Olen joutunut tk lääkärin mielivaltaisten
lääkekokeilujen uhriksi!
Kärsin ahdistuksesta ja hän määrää minulle hakuammunnalla toinen toistaan karmeampia masennuslääkkeitä.
Mitä voin tehdä ennen kuin henki lähtee?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Tee tutkintapyyntö lääkärin toimista!
Kaikkeen ei todellakaan tarvitse suostua!
Mitä tarkoittaa käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei parane koskaan lääkkeillä. Pitää alkaa liikkua luonnossa, harrastaa urheilua ja avantouintia sekä nauttia kulttuuriantimista kuten musiikista. Kun on vielä hyvää seuraa ja saa hyvää ruokaa syödäkseen niin alakulo unohtuu. Jos on ystäviä niin ei kyllä voi masentua.
Nykyihminen on kasvatettu pärjäämään yksin oli tilanne mitä tahansa. Välit katkaistaan sukulaisiin ja ystväviin heti kun voidaan jotta voi keskittyä itseensä. Opiskellessa tai työssä halutaan olla paras keinolla millä hyvänsä eikä ymmärretä kokonaisuutta elämästä. Työ ja ura ei saisi olla kaikki vaan kuuluminen johonkin joukkoon auttaa jaksamaan oli kyse sitten liikunnan harrastamisesta joukkueesta tai mistä tahansa.
Sanon vielä kerran että masennus ei parane lääkkeellä ja toki jossain vaiheessa se voi olla tarpeen hetkellisesti jos toimintakyky on huono.
Liikunta ei paranna masennusta. Kokeiltu on monella eri tapaa, mutta ei auta.
Mitä virheitä tk-lääkäri aloittajan käsityksen mukaan on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ulos nauttimaan kevätsäästä. Sulje SOME ja menet töihin.
Asiallisesti kiitos. Ap.
Käy yksityislabrassa farmakogeneettisessä testipaneelissa, ettet joudu syömään ainakaan sinulle hyödyttömiä tai jopa haitallisia lääkkeitä. Se maksaa 300€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain masennuslääkkeitä jalkakipuun. En oo niin ääliö, että olisin syöny niitä.
Kyllä vanhempia masennuslääkkeitä käytetään kroonisen kivun hoitoon pienellä annoksella. Joillakin toimii ja joillakin ei. On muitakin lääkkeitä toki tarjolla mutta jos et halunnut edes kokeilla lääkitystä niin ei tainnut jalkakipusi olla vakavammasta päästä.
Onko duloksetiini vanha masennuslääke?
On.
Ssri lääkket voi joillekin tehdä pahoja sivuvaikutuksia, eivätkä ne ahdistustukseen auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei parane koskaan lääkkeillä. Pitää alkaa liikkua luonnossa, harrastaa urheilua ja avantouintia sekä nauttia kulttuuriantimista kuten musiikista. Kun on vielä hyvää seuraa ja saa hyvää ruokaa syödäkseen niin alakulo unohtuu. Jos on ystäviä niin ei kyllä voi masentua.
Nykyihminen on kasvatettu pärjäämään yksin oli tilanne mitä tahansa. Välit katkaistaan sukulaisiin ja ystväviin heti kun voidaan jotta voi keskittyä itseensä. Opiskellessa tai työssä halutaan olla paras keinolla millä hyvänsä eikä ymmärretä kokonaisuutta elämästä. Työ ja ura ei saisi olla kaikki vaan kuuluminen johonkin joukkoon auttaa jaksamaan oli kyse sitten liikunnan harrastamisesta joukkueesta tai mistä tahansa.
Sanon vielä kerran että masennus ei parane lääkkeellä ja toki jossain vaiheessa se voi olla tarpeen hetkellisesti jos toimintakyky on huono.Liikunta ei paranna masennusta. Kokeiltu on monella eri tapaa, mutta ei auta.
Kyllä luonnossa liikkuminen auttaa paljon. Etenkin nyt kun on aurinkoisia päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon vielä kerran että masennus ei parane lääkkeellä ja toki jossain vaiheessa se voi olla tarpeen hetkellisesti jos toimintakyky on huono.Liikunta ei paranna masennusta. Kokeiltu on monella eri tapaa, mutta ei auta.
