Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokrani nousi alkuvuodesta 900€ -> 925€/kk ja samalla tukeni väheni leikkauksien takia -220€/kk, mitä tehdä?.....

Vierailija
09.03.2026 |

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun.......

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta halvempaan. Jos saat toimeentulotukea, niin saat vähintään 120 euroa muuttoavustusta 

Vierailija
2/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan. Jos saat toimeentulotukea, niin saat vähintään 120 euroa muuttoavustusta 

Ei tuolla 120e palkata muuttofirmaan tekemään kaksion muuttoa, eikä ole halpoja tällä aluella missä asun

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla 120e palkata muuttofirmaan tekemään kaksion muuttoa, eikä ole halpoja tällä aluella missä asun

ap

Miksi et itse tee mitään?

Vierailija
4/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan jankutus poistoon.

Vierailija
5/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua noita joka vuosi vuokraa nostavia. Hyvistä vuokralaisista pääsee ainakin nopeasti eroon.

Yritä neuvotella vuokranantajan kanssa, jos se on yritys niin muuta pois. Alentavat vuokran taas seuraavalle vuokralaiselle. 

Vierailija
6/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia, kun asut kaksiossa?

Vierailija
7/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konalan muutto maksaa vähintään 2000e. Ihan ite on laskenut. 

Vierailija
8/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muuta halvemmalle alueelle ja hävitä kaikki turha krääsä, niin ei ole paljoa tavaraa muutettavana. Osan muuttokustannuksista joudut tietysti maksamaan itse, mutta se tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin jäädä asumaan liian kalliiseen asuntoon.

Vierailija
9/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muuta halvemmalle alueelle ja hävitä kaikki turha krääsä, niin ei ole paljoa tavaraa muutettavana. Osan muuttokustannuksista joudut tietysti maksamaan itse, mutta se tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin jäädä asumaan liian kalliiseen asuntoon.

Minulla on isoäidin huonekaluja joista en halua luopua enkä myöskään halua muuttaa pois tältä alueelta koska kuntosali on melkein vieressä

ap

Vierailija
10/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristät vyötä kulut minimiin. Dyykkaa, käy ruokajonossa jne... kirppikseltä vaatteet ja et kuluta mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
11/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiristät vyötä kulut minimiin. Dyykkaa, käy ruokajonossa jne... kirppikseltä vaatteet ja et kuluta mihinkään ylimääräiseen.

Ruokajonossa loppuu ruoka aina kesken ja sillin kun ei lopu niin sieltä ei saa mitään hyvää ja proteiinipitoista

ap

Vierailija
12/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä töihin. 

Vierailija
13/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten voi, voi kun  mikään ei saa muuttua .Koeta pärjäillä.

Vierailija
14/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi et itse tee mitään?

Olen masentunut enkä jaksa kantaa satoja kiloja painavia lipastoja, sänkyä, pesukonetta yms

ap

Vierailija
15/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsia, kun asut kaksiossa?

Ei mutta huonekaluni eivät mahdu pienempään enkä edes halua asua yksiössä

ap

Vierailija
16/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konalan jankutus poistoon.

Suksi suohon 

Vierailija
17/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajonossa loppuu ruoka aina kesken ja sillin kun ei lopu niin sieltä ei saa mitään hyvää ja proteiinipitoista

ap

Sulla ei taida olla varaa nirsoilla. Syöt sitä mitä saat. Hae lisäksi kaupasta tarjousprotskua.

Tee lista kaikista kuluista ja katso mitä kuluja voit vähentää. Turhat nautintoaineet heti pois.

Vierailija
18/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua noita joka vuosi vuokraa nostavia. Hyvistä vuokralaisista pääsee ainakin nopeasti eroon.

Yritä neuvotella vuokranantajan kanssa, jos se on yritys niin muuta pois. Alentavat vuokran taas seuraavalle vuokralaiselle. 

Niinpä, olen asunut tässä asunnossa 12 vuotta ja sinä aikana vuokra on noussut vähän yli 500€/kk jo melkein tonniin..

ap

Vierailija
19/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, olen asunut tässä asunnossa 12 vuotta ja sinä aikana vuokra on noussut vähän yli 500€/kk jo melkein tonniin..

ap

Miksi et ole muuttanut jo aiemmin pois?

Vierailija
20/106 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vaan haluttava muuttaa tai sitten olla syömättä niin raha riittää vuokraan ökyasunnossa.