Olen joutunut tk lääkärin mielivaltaisten
lääkekokeilujen uhriksi!
Kärsin ahdistuksesta ja hän määrää minulle hakuammunnalla toinen toistaan karmeampia masennuslääkkeitä.
Mitä voin tehdä ennen kuin henki lähtee?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, ahdistus on eri asia kuin masennus ja se ei parane lääkkeillä. Helpotusta voi saada betasalpaajilla, joka rauhoittaa kehoreaktioita ja sitä kautta mieli ei ahdistu niin pahasti. Ahdistushan on fyysinen oire kätketyistä tunteista, jotka eivät pääse ulos. Tällä ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa. Kelan kustantamaan kuntoutuspsykoterapiaan taas pääsee, kunhan toimii kelan ohjeiden mukaan ja kriteerit täyttyy. Itsellä ei ollut ongelmia, kunhan terapeutin löysi. Ap:lle suosittelen kehotyöskentelyyn perehtynyttä, ja voi itsekin lukea ja etsiä tietoa tietoisesta läsnäolosta, keho-mieliyhteydestä, traumoista, mindfulnessista.
Mitkä ne kelan ohjeet on mitä pitää täyttää. Ap.
Vierailija kirjoitti:
jos mietitään ajatuksien syntyä esimerkiksi.
mitä ajatukset ovat?
on olemassa tietoisia ajatuksia ja alitajunnan muodostamia ajatuksia.
tietoinen ajatus on " minulla on nälkä nyt teen ruokaa" joka perustuu itse ohjaukseen ja tietoisuuden tulkitaan tilanteesta, sekä tarpeiden täyttäminen. ihmiset perustarpeet ohjaa näitä tietoisia ajatuksia.
alitajunnan ajatukset ovat " voi ei eilen sanoin pomolle näin ymmäriköhän väärin " tai " tuo tyyppi tuolla hymyili, olenkohan typerän näköinen".
alitajunnan ajatukset ovat kuin taustalla kulkevaa aivojen prosessointia joka ei välttämättä ole aina realiaikaista eikä varsinkaan totuuden mukaista, koska aivot tekevät oppimistyötä ja prosessointia koko ajan myös menneistä tapahtumista.
siksi aivot ovat alttiita häiriöille simulaatiossa ja ihminen saattaa kokea vahvasti oman ajatuksen totuudeksi.
ihminen yleensä luottaa omiin ajatuksiin myös silloinkin, kun ne ovat ahdistavia tai pelottavia.
ihmisten aivot ovat sellaiset, että ne toistuvasti tekevät riskiarvioita vaaroista nykyaikana kuitenkin suurin vaara ihmiselle ei ole enää eläimet, vaan sosiaaliset tilanteet ja erilaiset sairaudet.
siksi usein mielenterveys oireisiin liittyy sosiallisten tilanteiden pelko, claustrophobia tai bakteeri kammo.
tärkeintä hoidoissa olisi se, että aivot ohjelmoitaisiin uudestaan tulkitsemaan tietoisuutta realiaikaisemmin, koska mielenterveys häiriössä tulkinta perustuu aikaisempien kokemuksien ja tunteiden kautta.
häiriö simulaatiossa teoria selittää mielenterveys ongelmien syyn paremmin kuin mikään muu selitys koskaan ja auttaa meitä ymmärtämään mistä ne johtuvat ja auttavat paremmin myöskin hoitamaan näitä ja näin osa ihmisistä sattaisi parantua kokonaan, mutta toisaalta näillä ihmisillä on todennäköisesti jokin alttius saada tällainen häiriö simulaatioon.
tällaiset riskitekijät voivat olla myös eläimellisiä sairauksia, jotka suoraan vaikuttavat tietoisuuteen tai hormonituotantoon.
mm. Alzheimer, dementia, epilepsia, adhd, autismi ja monet muut tekijät .
ihmisellä on paljon vanhempi tietoisuus kuin muilla eläimillä joka myös selitys siihen, miksi ihmisillä on taipumus mielenterveys sairauksiin.
vai oletteko koskaan kuulleet koirasta, apinasta tai hiirestä jolla on skitsofrenia ? niimpä niin. tai rusakosta joka kärsii paniikkihäiriöstä..niimpä niin.
hiirillä on tosin laboratorio olosuhteissa todettu apatiaa ja masennuksen kaltaisia oireita, mutta sitä ei voi verrata luonnossa eläviin hiiriin eikä ihmiset voi varmasti tietää mitä ajatuksia ja tunteita hiiri kokee.
siksi on päätelty kuitenkin, että hiirellä on masennus ja siksi SSRI lääkkeitä onkin testattu hiirillä.
elämmekö ihmiset sellaisessa ympäristössä joka tekee meidät alttiimmaksi häiriöille simulaatiossa?
miksi juuri ihmiset kärsivät mielenterveys häiriöstä?.
ja miksi juuri mielenterveys sairauksia diagnosoidaan tulkinnan mukaan eikä diagnoosi juuri koskaan perustu kuvauksiin ja laboratorion testauksiin
niin aivan koska kyse ei ole eläimellisestä sairaudesta niin miksi sitä sitten yritetään hoitaa niin kuin se olisi.