Liikunta eli rauhallinen lenkkeily oli ainoa, mikä auttoi masennukseeni, vaikka lääkekokeiluista tulikin huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Voimia Ap. Tiedän mitä olet joutunut kokemaan, minulla jokseenkin sama tilanne, nyt kuitenkin menossa yksityselle.
Luotto mennyt tk lääkäriin.
Ei kai nyt mikään tk-lääkäri ymmärrä noista asioista yhtään mitään. Jonkun mummon Marevan reseptin uusinta voi mennä tuurilla oikein, ja nohevin osaa mitata verenpaineen. Kannattaa hakeutua ihan oikealle lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Kypärä kyrpähoitp ähoito auttoi kyllä hyvin. Aamulla annos suuhun ja illalla kakkoseen. 🤪
Mene muualle homoilemaan, saatanan persepää.
Jos kyseessä tk-lääkäri, niin kyseessä todellakin voi olla hakuammuntaa, joskus menee oikein. Mutta eivät psykiatritkaan pysty tarkkaan tietämään, että miten juuri tämä lääke vaikuttaa sinuun. Psyk.lääkärit tapaavat asiakkaita satunnaisesti, ja sen perusteella määräävät lääkkeitä. Tässä kohtaa jokaisen pitäisi olla jämäkkä ja kertoa lääkkeidet hyödyt ja haitat, voi olla läheinen mukana. Itse tietää parhaiten, miten lääke vaikuttaa loppujen lopuksi.
Ja minä olen joutunut sairaala Novan lääkärien silmätikuksi. Minua kohdellaan kaikin puolin huonosti. Vittuillaan, nauretaan päin naamaa. Ei hoideta. Kokeillaan lääkkeitä, mitkä ei toimi ja niistä tulee sietämättömiä haittavaikutuksia. Mutta hei, syö vaan lisää sitä lääkettä, keksitään haittavaikutuksiin uusi lääke mitä syöt.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään sä olet niitä lääkkeitä kokeillut ja miten hoidat itse itseäsi?
Ne tosiaan alkuun saattaa pahentaa oloa paljonkin. Sulla on oikeus vaihtaa lääkäriä ja voit tehdä muistutuksen lääkärin toiminnasta.
Joku sanoi että älä ota ainakaan bentsoja, joskus se on ihan tarpeen kunhan käyttö ei jää säännölliseksi ja ainoaksi hoitomuodoksi.
Mikä sua ahdistaa?
Tiesitkö, ettei ne muistutukset johda mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia Ap. Tiedän mitä olet joutunut kokemaan, minulla jokseenkin sama tilanne, nyt kuitenkin menossa yksityselle.
Ei kai nyt mikään tk-lääkäri ymmärrä noista asioista yhtään mitään. Jonkun mummon Marevan reseptin uusinta voi mennä tuurilla oikein, ja nohevin osaa mitata verenpaineen. Kannattaa hakeutua ihan oikealle lääkärille.
"Oikea lääkäri". :D
Älä naurata.
Ensinnäkin: sinun ei ole pakko ostaa ja syödä niitä lääkkeitä. En minäkään ole syönyt puoliakaan siitä lääkemäärästä mitä on vuosikymmenien aikana määrätty. Hengissä olen vaikka ainakin yksi lääkäri yritti jos ei nyt ihan t*ppaa minua (tupla antibiooteilla joita apteekki ihmetteli ja kyseli onko tarpeellisia kun omin jaloin kävelen) niin aiheuttaa ainakin vakavia uusia terveysongelmia.
Toiseksi: voit vaihtaa lääkäriä, sanot vain aikaa varatessasi että et tälle samalle enää halua. Voit vaihtaa myös terveyskeskusta.
Kolmanneksi: kokeile ennen lääkityksiä kaikki muut keinot ahdistuksen helpottamiseksi. Jos mikään muu ei auta, sitten eri lääkärille uudelleen.
Jatkuvat uudet älyttömät lääkekokeilut kertoo vain lääkärin osaamattomuudesta. Ei ole selkärankaa myöntää että ei osaa, eikä taida edes kiinnostaa. Näitä on suurin osa lääkäreistä Suomessa. Ja voivat ihan huoletta jatkaa "ihmiskokeita", ei heillä ole mitään vastuuta potilaista vaikka kuolisivat kuin kärpäset. Otat vastuun itse ja kokeilet mitä tahansa muutosta ensin. Viikko ei riitä vaan muutama kuukausi.