Olen joutunut tk lääkärin mielivaltaisten
lääkekokeilujen uhriksi!
Kärsin ahdistuksesta ja hän määrää minulle hakuammunnalla toinen toistaan karmeampia masennuslääkkeitä.
Mitä voin tehdä ennen kuin henki lähtee?
Kommentit (117)
Siirry toiseen terveyskeskukseen tai mene yksityiselle. Voit myös kieltäytyä lääkkeistä tai keskustella niiden sopivuudesta lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ahdistaa? Onko joku katsonut pahasti vai kuinka.
Persesuolenlaskeuma ja läskit ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaadi lääkkeetöntä hoitoa, esim myssyhoito ja terapia.
Ap lla ei ole masennus. Lukekaa ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään sä olet niitä lääkkeitä kokeillut ja miten hoidat itse itseäsi?
Ne tosiaan alkuun saattaa pahentaa oloa paljonkin. Sulla on oikeus vaihtaa lääkäriä ja voit tehdä muistutuksen lääkärin toiminnasta.
Joku sanoi että älä ota ainakaan bentsoja, joskus se on ihan tarpeen kunhan käyttö ei jää säännölliseksi ja ainoaksi hoitomuodoksi.
Mikä sua ahdistaa?
Puoli vuotta, yritän pitää itseni järjissä, fyysiseti olen romahtanut näiden SSRI lääkkeiden takia. Ap.
Niinkö. Älä kirjoita noita pitkiä horinoita kun ei kukaan viitsi lukea.😝
Vierailija kirjoitti:
Mene ulos nauttimaan aurinkoisesta kevätsäästä. Ainakin itseä piristää kummasti.
Mikä ihmeen ITSEÄ?? Kirjoita että minua piristää, kuten kuuluu oikein kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap lla ei ole masennus. Lukekaa ketju.
Vitut luen kun niin pitkiä paskajuttuja!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Älä aloita ainakaan bentsodiatsepiineja. Jos jäät lääkekoukkuun niin siitä on todella vaikea päästä eroon. Lisäksi herkästi tulee nistin leima otsaan.
Älä aloita ainakaan bentsodiatsepiineja. Jos jäät lääkekoukkuun niin siitä on todella vaikea päästä eroon. Lisäksi herkästi tulee nistin leima otsaan
Eihän bentsoja nykyään edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, ahdistus on eri asia kuin masennus ja se ei parane lääkkeillä. Helpotusta voi saada betasalpaajilla, joka rauhoittaa kehoreaktioita ja sitä kautta mieli ei ahdistu niin pahasti. Ahdistushan on fyysinen oire kätketyistä tunteista, jotka eivät pääse ulos. Tällä ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa. Kelan kustantamaan kuntoutuspsykoterapiaan taas pääsee, kunhan toimii kelan ohjeiden mukaan ja kriteerit täyttyy. Itsellä ei ollut ongelmia, kunhan terapeutin löysi. Ap:lle suosittelen kehotyöskentelyyn perehtynyttä, ja voi itsekin lukea ja etsiä tietoa tietoisesta läsnäolosta, keho-mieliyhteydestä, traumoista, mindfulnessista.
Mitkä ne kelan ohjeet on mitä pitää täyttää. Ap.
Lue saatana itse kelan sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Köysi ja rasva auttaa änkyttävälle hullulle.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ahdistukseen ei kuole vaikka tuntuisi ikävältä.
Pyydä päästä terapiaan.
Psykiatrille ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, ahdistus on eri asia kuin masennus ja se ei parane lääkkeillä. Helpotusta voi saada betasalpaajilla, joka rauhoittaa kehoreaktioita ja sitä kautta mieli ei ahdistu niin pahasti. Ahdistushan on fyysinen oire kätketyistä tunteista, jotka eivät pääse ulos. Tällä ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa. Kelan kustantamaan kuntoutuspsykoterapiaan taas pääsee, kunhan toimii kelan ohjeiden mukaan ja kriteerit täyttyy. Itsellä ei ollut ongelmia, kunhan terapeutin löysi. Ap:lle suosittelen kehotyöskentelyyn perehtynyttä, ja voi itsekin lukea ja etsiä tietoa tietoisesta läsnäolosta, keho-mieliyhteydestä, traumoista, mindfulnessista.
Mitkä ne kelan ohjeet on mitä pitää täyttää. Ap.
Lue saatana itse kelan sivuilta.
Muistaakseni tarvitaan psykiatrin lähete kelan kuntoutuspsykoterapiaan. Jos siitä kyse. Julkiselle psykiatrille lääkärin lähetteellä.
Yksityinen oikaisee..
Mete muualle. Tuo ei sovi sinulle. Hyvä, että olet huomannut.
Toiselle lääkärille, ja terapiaan psykiatrin kautta.
Tunnet itsesi. Toimi rohkeasti. Ei kaikille lääkkeet sovi.
Ei minullekaan. Joskus yritin jotain unettomuuteen syödä. Ei vaan sovi.
Terapia minulle sopi.
Nyt vaan Aapee hakemaan uusi aika uudelle tyypille. Jotkut lääkärit ovat niin medikalisoituneita, että kuvittelevat kaikkeen pätevän lääkehoito.
Osaan sairauksista se toki on olennainen, mutta ei kaikkeen.
Kysy ensi kerralla kys. lääkäriltä neuvoa kuinka tehdään valitus hoidosta ja mahdollisesta hoitovirheestä.
Kuuntele Ap henkiseksi tueksi Aku Kopakkala SNRI SSRI lääkkeistä. You tubessa kertoo.
Sitten eteenpäin.
Tuo masennulääketyrkytys on vähän kuin kultti. Siis muihin vaivoihin kuin masennus.
Itsellä vasta kolmas lääke toimi. Nyt olen ajamassa lääkettäni alas haittavaikutusuhan vuoksi. Lääkettä ei kannata käyttää vuosikausia. Masennuksesta voi parantua, eikä onnellisuuspilleriä tarvita enää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vasta kolmas lääke toimi. Nyt olen ajamassa lääkettäni alas haittavaikutusuhan vuoksi. Lääkettä ei kannata käyttää vuosikausia. Masennuksesta voi parantua, eikä onnellisuuspilleriä tarvita enää.
Hyvä. Ap ei kärsi masennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko kiltti,
Mitä lääkkeitä sinulla on ollut käytössä ja pitkäänkö käytit?
Mikä on tilanteesi ja/tai hoitosi nyt?
Ahdistuksessa kannattaisi tutkia myös sitä aiheuttavat sairaudet. Onko kilpirauhaskokeet, rauta-arvot ym mitattu?
Väittele paskaa keskenäsi. Ei kiinosta.