ei meidän hormonit ole niitä asioita jotka ohjaa meidän ajatuksia ja tunteita muutoinhan esimerkiksi adrenaliinin tunteen voisi saada aikaan jopa kotisohvalla pelkästä ajatuksesta.
itse saan adrenaliini ryöppyjä jotka kestää Päiviä koska minulla on ahdistuneisuushäiriö, mutta olen kuitenkin käyttänyt hyödyksi teoriaani ja kokeillut terapiaa ja en ole saanut sellaista kohta enää vuoteen ja myös negatiiviset ajatukset alkavat vihdoin vaimentua ja helpottaa
Itse syönyt epilepsialääkkeitä kuusi vuotta, diagnoosi todennäköisesti väärä. Lääkärit eivät vaan halua kuunnella perusteluita, miksi olen tätä mieltä. Sanovat vaan, että sinun pitää nyt syödä lääkkeitä loppuelämäsi. Lopetin muutama kuukausi sitten lääkkeet, olo on paljon parempi. Kohta on lääkärin kontrollikäynti tulossa. Vähän jännittää, mitä tapahtuu, kun kerron että lopetin lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Itse syönyt epilepsialääkkeitä kuusi vuotta, diagnoosi todennäköisesti väärä. Lääkärit eivät vaan halua kuunnella perusteluita, miksi olen tätä mieltä. Sanovat vaan, että sinun pitää nyt syödä lääkkeitä loppuelämäsi. Lopetin muutama kuukausi sitten lääkkeet, olo on paljon parempi. Kohta on lääkärin kontrollikäynti tulossa. Vähän jännittää, mitä tapahtuu, kun kerron että lopetin lääkkeet.
onko sinulla fokaalinen epilepsia? jos on , niin et välttämättä ole itse tietoinen kohtauksista.
minä olen aika varma, että minulla on fokaalinen epilepsia, mutta taju ei minulla mene.
oireet on, että saattaa tulla kymmenen deja vu :ta peräjälkeen siihen littyy nyös impend ng doom kokemus ja näitä tulee lähes joka viikko. saatan tuijottaa jotain, niin etten pysty silmiä räpäyttämään tai liikkua mutta tiedän, että tuijotan ja tiedostan mitä ympärillä tapahtuu.
joskus näen ikäänkuin tähdenlentoja näkökentässä jotka kulkee hitaasti näkökentän keskeltä reunalle.
saatan myös kokea olevani vihainen ilman syytä ja ympäristön näen aivan kuin yli valoittanut valokuva.
en silti aio mennä lääkäriin, koska en ole varma eikä nämä silleen haittaa elämää kuitenkaan.
jos mietitään ajatuksien syntyä esimerkiksi.
mitä ajatukset ovat?
on olemassa tietoisia ajatuksia ja alitajunnan muodostamia ajatuksia.
tietoinen ajatus on " minulla on nälkä nyt teen ruokaa" joka perustuu itse ohjaukseen ja tietoisuuden tulkitaan tilanteesta, sekä tarpeiden täyttäminen. ihmiset perustarpeet ohjaa näitä tietoisia ajatuksia.
alitajunnan ajatukset ovat " voi ei eilen sanoin pomolle näin ymmäriköhän väärin " tai " tuo tyyppi tuolla hymyili, olenkohan typerän näköinen".
alitajunnan ajatukset ovat kuin taustalla kulkevaa aivojen prosessointia joka ei välttämättä ole aina realiaikaista eikä varsinkaan totuuden mukaista, koska aivot tekevät oppimistyötä ja prosessointia koko ajan myös menneistä tapahtumista.
siksi aivot ovat alttiita häiriöille simulaatiossa ja ihminen saattaa kokea vahvasti oman ajatuksen totuudeksi.
ihminen yleensä luottaa omiin ajatuksiin myös silloinkin, kun ne ovat ahdistavia tai pelottavia.
ihmisten aivot ovat sellaiset, että ne toistuvasti tekevät riskiarvioita vaaroista nykyaikana kuitenkin suurin vaara ihmiselle ei ole enää eläimet, vaan sosiaaliset tilanteet ja erilaiset sairaudet.
siksi usein mielenterveys oireisiin liittyy sosiallisten tilanteiden pelko, claustrophobia tai bakteeri kammo.
tärkeintä hoidoissa olisi se, että aivot ohjelmoitaisiin uudestaan tulkitsemaan tietoisuutta realiaikaisemmin, koska mielenterveys häiriössä tulkinta perustuu aikaisempien kokemuksien ja tunteiden kautta.
häiriö simulaatiossa teoria selittää mielenterveys ongelmien syyn paremmin kuin mikään muu selitys koskaan ja auttaa meitä ymmärtämään mistä ne johtuvat ja auttavat paremmin myöskin hoitamaan näitä ja näin osa ihmisistä sattaisi parantua kokonaan, mutta toisaalta näillä ihmisillä on todennäköisesti jokin alttius saada tällainen häiriö simulaatioon.
tällaiset riskitekijät voivat olla myös eläimellisiä sairauksia, jotka suoraan vaikuttavat tietoisuuteen tai hormonituotantoon.
mm. Alzheimer, dementia, epilepsia, adhd, autismi ja monet muut tekijät .