien muiden paitsi sairauksien kohdalla? Tuo sun kokemus-peräinen tila-väite kertoo vain siitä, että sä luulet kyseessä olevan vain juridisesta sukupuolesta. Se on ihan eri asia.
Kannattaa hakea pestiä tautiluokituksen romuttavasta toimielimestä.Kyllä sinä tiedät, että tautiluokitus muutettiin poliittisesta painostuksesta ja ideologisista syistä.
Ei pidä paikkaansa. Ei alkuunkaan. Ideologia ei muuta mitään muuta kuin lainsäädäntöä, jos jotain. Tässäkin asiassa vain se mikä on muuttunut (sun mielestä väärään suuntaan) osin etujärjestöjen aloitteesta, on juridisen sukupuolen muuttamisen prosessi.
Sellainen valkopesu siellä käynnissä taas. Ette ole vieläkään kertoneet, että miksi ei-transsujen, pervoperttien ja opportunistien pitää saada vaihdettua itselleen naisen henkkarit ilmoitusasiana? Miksei teille kelvannut vanha malli, jossa vain transsut saivat vaihtaa henkkarit ja käyttää niiden mukaisia tiloja?
Miksi olisi pitänyt kelvata? Lakiuudistus ei ottanut kantaa noihin asioihin mitenkään ja pelko on sun päässä. Ei sen tarvitse muita kiinnostaa mitä mieltä sä mistäkin olet, kun kyseessä oli tuon ryhmän elämänlaatu. Kyllä on tosi surkeeta että maailma ei pyöri sun navan ympärillä.
Miksi siis kenen tahansa pitää voida vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana? Kyllähän sen nyt pitäisi kiinnostaa kaikkia, jotka ovat naisia tai tyttöjä, tai jonka lähipiirissä on naispuolisia ihmisiä.
"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716
Miksi mun pitäisi naisena välittää tuosta mitään?
Huomautan yhäkin, että sen peniksen kanssa on saanut mennä sinne naisten pukuhuoneeseen ennen uutta translakiakin, sillä genitaalikirurgia ei ole silloinkaan ollut juridisen sukupuolen vaihtamisen ehtona.
Yhtään penistä en ole vielä ikinä naisten pukuhuoneessa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuuteen ja muihin hyvin epämääräisiin sukupuolen kokemuksen tiloihin liittyy vielä vähemmän näyttöä, oikeastaan näyttö on niin olematonta, että on todella noloa kuvitella sellaista edes olevan. Heikkolaatuisissa tutkimuksissa saadut tilastolliset korrelaatit ovat kaikkea muuta kuin näyttöä. Jopa kaksostutkimuksissa saadut tulokset vaihtelevat epäilyttävän rajusti nollan ja 80 % välillä, ja nekin tuottavat hyvin epäluotettavia arvioita periytyvydyestä. Kaikki ihmisen mieleeen ja psyykseeseen liittyvät piirteet omaavan biologisen ulottuvuuden, mutta se ei ei tee niitä kuvaavista konstruktioista biologisesti erottuvia tiloja.
Millä sä sitten selität ne (mm.aivo-) tutkimustulokset, joiden meta-analyysin perusteella tautiluokituksessa trans-diagnoosi siirrettiin pois mt-häiriöiden luokasta? Olisko niin, että sä näet vain sen mitä sä haluat nähdä? Vai onko molemmat tautiluokitukset perustavanlaatuisesti pielessä kaikkien muiden paitsi sairauksien kohdalla? Tuo sun kokemus-peräinen tila-väite kertoo vain siitä, että sä luulet kyseessä olevan vain juridisesta sukupuolesta. Se on ihan eri asia.
Kannattaa hakea pestiä tautiluokituksen romuttavasta toimielimestä.Kyllä sinä tiedät, että tautiluokitus muutettiin poliittisesta painostuksesta ja ideologisista syistä.
Ei pidä paikkaansa. Ei alkuunkaan. Ideologia ei muuta mitään muuta kuin lainsäädäntöä, jos jotain. Tässäkin asiassa vain se mikä on muuttunut (sun mielestä väärään suuntaan) osin etujärjestöjen aloitteesta, on juridisen sukupuolen muuttamisen prosessi.
Sellainen valkopesu siellä käynnissä taas. Ette ole vieläkään kertoneet, että miksi ei-transsujen, pervoperttien ja opportunistien pitää saada vaihdettua itselleen naisen henkkarit ilmoitusasiana? Miksei teille kelvannut vanha malli, jossa vain transsut saivat vaihtaa henkkarit ja käyttää niiden mukaisia tiloja?
Huomautan vaan, että sen vanhan lainkin aikaan sai mennä kullinsa kanssa naisten puolelle. Genitaalikirurgia kun ei vanhassa laissakaan ollut juridisen sukupuolen vaihtamisen edellytys. Eli sen suhteen ei mikään ole muuttunut.
Miksi se ei riittänyt teille, että transnainen kulleineen sai mennä, vaan halusitte sen oikeuden kaikille miehille? Ja jos genitaalikirurgia ei ollut pakollinen, niin miksi itsemäärittelyä manipuloitiin läpi pakkosterilointivalheella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niih!
Eikä pidä suurin osa muistakaan. Kyllähän sen ymmärtää että kun koko ajan pienempi ja pienempi ryhmä ajattelee kuten itse, harmittaahan se. Näiden kannattaisi perustaa oma tukiryhmänsä ja alkaa ajaa omia asioitaan. Olisko joku semmoinen kuin Kyllä mä tasa-arvoa kannatan, mutta pride-ideologia, kullit pukkarissa ja provosoivasti pukeutuvat seksihullut ei sovi mun periaatteisiin- ryhmä?
Sinä oletettavasti kuulut siihen kullit naisten pukkariin -ryhmään ja Priden kannattajiin, kaikkien kytkyineen Palestiina-aktivismiin, lasten transiuttamiseen ja ilmastopanikointiin?
Transleidit syyllistyvät samaan miestyypilliseen toimintaan ja rikostyyppeihin kuin muutkin miehet, kuten eri maiden rikostilastoista voidaan päätellä. Miestyyppinen puberteetti seurauksineen ja mieheksi sosiaalistaminen jättävät jälkensä myös käytökseen.